Rozdział taboru - autobusy

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Rozdział taboru - autobusy

#166 Post autor: yosujiro » 12 paź 2019, o 09:48

Aha. Czyli Sprintery nie mogą jeździć na liniach miejskich, bo mają za mało drzwi, a Karsan z takim samym układem już może? W sumie typowa logika MPK
Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 307
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Rozdział taboru - autobusy

#167 Post autor: Zieleńczanin » 12 paź 2019, o 10:36

Może zmieściłyby się w Bodzowie? ;)

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#168 Post autor: sienioo » 12 paź 2019, o 13:53

yosujiro pisze: Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...
Testy mają jak najbardziej sens. Po pierwsze MPK testuje pojazd, z którym nigdy nie miał do czynienia. Po drugie testuje producenta. Karsan faktycznie nie nadaje się, ale już ATAK jak najbardziej sprawdziłby się na wielu liniach. Moim zdaniem warto testować KAŻDY pojazd dostępny na rynku, to duże doświadczenie dla przewoźnika.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Rozdział taboru - autobusy

#169 Post autor: yosujiro » 12 paź 2019, o 14:04

A ja właśnie uważam, że testy powinno się prowadzić pod kątem potrzeb przewoźnika, a nie brać wszystkie modele jak leci. I w tym wypadku skoro chcieli się zapoznać z Karsanem, to właśnie wybitnie dziwi mnie, że nie wzięli Ataka, tak samo jak to, że po Mobilisie nie testowali choć chwilę Isuzu.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rozdział taboru - autobusy

#170 Post autor: Cukier » 13 paź 2019, o 10:05

W Krakowie (i okolicy) zdecydowanie potrzebne są takie kioski na kółkach, właśnie do obsługi obszarów które są słabo pokryte a pełnowymiarowego autobusu nie puszcza układ drogowy. Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Rozdział taboru - autobusy

#171 Post autor: Kaszmir » 13 paź 2019, o 15:13

Zieleńczanin pisze:Może zmieściłyby się w Bodzowie? ;)
O, słuszna uwaga!
Cukier pisze:W Krakowie (i okolicy) zdecydowanie potrzebne są takie kioski na kółkach, właśnie do obsługi obszarów które są słabo pokryte a pełnowymiarowego autobusu nie puszcza układ drogowy. Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.
Dokładnie. Plus myślę, że jest też trochę istniejących linii które notują słabe zapełnienia i skierowanie takiego taboru -właśnie dzięki niższej stawce za wzkm - mogłoby pozwolić na zwiększenie liczby kursów.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - autobusy

#172 Post autor: Lw25 » 13 paź 2019, o 17:37

Oj, potrzeba kiosków i to dużo.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

PanA
Kierownik
Posty: 888
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Rozdział taboru - autobusy

#173 Post autor: PanA » 14 paź 2019, o 12:54

yosujiro pisze:A ja właśnie uważam, że testy powinno się prowadzić pod kątem potrzeb przewoźnika, a nie brać wszystkie modele jak leci. I w tym wypadku skoro chcieli się zapoznać z Karsanem, to właśnie wybitnie dziwi mnie, że nie wzięli Ataka, tak samo jak to, że po Mobilisie nie testowali choć chwilę Isuzu.
Nie ma czegoś takiego jak "brak potrzeb". Potrzeby się kreuje marketingowo z niczego.
Po co testowanie Ataka, skoro on nie jest wyjątkowym autobusem? Kraków wystarczy, że określi wymagania w przetargu i samo wyjdzie, czy taka - dość typowa, konstrukcja - się sprawdzi. Pewnie miasto rękami przewoźnika chce sprawdzić, czy taki autobus do czegokolwiek by się nadawał w warunkach miejskich, może podmiejskich.
Cukier pisze:Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.
Skąd wiesz, że będzie jeździć MPK? Może miasto ogłosi przetarg?
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Rozdział taboru - autobusy

#174 Post autor: yosujiro » 14 paź 2019, o 13:21

PanA- miałem ogólnie na myśli, że ZTP nie ma kasy na obecną komunikację, więc nie liczę, że znajdą się pieniądze na nowe linie dla takich knypków, a tym bardziej, że MPK zgodzi się na niższą stawkę dla nich na liniach istniejących. Pod tym kątem te testy są dla mnie bez sensu, już właśnie lepiej testować konkurencję Autosanów, żeby ich trochę kupić i ściągnąć wozy 12m z linii gdzie są one zdecydowanie za duże.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rozdział taboru - autobusy

#175 Post autor: Cukier » 14 paź 2019, o 13:34

Już to widzę jak MPK z dobrej woli testuje na życzenie miasta pojazd po to, żeby miasto mogło zabrać MPK za jakiś czas część dochodu przenosząc obsługę na prywaciarza. Przecież w takim układzie to MPK nawet jeśli podniesie rękawicę to zrobi wszystko żeby wykazać że kioski nie mają sensu.

PanA
Kierownik
Posty: 888
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Rozdział taboru - autobusy

#176 Post autor: PanA » 15 paź 2019, o 23:09

yosujiro pisze:Pod tym kątem te testy są dla mnie bez sensu, już właśnie lepiej testować konkurencję Autosanów, żeby ich trochę kupić i ściągnąć wozy 12m z linii gdzie są one zdecydowanie za duże.
Ale konstrukcji 8-9 metrowych jest pełno i tu nie ma co testować jako nowość. W Polsce mamy spokojnie kilku, jeśli nie kilkunastu, oferentów autobusów z takiej kategorii.
Cukier pisze:Już to widzę jak MPK z dobrej woli testuje na życzenie miasta pojazd po to, żeby miasto mogło zabrać MPK za jakiś czas część dochodu przenosząc obsługę na prywaciarza. Przecież w takim układzie to MPK nawet jeśli podniesie rękawicę to zrobi wszystko żeby wykazać że kioski nie mają sensu.
MPK ma duży kryzys taborowy, więc nie byłoby większych oporów raczej. Majchrowski nakazałby rozpisać przetarg na przeguby i najstarsze knypki sprzedajemy. W dodatku, jednak komunikacja będzie się rozwijać i jest tu dobra nisza na linie, które były nawet rozważane, ale dużo problemów z jazdą autobusów.
Poza tym, niezależnie od powyższego, przecież jeździ po Krakowie Mobilis - i nawet nie dostał swoich linii jednorazowo.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 07:26
Lokalizacja: Skawina

Rozdział taboru - autobusy

#177 Post autor: seven2101 » 24 paź 2019, o 21:01

Są wypisane na jakieś stronie wszystkie samochody techniczne i inspekcyjne MPK KRAKÓW?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - autobusy

#178 Post autor: Lw25 » 25 paź 2019, o 20:43

seven2101 pisze:Są wypisane na jakieś stronie wszystkie samochody techniczne i inspekcyjne MPK KRAKÓW?
Jest ich trochę podanych na TWB, w tym historyczne http://phototrans.pl/24,73,0,Miejskie_P ... kowie.html.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 07:26
Lokalizacja: Skawina

Rozdział taboru - autobusy

#179 Post autor: seven2101 » 26 paź 2019, o 09:59

Jeżdżą dziś Solarisy Urbino III Electric?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - autobusy

#180 Post autor: Lw25 » 12 lis 2019, o 16:17

Przyznam, niewidzialne dla GPSu 8.9E zaczynają być ciasne na "154". Przydałoby się posłać na tę linię elektryki z "124" albo "169". Na "169" zresztą by się przydały przeguby...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”