Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 09:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 754 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sie 2017, o 22:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
lukaszpdg napisał(a):
Lepiej by było dać do autobusów, które nie mają biletomatów, a nie w doczepie.

Słuszna uwaga. Właściwie czemu MPK tak nie robi?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2017, o 22:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
lukaszpdg napisał(a):
Lepiej by było dać do autobusów, które nie mają biletomatów, a nie w doczepie.

Słuszna uwaga. Właściwie czemu MPK tak nie robi?

Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2017, o 23:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.

Dwa lata to kawał czasu, przez który część pasażerów wciąż nie będzie miała wozów z automatem, podczas gdy inni będą mieć dwa na pojazd.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2017, o 23:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2569
Fakt. Lepiej żeby ktoś kupił bilet w dwóch wagonach 22 czy 52, natomiast osoba jadąca z wiochy takiej możliwości nie miała tylko jest zmuszona do zakupu jednego rodzaju biletu u kierowcy :/ :clap: Ot taka zachęta dla mieszkańców aglomeracji...

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 00:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10771
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ile solówek jeszcze nie ma automatów?
- Pierwsza seria bieńczyckich Solarisów, druga i trzecia chyba też, w IV wiem że zakładali ale nie jestem pewien czy we wszystkich
- Gnioty, Omnie i CLLki - na wymarciu
- Verczedesy i stare Sancity/Libero
- krótkie Citaro (?)

Począwszy od V dostawy SU12 w 2012 roku już wszystkie autobusy mają automaty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 08:46 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Pozostałe gnioty i krótkie Citaro mają automaty. Tak samo wszystkie Urbina od #BU851 w górę.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 09:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Dwa lata to kawał czasu, przez który część pasażerów wciąż nie będzie miała wozów z automatem, podczas gdy inni będą mieć dwa na pojazd.

Dwa na pojazd? Jakbym miał się czepić to stwierdziłbym, że to nic nowego, bo przecież taka sytuacja jest już bodajże w NGT8 i w Krakowiakach, a pociąg E1+c3 z tego co wiem ma podobną długość co NGT8, a jest jeszcze do tego dwuprzestrzenny. A inna sprawa jest taka ile potencjalnie osób może skorzystać z automatu w c3, a ile w takim SU12 II, zwłaszcza, jak po tych dostawach SU12 IV, SU18 IV oraz SU12/18 IV Electric, najstarsze Solarisy zostały zmarginalizowanie do takich podrzędnych linii i aglomeracyjnych.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 09:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2048
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
A inna sprawa jest taka ile potencjalnie osób może skorzystać z automatu w c3, a ile w takim SU12 II,[...]

W c3 być może więcej, tyle, że każda z tych osób może również wsiąść do pierwszego wagonu i tam bez problemu kupić bilet...

Mistrzejowiczanin napisał(a):
[...]zwłaszcza, jak po tych dostawach SU12 IV, SU18 IV oraz SU12/18 IV Electric, najstarsze Solarisy zostały zmarginalizowanie do takich podrzędnych linii i aglomeracyjnych.

I właśnie to przede wszystkim przemawia za tym, aby były tam automaty. Tzn. te autobusy jeżdżą tam, gdzie zazwyczaj jest największy problem z zakupem biletów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 10:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jakbym miał się czepić to stwierdziłbym, że to nic nowego, bo przecież taka sytuacja jest już bodajże w NGT8 i w Krakowiakach

Co innego kupować nowy wagon od razu z zainstalowanymi automatami, a co innego fizycznie je przenosić ze starych pojazdów i świadomie decydować o kierowaniu ich tu a nie gdzie indziej.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 12:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2124
Lokalizacja: kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Może dlatego, że plany są takie, iż najstarsze SU12 nieposiadające biletomatów pojeżdżą jeszcze koło 2 lat, a c3 5-7 lat.

