Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#646 Post autor: Kaszmir » 27 sty 2017, o 09:42

Czy ktoś wie czemu tego projektu nie kontynuowano w kolejnych wagonach? Przyciski się nie sprawdziły?

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Lohner/SGP E1+c3

#647 Post autor: PiVoSH92 » 2 lut 2017, o 23:24

Od kiedy jeden z wiedeńców jeździ pomalowany w "księgowy" sposób? Widziałem go dziś na Lubiczu koło 15:45, chyba na linii 52.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#648 Post autor: Cukier » 2 lut 2017, o 23:37

W czerwcu 2014 roku był malowany a w październiku tegoż samego roku debiutował liniowo.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Lohner/SGP E1+c3

#649 Post autor: PiVoSH92 » 2 lut 2017, o 23:53

Hmmm, to do tej pory mi umykał jakimś cudem, a raz na jakiś czas jeżdżę i 3, i 52, i 24...

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3309
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#650 Post autor: lukaszpdg » 11 lut 2017, o 01:14

RW127+527 dostał oświetlenie węwnętrzne LED.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Lohner/SGP E1+c3

#651 Post autor: kucyk » 13 lut 2017, o 16:44

lukaszpdg pisze:RW127+527 dostał oświetlenie węwnętrzne LED.
On takowe ma ponoć od 3 lat. Jest jedynym prototypem. Miała być akcja montażu LED we wszystkich wiedeńcach. Same oszczędności i korzyści ale MPK z tego zrezygnowało. Nikt nie wie dlaczego. :eek:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#652 Post autor: Cukier » 13 lut 2017, o 16:58

Widocznie oszczędności na eksploatacji są zbyt małe w stosunku do kosztów instalacji, biorąc pod uwagę szacunkowy czas eksploatacji tego typu taboru. Ewentualnie nie ma w tym najmniejszego sensu i logiki, jak w zjazdach do PH ze Wzgórz przez R. Kocmyrzowskie, gdzie koszt przebudowy układu torowego przy zajezdni już dawno by się zwrócił na krótszych przebiegach.

krakus
Kierownik
Posty: 758
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#653 Post autor: krakus » 13 lut 2017, o 17:00

kucyk pisze:
lukaszpdg pisze:RW127+527 dostał oświetlenie węwnętrzne LED.
On takowe ma ponoć od 3 lat. Jest jedynym prototypem. Miała być akcja montażu LED we wszystkich wiedeńcach. Same oszczędności i korzyści ale MPK z tego zrezygnowało. Nikt nie wie dlaczego. :eek:
I bardzo dobrze, że zrezygnowało. Może niech jeszcze monitory LED zamontują w wiedeńskim szrocie :]

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Lohner/SGP E1+c3

#654 Post autor: kucyk » 13 lut 2017, o 18:01

I tu się mylicie. W dzisiejszych czasach LED-y wyparły praktycznie każdy rodzaj oświetlenia - również świetlówki na startery. Koszt instalacji jest związany tylko z wymianą samych świetlówek które owszem są troszeczkę droższe od tradycyjnych ale koszty eksploatacji zwracają się bardzo szybko. Mylicie się również odnośnie czasu wykorzystania samych wiedeńców. Ponoć mają w Krakowie być jeszcze z 10 lat. A kto wie czy nie zakupią w Wiedniu kolejnej rodziny tego taboru? :sweet:

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#655 Post autor: Arsents » 13 lut 2017, o 18:14

10 lat wiedeńce ale EU8N
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Lohner/SGP E1+c3

#656 Post autor: kucyk » 13 lut 2017, o 21:16

Arsents pisze:10 lat wiedeńce ale EU8N
Oj zdziwisz się. I to bardzo. :nerd:
Na zajezdniach mówi się i to otwarcie, że wiedeńce przeżyją zakupione 1,5 roku temu Krakowiaki. :xP

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#657 Post autor: kot_feliks » 13 lut 2017, o 21:30

Tak, z pewnością :rotfl:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#658 Post autor: Locutus » 14 lut 2017, o 07:43

kot_feliks pisze:Tak, z pewnością :rotfl:
A ja bym się nie zdziwił, gdyby tak właśnie było. W końcu pierwsze warszawskie Tramicusy, choć ledwo dziesięciu lat dobijają, muszą już przechodzić remonty kapitalne...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

krakus
Kierownik
Posty: 758
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#659 Post autor: krakus » 17 lut 2017, o 17:06

Arsents pisze:10 lat wiedeńce ale EU8N
EU8N ponoć 15 lat.
Co do wiedeńców, a wszystko na to wskazuje to jakieś 10 lat eksploatacji. Choć pamiętam jak pierwsze E1 zaczęto sprowadzać do miasta w 2004/05r. to zakładano czas ich użytkowania na 5-7 lat.

Carol
Inspektor
Posty: 372
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

Lohner/SGP E1+c3

#660 Post autor: Carol » 17 lut 2017, o 19:33

krakus pisze:Co do wiedeńców, a wszystko na to wskazuje to jakieś 10 lat eksploatacji.
Nawet nie żartuj. Dziś w Pleszowie motorniczy stał koło tramwaju i zostawił otwarte drzwi od kabiny. Na schodach była taka czarna tabliczka i było na niej napisane - rok produkcji 1968.
Wagon więc już ma 49 lat, bo przyczepa pewnie jeszcze starsza. Za 10 lat to będzie prawie 60 letni zabytek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”