Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

E1+c3

#616 Post autor: bielanek » 19 sty 2016, o 21:02

tomta1 pisze:Trochę to dziwne. O ile dwa automaty w NGT8 czy 2014N – ok, bo to nowe wozy i ciężko mieć o to pretensje, o tyle wrzucanie automatów do c3 jest co najmniej dziwne. BU850-801 czekają.
Tu się zgodzę, bo często obserwuję co się dzieje jak na 482 puszczą coś bez automatu. Przynajmniej 2-5 osób na kurs kupują bilet u kierowcy.

Packie
Specjalista
Posty: 276
Rejestracja: 13 mar 2015, o 21:50
Lokalizacja: Jestem gorszego sortu

E1+c3

#617 Post autor: Packie » 19 sty 2016, o 21:06

Dokładnie. Zdecydowanie lepiej by było dać automaty ze 105Na do autobusów, które ich nie posiadają. Ludzie wiedzą, że automat w składzie E1+c3 jest w pierwszym wagonie, a teraz jak zobaczą że jest w jednej doczepce to będzie bieganie bo "a może w akurat tym składzie jest automat w doczepce".
Jestem gorszego sortu

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1154
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

E1+c3

#618 Post autor: tiross » 21 sty 2016, o 09:48

Kiedyś czytałem, że pierwsza seria Solarisów nie ma magistrali IBIS potrzebnej do zamontowania automatu, ale na ile te informacje są zgodne z prawdą? W każdym razie nawet nie wszystkie klimatyzowane Solarisy mają automat biletowy, np. BU855, którym właśnie jadę. Zgadzam się z przedmówcami, priorytetem powinny być te pojazdy, które w ogóle nie mają biletomatu.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#619 Post autor: Cukier » 11 maja 2016, o 17:26

https://www.youtube.com/watch?v=urgg5WxiMHU

Taka tam ciekawostka sprzed półtorej roku: skład c3+E1 [sic!] :D

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Lohner/SGP E1+c3

#620 Post autor: kucyk » 2 lip 2016, o 09:59

Tymczasem jeden z naszych wagonów znalazł nowe zajęcie w Małopolsce:
http://www.klaj.pl/aktualnosci/informac ... mwaju.html:)
Pomysł na plus. :thumbup:
Zastanawiam się tylko nad jednym pytaniem. Czy ten wagon został przez krakowskie MPK sprzedany (a więc coś na nim zarobiło) czy zamiast na złom pojechało za darmo na wieś? :hmm:

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Lohner/SGP E1+c3

#621 Post autor: yosujiro » 2 lip 2016, o 11:01

Przecież MPK nie oddaje złomu za darmo, więc czy tak czy tak, musiało na tym zarobić.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1440
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#622 Post autor: Impuls » 2 lip 2016, o 12:01

Kłaj trochę wybrał zły moment i musieli wziąć wagon doczepny zamiast silnikowego. Od kilku miesięcy MPK nic nie skasowało w związku z ŚDM. Z odstawionych wagonów a nie wywiezionych pozostały jedynie HB160, HZ704 i HZ286. Ale wszystkie są okropnie rozbebeszone. Dlatego musieli wziąć tą doczepę.
Wróciłem właśnie z Wiednia i tamtejsze E1+c4 i E2+c5 wyglądają czasem okropnie. Wypłowiały lakier z zamazanymi strupami po odpadającym lakierze, paskami co kawałem nowego lakieru, z powykrzywianą blachą po stłuczkach itp. E1 jeżdżą jeszcze solo np. linia 33 lub w zestawie z c4 np. linia 25, 26 ale też pojawiają się na linii 2 w Centrum. Nie spotkałem już E1 z c3. E2+c5 jest dużo lepsze od E1+c4, nie szarpie i dobrze się tym jeździ. E1 jest jeszcze trochę do wymiany na pewno będą tam jeszcze ze dwa, trzy lata.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Lohner/SGP E1+c3

#623 Post autor: Lw25 » 2 lip 2016, o 13:57

Impuls pisze:E1 jest jeszcze trochę do wymiany na pewno będą tam jeszcze ze dwa, trzy lata.
Pewnie dożyją do dostaw nowych Bombardierów. A gdyby nie to, że Ulfy są... no cóż... to pewnie już by je wycofali.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#624 Post autor: Cukier » 16 paź 2016, o 12:07

Dobrze rozumiem, że w E1+c3 możliwości otwierania drzwi przez motorniczego to:
- pierwsze drzwi
- reszta wagonu silnikowego E1
- cała doczepa c3

Parę dni temu spotkałem się z taką sytuacją: jako że część linii zapleszowskich nie oferuje kursów między 6:00 a 7:00 kiedy teoretycznie jest największe zapotrzebowanie, to właśnie te kursy w okolicach 6:00 są najbardziej zawalone pasażerami którzy np. potrzebują się dostać gdzieś dalej niż do Huty na godzinę 8:00. Oczywiście nie pomaga też fakt, że 6:00 to godzina zmiany w drukarni RR Donnelley w Branicach.

No i tak około 6:20 przyjeżdżają na Pleszów trzy autobusy zawalone pasażerami, a czeka na nich "10" obsadzona E1+c3, z czego dla pasażerów dostępny jest jedynie wagon silnikowy, bo motorniczy służbista nie raczył zezwolić na otwarcie drzwi doczepy (w końcu drzwi z fotokomórką to śmiercionośne zagrożenie!!!). No ale cóż, pasażerowie przyzwyczajeni do takich praktyk tylko cicho rzucali pod nosem kur*ami tłocząc się w tylnej części pierwszego wagonu i czekając aż tramwaj zatrzyma się na Koksochemii by tam "legalnie" przesiąść się do drugiego wagonu wiozącego powietrze.

Ku niespodziance pasażerów po zatrzymaniu się tramwaju, drzwi się nie otwierają. Przypuszczalnie motorniczy się wycwanił, i otworzył tylko pierwsze drzwi koło swojej kabiny, którymi łaskawie wpuścił pojedynczego pasażera który tam chciał wsiąść. Tramwaj dojeżdża do Meksyku i w momencie gdy tylne drzwi nadal się nie otwierają, wku*wienie pasażerów sięga już niemal zenitu aż w końcu czara goryczy się przelewa, gdy otwierają się trzecie drzwi, a czwarte już nie. Dopiero po donośnym krzyku "Motorniczy otwieraj drzwi debilu jeden", nagle w cudowny sposób czwarte drzwi się otwierają.

Abstrahując od buractwa motorniczego i tego, że NIE MIAŁ ON PRAWA więzić pasażerów w tramwaju, tudzież wymuszać na nich z których drzwi mogą korzystać, a z których nie, chciałbym zapytać jak to w ogóle możliwe że motorniczy zezwolił na otwarcie trzecich drzwi a czwartych już nie. Bo na tyle, na ile znam budowę tych wagonów, jest to niemożliwe....

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Lohner/SGP E1+c3

#625 Post autor: tomek_m » 16 paź 2016, o 16:16

Cukier pisze: No ale cóż, pasażerowie przyzwyczajeni do takich praktyk tylko cicho rzucali pod nosem kur*ami tłocząc się w tylnej części pierwszego wagonu
A dlaczego tylko w tylnej części pierwszego wagonu, część tych pasażerów nie mogła przejść na przód? No chyba że cały wagon był tak zawalony, że nie dało się nigdzie przejść aby ten tłok rozładować. Na pętli Pleszów nadal obowiązuje "Przystanek warunkowy"?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#626 Post autor: Cukier » 16 paź 2016, o 16:31

tomek_m pisze:A dlaczego tylko w tylnej części pierwszego wagonu
Bo od niepamiętnych czasów pasażerowie wypracowali sobie zwyczaj wysiadania na Koksochemii z pierwszego wagonu i wsiadania do drugiego, świecącego pustkami, gdzie sobie można wybrać miejsca siedzące.
tomek_m pisze:część tych pasażerów nie mogła przejść na przód?
Część (w tym ja) owszem, przeszła bardziej do przodu, jednak cały wagon był na tyle nabity, że była to kwestia mniej lub bardziej wygodnych miejsc stojących. Zaś niektórzy pasażerowie ani myślą stać przez całą trasę, podczas gdy drugi wagon jedzie pusty i ja się im absolutnie nie dziwię.
tomek_m pisze:Na pętli Pleszów nadal obowiązuje "Przystanek warunkowy"?
Tak. I jest to jeden z głównych powodów dla których wprost nie mogę się doczekać momentu, gdy ostatnia krakowska stozłomka zostanie przerobiona na żyletki. Wówczas nie będzie już w Krakowie wozów bez fotokomórek i nie będzie żadnego racjonalnego powodu by twór przystanku warunkowego nadal funkcjonował.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6348
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#627 Post autor: Coffee » 16 paź 2016, o 19:47