Wagony c3 nie pojeżdżą tyłu lat. ;P Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa do TR gdzie od zaraz mają przechodzić kapitalne remonty ze wstawieniem niskiego członu i kasacją składów E1-c3 które już nie spełniają jakichś tam norm. :wow:
A nasze akwaria (najgorsze złomy) wiecznie żywe i też mają przechodzić remonty. :rotfl:
Świat staje na głowie. :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 18:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
kot_feliks napisał(a):
I właśnie to przede wszystkim przemawia za tym, aby były tam automaty. Tzn. te autobusy jeżdżą tam, gdzie zazwyczaj jest największy problem z zakupem biletów.

Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.

Kaszmir napisał(a):
Co innego kupować nowy wagon od razu z zainstalowanymi automatami, a co innego fizycznie je przenosić ze starych pojazdów i świadomie decydować o kierowaniu ich tu a nie gdzie indziej.

Jaka różnica?

kucyk napisał(a):
Wagony c3 nie pojeżdżą tyłu lat. ;P Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa do TR gdzie od zaraz mają przechodzić kapitalne remonty ze wstawieniem niskiego członu i kasacją składów E1-c3 które już nie spełniają jakichś tam norm. :wow:
A nasze akwaria (najgorsze złomy) wiecznie żywe i też mają przechodzić remonty. :rotfl:
Świat staje na głowie. :O

Co proszę? Ja słyszałem, że GT8SU mają zastąpić w pierwszej kolejności 105Na, po to by dalej zastępować E1+c3. Tak samo nowe wspaniałe tramwaje 2016N Krakowiak II mają już zastępować E1+c3. Czy może jestem już 100 lat za murzynami z informacjami?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2017, o 22:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10771
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.

Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.

Poza tym kierowca jest od prowadzenia pojazdu w sposób bezpieczny i zgodny z rozkładem jazdy a nie od robienia za kiosk. Zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów jest szalenie irytujące co przystanek stać kilkadziesiąt sekund bo ktoś chce kupić bilet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 09:37 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.

Ich sprawa, że są pyskaci, jednakże większość pasażerów z aglomeracji, jeżeli nie jedzie do kościoła na mszę w niedzielę z Pielgrzymowic do Starych Więcławic, to jedzie do Krakowa, a na taką podróż godzinny jest wręcz idealny i najwięcej ich schodzi.

Cukier napisał(a):
Poza tym kierowca jest od prowadzenia pojazdu w sposób bezpieczny i zgodny z rozkładem jazdy a nie od robienia za kiosk. Zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów jest szalenie irytujące co przystanek stać kilkadziesiąt sekund bo ktoś chce kupić bilet.

To prawda, lecz jeszcze nigdy nie widziałem czegoś takiego, że co przystanek ktoś chciałby kupić bilet. To są sytuacje sporadyczne co kilka przystanków i przy sprawnej sprzedaży nie urywa czasu rozkładowego.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 12:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2318
Lokalizacja: KRK
Cukier napisał(a):
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Tak, tyle, że na aglomeracyjnych dokładnie takie same bilety dla stref I+II można kupić u kierowcy nie przepłacając.

Nie takie same, a jedynie godzinny. Co dla wielu pasażerów nie jest najkorzystniejszą opcją, a niektórzy są wręcz pyskaci i debatują z kierowcą, że oni nie chcą godzinnego tylko 20 minutowy, inaczej domagają się prawa do przejazdu za darmo.

Eee, ale przecież bilety CZASOWE w strefie aglo są tylko w wersji 60 i 90 minut za 5/6zł (plus jednorazowy za 4zł). Bilety 20 i 40 minutowe to wersje wyłącznie miejskie - więc pasażer spoza Krakowa może sobie pyskować i debatować ile chce. :puppyeyes:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 14:55 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 10:37
Posty: 348
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Ponoć MPK już zakupiło 30 sztuk GT8SU za korzystną cenę i będą sukcesywnie sprowadzane do Krakowa


To widzę że już niedługo osiągniemy poziom Ukrainy, zamiast kupować nowe tramwaje ściągamy złom niemiecki..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 754 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL