Strona 45 z 53

Lohner/SGP E1+c3

: 17 lut 2017, o 20:56
autor: tomek_m
Carol@ nie przesadzaj te wagony nie są takie stare, 49 lat dla pojazdu szynowego to tak jakby to był 10 letni samochód. ;D Ostatnio jest moda w Polsce na przywracanie do życia starszych pojazdów szynowych, np: na kolei na tory powracają ET40, a InterCity właśnie robi naprawę główną "Cześkowi" EP05-23 i ma on wrócić do regularnej eksploatacji :]

Lohner/SGP E1+c3

: 18 lut 2017, o 01:51
autor: Cukier
Carol pisze:Dziś w Pleszowie motorniczy stał koło tramwaju i zostawił otwarte drzwi od kabiny. Na schodach była taka czarna tabliczka i było na niej napisane - rok produkcji 1968. Wagon więc już ma 49 lat, bo przyczepa pewnie jeszcze starsza.
Niektóre c3 są nawet z 1959r. Te wagony przeszły już tyle remontów, że oferują wyższy standard niż jeszcze 20 lat temu znacznie młodsze wagony rodzimej produkcji. Jakoś by mnie szczególnie nie zszokowało jeśli by wytrzymały jeszcze kolejne 10 lat.

Lohner/SGP E1+c3

: 18 lut 2017, o 11:55
autor: Locutus
@ Carol – W Rzymie jeżdżą wagony tramwajowe z lat czterdziestych XX wieku... Kiedyś konstruowano pojazdy tak, by trwały.

Szczerze? Nie widzę tego kasowania wiedeńców już za dziesięć lat... Do 2023. roku najwyraźniej zostanie zakupione jedynie pięćdziesiąt nowych wozów... Potem będzie tylko gorzej, bo UE ma już nie dawać kasy na zakupy taboru... Krakowska sieć tramwajowa rozrośnie się o odcinki do Górki Narodowej, do Azorów, z Kurdwanowa do Zakopiańskiej, być może również do Mistrzejowic, czy jeszcze gdzie indziej – i do obsługi tego wszystkiego potrzeba będzie wagonów, nie będzie więc nawet można wymieniać tramwajów w proporcji 1:1 (czyli jeden nowy wagon w zamian za kasację jednego starego składu)...

Pozdrawiam!
LOKI

Lohner/SGP E1+c3

: 18 lut 2017, o 16:02
autor: Lw25
tomek_m pisze:Carol@ nie przesadzaj te wagony nie są takie stare, 49 lat dla pojazdu szynowego to tak jakby to był 10 letni samochód. ;D Ostatnio jest moda w Polsce na przywracanie do życia starszych pojazdów szynowych, np: na kolei na tory powracają ET40, a InterCity właśnie robi naprawę główną "Cześkowi" EP05-23 i ma on wrócić do regularnej eksploatacji :]
Z EP05 chodzi raczej o taką jazdę jak DB 103 w Niemczech.

Lohner/SGP E1+c3

: 18 lut 2017, o 16:18
autor: kot_feliks
Locutus pisze:Szczerze? Nie widzę tego kasowania wiedeńców już za dziesięć lat... Do 2023. roku najwyraźniej zostanie zakupione jedynie pięćdziesiąt nowych wozów... Potem będzie tylko gorzej, bo UE ma już nie dawać kasy na zakupy taboru... Krakowska sieć tramwajowa rozrośnie się o odcinki do Górki Narodowej, do Azorów, z Kurdwanowa do Zakopiańskiej, być może również do Mistrzejowic, czy jeszcze gdzie indziej – i do obsługi tego wszystkiego potrzeba będzie wagonów, nie będzie więc nawet można wymieniać tramwajów w proporcji 1:1 (czyli jeden nowy wagon w zamian za kasację jednego starego składu)...
Do 2023 będzie najprawdopodobniej min. 100 nowych wozów. To, że obecnie przeciąga się wybór dostawcy w przetargu na 50 szt., nie oznacza, że nie będzie kolejnego przetargu. Zresztą terminy zamówień wymusza też niejako harmonogram Regionalnego Progrmu Operacyjnego (stąd np. 2 przetargi na 50 szt., a nie jeden przetarg na 100 szt. etc.) - aby dostać dotację musisz dostosować się do tego, kiedy są konkursy w ramach danego działania ;)

Natomiast nie do końca widzę problem w tym, że po zakupie tych 100 szt. nowych wozów, E1+c3 miałyby jeździć nawet i kolejne 20 lat... Wszystko zależy od układu linii, częstotliwości i tego, gdzie takie składy byłyby kierowane.

