Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua
Moderator: Moderatorzy
-
- Specjalista
- Posty: 269
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 13:41
Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua
Zauważyłem, że nie ma jeszcze wątku o Scaniach Omniach. Co o nich sądzicie?
Osobiście uważam, że to dość sympatyczne autobusy. Jest w nich dużo miejsc siedzących względem wszechobecnych dziś Solarisów, nawet pomimo niewielkiej szafy z tyłu. Wadą jest ukrop w lecie, ale za to w zimie zawsze było w nich bardzo ciepło, szczególnie z tyłu w ostatnim rzędzie siedzeń na samej górze. Kolejnymi wadami jest głośność w tylnej części i słaby silnik w modelu przegubowym. Jednak niektóre przegubowe omnie posiadają chyba inną skrzynię (albo inne przełożenie główne), która nieco lepiej rozdysponowuje moc silnika. Dzięki temu nie ma takiego wycia i przeciągania po obrotach, a pod górki autobus aż tak nie zdycha, bo łatwiej dobrać przełożenie.
Osobiście uważam, że to dość sympatyczne autobusy. Jest w nich dużo miejsc siedzących względem wszechobecnych dziś Solarisów, nawet pomimo niewielkiej szafy z tyłu. Wadą jest ukrop w lecie, ale za to w zimie zawsze było w nich bardzo ciepło, szczególnie z tyłu w ostatnim rzędzie siedzeń na samej górze. Kolejnymi wadami jest głośność w tylnej części i słaby silnik w modelu przegubowym. Jednak niektóre przegubowe omnie posiadają chyba inną skrzynię (albo inne przełożenie główne), która nieco lepiej rozdysponowuje moc silnika. Dzięki temu nie ma takiego wycia i przeciągania po obrotach, a pod górki autobus aż tak nie zdycha, bo łatwiej dobrać przełożenie.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Scania Omnicity
Z jednej strony mam do nich ogromny sentyment - to pierwsze całkiem niskopodłogowe autobusy w mieście, no i w ogóle ta marka stanowiła powiew świeżości i nowoczesności w grodzie Kraka od początku lat dziewięćdziesiątych.
Z drugiej niestety są zbyt delikatne na krakowskie drogi, to nie jest już konstrukcja nie do zdarcia jak ich starsze siostry z rodziny CN113...
Pozdrawiam!
LOKI
Z drugiej niestety są zbyt delikatne na krakowskie drogi, to nie jest już konstrukcja nie do zdarcia jak ich starsze siostry z rodziny CN113...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Scania Omnicity
Nie jest słaby, tylko jest już zajechany. Jak to były wozy nowe, to mocy silnika było aż z nadmiarem. Mam wrażenie, że MPK już od jakiegoś czasu zbytnio o nie nie dba i gdyby nie to, że "przegubów' jest na styk, to już by dawno poszły do odstrzału.SuperMarioB pisze:Zauważyłem, że nie ma jeszcze wątku o Scaniach Omniach. Co o nich sądzicie?
... i słaby silnik w modelu przegubowym.
Scania CN94UB/UA Omnicity
Osobiście wszystkie Scanie eksploatowane w krakowskiej Komunikacji Miejskiej będę zawsze wspominał z dużym sentymentem i uśmiechem na twarzy. Przypominają mi bowiem lata, gdy jeszcze byłem dzieckiem, a te regularnie kursowały m.in.na linii 139, 172, czy 501 (przeguby), albo 502/522. W Omniach denerwował mnie tylko trochę brak siedzenia od razu za pierwszymi drzwiami, ale wszystko było do zniesienia. Siedzenia to cud techniki w porównaniu do Solarisów, zwłaszcza przy dłuższych podróżach.
Chciałoby się więc rzec: "Śpieszmy się jeździć Scaniami, bo wkrótce odjadą...na dobre".
Chciałoby się więc rzec: "Śpieszmy się jeździć Scaniami, bo wkrótce odjadą...na dobre".
Scania CN94UB/UA Omnicity
Ale nawet nie ma co porównywać. Oryginalne siedzenia w ALBach i CLLkach to śmiem twierdzić, że prawie niczym nie ustępowały w komforcie siedzeniom z autobusów turystycznych. W którym obecnie nowym autobusie miejskim siedzenia są wyposażone w zagłowniki? O innych aspektach jak miękkość to nawet nie wspomnę. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnego zamówienia klienta w wyposażeniu. Niestety dzisiaj zamawia się pojazdy z dechami zamiast siedzeń.Magik pisze:Siedzenia to cud techniki w porównaniu do Solarisów, zwłaszcza przy dłuższych podróżach.
Omnie w których latach przychodziły do Krakowa?
