Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 gru 2017, o 21:56

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 gru 2017, o 11:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3274
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Jaky napisał(a):
Czyli nowe tramwaje zobaczymy dopiero na przełomie 2019 i 2020. Trochę późno ale przynajmniej będą to tramwaje rzetelnego producenta.

I nadmieńmy, że najwcześniej wtedy to będzie...

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2017, o 11:59 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 256
...GT8SU :rotfl:

A tutaj "historyczny" materiał Radia Kraków, bo nie było. 40 sek. PR managaera żalącego się dlaczego w końcu zrezygnowali w przetargu.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/pesa-ostatecznie-rezygnuje-z-produkcji-tramwajow-dla-krakowa/
Klarowna odpowiedź jaką następnie zaserwowało MPK kapitalnie obnaża intencje i załatwia sprawę. A hejt leci dalej i przybiera na sile :D Aż miło czytać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2017, o 12:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2403
Lokalizacja: Michałowice
Mnie ciekawi natomiast to, czy w kolejnym przetargu na tramwaje dla Krakowa PESA wystartuje, czy po tym wszystkim się ostatecznie zraziła do MPK i już nie będzie startować :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2017, o 13:50 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 256
Jak w końcu będzie porządny SIWZ, to czemu nie? Sami stwierdzą, czy poradzą sobie z pojazdem o podanej charakterystyce, określonej w czasie obsłudze, trwałością podzespołów itede. Może wtedy, pod groźbą oczywistych kar, nie skończy się na żalach jak w linku powyżej.

A w praktyce będą mieli to co miał MAN - i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2017, o 06:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5891
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jak będzie miał miejsce kolejny przetarg dla Krakowa, wedle wszelkiego prawdopodobieństwa Pesa już nie będzie istnieć i startować będzie CAF, Newag, CRRC czy kto tam zostanie inwestorem strategicznym bydgoskiego bankruta.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2017, o 16:13 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 13:00
Posty: 229
Lokalizacja: Kraków-Łobzów
Raczej w obecnej sytuacji politycznej nie pozwoli się na inwestora zagranicznego. Obstawiam prędzej ARP.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 11:43 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 09:01
Posty: 94
Tylko czy Newag będzie zainteresowany połączeniem z Pesą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 07:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5891
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Edi - były ostatnio wypowiedzi Jakubasa o tym, że i owszem, ale pod warunkiem, że agencje rządowe też wejdą w ten projekt... Jakubas najbardziej boi się konsekwencji kontraktu na Linki dla Deutsche Bahn... Na razie wszystko wskazuje na to, że Pesa sobie z nim nie poradzi i do zapłaty będzie miała horrendalne kary, które potencjalnego inwestora mogą pociągnąć na dno.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 08:45 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 256
Locutus napisał(a):
Na razie wszystko wskazuje na to, że Pesa sobie z nim nie poradzi
To nawet nie kwestia czy sobie poradzi, ponieważ sama konstrukcja Link-a po nadzorze odbiorcy w zasadzie nie przypomina już oryginału i spełnia kryteria. Dostawy będą, ale poza karami sam kontakt opiewa na ~2,4 mln EU/szt. (z pamięci) minus właśnie kary, zamrożony kapitał, koszty prototypów, utrzymanie zakładu, drogi kredyt. To bomba z opóźnionym zapłonem. Szczęściem w nieszczęściu Linki mają dużą wagę skutkującą niewyrabianiem się składów w rozkładzie. Brak opcji to po prostu mniejsze straty na kontrakcie. Jakubas rozmawia z PFR ponieważ jako inwestor finansowy, potrafiący określić skalę ryzyka wie, że samodzielne przejmowanie producenta z takim zadłużeniem i dodatkowo takim kontraktem to pętla na szyję.
A dodatkowo sytuacja pogarsza się, w dniu dzisiejszym odwołanie Pesy w sprawie przegranego przetargu na 71 EZT dla KM zostało oddalone.


Ostatnio edytowano 5 gru 2017, o 15:29 przez gagacek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 15:05 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 09:01
Posty: 94
Hyundai, CAF, CRRC też to wiedzą i najwyraźniej nie są już zainteresowane Pesą.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL