Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#46 Post autor: Kaszmir » 2 sie 2010, o 14:35

A mi z kolei podoba się nowe malowanie E1+c3. Tak samo w mojej opinii numerek z przodu prezentuje się trochę lepiej, gdy jest z boku, niż tak na samym środku. Czyli kwestia gustu.
jopek36 pisze:Nie wiem dlaczego MPK marnotrawi pieniądze m.in. na wymianę okien w tramwajach, które nie będą miały skrawka niskiej podłogi, na bajery typu podświetlenie przy wejściu w GT6 i GT8S
Ludzie lubią bajery ;)
czatowiec pisze:
EU8N pisze:Nie zapominaj, że są wakacje. We wrześniu większość istniejących stozłomek będzie znów potrzebna.
Ale i tak mamy wszelką rezerwę, MPK odkłada kasację na ostatnią chwilę, by mieć chociaż niewielką nadwyżkę taboru na jakąś nagłą sytuację.
Otwarcie linii do Płaszowa będzie oznaczać najprawdopodobniej niewielkie zwiększenie ilości tramwajów na mieście.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#47 Post autor: EU8N » 3 sie 2010, o 18:38

Pozostałe posty wydzielone do wątku "Tramwaj do Nowohuckiej".
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#48 Post autor: czatowiec » 24 sie 2010, o 13:37

Wszystkie nowe solowe E1 przechodzą taką modernizację jak skład #104. Aktualnie w TR czeka na odbiór gotowy #105+565, a po nim na remont przyjedzie #106+566.
Obrazek
Obrazek

MKAchmed
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip 2010, o 21:18
Lokalizacja: Kraków

#49 Post autor: MKAchmed » 25 sie 2010, o 12:17

Barwy też takie jak #104 będą?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1440
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

#50 Post autor: Impuls » 25 sie 2010, o 12:22

Stoi jakiś gotowy E1 solo na torach odstawczych w nowych barwach ale nie ma wymienionych okien jak w #104 i brak mu wyświetlaczy.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2010, o 13:08 przez Impuls, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#51 Post autor: czatowiec » 25 sie 2010, o 13:16

Impuls pisze:Barwy też takie jak #104 będą?
Tak
Impuls pisze:Stoi jakiś gotowy E1 solo na torach odstawczych w nowych barwach ale nie ma wymienionych okien jak w #104 i brak mu wyświetlaczy.
Pewnie przyoszczędzili, bo i tak te solówki będą jeździć na nowohuckich liniach. Bo te składy E1+c3 co teraz naprawy przechodzą to mają wyświetlacze i nowe okna.
Obrazek
Obrazek

Impuls
Dyrektor
Posty: 1440
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

#52 Post autor: Impuls » 25 sie 2010, o 14:00

Nie mam pewności czy kolejne E1 pójdą do Huty. Jeśli już to czy wszystkie siedem sztuk. Potrzeby na tego typu tabor E1 solo czy gt6 maleją. Właściwie nadaje się do obsługi linii "17","18","21" i tyle. "17 " a już chyba pozostanie na Kopcu i do Walcowni nie powróci(oszczędność dwóch brygad). Na "16" i "23" jest czasem za mały ale i tak na razie taki tabor tam pozostanie. Na pewno zbyt ciasno jest na "15" i myślę że powrócą choćby częściowo na tą linię składy. Na "2" powinien być tabor niskopodłogowy ze względu na częste podróżowanie osób starszych tą linią, ale jeszcze długo będziemy na tej linii spotykać E1 a mogą nawet pojawiać się gt6 z Podgórza. "11" wyląduje w Płaszowie i wtedy znikną z niej gt6. Na "12" też upchano ten typ taboru przed wakacjami, ale czy ta linia powróci tu nie mam pewności. Na pozostałych liniach tabor E1 solo się nie nadaje.
Potrzeby od września taboru E1 solo i gt6. Stan na chwilę obecną E1 solo 24 sztuki + 7 sztuk w przystosowaniu oraz gt6 solo - 21 sztuk. Razem 45 sztuk plus 7 w przystosowaniu.
"2"- 3 brygady
"11" - 4 brygady
"15" - 4 brygady (na trzech pozostałych składy)
"16" - 6 brygad
"17" - 3 brygady
"21" - 4 brygady
"23" - 4 brygady
"73" - 3 brygady
Razem 31 sztuk ale na "2" i "23" pojawia się tabor N8S lub bombardiery.
Potrzeby od Listopada po remoncie Placu W.Ś.
"2"- 2 brygady(1 brygada tabor niskopodłogowy
"11" - 4 brygady
"12"- 4 brygady
"15" - 3 brygady (na czterech pozostałych brygadach składy)
"16" - 6 brygad
"17" - 3 brygady
"18" - 4 brygady
"21" - 4 brygady
"23" - 3 brygady( na jednej N8S)
Razem max 33 brygady. Jeśli przystosują wspomniane siedem sztuk E1 (przy trzech wagonach trwają prace) będą posiadać 31 wagonów E1 solo + 10 wagonów gt6 powinno obsłużyć listopady wykres. Czyli około 10 wagonów gt6 powinni się w tym roku pozbyć bo są absolutnie nie potrzebne.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2010, o 14:03 przez Impuls, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#53 Post autor: Kaszmir » 25 sie 2010, o 14:23