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Scania CN94UB/UA Omnicity
Z siedzeniami to w krakowskich scaniach przewinęły się aż trzy modele. Pierwsze dostawy CN113CLL, CN113ALB i CN94UB miały oryginalnie szwedzkie mięciusie, niemalże turystyczne siedzonka Noco City. Późniejsze dostawy CN113CLL i CN113ALB dostały Ster 3MZ - dechowate, ale z zagłówkami. Późniejsze CN94UB i wszystkie CN94UA dostały Ster 4MS. W części scanii po remontach (zwłaszcza w ALB) oryginalne szwedzkie siedzenia zastąpiły Astromal AM2000 City...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Specjalista
- Posty: 269
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 13:41
Scania CN94UB/UA Omnicity
Z ciekawości zrobiłem mały research w kwestii mocy silników autobusów na stronie MPK. Wynika z niego, że to jednak prawda. Silnik przegubowej Omnii bardziej pasowałby do autobusów 12-metrowych. Czuć to, na przykład gdy Omnia podjeżdża pod górkę na Trybuny Ludów na linii 184. Do zakrętu jeszcze jakoś idzie siłą pędu, ale jak już zwolni na zakręcie to dalej ledwo kula i wyje niemiłosiernie.tomek_m pisze:Nie jest słaby, tylko jest już zajechany. Jak to były wozy nowe, to mocy silnika było aż z nadmiarem. Mam wrażenie, że MPK już od jakiegoś czasu zbytnio o nie nie dba i gdyby nie to, że "przegubów' jest na styk, to już by dawno poszły do odstrzału.SuperMarioB pisze:Zauważyłem, że nie ma jeszcze wątku o Scaniach Omniach. Co o nich sądzicie?
... i słaby silnik w modelu przegubowym.
260KM długa Scania Omnicity
300KM długi Jelcz
310KM długi MAN NG 313
315KM długi Solaris
354KM długie Citaro
230KM krótka Scania CLL (silnik EURO1)
250KM krótki Jelcz
256KM krótki Solaris
260KM krótka Scania CLL (silnik EURO2)
286KM krótkie citaro
Scania CN94UB/UA Omnicity
Po części były zajechane a po części przykręcane, bo za dużo spalały. Efektem czego był brak mocy.tomek_m pisze:Nie jest słaby, tylko jest już zajechany. Jak to były wozy nowe, to mocy silnika było aż z nadmiarem. Mam wrażenie, że MPK już od jakiegoś czasu zbytnio o nie nie dba i gdyby nie to, że "przegubów' jest na styk, to już by dawno poszły do odstrzału.
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!
Scania CN94UB/UA Omnicity
Omnie posiadają silniki z jaką normą spalin Euro ile ?
Scania CN94UB/UA Omnicity
Nie wiem czy to dobry dział, ale chciałem się spytać o #PE178, a mianowicie czy zawsze miała ciemniejszy granat od pozostałych Shreków po przemalowaniu? Dziś ten wóz spotkałem jako "Zjazd do Zajezdni" i wygląda jakby świeży lakier miał.
-
- Pasażer
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 cze 2016, o 16:38
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua
Zawsze, przynajmniej jak sięgam pamięcią to zawsze była ciemniejsza.kaktus32 pisze:Nie wiem czy to dobry dział, ale chciałem się spytać o #PE178, a mianowicie czy zawsze miała ciemniejszy granat od pozostałych Shreków po przemalowaniu? Dziś ten wóz spotkałem jako "Zjazd do Zajezdni" i wygląda jakby świeży lakier miał.
Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua
No nie wiem. Dzisiaj stał sobie ten wóz na terenie zajezdni przy Brożka i również wzbudził moją uwagę że względu na swój kolor. Jest bardzo granatowy.Centrifugal pisze:Zawsze, przynajmniej jak sięgam pamięcią to zawsze była ciemniejsza.kaktus32 pisze:Nie wiem czy to dobry dział, ale chciałem się spytać o #PE178, a mianowicie czy zawsze miała ciemniejszy granat od pozostałych Shreków po przemalowaniu? Dziś ten wóz spotkałem jako "Zjazd do Zajezdni" i wygląda jakby świeży lakier miał.
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua
https://www.facebook.com/kmk.krakow/pho ... =3&theaterWraz ze zniknięciem CN113CLL z krakowskich ulic zniknęły ostatnie Scanie CN94UB. Od tygodnia już żadna z nich nie pojawiła się na linii.
Scania CN94UB/UA Omnicity/Castrosua
Na terenie zajezdni Nowa Huta stoi sobie w najlepsze #PS 149.lukaskrk pisze:https://www.facebook.com/kmk.krakow/pho ... =3&theaterWraz ze zniknięciem CN113CLL z krakowskich ulic zniknęły ostatnie Scanie CN94UB. Od tygodnia już żadna z nich nie pojawiła się na linii.