Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 13:41

Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua

#1 Post autor: SuperMarioB » 26 kwie 2016, o 00:46

Zauważyłem, że nie ma jeszcze wątku o Scaniach Omniach. Co o nich sądzicie?

Osobiście uważam, że to dość sympatyczne autobusy. Jest w nich dużo miejsc siedzących względem wszechobecnych dziś Solarisów, nawet pomimo niewielkiej szafy z tyłu. Wadą jest ukrop w lecie, ale za to w zimie zawsze było w nich bardzo ciepło, szczególnie z tyłu w ostatnim rzędzie siedzeń na samej górze. Kolejnymi wadami jest głośność w tylnej części i słaby silnik w modelu przegubowym. Jednak niektóre przegubowe omnie posiadają chyba inną skrzynię (albo inne przełożenie główne), która nieco lepiej rozdysponowuje moc silnika. Dzięki temu nie ma takiego wycia i przeciągania po obrotach, a pod górki autobus aż tak nie zdycha, bo łatwiej dobrać przełożenie.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Scania Omnicity

#2 Post autor: Locutus » 26 kwie 2016, o 08:01

Z jednej strony mam do nich ogromny sentyment - to pierwsze całkiem niskopodłogowe autobusy w mieście, no i w ogóle ta marka stanowiła powiew świeżości i nowoczesności w grodzie Kraka od początku lat dziewięćdziesiątych.

Z drugiej niestety są zbyt delikatne na krakowskie drogi, to nie jest już konstrukcja nie do zdarcia jak ich starsze siostry z rodziny CN113...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Scania Omnicity

#3 Post autor: tomek_m » 26 kwie 2016, o 10:27

SuperMarioB pisze:Zauważyłem, że nie ma jeszcze wątku o Scaniach Omniach. Co o nich sądzicie?
... i słaby silnik w modelu przegubowym.
Nie jest słaby, tylko jest już zajechany. Jak to były wozy nowe, to mocy silnika było aż z nadmiarem. Mam wrażenie, że MPK już od jakiegoś czasu zbytnio o nie nie dba i gdyby nie to, że "przegubów' jest na styk, to już by dawno poszły do odstrzału.

Magik
Zbanowany
Posty: 28
Rejestracja: 23 kwie 2016, o 18:53
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Scania CN94UB/UA Omnicity

#4 Post autor: Magik » 26 kwie 2016, o 11:18

Osobiście wszystkie Scanie eksploatowane w krakowskiej Komunikacji Miejskiej będę zawsze wspominał z dużym sentymentem i uśmiechem na twarzy. Przypominają mi bowiem lata, gdy jeszcze byłem dzieckiem, a te regularnie kursowały m.in.na linii 139, 172, czy 501 (przeguby), albo 502/522. W Omniach denerwował mnie tylko trochę brak siedzenia od razu za pierwszymi drzwiami, ale wszystko było do zniesienia. Siedzenia to cud techniki w porównaniu do Solarisów, zwłaszcza przy dłuższych podróżach.
Chciałoby się więc rzec: "Śpieszmy się jeździć Scaniami, bo wkrótce odjadą...na dobre".

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Scania CN94UB/UA Omnicity

#5 Post autor: tomek_m » 26 kwie 2016, o 14:33

Magik pisze:Siedzenia to cud techniki w porównaniu do Solarisów, zwłaszcza przy dłuższych podróżach.
Ale nawet nie ma co porównywać. Oryginalne siedzenia w ALBach i CLLkach to śmiem twierdzić, że prawie niczym nie ustępowały w komforcie siedzeniom z autobusów turystycznych. W którym obecnie nowym autobusie miejskim siedzenia są wyposażone w zagłowniki? O innych aspektach jak miękkość to nawet nie wspomnę. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnego zamówienia klienta w wyposażeniu. Niestety dzisiaj zamawia się pojazdy z dechami zamiast siedzeń.
Omnie w których latach przychodziły do Krakowa?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Scania CN94UB/UA Omnicity

#6 Post autor: Locutus » 26 kwie 2016, o 18:29

Z siedzeniami to w krakowskich scaniach przewinęły się aż trzy modele. Pierwsze dostawy CN113CLL, CN113ALB i CN94UB miały oryginalnie szwedzkie mięciusie, niemalże turystyczne siedzonka Noco City. Późniejsze dostawy CN113CLL i CN113ALB dostały Ster 3MZ - dechowate, ale z zagłówkami. Późniejsze CN94UB i wszystkie CN94UA dostały Ster 4MS. W części scanii po remontach (zwłaszcza w ALB) oryginalne szwedzkie siedzenia zastąpiły Astromal AM2000 City...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 13:41

