Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Lohner/SGP E1+c3

#781 Post autor: Bayer2003 » 3 sty 2020, o 18:22

Niedawno oglądając pewien filmik na YouTube przeczytałem taki fragment w jego opisie:
Obrazek
Wie ktoś może czym jest ta ustawa o doczepach biernych i jaka jest jej treść/gdzie można ją znaleźć?

Awatar użytkownika
Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Lohner/SGP E1+c3

#782 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 3 sty 2020, o 19:29

Bayer2003 pisze:Niedawno oglądając pewien filmik na YouTube przeczytałem taki fragment w jego opisie:
Obrazek
Wie ktoś może czym jest ta ustawa o doczepach biernych i jaka jest jej treść/gdzie można ją znaleźć?
Tutaj coś jest:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 1sxEeSSJH9

Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Lohner/SGP E1+c3

#783 Post autor: Bayer2003 » 3 sty 2020, o 20:20

Wonsz_w_pomidorach pisze:
Bayer2003 pisze:Niedawno oglądając pewien filmik na YouTube przeczytałem taki fragment w jego opisie:
Obrazek
Wie ktoś może czym jest ta ustawa o doczepach biernych i jaka jest jej treść/gdzie można ją znaleźć?
Tutaj coś jest:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 1sxEeSSJH9
To ustawa z 2011 roku, a opis filmu sugeruje, jakby sprawa była świeższa.
Poza tym w tej z 2011 pisze w zasadzie tylko czym jest doczepa bierna (tramwaj doczepny bierny) przy braku konkretniejszych informacji o ich eksploatacji, więc to raczej nie to :/

Awatar użytkownika
Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Lohner/SGP E1+c3

#784 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 3 sty 2020, o 20:33

No to tutaj jest obowiązujący akt prawny dot. homologacji tramwajów:

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dzie ... w-18001436

Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Lohner/SGP E1+c3

#785 Post autor: Bayer2003 » 3 sty 2020, o 20:41

Wonsz_w_pomidorach pisze:No to tutaj jest obowiązujący akt prawny dot. homologacji tramwajów:

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dzie ... w-18001436
Po pierwsze to akt z roku 2013, a więc niewiele nowszy.
Po drugie nie ma tam ani słowa o doczepach biernych, więc również wątpię.

Chyba, że na mocy właśnie tego aktu prawnego cofnięto homologację doczepom biernym, wie ktoś coś może o tym, czy to raczej zły trop?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#786 Post autor: Impuls » 3 sty 2020, o 21:37

Na pewno nie można podróżować biernymi doczepami autobusowymi. Obie doczepy autobusowe, które posiada MPK Kraków można tylko oglądać. Na wszelkich imprezach obchodowych, pasażerowie jadą w pojeździe silnikowym a doczepy są zamknięte podczas jazdy.
Drugą sprawą są dyrektywy europejskie, które od 202(3) nie jestem pewny od którego roku zabronią udziału tramwajom w ruchu pasażerskim bez członu niskopodłogowego. Dlatego małe miasta niemieckie szukają rozwiązań, zamawiając wspólnie nowe tramwaje lub sprowadzając używane z niskopodłogowe np.Schoeneiche. Brak odpowiedniego taboru - to zamknięcie sieci.

Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Lohner/SGP E1+c3

#787 Post autor: Bayer2003 » 3 sty 2020, o 21:54

Impuls pisze:Na pewno nie można podróżować biernymi doczepami autobusowymi. Obie doczepy autobusowe, które posiada MPK Kraków można tylko oglądać. Na wszelkich imprezach obchodowych, pasażerowie jadą w pojeździe silnikowym a doczepy są zamknięte podczas jazdy.
Drugą sprawą są dyrektywy europejskie, które od 202(3) nie jestem pewny od którego roku zabronią udziału tramwajom w ruchu pasażerskim bez członu niskopodłogowego. Dlatego małe miasta niemieckie szukają rozwiązań, zamawiając wspólnie nowe tramwaje lub sprowadzając używane z niskopodłogowe np.Schoeneiche. Brak odpowiedniego taboru - to zamknięcie sieci.
Szczerze zaciekawiłeś mnie tym faktem, jednak bierne doczepy autobusowe a tramwajowe to chyba jednak coś trochę innego, zwłaszcza że w autobusowych już obecnie nie można podróżować, a w tych tramwajowych póki co ludzi widać. Ewentualnie jeżeli wiesz jaki dokument zakazał biernych doczep autobusowych można by było poszukać czy niedawno nie został wprowadzony analogiczny dotyczący tych tramwajowych.

Kwestia niskiej podłogi wykluczyłaby nie tylko doczepy bierne C3, ale także tramwaje E1 oraz 105Na, więc kwestia również ciekawa (jeżeli to prawda z tym 2023 to ciekawe czym Kraków zastąpi do tego czasu taką ilość wysokopodłogowych tramwajów), ale raczej ma to niewiele wspólnego z poszukiwaną przeze mnie ustawą o doczepach biernych :/

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Lohner/SGP E1+c3

#788 Post autor: Lw25 » 3 sty 2020, o 23:02

Niczym. Stadlerów po obu dostawach powinno być więcej lub mniej więcej tyle samo co E1 i 105N razem wziętych, reszta ma człony niskopodłogowe lub dostanie (czasem niestety).
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7355
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#789 Post autor: Locutus » 4 sty 2020, o 08:27

MPK już zapowiedziało, że zwiększy ilostan taboru z myślą o planowanych inwestycjach, więc obie dostawy nie zastąpią wszystkiego i trochę wysokopodłogowców jednak zostanie. To raz. Dwa, że w ogóle nie chce mi się wierzyć w tę dyrektywę unijną – przecież to oznaczałoby zamknięcie sieci w wielu miastach bloku wschodniego… Wystarczy wspomnieć taki Grudziądz, który nie ma ani pół wagonu niskopodłogowego… A trzy, że wszyscy we wszystkich postach piszą tak jakby zamówienie sześćdziesięciu następnych Stadlerów było pewne – a przecież pewne ciągle nie jest.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 634
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Lohner/SGP E1+c3

#790 Post autor: lucapacioli » 4 sty 2020, o 09:29

Impuls pisze:Drugą sprawą są dyrektywy europejskie, które od 202(3) nie jestem pewny od którego roku zabronią udziału tramwajom w ruchu pasażerskim bez członu niskopodłogowego. Dlatego małe miasta niemieckie szukają rozwiązań, zamawiając wspólnie nowe tramwaje lub sprowadzając używane z niskopodłogowe np.Schoeneiche. Brak odpowiedniego taboru - to zamknięcie sieci
To jest bardzo ciekawe, mógłbym prosić o źródło?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3713
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#791 Post autor: tomta1 » 4 sty 2020, o 11:49

Impuls pisze:Drugą sprawą są dyrektywy europejskie, które od 202(3) nie jestem pewny od którego roku zabronią udziału tramwajom w ruchu pasażerskim bez członu niskopodłogowego.
Source or didn't happen. Poza tym, dyrektywa nie ma mocy bezpośrednio obowiązującej. Zapis o zakazie kursowania wysokopodłogowych tramwajów musiałby się znaleźć w rozporządzeniu. Zresztą, nie widzę powodu dla wprowadzania takich przepisów, skoro od wielu lat chyba wszystkie miasta, które wymieniają tabor/kupują nowy, inwestują w tabor choć częściowo niskopodłogowy. I gdyby to była prawda, to miasta w całej Europie musiałyby nagle kupować nie wiadomo jak duże ilości tramwajów, by wyrobić się przez 2023 rokiem. I co z mocami przerobowymi wszystkich producentów? Powinno być o tym głośno w mediach branżowych, bo to tylko 3 lata na wymianę tysięcy tramwajów. Śmierdzi fejkiem na kilometr.

No i jeszcze jedno: proszę także o źródło do jakiegokolwiek aktu prawnego (ustawy, rozporządzenia, rozporządzenia WE/UE, dyrektywy WE/UE) lub jego projektu, w którym byłyby zawarte zapisy o zakazie użytkowania tramwajów doczepnych biernych. Temat ten jest poruszany na forum niepierwszy raz i do tej pory nie doczekałem się na żaden konkret.

Mamy: W żadnym z powyższych aktów prawnych nie ma słowa o zakazie użytkowania tramwajów doczepnych biernych lub o wygaśnięciu homologacji dla takich tramwajów z jakąkolwiek przyszłą datą. Bardzo proszę o nierozpowszechnianie informacji o zakazie korzystania z tramwajów doczepnych biernych oraz zakazie kursowania tramwajów wysokopodłogowych bez podania źródła informacji – w przeciwnym wypadku będę prosił administrację o ukaranie za wprowadzanie w błąd.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”