Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10877
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#631 Post autor: Cukier » 17 paź 2016, o 23:33

suchy pisze: Ale sprawa rozchodzi się też o samą widoczność peronu - np. motorniczy zablokował już drzwi i zamierza ruszać, a gdzieś z autobusu biegnie jeszcze jakiś zaspany pasażer albo starsza babcia - wystarczy przecież że się pośliźnie albo potknie i wpadnie pod doczepę.
Jak dla mnie jest to już brnięcie w absurd. Poza tym niezależnie od tego czy drzwi w drugim wagonie będą miały odblokowane otwieranie czy też nie, to babcia tak czy siak może się "pośliznąć i wpaść pod doczepę". Ba, nawet w przypadku E1 solo babcia może wpaść pod wagon w rejonie III drzwi, a to już jest za przegubem więc w lusterku nie widać! To może przemyślmy i takie ewentualności i w ogóle nie puszczajmy do Pleszowa składów innych niż jednowagonowe nieprzegubowe?
suchy pisze:Dlatego też na wielu przystankach w łuku są zainstalowane lustra - np. Hala Targowa kier. Starowiślna, Gertrudy kier. Wawel, Stary Kleparz kier.Bagatela, DH Wanda kier. Piastów.
Lustra zostały zamontowane w czasach gdy nie było fotokomórek i to motorniczy musiał wizualnie ocenić kiedy zakończyła się wymiana pasażerska. W momencie gdy ma do dyspozycji fotokomórki to jedyne co go interesuje to kiedy zapali mu się lampka "wszystkie drzwi zamknięte, można jechać". A w lusterku może jedynie sobie oglądać dobiegających pasażerów, którzy to z definicji są pasażerami kolejnego tramwaju.
suchy pisze:Co do opisywanego zdarzenia - nie wiadomo co kierowało prowadzącym, że nie umożliwił przesiadki... Może fakt, o tak wczesnej godzinie dalej jest ciemno jak w d***, szczególnie na tych wszystkich NŻ (gdzie nie ma kompletnie żadnej latarni) i mimo "prostego" przystanku bał się, że ktoś podczas przesiadki również może wlecieć pod wagon a on tego nie zauważy w ciemności - więc wolał poczekać, aż dojedzie do "cywilizacji" (Suche Stawy czy Klasztorna), gdzie jest jaśniej i lepsza widoczność?
Tworzysz wydumane wytłumaczenia do prostej jak drut historii, w której motorniczy wykazał się buractwem i złośliwością wobec pasażerów oraz jednocześnie pogwałceniem elementarnego prawa pasażera, do opuszczenia pojazdu na dowolnie wybranym przystanku właściwym dla danej linii. Co jeśli ktoś chciał po prostu wysiąść na Koksochemii i gdzieś sobie pójść?

Jeśli pasażer wcisnął zawczasu przycisk, to motorniczy ma ZASRANY OBOWIĄZEK zatrzymać się na danym przystanku i otworzyć wskazane drzwi, NIE WNIKAJĄC w to, co dalej pasażer zamierza ze sobą zrobić.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#632 Post autor: kot_feliks » 18 paź 2016, o 00:09

Odnośnie fotokomórek, bezpieczeństwa, możliwości wpadnięcia pod doczepę, tego, że nie widać w lusterkach wszystkich drzwi na łuku etc... chciałbym zauważyć, że w Wiedniu tramwaje bardzo długo jeździły w ogóle bez lusterek ;) I jakoś dziwnym trafem nikt od tego nie ginął, nikogo nie zabijały drzwi etc. ;)

Natomiast co do samego Pleszowa, to tam nie można by po prostu ustawić większego lustra i zrobić ten przystanek normalnym?

suchy
Dyrektor
Posty: 2376
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Lohner/SGP E1+c3

#633 Post autor: suchy » 18 paź 2016, o 00:21

Cukier pisze:Jak dla mnie jest to już brnięcie w absurd. Poza tym niezależnie od tego czy drzwi w drugim wagonie będą miały odblokowane otwieranie czy też nie, to babcia tak czy siak może się "pośliznąć i wpaść pod doczepę". Ba, nawet w przypadku E1 solo babcia może wpaść pod wagon w rejonie III drzwi, a to już jest za przegubem więc w lusterku nie widać! To może przemyślmy i takie ewentualności i w ogóle nie puszczajmy do Pleszowa składów innych niż jednowagonowe nieprzegubowe?
Idź na kurs i zatrudnij się jako motorniczy - przekonasz się, jak to jest, gdy trzeba myśleć i odpowiadać za setki ludzi w wagonie i dookoła niego ;)

1. W przypadku gdy doczepa jest zablokowana, a babcia o tym wie (bo żaden motorniczy nie wpuszcza do doczepy), to nie będzie ona dobiegać do tej doczepy, tylko będzie leciała do E1, gdzie będzie lepiej widoczna, jeśli nie przez motorowego, to przez innych pasażerów stojących koło drzwi lub okna - w razie czego zauważą że coś się stało i np. zaciągną hamulec awaryjny. Gdyby zaś babcia leciała do ostatnich drzwi doczepy, to na Pleszowie chyba nie ma aż takich dzikich tłumów żeby doczepa była zaprana po sufit i ktoś zdołał zauważyć upadek babci i zareagować. Chciałbyś się tłumaczyć przed prokuratorem z wypadku śmiertelnego - spoko, twoja sprawa, ale nie zmuszaj do tego innych :puppyeyes:
2. Na takie ewentualności są jeszcze inne przepisy, których się uczy na kursie i powinno (w teorii) przestrzegać - w przypadku gdy przystanek jest zlokalizowany w łuku i motorniczy nie widzi ostatnich drzwi, powinien po zamknięciu drzwi wyjść z kabiny i sprawdzić czy na końcu wagonu nikt pod niego nie wpadł lub nie stoi w skrajni, zaś podczas ruszania robić to powoli, używając dzwonka i obserwując reakcję ludzi w wagonie lub na przystanku.

To czy motorniczy będzie się stosować do pkt 2, zależy tylko od niego samego, a jeśli się do tego nie stosuje, to liczy się z ewentualnymi konsekwencjami. Tak jak i z przestrzeganiem prędkości - masz ograniczenie w formie znaku, a to czy się do niego zastosujesz to twoja sprawa. 20 razy ci się uda przekroczyć prędkość, a za 21 razem ktoś cię złapie na radar, albo spowodujesz wypadek, zaś policja stwierdzi, że było on wynikiem nadmiernej prędkości. W tramwaju też - motorniczy 100 razy odjedzie z przystanku bez problemu, a za 101 razem ktoś mu na przystanku w łuku wpadnie pod wagon i prokurator będzie później zadawał pytania - a czy postąpił pan zgodnie z przepisami, czy wyszedł pan i upewnił się, czy użył pan dzwonka, lusterka bocznego, lustra na przystanku?
Lustra zostały zamontowane w czasach gdy nie było fotokomórek i to motorniczy musiał wizualnie ocenić kiedy zakończyła się wymiana pasażerska. W momencie gdy ma do dyspozycji fotokomórki to jedyne co go interesuje to kiedy zapali mu się lampka "wszystkie drzwi zamknięte, można jechać". A w lusterku może jedynie sobie oglądać dobiegających pasażerów, którzy to z definicji są pasażerami kolejnego tramwaju.
Oj, nie tylko to go interesuje. Bo co z tego, że na pulpicie będzie "plum" oraz światełko zamkniętych drzwi, jeśli pasażer będzie dobiegać a motorniczy go nie zauważy (w lustrze)? Idzie zima, będzie przymrozek, śliski chodnik czy asfalt, pasażer upadnie i wleci pod wózek - A CO MNIE TO OBCHODZI, LAMPKA ŚWIECI TO BLOKADA I JADĘ ??? Naprawdę ruszyłbyś z przystanku, kompletnie nie interesując się tym, czy kogoś nie rozjedziesz? :O
Tworzysz wydumane wytłumaczenia do prostej jak drut historii, w której motorniczy wykazał się buractwem i złośliwością wobec pasażerów oraz jednocześnie pogwałceniem elementarnego prawa pasażera, do opuszczenia pojazdu na dowolnie wybranym przystanku właściwym dla danej linii. Co jeśli ktoś chciał po prostu wysiąść na Koksochemii i gdzieś sobie pójść?

Jeśli pasażer wcisnął zawczasu przycisk, to motorniczy ma ZASRANY OBOWIĄZEK zatrzymać się na danym przystanku i otworzyć wskazane drzwi, NIE WNIKAJĄC w to, co dalej pasażer zamierza ze sobą zrobić.
Na jakiej podstawie zakładasz, że motorniczy był chamem, bucem i burakiem? Bo ty tak uważasz? Czy może stałeś obok niego w kabinie i widziałeś oraz słyszałeś dokładnie co robi i mówi i wiesz na 100% że zrobił to celowo i złośliwie?

Tak samo reagują pasażerowie, którzy zostali lekko przytrzaśnięci, bo za późno zaczęli wsiadać/wysiadać i drzwi się już zamykały (a zanim fotokomórka zareaguje i odbije, to można zostać lekko ściśniętym) - "No k**a co za tępy ch** tam siedzi i zamyka drzwi, nie widzi że wsiadam?" - no widzi, ale to fotokomórka zamyka drzwi a nie motorniczy. Ale opieprz dostaje motorniczy, że jest "ślepym chamem" :puppyeyes:

Może motorniczemu na Koksochemii się pomyliły guziki i zamiast wcisnąć (20) to wcisnął (21) - i tenże jeden pasażer wsiadł pierwszymi drzwiami, a motorniczy nie zwrócił uwagi, że nie odblokował reszty składu, tylko skupił się na patrzeniu w lusterko boczne, że "nikt z tyłu nie wysiada, to blokada i jedziemy"? Może trzeba było zawołać czy może otworzyć resztę drzwi? Przecież sam pisałeś, że na Meksyku III drzwi się otwarły, więc czy to wina motorniczego, że IV drzwi nie zadziałały? Na pulpicie widać tylko, że otwarto drzwi w E1 (lampka 9) lub w C3 (lampka 10), ale motorniczy nie wie, KTÓRE drzwi się otwarły, a które nie. Skąd więc miał wiedzieć, że ludzie mieli problem z wyjściem IV drzwiami?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Lohner/SGP E1+c3

#634 Post autor: Lw25 » 18 paź 2016, o 09:10

Pleszów ma kursy raz na ruski rok. Nie można przenieść peronu w okolice Cementowej, podobnie do Maków czy Płaszowa i rozwiązać problem raz na zawsze?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

suchy
Dyrektor
Posty: 2376
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Lohner/SGP E1+c3

#635 Post autor: suchy » 18 paź 2016, o 09:28

Lw25 pisze:Pleszów ma kursy raz na ruski rok. Nie można przenieść peronu w okolice Cementowej, podobnie do Maków czy Płaszowa i rozwiązać problem raz na zawsze?
Pewnie by i można, tylko po co skoro własnie - Pleszów ma kursy raz na ruski rok :hihi: Kto niby będzie inwestował kilkaset tysięcy złotych w budowę nowego peronu, jak tam prawie całe torowisko nadaje się do zaorania i ponownego położenia (jeśli chcielibyśmy utrzymać tramwaj do Pleszowa)?

Dwa - pasażerowie mogliby być mniej zadowoleni z faktu, że do nowego peronu byłoby jakieś 50-100 metrów dalej do przejścia :]

Carol
Inspektor
Posty: 372
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

Lohner/SGP E1+c3

#636 Post autor: Carol » 18 paź 2016, o 11:14

suchy pisze:Kto niby będzie inwestował kilkaset tysięcy złotych w budowę nowego peronu
A już znalazł się chętny na zainwestowanie pieniędzy :) Pętla Pleszów będzie przebudowana przy okazji przebudowy ulicy Igołomskiej w II etapie.

http://kzdwk.home.pl/zikit/attachments/ ... ys%202.pdf

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#637 Post autor: bielanek » 20 paź 2016, o 21:29

Carol pisze:
suchy pisze:Kto niby będzie inwestował kilkaset tysięcy złotych w budowę nowego peronu
A już znalazł się chętny na zainwestowanie pieniędzy :) Pętla Pleszów będzie przebudowana przy okazji przebudowy ulicy Igołomskiej w II etapie.

http://kzdwk.home.pl/zikit/attachments/ ... ys%202.pdf
I parking na około 40 samochodów, trochę mało.

krakus
Kierownik
Posty: 752
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#638 Post autor: krakus » 21 lis 2016, o 19:46

Wagon #161 stoi odstawiony na ślepym torze od Rzemieślniczej.W towarzystwie holownika 105NT#021 i GT6 #022 :)

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3162
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Lohner/SGP E1+c3

#639 Post autor: tomek_m » 21 lis 2016, o 20:01

To ta stozłoma 105NT jeszcze istnieje? Myślałem że już dawno na złomie. :hmm:

Arsents
Dyrektor
Posty: 3062
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#640 Post autor: Arsents » 26 gru 2016, o 22:26

krakus pisze:Wagon #161 stoi odstawiony na ślepym torze od Rzemieślniczej.W towarzystwie holownika 105NT#021 i GT6 #022 :)
Dalej stoi odstawíony?
To po co został przeniesiony do Podgórza?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

krakus
Kierownik
Posty: 752
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#641 Post autor: krakus » 26 sty 2017, o 19:14

#HW164 jako naprawa powypadkowa w TR.Wagon jakiś czas temu miał kolizję na AL.Solidarności.

kkkpiotr
Miłośnik
Posty: 83
Rejestracja: 13 maja 2014, o 14:29

Lohner/SGP E1+c3

#642 Post autor: kkkpiotr » 26 sty 2017, o 22:02

HW158 przy drugich drzwiach ma jakiś dziwny przycisk do otwierania drzwi z zewnątrz, wygląda na coś nowocześniejszego niż normalnie stosowane rozwiązania w wiedniach i chyba wydaje z siebie jakieś dźwięki, to jakiś test czy szykuje się jakaś wymiana na szerszą skalę?

krakus
Kierownik
Posty: 752
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#643 Post autor: krakus » 26 sty 2017, o 22:31

kkkpiotr pisze:HW158 przy drugich drzwiach ma jakiś dziwny przycisk do otwierania drzwi z zewnątrz, wygląda na coś nowocześniejszego niż normalnie stosowane rozwiązania w wiedniach i chyba wydaje z siebie jakieś dźwięki, to jakiś test czy szykuje się jakaś wymiana na szerszą skalę?
To chyba udogodnienie dla osob slabowidzacych.

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1154
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#644 Post autor: tiross » 26 sty 2017, o 22:42

Nie jest to też rozwiązanie nowe (aczkolwiek nierozpowszechniane), bo pojawiło się w którymś E1 już kilka lat temu. Być może to nawet ten sam pojazd, nie mogę teraz znaleźć informacji na ten temat.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

suchy
Dyrektor
Posty: 2376
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Lohner/SGP E1+c3

#645 Post autor: suchy » 27 sty 2017, o 07:02

tiross pisze:Nie jest to też rozwiązanie nowe (aczkolwiek nierozpowszechniane), bo pojawiło się w którymś E1 już kilka lat temu. Być może to nawet ten sam pojazd, nie mogę teraz znaleźć informacji na ten temat.
http://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/new ... mwaju.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”