Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#691 Post autor: Kaszmir » 23 sie 2017, o 22:23

lukaszpdg pisze:Lepiej by było dać do autobusów, które nie mają biletomatów, a nie w doczepie.
Słuszna uwaga. Właściwie czemu MPK tak nie robi?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Lohner/SGP E1+c3

#692 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 sie 2017, o 22:51

Kaszmir pisze:
lukaszpdg pisze:Lepiej by było dać do autobusów, które nie mają biletomatów, a nie w doczepie.
Słuszna uwaga. Właściwie czemu MPK tak nie robi?
Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#693 Post autor: Kaszmir » 23 sie 2017, o 23:00

Mistrzejowiczanin pisze:Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.
Dwa lata to kawał czasu, przez który część pasażerów wciąż nie będzie miała wozów z automatem, podczas gdy inni będą mieć dwa na pojazd.

smerf
Dyrektor
Posty: 2630
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Lohner/SGP E1+c3

#694 Post autor: smerf » 23 sie 2017, o 23:05

Fakt. Lepiej żeby ktoś kupił bilet w dwóch wagonach 22 czy 52, natomiast osoba jadąca z wiochy takiej możliwości nie miała tylko jest zmuszona do zakupu jednego rodzaju biletu u kierowcy :/ :clap: Ot taka zachęta dla mieszkańców aglomeracji...
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10884
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#695 Post autor: Cukier » 24 sie 2017, o 00:38

Ile solówek jeszcze nie ma automatów?
- Pierwsza seria bieńczyckich Solarisów, druga i trzecia chyba też, w IV wiem że zakładali ale nie jestem pewien czy we wszystkich
- Gnioty, Omnie i CLLki - na wymarciu
- Verczedesy i stare Sancity/Libero
- krótkie Citaro (?)

Począwszy od V dostawy SU12 w 2012 roku już wszystkie autobusy mają automaty.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6332
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#696 Post autor: Coffee » 24 sie 2017, o 08:46

Pozostałe gnioty i krótkie Citaro mają automaty. Tak samo wszystkie Urbina od #BU851 w górę.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Lohner/SGP E1+c3

#697 Post autor: Mistrzejowiczanin » 24 sie 2017, o 09:26

Kaszmir pisze:Dwa lata to kawał czasu, przez który część pasażerów wciąż nie będzie miała wozów z automatem, podczas gdy inni będą mieć dwa na pojazd.
Dwa na pojazd? Jakbym miał się czepić to stwierdziłbym, że to nic nowego, bo przecież taka sytuacja jest już bodajże w NGT8 i w Krakowiakach, a pociąg E1+c3 z tego co wiem ma podobną długość co NGT8, a jest jeszcze do tego dwuprzestrzenny. A inna sprawa jest taka ile potencjalnie osób może skorzystać z automatu w c3, a ile w takim SU12 II, zwłaszcza, jak po tych dostawach SU12 IV, SU18 IV oraz SU12/18 IV Electric, najstarsze Solarisy zostały zmarginalizowanie do takich podrzędnych linii i aglomeracyjnych.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#698 Post autor: kot_feliks » 24 sie 2017, o 09:37

Mistrzejowiczanin pisze:A inna sprawa jest taka ile potencjalnie osób może skorzystać z automatu w c3, a ile w takim SU12 II,[...]
W c3 być może więcej, tyle, że każda z tych osób może również wsiąść do pierwszego wagonu i tam bez problemu kupić bilet...
Mistrzejowiczanin pisze:[...]zwłaszcza, jak po tych dostawach SU12 IV, SU18 IV oraz SU12/18 IV Electric, najstarsze Solarisy zostały zmarginalizowanie do takich podrzędnych linii i aglomeracyjnych.
I właśnie to przede wszystkim przemawia za tym, aby były tam automaty. Tzn. te autobusy jeżdżą tam, gdzie zazwyczaj jest największy problem z zakupem biletów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#699 Post autor: Kaszmir » 24 sie 2017, o 10:11

Mistrzejowiczanin pisze:Jakbym miał się czepić to stwierdziłbym, że to nic nowego, bo przecież taka sytuacja jest już bodajże w NGT8 i w Krakowiakach
Co innego kupować nowy wagon od razu z zainstalowanymi automatami, a co innego fizycznie je przenosić ze starych pojazdów i świadomie decydować o kierowaniu ich tu a nie gdzie indziej.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2389
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Lohner/SGP E1+c3

#700 Post autor: kucyk » 24 sie 2017, o 12:54

Mistrzejowiczanin pisze: Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.
Wagony c3 nie pojeżdżą tyłu lat. ;P Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa do TR gdzie od zaraz mają przechodzić kapitalne remonty ze wstawieniem niskiego członu i kasacją składów E1-c3 które już nie spełniają jakichś tam norm. :wow:
A nasze akwaria (najgorsze złomy) wiecznie żywe i też mają przechodzić remonty. :rotfl:
Świat staje na głowie. :O

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Lohner/SGP E1+c3

#701 Post autor: Mistrzejowiczanin » 24 sie 2017, o 18:44

kot_feliks pisze:I właśnie to przede wszystkim przemawia za tym, aby były tam automaty. Tzn. te autobusy jeżdżą tam, gdzie zazwyczaj jest największy problem z zakupem biletów.
Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.
Kaszmir pisze:Co innego kupować nowy wagon od razu z zainstalowanymi automatami, a co innego fizycznie je przenosić ze starych pojazdów i świadomie decydować o kierowaniu ich tu a nie gdzie indziej.
Jaka różnica?
kucyk pisze:Wagony c3 nie pojeżdżą tyłu lat. ;P Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa do TR gdzie od zaraz mają przechodzić kapitalne remonty ze wstawieniem niskiego członu i kasacją składów E1-c3 które już nie spełniają jakichś tam norm. :wow:
A nasze akwaria (najgorsze złomy) wiecznie żywe i też mają przechodzić remonty. :rotfl:
Świat staje na głowie. :O
Co proszę? Ja słyszałem, że GT8SU mają zastąpić w pierwszej kolejności 105Na, po to by dalej zastępować E1+c3. Tak samo nowe wspaniałe tramwaje 2016N Krakowiak II mają już zastępować E1+c3. Czy może jestem już 100 lat za murzynami z informacjami?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10884
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#702 Post autor: Cukier » 24 sie 2017, o 22:16

Mistrzejowiczanin pisze:Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.
Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.

Poza tym kierowca jest od prowadzenia pojazdu w sposób bezpieczny i zgodny z rozkładem jazdy a nie od robienia za kiosk. Zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów jest szalenie irytujące co przystanek stać kilkadziesiąt sekund bo ktoś chce kupić bilet.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Lohner/SGP E1+c3

#703 Post autor: Mistrzejowiczanin » 25 sie 2017, o 09:37

Cukier pisze:Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.
Ich sprawa, że są pyskaci, jednakże większość pasażerów z aglomeracji, jeżeli nie jedzie do kościoła na mszę w niedzielę z Pielgrzymowic do Starych Więcławic, to jedzie do Krakowa, a na taką podróż godzinny jest wręcz idealny i najwięcej ich schodzi.
Cukier pisze:Poza tym kierowca jest od prowadzenia pojazdu w sposób bezpieczny i zgodny z rozkładem jazdy a nie od robienia za kiosk. Zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów jest szalenie irytujące co przystanek stać kilkadziesiąt sekund bo ktoś chce kupić bilet.
To prawda, lecz jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego, że co przystanek ktoś chciałby kupić bilet. To są sytuacje sporadyczne co kilka przystanków i przy sprawnej sprzedaży nie urywa czasu rozkładowego.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

suchy
Dyrektor
Posty: 2381
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Lohner/SGP E1+c3

#704 Post autor: suchy » 25 sie 2017, o 12:02

Cukier pisze:
Mistrzejowiczanin pisze:Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.
Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.
Eee, ale przecież bilety CZASOWE w strefie aglo są tylko w wersji 60 i 90 minut za 5/6zł (plus jednorazowy za 4zł). Bilety 20 i 40 minutowe to wersje wyłącznie miejskie - więc pasażer spoza Krakowa może sobie pyskować i debatować ile chce. :puppyeyes:

maszynista
Inspektor
Posty: 357
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 10:37
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#705 Post autor: maszynista » 25 sie 2017, o 14:55

Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa
To widzę że już niedługo osiągniemy poziom Ukrainy, zamiast kupować nowe tramwaje ściągamy złom niemiecki..

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”