Cukier pisze:- pierwsze drzwi
- reszta wagonu silnikowego E1
- cała doczepa c3
- Pierwsze drzwi
- Reszta wagonu silnikowego E1 + Cała doczepa c3.
Jest możliwość wyłączenia przyczepy (blokady drzwi).
Co do otwarcia/zamknięcia każdych drzwi osobno, to takiej możliwości nie ma.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#628 Post autor: Cukier » 16 paź 2016, o 21:07

http://www.transportszynowy.pl/e1pulpit2.html
Jeśli dobrze rozumiem, to motorniczy ma jeden przycisk "Daj wolność" (20), którym odblokowuje wszystkie drzwi, oraz dwa przyciski "Zabierz wolność" - osobny dla silnikowego (17) i osobny dla doczepy (18). Plus oczywiście pierwsze drzwi, które można otworzyć przyciskiem "Daj wolność" (20) lub "Pierwsze drzwi" (21) ale zamknąć już tylko przyciskiem "Pierwsze drzwi" (21) - bo nie ma fotokomórki.

Czyli żeby udostępnić pasażerom tylko pierwszy wagon, należy najpierw użyć "Daj wolność" a potem szybciutko "Zabierz wolność doczepie". Nic nie pomieszałem?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6348
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Lohner/SGP E1+c3

#629 Post autor: Coffee » 17 paź 2016, o 16:06

Cukier pisze:Nic nie pomieszałem?
Zgadza się.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

suchy
Dyrektor
Posty: 2395
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Lohner/SGP E1+c3

#630 Post autor: suchy » 17 paź 2016, o 22:42

Dokładnie tak Cukier - przycisk (20) odblokowuje WSZYSTKIE drzwi (jednocześnie E1 oraz C3), zaś (21) tylko 1 drzwi. Niezależnie który guzik wciśnięto, 1 drzwi można zamknąć TYLKO guzikiem (21).

I tak jak napisałeś - jeśli motorniczy chce zablokować przyczepę, musi nacisnąć (20) i w ułamku sekundy od razu wciskać (18). Jednak nie ma możliwości otwierania/blokowania poszczególnych drzwi w jednym czy drugim wagonie - więc niemożliwe jest, żeby w E1 otwarły się tylko 3 drzwi, a 4 już nie. Ewentualnie mogło być tak, że np. przycisk do otwierania drzwi gorzej stykał i trzeba było go mocniej przycisnąć, albo baterie w wagonie były zbyt słabe i zanim drzwi zareagowały i zaczęły się otwierać to minęło kilka sekund.

Co zaś do tego czy wagon ma fotokomórki czy nie - to nie tylko o to chodzi. Bo ok racja, 105tka nie ma takiego zabezpieczenia więc rzeczywiście można kogoś przytrzasnąć drzwiami przy zamykaniu i przeciągnąć po peronie (i dlatego był warunek tylko do 1 wagonu), zaś Wiedeńczyki mają, więc przytrzaśnięcie się nie powinno zdarzyć. Ale sprawa rozchodzi się też o samą widoczność peronu - np. motorniczy zablokował już drzwi i zamierza ruszać, a gdzieś z autobusu biegnie jeszcze jakiś zaspany pasażer albo starsza babcia - wystarczy przecież że się pośliźnie albo potknie i wpadnie pod doczepę.

Jeśli motorniczy w tym momencie ruszy z pętli - to nawet nie zauważy zdarzenia i przejedzie po takim delikwencie, bo w lusterku na tak dużym łuku widać tylko przód 1 wagonu (mniej więcej do okolicy między 2 a 3 drzwiami).

Dlatego też na wielu przystankach w łuku są zainstalowane lustra - np. Hala Targowa kier. Starowiślna, Gertrudy kier.Wawel, Stary Kleparz kier. Bagatela, DH Wanda kier. Piastów. Owszem, na pętli Pleszów łuk jest o wiele większy niż na wspomnianych przystankach (więc na pętli takie lustro raczej mało co by pomogło), ale tam gdzie lustra stoją, znacząco poprawiają widoczność doczepy, czy ktoś nie dobiega do drzwi, albo czy nie stoi w skrajni wagonu.

Co do opisywanego zdarzenia - nie wiadomo co kierowało prowadzącym, że nie umożliwił przesiadki... Może fakt, o tak wczesnej godzinie dalej jest ciemno jak w d***, szczególnie na tych wszystkich NŻ (gdzie nie ma kompletnie żadnej latarni) i mimo "prostego" przystanku bał się, że ktoś podczas przesiadki również może wlecieć pod wagon a on tego nie zauważy w ciemności - więc wolał poczekać, aż dojedzie do "cywilizacji" (Suche Stawy czy Klasztorna), gdzie jest jaśniej i lepsza widoczność?

Trzeba pamiętać też o tym, że motorniczy czy kierowca ma nie tylko przewieźć ludzi z punktu A do B - on ma to przede wszystkim zrobić bezpiecznie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”