Strona 12 z 16

Rozdział taboru - autobusy

: 12 paź 2019, o 10:48
autor: yosujiro
Aha. Czyli Sprintery nie mogą jeździć na liniach miejskich, bo mają za mało drzwi, a Karsan z takim samym układem już może? W sumie typowa logika MPK
Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...

Rozdział taboru - autobusy

: 12 paź 2019, o 11:36
autor: Zieleńczanin
Może zmieściłyby się w Bodzowie? ;)

Rozdział taboru - autobusy

: 12 paź 2019, o 14:53
autor: sienioo
yosujiro pisze: Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...
Testy mają jak najbardziej sens. Po pierwsze MPK testuje pojazd, z którym nigdy nie miał do czynienia. Po drugie testuje producenta. Karsan faktycznie nie nadaje się, ale już ATAK jak najbardziej sprawdziłby się na wielu liniach. Moim zdaniem warto testować KAŻDY pojazd dostępny na rynku, to duże doświadczenie dla przewoźnika.

Rozdział taboru - autobusy

: 12 paź 2019, o 15:04
autor: yosujiro
A ja właśnie uważam, że testy powinno się prowadzić pod kątem potrzeb przewoźnika, a nie brać wszystkie modele jak leci. I w tym wypadku skoro chcieli się zapoznać z Karsanem, to właśnie wybitnie dziwi mnie, że nie wzięli Ataka, tak samo jak to, że po Mobilisie nie testowali choć chwilę Isuzu.

Rozdział taboru - autobusy

: 13 paź 2019, o 11:05
autor: Cukier
W Krakowie (i okolicy) zdecydowanie potrzebne są takie kioski na kółkach, właśnie do obsługi obszarów które są słabo pokryte a pełnowymiarowego autobusu nie puszcza układ drogowy. Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.

Rozdział taboru - autobusy

: 13 paź 2019, o 16:13
autor: Kaszmir
Zieleńczanin pisze:Może zmieściłyby się w Bodzowie? ;)
O, słuszna uwaga!
Cukier pisze:W Krakowie (i okolicy) zdecydowanie potrzebne są takie kioski na kółkach, właśnie do obsługi obszarów które są słabo pokryte a pełnowymiarowego autobusu nie puszcza układ drogowy. Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.
Dokładnie. Plus myślę, że jest też trochę istniejących linii które notują słabe zapełnienia i skierowanie takiego taboru -właśnie dzięki niższej stawce za wzkm - mogłoby pozwolić na zwiększenie liczby kursów.

Rozdział taboru - autobusy

: 13 paź 2019, o 18:37
autor: Lw25
Oj, potrzeba kiosków i to dużo.

Rozdział taboru - autobusy

: 14 paź 2019, o 13:54
autor: PanA
yosujiro pisze:A ja właśnie uważam, że testy powinno się prowadzić pod kątem potrzeb przewoźnika, a nie brać wszystkie modele jak leci. I w tym wypadku skoro chcieli się zapoznać z Karsanem, to właśnie wybitnie dziwi mnie, że nie wzięli Ataka, tak samo jak to, że po Mobilisie nie testowali choć chwilę Isuzu.
Nie ma czegoś takiego jak "brak potrzeb". Potrzeby się kreuje marketingowo z niczego.
Po co testowanie Ataka, skoro on nie jest wyjątkowym autobusem? Kraków wystarczy, że określi wymagania w przetargu i samo wyjdzie, czy taka - dość typowa, konstrukcja - się sprawdzi. Pewnie miasto rękami przewoźnika chce sprawdzić, czy taki autobus do czegokolwiek by się nadawał w warunkach miejskich, może podmiejskich.
Cukier pisze:Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.
Skąd wiesz, że będzie jeździć MPK? Może miasto ogłosi przetarg?

Rozdział taboru - autobusy

: 14 paź 2019, o 14:21
autor: yosujiro
PanA- miałem ogólnie na myśli, że ZTP nie ma kasy na obecną komunikację, więc nie liczę, że znajdą się pieniądze na nowe linie dla takich knypków, a tym bardziej, że MPK zgodzi się na niższą stawkę dla nich na liniach istniejących. Pod tym kątem te testy są dla mnie bez sensu, już właśnie lepiej testować konkurencję Autosanów, żeby ich trochę kupić i ściągnąć wozy 12m z linii gdzie są one zdecydowanie za duże.

Rozdział taboru - autobusy

: 14 paź 2019, o 14:34
autor: Cukier
Już to widzę jak MPK z dobrej woli testuje na życzenie miasta pojazd po to, żeby miasto mogło zabrać MPK za jakiś czas część dochodu przenosząc obsługę na prywaciarza. Przecież w takim układzie to MPK nawet jeśli podniesie rękawicę to zrobi wszystko żeby wykazać że kioski nie mają sensu.

Rozdział taboru - autobusy

: 16 paź 2019, o 00:09
autor: PanA
yosujiro pisze:Pod tym kątem te testy są dla mnie bez sensu, już właśnie lepiej testować konkurencję Autosanów, żeby ich trochę kupić i ściągnąć wozy 12m z linii gdzie są one zdecydowanie za duże.
Ale konstrukcji 8-9 metrowych jest pełno i tu nie ma co testować jako nowość. W Polsce mamy spokojnie kilku, jeśli nie kilkunastu, oferentów autobusów z takiej kategorii.
Cukier pisze:Już to widzę jak MPK z dobrej woli testuje na życzenie miasta pojazd po to, żeby miasto mogło zabrać MPK za jakiś czas część dochodu przenosząc obsługę na prywaciarza. Przecież w takim układzie to MPK nawet jeśli podniesie rękawicę to zrobi wszystko żeby wykazać że kioski nie mają sensu.
MPK ma duży kryzys taborowy, więc nie byłoby większych oporów raczej. Majchrowski nakazałby rozpisać przetarg na przeguby i najstarsze knypki sprzedajemy. W dodatku, jednak komunikacja będzie się rozwijać i jest tu dobra nisza na linie, które były nawet rozważane, ale dużo problemów z jazdą autobusów.
Poza tym, niezależnie od powyższego, przecież jeździ po Krakowie Mobilis - i nawet nie dostał swoich linii jednorazowo.

Rozdział taboru - autobusy

: 24 paź 2019, o 22:01
autor: seven2101
Są wypisane na jakieś stronie wszystkie samochody techniczne i inspekcyjne MPK KRAKÓW?

Rozdział taboru - autobusy

: 25 paź 2019, o 21:43
autor: Lw25
seven2101 pisze:Są wypisane na jakieś stronie wszystkie samochody techniczne i inspekcyjne MPK KRAKÓW?
Jest ich trochę podanych na TWB, w tym historyczne http://phototrans.pl/24,73,0,Miejskie_P ... kowie.html.

Rozdział taboru - autobusy

: 26 paź 2019, o 10:59
autor: seven2101
Jeżdżą dziś Solarisy Urbino III Electric?

Rozdział taboru - autobusy

: 12 lis 2019, o 16:17
autor: Lw25
Przyznam, niewidzialne dla GPSu 8.9E zaczynają być ciasne na "154". Przydałoby się posłać na tę linię elektryki z "124" albo "169". Na "169" zresztą by się przydały przeguby...