
Wie ktoś może czym jest ta ustawa o doczepach biernych i jaka jest jej treść/gdzie można ją znaleźć?
Moderator: Moderatorzy
Tutaj coś jest:Bayer2003 pisze:Niedawno oglądając pewien filmik na YouTube przeczytałem taki fragment w jego opisie:
Wie ktoś może czym jest ta ustawa o doczepach biernych i jaka jest jej treść/gdzie można ją znaleźć?
To ustawa z 2011 roku, a opis filmu sugeruje, jakby sprawa była świeższa.Wonsz_w_pomidorach pisze:Tutaj coś jest:Bayer2003 pisze:Niedawno oglądając pewien filmik na YouTube przeczytałem taki fragment w jego opisie:
Wie ktoś może czym jest ta ustawa o doczepach biernych i jaka jest jej treść/gdzie można ją znaleźć?
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 1sxEeSSJH9
Po pierwsze to akt z roku 2013, a więc niewiele nowszy.Wonsz_w_pomidorach pisze:No to tutaj jest obowiązujący akt prawny dot. homologacji tramwajów:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dzie ... w-18001436
Szczerze zaciekawiłeś mnie tym faktem, jednak bierne doczepy autobusowe a tramwajowe to chyba jednak coś trochę innego, zwłaszcza że w autobusowych już obecnie nie można podróżować, a w tych tramwajowych póki co ludzi widać. Ewentualnie jeżeli wiesz jaki dokument zakazał biernych doczep autobusowych można by było poszukać czy niedawno nie został wprowadzony analogiczny dotyczący tych tramwajowych.Impuls pisze:Na pewno nie można podróżować biernymi doczepami autobusowymi. Obie doczepy autobusowe, które posiada MPK Kraków można tylko oglądać. Na wszelkich imprezach obchodowych, pasażerowie jadą w pojeździe silnikowym a doczepy są zamknięte podczas jazdy.
Drugą sprawą są dyrektywy europejskie, które od 202(3) nie jestem pewny od którego roku zabronią udziału tramwajom w ruchu pasażerskim bez członu niskopodłogowego. Dlatego małe miasta niemieckie szukają rozwiązań, zamawiając wspólnie nowe tramwaje lub sprowadzając używane z niskopodłogowe np.Schoeneiche. Brak odpowiedniego taboru - to zamknięcie sieci.
To jest bardzo ciekawe, mógłbym prosić o źródło?Impuls pisze:Drugą sprawą są dyrektywy europejskie, które od 202(3) nie jestem pewny od którego roku zabronią udziału tramwajom w ruchu pasażerskim bez członu niskopodłogowego. Dlatego małe miasta niemieckie szukają rozwiązań, zamawiając wspólnie nowe tramwaje lub sprowadzając używane z niskopodłogowe np.Schoeneiche. Brak odpowiedniego taboru - to zamknięcie sieci
Source or didn't happen. Poza tym, dyrektywa nie ma mocy bezpośrednio obowiązującej. Zapis o zakazie kursowania wysokopodłogowych tramwajów musiałby się znaleźć w rozporządzeniu. Zresztą, nie widzę powodu dla wprowadzania takich przepisów, skoro od wielu lat chyba wszystkie miasta, które wymieniają tabor/kupują nowy, inwestują w tabor choć częściowo niskopodłogowy. I gdyby to była prawda, to miasta w całej Europie musiałyby nagle kupować nie wiadomo jak duże ilości tramwajów, by wyrobić się przez 2023 rokiem. I co z mocami przerobowymi wszystkich producentów? Powinno być o tym głośno w mediach branżowych, bo to tylko 3 lata na wymianę tysięcy tramwajów. Śmierdzi fejkiem na kilometr.Impuls pisze:Drugą sprawą są dyrektywy europejskie, które od 202(3) nie jestem pewny od którego roku zabronią udziału tramwajom w ruchu pasażerskim bez członu niskopodłogowego.
0:55 na ulicy Pokoju, a ja się pytam gdzie w KRK mamy taką ulicęJamnik pisze: ↑5 mar 2020, o 20:11Jeszcze odnośnie tego zdarzenia coś z humorem. Nie wiem jakim trzeba być idiotą, żeby taki filmik wrzucić, ale słuchając tego, śmiechu powstrzymać nie mogłem... https://youtu.be/50TbcayrHZ8
Robienie sensacji i tragedii ze zdarzenia, w którym nikomu nic się nie stało...