Scania CN94UB/UA Omnicity

#7 Post autor: SuperMarioB » 26 kwie 2016, o 23:40

tomek_m pisze:
SuperMarioB pisze:Zauważyłem, że nie ma jeszcze wątku o Scaniach Omniach. Co o nich sądzicie?
... i słaby silnik w modelu przegubowym.
Nie jest słaby, tylko jest już zajechany. Jak to były wozy nowe, to mocy silnika było aż z nadmiarem. Mam wrażenie, że MPK już od jakiegoś czasu zbytnio o nie nie dba i gdyby nie to, że "przegubów' jest na styk, to już by dawno poszły do odstrzału.
Z ciekawości zrobiłem mały research w kwestii mocy silników autobusów na stronie MPK. Wynika z niego, że to jednak prawda. Silnik przegubowej Omnii bardziej pasowałby do autobusów 12-metrowych. Czuć to, na przykład gdy Omnia podjeżdża pod górkę na Trybuny Ludów na linii 184. Do zakrętu jeszcze jakoś idzie siłą pędu, ale jak już zwolni na zakręcie to dalej ledwo kula i wyje niemiłosiernie.
260KM długa Scania Omnicity
300KM długi Jelcz
310KM długi MAN NG 313
315KM długi Solaris
354KM długie Citaro

230KM krótka Scania CLL (silnik EURO1)
250KM krótki Jelcz
256KM krótki Solaris
260KM krótka Scania CLL (silnik EURO2)
286KM krótkie citaro

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 635
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Scania CN94UB/UA Omnicity

#8 Post autor: MarekB » 28 kwie 2016, o 16:51

tomek_m pisze:Nie jest słaby, tylko jest już zajechany. Jak to były wozy nowe, to mocy silnika było aż z nadmiarem. Mam wrażenie, że MPK już od jakiegoś czasu zbytnio o nie nie dba i gdyby nie to, że "przegubów' jest na styk, to już by dawno poszły do odstrzału.
Po części były zajechane a po części przykręcane, bo za dużo spalały. Efektem czego był brak mocy.
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Scania CN94UB/UA Omnicity

#9 Post autor: tomek_m » 28 kwie 2016, o 17:10

Omnie posiadają silniki z jaką normą spalin Euro ile ?

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 635
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Scania CN94UB/UA Omnicity

#10 Post autor: MarekB » 28 kwie 2016, o 17:32

Euro 2.
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

Scania CN94UB/UA Omnicity

#11 Post autor: kaktus32 » 3 cze 2016, o 21:19

Nie wiem czy to dobry dział, ale chciałem się spytać o #PE178, a mianowicie czy zawsze miała ciemniejszy granat od pozostałych Shreków po przemalowaniu? Dziś ten wóz spotkałem jako "Zjazd do Zajezdni" i wygląda jakby świeży lakier miał.

Centrifugal
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 1 cze 2016, o 16:38
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua

#12 Post autor: Centrifugal » 17 cze 2016, o 17:04

kaktus32 pisze:Nie wiem czy to dobry dział, ale chciałem się spytać o #PE178, a mianowicie czy zawsze miała ciemniejszy granat od pozostałych Shreków po przemalowaniu? Dziś ten wóz spotkałem jako "Zjazd do Zajezdni" i wygląda jakby świeży lakier miał.
Zawsze, przynajmniej jak sięgam pamięcią to zawsze była ciemniejsza.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua

#13 Post autor: kucyk » 17 cze 2016, o 17:52

Centrifugal pisze:
kaktus32 pisze:Nie wiem czy to dobry dział, ale chciałem się spytać o #PE178, a mianowicie czy zawsze miała ciemniejszy granat od pozostałych Shreków po przemalowaniu? Dziś ten wóz spotkałem jako "Zjazd do Zajezdni" i wygląda jakby świeży lakier miał.
Zawsze, przynajmniej jak sięgam pamięcią to zawsze była ciemniejsza.
No nie wiem. Dzisiaj stał sobie ten wóz na terenie zajezdni przy Brożka i również wzbudził moją uwagę że względu na swój kolor. Jest bardzo granatowy. :O

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua

#14 Post autor: Łukasz » 7 sie 2016, o 23:33

Wraz ze zniknięciem CN113CLL z krakowskich ulic zniknęły ostatnie Scanie CN94UB. Od tygodnia już żadna z nich nie pojawiła się na linii.
https://www.facebook.com/kmk.krakow/pho ... =3&theater

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua

#15 Post autor: kucyk » 10 gru 2016, o 00:35

lukaskrk pisze:
Wraz ze zniknięciem CN113CLL z krakowskich ulic zniknęły ostatnie Scanie CN94UB. Od tygodnia już żadna z nich nie pojawiła się na linii.
https://www.facebook.com/kmk.krakow/pho ... =3&theater
Na terenie zajezdni Nowa Huta stoi sobie w najlepsze #PS 149. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”