Impuls pisze:Na "16" i "23" jest czasem za mały ale i tak na razie taki tabor tam pozostanie.
Nie chodziło Ci może o "16" i "21"?
Impuls pisze:Na "2" powinien być tabor niskopodłogowy ze względu na częste podróżowanie osób starszych tą linią, ale jeszcze długo będziemy na tej linii spotykać E1 a mogą nawet pojawiać się gt6 z Podgórza.
Z drugiej strony Bombki na "2" jeżdżą puste. A prawda jest taka, że do Salwatora kursuje "6", a do Cmentarza wiele osób (w tym-starszych) podróżuje "124", który dubluje się w dużej części z "2".
Impuls pisze:"11" wyląduje w Płaszowie i wtedy znikną z niej gt6.
Przy okazji - wiesz może, co planują na "11"? Tabor pojemności N8S/GT8S?
Impuls pisze:Na "12" też upchano ten typ taboru przed wakacjami, ale czy ta linia powróci tu nie mam pewności.
Również podejrzewam, że może nie wrócić. Zresztą, nie miałbym nic przeciwko, by ją zlikwidowano, a w zamian wzmocniono "20".

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#54 Post autor: LK » 25 sie 2010, o 14:30

Kaszmir pisze:
Impuls pisze:Na "16" i "23" jest czasem za mały ale i tak na razie taki tabor tam pozostanie.
Nie chodziło Ci może o "16" i "21"?
Tak czy inaczej często na "23" też są często za małe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#55 Post autor: Kaszmir » 25 sie 2010, o 14:35

LK pisze:Tak czy inaczej często na "23" też są często za małe.
Tylko, jeśli jedzie na początku stada...

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#56 Post autor: LK » 25 sie 2010, o 17:21

Kaszmir pisze:
LK pisze:Tak czy inaczej często na "23" też są często za małe.
Tylko, jeśli jedzie na początku stada...
I w środku i na końcu, ale ty nie masz z nią co dzień do czynienia na odcinku od Dworcowej do Borku.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#57 Post autor: czatowiec » 25 sie 2010, o 23:05

Powiem jedno - zapełnienie "23" jest zależne od pory z tego co sam zaobserowałem. Na przykład jak bywałem w lipcu od poniedziałku do piątku na Prokocimiu, to "23" około godziny 14:00 była dosyć mocno napełniona, a wtedy widziałem na niej N8S-NF. Dodam, że nie była na początku stada, lecz przedostatnia. Z kolei jak jestem na Prokocimiu w weekend około 12:00, to solowy GT6 jest nadmiarem dobra.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#58 Post autor: Kaszmir » 27 sie 2010, o 13:48

LK pisze:I w środku i na końcu, ale ty nie masz z nią co dzień do czynienia na odcinku od Dworcowej do Borku.
Bywam dość często na Wielickiej, i moje odczucie jest takie: jak jedzie przed nią np. "3", to zapełnienie jest bardzo małe. Zasadniczo dużą część jej pasażerów stanowią osoby, które nie załapały się na "3" albo "8".
czatowiec pisze:Powiem jedno - zapełnienie "23" jest zależne od pory z tego co sam zaobserowałem. Na przykład jak bywałem w lipcu od poniedziałku do piątku na Prokocimiu, to "23" około godziny 14:00 była dosyć mocno napełniona, a wtedy widziałem na niej N8S-NF. Dodam, że nie była na początku stada, lecz przedostatnia. Z kolei jak jestem na Prokocimiu w weekend około 12:00, to solowy GT6 jest nadmiarem dobra.
Co się dziwić - w końcu wakacje, inne linie zostały dość odczuwalnie pocięte, więc i rola "23" wzrosła. Gdyby "3" i "8" nadal kursowały co 10min., zapełnienie pewno by było mniejsze.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#59 Post autor: LK » 27 sie 2010, o 13:55

Kaszmir pisze: Co się dziwić - w końcu wakacje, inne linie zostały dość odczuwalnie pocięte, więc i rola "23" wzrosła. Gdyby "3" i "8" nadal kursowały co 10min., zapełnienie pewno by było mniejsze.
Uwierz mi w jedno - gdyby były ze sobą dograne pod Koroną - dziś są tylko w teorii - pasażerowie cieszyliby się bardziej niż z obecnej możliwości - po wprowadzeniu 15 minutowych biletów już odczuwalnie wzrosła tam ilość pasażerów, ale i wściekłość na rozkład.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#60 Post autor: bielanek » 3 wrz 2010, o 19:54

Dziś zapytałem kolegę co sądzi o malowaniu wiedeńca, który akurat przemykał na 14, dodam, że nie jest on miłośnikiem tylko przeciętnym pasażerem. Odpowiedział mi, że przypomina mu to flagę Izraela, tylko gwiazdy brakuje. Dodał jeszcze jedno stwierdzenie, ale cytować go nie będę bo jeszcze mnie o coś posądzicie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”