Jeśli MPK kupiłoby planowane 100 szt. nowych wagonów, to po planowanej remarszrutyzacji składy z wysoką podłogą mogłyby zapewne jeździć jedynie pn-pt na brygadach szczytowych linii z f-6 (tudzież na liniach z f-12, będących liniami wspomagającymi, jak np. prawdopdoobne '44'). Po rozbudowie sieci większym problemem byłyby imho EU8N/GT8S (nadmiar zbyt krótkiego taboru), niż składy z wysoką podłogą jedynie na brygadach szczytowych (gdzie gdybyś chciał jechać koniecznie daną linią i wagonem LF, to poczekasz max.6 min na kolejny kurs). Oczywiście mówię o E1+c3 po remoncie, które prezentują jak najbardziej ok komfort podróżowania, a nie wagonach żywcem wyjętych z Wiednia.

Lohner/SGP E1+c3

: 18 lut 2017, o 17:36
autor: yosujiro
Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)

Lohner/SGP E1+c3

: 19 lut 2017, o 09:17
autor: kucyk
yosujiro pisze:Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)
Jasne. Oczywiście, że takie coś istnieje. Choćby w Wiedniu. Kupiliśmy E1, teraz możemy nabyć E2. :heart:

Lohner/SGP E1+c3

: 19 lut 2017, o 11:50
autor: Locutus
@ Kot Felix – Mnie przeraża trochę fakt, że w obecnym przetargu realizacja opcji jest przewidziana aż do 2023. roku... Może rzeczywiście niesłusznie i może rzeczywiście będziemy mieli po raz pierwszy w historii Krakowa sytuację, w której ogłoszony zostanie nowy przetarg na tramwaje zanim wszystkie tramwaje z przetargu poprzedniego zostaną dostarczone...

Pozdrawiam!
LOKI

Lohner/SGP E1+c3

: 19 lut 2017, o 13:16
autor: kot_feliks
Opcja jest imho wpisana tak, że daje największe pole zamawiającemu, tj. mają czas do końca obecnej perspektywy UE. Przy czym, jeśli np. wygra coś, czego nie chcą, to równie dobrze mogą olać opcję tutaj, a rozpisać nowy przetarg na np 35 + 30 (albo w dowolnej inne konfiguracji) ;)

Lohner/SGP E1+c3

: 19 lut 2017, o 14:31
autor: kasztan
kucyk pisze:
yosujiro pisze:Zawsze jest szansa, że wymienią je na młodsze używki ;)
Jasne. Oczywiście, że takie coś istnieje. Choćby w Wiedniu. Kupiliśmy E1, teraz możemy nabyć E2. :heart:
W Wiedniu składy E2+c5 będą kursować prawdopodobnie aż do 2030 roku. :/

Lohner/SGP E1+c3

: 19 lut 2017, o 21:16
autor: Cukier
kasztan pisze:W Wiedniu składy E2+c5 będą kursować prawdopodobnie aż do 2030 roku.
W Wiedniu to pewnie by się chętniej pozbyli ULFów niż E2+c5 ;P

Lohner/SGP E1+c3

: 16 mar 2017, o 08:25
autor: lukaszpdg
RW138 dostał nowy automat biletowy. Można płacić zbliżeniowo:
http://www.ztm.waw.pl/download/inlineZd ... _6_320.jpg

Sorry. Dokładnie taki jak na zdjęciach:
Obrazek Obrazek

Lohner/SGP E1+c3

: 16 mar 2017, o 09:07
autor: kot_feliks
W Pesach też "można płacić zbliżeniowo", problem w tym, że w 90% przypadków to nie działa.

Lohner/SGP E1+c3

: 16 mar 2017, o 09:49
autor: volferssj
Czyżby MPK miało lekkiego focha na Elgeba/Trapese? Bo się coś do MERY uśmiechnęli.

Lohner/SGP E1+c3

: 16 mar 2017, o 15:10
autor: suchy
lukaszpdg pisze:RW138 dostał nowy automat biletowy. Można płacić zbliżeniowo
Już od jakiegoś miesiąca go ma :]