Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#31 Post autor: czatowiec » 26 lip 2010, o 12:14

Locutus pisze:Widzę, że mają nadmiar kasy na przemalowywanie po dziesięć razy tych samych wozów, które już mają barwy miejskie – a tymczasem shreki jak jeździły zielone, tak jeżdżą i na ich przemalowanie kasy nie ma…
Czarny przód #3005 był już zupełnie wyblakły, dlatego przemalowali ten wóz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#32 Post autor: Locutus » 27 lip 2010, o 10:45

A niech by se był wyblakły – za to shreki są zielone, co nijak się nie ma do barw miejskich. W dodatku są one zielone już od czasów, gdy jeszcze o N8S-NF się nikomu nie śniło...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6371
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#33 Post autor: Coffee » 27 lip 2010, o 16:07

Locutus pisze:A niech by se był wyblakły – za to shreki są zielone, co nijak się nie ma do barw miejskich. W dodatku są one zielone już od czasów, gdy jeszcze o N8S-NF się nikomu nie śniło...

Pozdrawiam!
LOKI
Loki. Ale zauważ, że już były 3 okazje wcześniej, by je przemalować (A #PE175 miał ich aż 4) i nic... Prędko barw zakładowych one nie dostaną. Poza tym wydaje mi się, iż MPK ma problem w który schemat je pomalować.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, o 16:08 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#34 Post autor: czatowiec » 27 lip 2010, o 16:42

Coffee pisze:Prędko barw zakładowych one nie dostaną. Poza tym wydaje mi się, iż MPK ma problem w który schemat je pomalować.
Według mnie rozsądnie mogli by się pobawić Photoshopem, i sprawdzić który schemat gdzie pasuje, zamiast robić eksperymenty genetyczne "na żywo". Zaoszczędzą czas i pieniądze.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#35 Post autor: Locutus » 28 lip 2010, o 08:44

Coffee pisze:Loki. Ale zauważ, że już były 3 okazje wcześniej, by je przemalować (A #PE175 miał ich aż 4) i nic... Prędko barw zakładowych one nie dostaną.
Wiem. I nie potrafię tego pojąć.
Coffee pisze: Poza tym wydaje mi się, iż MPK ma problem w który schemat je pomalować.
O, dla MPK to nie jest żaden problem, jakby się już zdecydowali, to pewnie wymyśliliby nowy, lepszy schemat. Ostatnio im to świetnie idzie. :twisted:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#36 Post autor: tramwajem » 28 lip 2010, o 11:03

Widziałem wczoraj to cudo chyba na #14, wg mnie jest bardzo ładny. Świetna kompozycja kolorów, bardzo nowoczesna, a jednocześnie nawiązuje do Krakowa. Mogli tylko dodać jakieś bardziej finezyjne elementy z tego szarego, niż prosty pas przez środek.

Czekam na przemalowanie autobusów :)
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#37 Post autor: Jopek36 » 28 lip 2010, o 11:15

tramwajem pisze:Widziałem wczoraj to cudo chyba na #14, wg mnie jest bardzo ładny. Świetna kompozycja kolorów, bardzo nowoczesna, a jednocześnie nawiązuje do Krakowa.
Mam wrażenie, że nie widziałeś przodu, chyba że Tobie się podoba. Nie wiem dlaczego MPK marnotrawi pieniądze m.in. na wymianę okien w tramwajach, które nie będą miały skrawka niskiej podłogi, na bajery typu podświetlenie przy wejściu w GT6 i GT8S, wewnętrzny remont stozłomek, które i tak pójdą niedługo na złom, wstawianie drugiej plastikowej mordy w N8 i inne, zamiast zadowolić pasażera klimatyzacją w chociaż kilku Bombkach, jeżeli wystarczyłyby zaoszczędzone w/w pieniądze.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#38 Post autor: czatowiec » 28 lip 2010, o 12:01

jopek36 pisze:na wymianę okien w tramwajach, które nie będą miały skrawka niskiej podłogi,
Żeby była lepsza wentylacja. Do tego skąd wiesz, czy podczas NG E1 MPK nie postanowi ich zmodernizować? Inna sprawa, że w przypadku E1 stare okna więcej się otwierały.
jopek36 pisze:Mam wrażenie, że nie widziałeś przodu, chyba że Tobie się podoba.
Mi się np. też podoba.
jopek36 pisze:wewnętrzny remont stozłomek, które i tak pójdą niedługo na złom
Program NG dla stozłomek zakończono w zeszłym roku, teraz coś jest naprawiane tylko w wyjątkowych sytuacjach, bo normalnie wszelkie uszkodzenie teraz będzie oznaczać kasację - zaledwie 1/3 wozów jest na mieście, więc MPK może sobie na to pozwolić.
jopek36 pisze:wstawianie drugiej plastikowej mordy w N8
Wiesz, że gdyby nie ta morda, to #3004 byłby dawcą części, bo z Norymbergi przyszedł bez reflektorów.
jopek36 pisze: zamiast zadowolić pasażera klimatyzacją w chociaż kilku Bombkach, jeżeli wystarczyłyby zaoszczędzone w/w pieniądze.
W NGT6 chyba nie ma miejsca na dachu na klimatyzator przestrzeni pasażerskiej. NGT8 jest już dłuższy, i tak zaprojektowano ułożenie urządzeń, że klimatyzatory się zmieszczą.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#39 Post autor: EU8N » 28 lip 2010, o 12:05

czatowiec pisze:Program NG dla stozłomek zakończono w zeszłym roku, teraz coś jest naprawiane tylko w wyjątkowych sytuacjach, bo normalnie wszelkie uszkodzenie teraz będzie oznaczać kasację - zaledwie 1/3 wozów jest na mieście, więc MPK może sobie na to pozwolić.
Nie zapominaj, że są wakacje. We wrześniu większość istniejących stozłomek będzie znów potrzebna.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#40 Post autor: czatowiec » 28 lip 2010, o 12:19

