Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 lis 2019, o 14:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2019, o 09:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1784
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Aha. Czyli Sprintery nie mogą jeździć na liniach miejskich, bo mają za mało drzwi, a Karsan z takim samym układem już może? W sumie typowa logika MPK
Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2019, o 10:36 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 24 cze 2019, o 20:54
Posty: 145
Może zmieściłyby się w Bodzowie? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2019, o 13:53 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 878
Lokalizacja: Kraków
yosujiro napisał(a):
Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...


Testy mają jak najbardziej sens. Po pierwsze MPK testuje pojazd, z którym nigdy nie miał do czynienia. Po drugie testuje producenta. Karsan faktycznie nie nadaje się, ale już ATAK jak najbardziej sprawdziłby się na wielu liniach. Moim zdaniem warto testować KAŻDY pojazd dostępny na rynku, to duże doświadczenie dla przewoźnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2019, o 14:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1784
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
A ja właśnie uważam, że testy powinno się prowadzić pod kątem potrzeb przewoźnika, a nie brać wszystkie modele jak leci. I w tym wypadku skoro chcieli się zapoznać z Karsanem, to właśnie wybitnie dziwi mnie, że nie wzięli Ataka, tak samo jak to, że po Mobilisie nie testowali choć chwilę Isuzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2019, o 10:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10799
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
W Krakowie (i okolicy) zdecydowanie potrzebne są takie kioski na kółkach, właśnie do obsługi obszarów które są słabo pokryte a pełnowymiarowego autobusu nie puszcza układ drogowy. Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2019, o 15:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22694
Zieleńczanin napisał(a):
Może zmieściłyby się w Bodzowie? ;)

O, słuszna uwaga!

Cukier napisał(a):
W Krakowie (i okolicy) zdecydowanie potrzebne są takie kioski na kółkach, właśnie do obsługi obszarów które są słabo pokryte a pełnowymiarowego autobusu nie puszcza układ drogowy. Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.

Dokładnie. Plus myślę, że jest też trochę istniejących linii które notują słabe zapełnienia i skierowanie takiego taboru -właśnie dzięki niższej stawce za wzkm - mogłoby pozwolić na zwiększenie liczby kursów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2019, o 17:37 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2976
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Oj, potrzeba kiosków i to dużo.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2019, o 12:54 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 747
yosujiro napisał(a):
A ja właśnie uważam, że testy powinno się prowadzić pod kątem potrzeb przewoźnika, a nie brać wszystkie modele jak leci. I w tym wypadku skoro chcieli się zapoznać z Karsanem, to właśnie wybitnie dziwi mnie, że nie wzięli Ataka, tak samo jak to, że po Mobilisie nie testowali choć chwilę Isuzu.

Nie ma czegoś takiego jak "brak potrzeb". Potrzeby się kreuje marketingowo z niczego.
Po co testowanie Ataka, skoro on nie jest wyjątkowym autobusem? Kraków wystarczy, że określi wymagania w przetargu i samo wyjdzie, czy taka - dość typowa, konstrukcja - się sprawdzi. Pewnie miasto rękami przewoźnika chce sprawdzić, czy taki autobus do czegokolwiek by się nadawał w warunkach miejskich, może podmiejskich.

Cukier napisał(a):
Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.

Skąd wiesz, że będzie jeździć MPK? Może miasto ogłosi przetarg?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2019, o 13:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1784
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
PanA- miałem ogólnie na myśli, że ZTP nie ma kasy na obecną komunikację, więc nie liczę, że znajdą się pieniądze na nowe linie dla takich knypków, a tym bardziej, że MPK zgodzi się na niższą stawkę dla nich na liniach istniejących. Pod tym kątem te testy są dla mnie bez sensu, już właśnie lepiej testować konkurencję Autosanów, żeby ich trochę kupić i ściągnąć wozy 12m z linii gdzie są one zdecydowanie za duże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2019, o 13:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10799
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Już to widzę jak MPK z dobrej woli testuje na życzenie miasta pojazd po to, żeby miasto mogło zabrać MPK za jakiś czas część dochodu przenosząc obsługę na prywaciarza. Przecież w takim układzie to MPK nawet jeśli podniesie rękawicę to zrobi wszystko żeby wykazać że kioski nie mają sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2019, o 23:09 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 747
yosujiro napisał(a):
Pod tym kątem te testy są dla mnie bez sensu, już właśnie lepiej testować konkurencję Autosanów, żeby ich trochę kupić i ściągnąć wozy 12m z linii gdzie są one zdecydowanie za duże.

Ale konstrukcji 8-9 metrowych jest pełno i tu nie ma co testować jako nowość. W Polsce mamy spokojnie kilku, jeśli nie kilkunastu, oferentów autobusów z takiej kategorii.

Cukier napisał(a):
Już to widzę jak MPK z dobrej woli testuje na życzenie miasta pojazd po to, żeby miasto mogło zabrać MPK za jakiś czas część dochodu przenosząc obsługę na prywaciarza. Przecież w takim układzie to MPK nawet jeśli podniesie rękawicę to zrobi wszystko żeby wykazać że kioski nie mają sensu.

MPK ma duży kryzys taborowy, więc nie byłoby większych oporów raczej. Majchrowski nakazałby rozpisać przetarg na przeguby i najstarsze knypki sprzedajemy. W dodatku, jednak komunikacja będzie się rozwijać i jest tu dobra nisza na linie, które były nawet rozważane, ale dużo problemów z jazdą autobusów.
Poza tym, niezależnie od powyższego, przecież jeździ po Krakowie Mobilis - i nawet nie dostał swoich linii jednorazowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2019, o 21:01 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 22 wrz 2018, o 07:26
Posty: 61
Lokalizacja: Skawina
Są wypisane na jakieś stronie wszystkie samochody techniczne i inspekcyjne MPK KRAKÓW?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2019, o 20:43 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2976
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
seven2101 napisał(a):
Są wypisane na jakieś stronie wszystkie samochody techniczne i inspekcyjne MPK KRAKÓW?


Jest ich trochę podanych na TWB, w tym historyczne http://phototrans.pl/24,73,0,Miejskie_Przedsi__biorstwo_Komunikacyjne_S_A__w_Krakowie.html.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2019, o 09:59 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 22 wrz 2018, o 07:26
Posty: 61
Lokalizacja: Skawina
Jeżdżą dziś Solarisy Urbino III Electric?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2019, o 16:17 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2976
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Przyznam, niewidzialne dla GPSu 8.9E zaczynają być ciasne na "154". Przydałoby się posłać na tę linię elektryki z "124" albo "169". Na "169" zresztą by się przydały przeguby...

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL