Rozdział taboru - autobusy

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Rozdział taboru - autobusy

#16 Post autor: PiVoSH92 » 23 lis 2017, o 00:49

Gdzie się ładowały elektryki z 706??

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3309
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#17 Post autor: lukaszpdg » 23 lis 2017, o 07:00

Impuls pisze:Ostatnio widziałem na 169/469 SU18 IV generacji diesle. Za to nie widziałem elektryków. Czy to jakaś stała zmiana?
Ja w poniedziałek lub wtorek widziałem przegubowego elektryka na 169/469.

carver
Znawca
Posty: 38
Rejestracja: 6 lut 2013, o 21:46
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#18 Post autor: carver » 23 lis 2017, o 08:18

Elektryki na potrzeby 706 zostaly wziete z 169/469. W zamian za nie jezdzily SU18 IV (rownolegle do SU18 Electric). 706 juz nie jezdzi, wiec na 169 sytuacja niestety powrocila do normy i znowu jest tlok.
Jakim cudem w zamian za 12m znalazly sie nagle 18m? Nie slychac bylo glosow ze z jakiejs linii je zabrali. Wynika z tego ze jest pewna rezerwa 18m ktore stoja na zajazdni. W tym samym czasie na 169/469 ludzie sie gniota w 12m elektrykach.

smerf
Dyrektor
Posty: 2634
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Rozdział taboru - autobusy

#19 Post autor: smerf » 23 lis 2017, o 15:47

Równie dobrze MPK mogło pozdejmować przeguby z pojedynczych brygad i ZIKiT nawet o niczym by nie wiedział.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Rozdział taboru - autobusy

#20 Post autor: PiVoSH92 » 23 lis 2017, o 18:59

Well... mamy te nieszczęsne krótkie elektryki to muszą gdzieś jeździć. W ogóle w naszym mieście to trochę poroniony pomysł, bo elektryczny autobus ma odciążać najbardziej zatłoczone trasy, więc z założenia musi być 18m. One by się sprawdziły na 154, ale tam znowu jeżdżą dowcipy na kółkach, czyli SU8,9E na zmianę z Verczedesami. A tych to już żywcem nie ma dokąd wypieprzyć, tak krótkie autobusy w Krakowie mają rację bytu tylko na obrzeżach, łącząc jakieś przedmieścia. Ale jest boom na elektryki to trzeba kupować. Jeśli kolejne elektryki które kupi MPK to nie będą w znacznej mierze 18m albo nie zbuduje się stacji ładowania gdzieś na mniej uczęszczanych pętlach to te autobusy będą sprawiać więcej problemów niż będzie z nich pożytku.

A tak w sumie jest jedna linia, na którą U12E pasuje poza 154 - 511. Ale to szczytówka, to nie przejdzie.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1077
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Rozdział taboru - autobusy

#21 Post autor: pasazer_mobilisu » 23 lis 2017, o 19:08

Nie mają sensu? A co było nie tak z SU12E na 124/424? A może mogłyby jeździć na 182/482? Ładowarka jest na DGW.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Rozdział taboru - autobusy

#22 Post autor: PiVoSH92 » 23 lis 2017, o 19:26

No to 124/424, ile to, 6, 7 brygad? Dalej to 154, 4 brygady? 182/482 powinny jeździć w przegubach. Do tego krótkie elektryki można by wysłać na 100/101. W sensie jednego znaczy się można. I to jak dla mnie tyle, gdzie tego typu autobusy się sprawdzają. Na 304... powiedzmy, choć już ktoś zauważył, że ekonomicznie na tej linii U12E są nieopłacalne. Gdzie jeszcze? Założenie - zatłoczone trasy, jazda z dużą ilością przestojów, postojów i korków. No i do tego ze stacją ładowania... W centrum za wiele takich linii nie ma. Może jeszcze 130, bo on też więcej stoi niż jedzie często.

cezik
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 2 gru 2016, o 01:09

Rozdział taboru - autobusy

#23 Post autor: cezik » 23 lis 2017, o 22:06

Na każdej z zajezdni jest pewna rezerwa autobusów przegubowych. Nie zapominajmy jednak, że są one na bieżąco naprawianie i serwisowane, a ponadto kursują na liniach nocnych typu 608, 662 itd. Zauważyłem, że na kilku brygadach linii 710 są SU18. Nie widzę takiej potrzeby i lepiej byłoby je skierować na choćby kilka brygad linii 182. W ostatnich dniach pojedyncze solówki widywałem na takich liniach jak 174, 501, a nawet 572. I co ciekawe nie miały tabliczek AR. Chyba, że mamy jakieś nowe łączenia o których nikt do tej pory nie pisał.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Rozdział taboru - autobusy

#24 Post autor: Kaszmir » 23 lis 2017, o 23:54

cezik pisze:W ostatnich dniach pojedyncze solówki widywałem na takich liniach jak 174, 501, a nawet 572. I co ciekawe nie miały tabliczek AR. Chyba, że mamy jakieś nowe łączenia o których nikt do tej pory nie pisał.
Wczoraj na "172" o 19:20, DH Wanda kier. Al. Przyjaźni tak samo była solówka. To chyba też nie jest normą?

Filip
Znawca
Posty: 39
Rejestracja: 22 paź 2013, o 14:36
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#25 Post autor: Filip » 24 lis 2017, o 08:28

To akurat jest normą, łączenie ze 110.

Awatar użytkownika
dwaeuro
Dyspozytor
Posty: 738
Rejestracja: 6 lip 2010, o 17:56
Lokalizacja: Nowa Huta Wolne Miasto!

Rozdział taboru - autobusy

#26 Post autor: dwaeuro » 24 lis 2017, o 11:02

cezik pisze:że na kilku brygadach linii 710 są SU18. Nie widzę takiej potrzeby
Jechałeś tą linią rano między 6 a 8? Kilka kursów ma zapełnienie 70-90%.

Filip
Znawca
Posty: 39
Rejestracja: 22 paź 2013, o 14:36
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#27 Post autor: Filip » 24 lis 2017, o 16:08

Dzisiaj się przyglądnąłem - na 710 są w chwili obecnej TYLKO przegubowce.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#28 Post autor: Arsents » 24 lis 2017, o 16:43

Gdzie skierowano Autosany z "168", miały iść na "140", niestety tam nie trafiły?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rozdział taboru - autobusy

#29 Post autor: Cukier » 24 lis 2017, o 18:44

Filip pisze:Dzisiaj się przyglądnąłem - na 710 są w chwili obecnej TYLKO przegubowce.
Od dłuższego czasu są. Pisałem o tym 16 października (https://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?p=198495#p198495).

Podczas poprzedniej inkarnacji linii "710" na trasie z zawrotką na Bardosa i dalej do Kombinatu obsługa była solówkami przez większość dnia, ale w roku szkolnym to było za mało i rano na trzy kółka wyjeżdżał przegub, który potem około 9 zasilał "501". Więc na pewno rano przegub jest potrzebny. A czy przez resztę dnia - nie wiem. Ale fakt faktem, że trasa do Placu Centralnego jest ponad sześć razy atrakcyjniejsza niż trasa de facto do Bardosa - biorąc od uwagę tylko liczbę kursów na które się można przesiąść.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rozdział taboru - autobusy

#30 Post autor: Cukier » 4 sty 2018, o 02:40

Wiadomo już na które linie pójdzie piątka 10m pojazdów Mobilisu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”