EU8N pisze:Nie zapominaj, że są wakacje. We wrześniu większość istniejących stozłomek będzie znów potrzebna.
Ale i tak mamy wszelką rezerwę, MPK odkłada kasację na ostatnią chwilę, by mieć chociaż niewielką nadwyżkę taboru na jakąś nagłą sytuację. W Gdańsku zostało zaledwie 100 stozłomek w wyniku szaleńczego kasowania, i będą mieli problem, jak będą potrzebowali wysłać więcej składów na miasto albo złączyć UFO-ka...
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#41 Post autor: Jopek36 » 28 lip 2010, o 13:23

czatowiec pisze:Żeby była lepsza wentylacja. Do tego skąd wiesz, czy podczas NG E1 MPK nie postanowi ich zmodernizować? Inna sprawa, że w przypadku E1 stare okna więcej się otwierały.
No właśnie chodzi mi tylko o E1, bo w GT8S i N8 dobrze, że wymieniają, w dodatku raczej będą dłużej jeździły niż E1
czatowiec pisze:Program NG dla stozłomek zakończono w zeszłym roku, teraz coś jest naprawiane tylko w wyjątkowych sytuacjach, bo normalnie wszelkie uszkodzenie teraz będzie oznaczać kasację - zaledwie 1/3 wozów jest na mieście, więc MPK może sobie na to pozwolić.
No to dobrze, ale co mi z wyremontowanego wnętrza w niektórych stozłomkach.
czatowiec pisze:Wiesz, że gdyby nie ta morda, to #3004 byłby dawcą części, bo z Norymbergi przyszedł bez reflektorów.
O to mi chodzi, że zrobili mu jedną wersję mordy, a później zmienili na drugą, wydając niepotrzebnie kasę(chyba, że ta pierwsza została uszkodzona).
czatowiec pisze:W NGT6 chyba nie ma miejsca na dachu na klimatyzator przestrzeni pasażerskiej. NGT8 jest już dłuższy, i tak zaprojektowano ułożenie urządzeń, że klimatyzatory się zmieszczą.
Jak nie da się klimy w NGT6 to mogą zbierać pieniądze na następne tramwaje, albo zamontować monitoring w EU8N, zamontować więcej automatów biletowych i klimatyzację w autobusach, lub wiaty na przystankach.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, o 13:25 przez Jopek36, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#42 Post autor: czatowiec » 28 lip 2010, o 13:30

jopek36 pisze:wiaty na przystankach.
Za to odpowiada ZIKiT a nie MPK.
jopek36 pisze:O to mi chodzi, że zrobili mu jedną wersję mordy, a później zmienili na drugą, wydając niepotrzebnie kasę(chyba, że ta pierwsza została uszkodzona).
Tamta z tego co wiem się nie uszkodziła, tyko MPK chciało tego N8S zbliżyć stylistyką do EU8N, bo stara morda była paskudna.
jopek36 pisze:No to dobrze, ale co mi z wyremontowanego wnętrza w niektórych stozłomkach.
To, żeby pasażerowie nie narzekali, że czują się jak w czeczeńskim tramwaju :P
jopek36 pisze:No właśnie chodzi mi tylko o E1, bo w GT8S i N8 dobrze, że wymieniają, w dodatku raczej będą dłużej jeździły niż E1
Prawdopodobnie tak, chyba, że MPK sobie wymyśli EU8N v.2 :twisted:
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, o 13:31 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#43 Post autor: Locutus » 29 lip 2010, o 08:45

W sprawie mordy – paskudna, nie paskudna, rzecz gustu, a o finalnym wyglądzie trzeba było myśleć zanim się zaczęło dłubać. A tak kasa poszła w błoto, bo najpierw zrobili jeden ryj, a potem przerobili na drugi...

W sprawie klimatyzacji – spokojnie dałoby się ją w NGT6 zamontować...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#44 Post autor: tramwajem » 30 lip 2010, o 18:51

jopek36 pisze:Mam wrażenie, że nie widziałeś przodu, chyba że Tobie się podoba.
Masz słuszność, widziałem tylko z boku, być może stąd ta rozbieżność.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#45 Post autor: Arsents » 1 sie 2010, o 16:41

Czy mi sie wydaje na jakims zdjeciu #104+564 ma numery takie jak pozostale. Na innym znalazlem te mikroskopijne jak w GT8S itp. Jakie dostal ten wagon? Chyba musze kupic lornetke :evil: autobusy w Krakowie maja malutkie to jeszcze tramwaje :evil:

Malutkie, a nie maludkie. - mod. EU8N
Ostatnio zmieniony 1 sie 2010, o 20:29 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”