Ogólna dyskusja o tramwajach

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016

#46 Post autor: Locutus » 27 kwie 2018, o 07:44

Jezu jakie brzydactwa...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016

#47 Post autor: gagacek » 27 kwie 2018, o 08:20

Locutus pisze:Jezu jakie brzydactwa...
Absolutnie się z Tobą nie zgodzę. Zachowaj dystans i umieść pojazd w swoim naturalnym środowisku, czyli Zurychu :) Twoja opinia jest typowa po pierwszym rzucie oka, zwłaszcza jeśli patrzysz na te bryły z pozycji stylistycznej papki jaka Ciebie z każdej strony atakuje. Jakkolwiek głupio to brzmi, jest to niestety prawda. Tramwaj ma być ponadczasowy, a jednocześnie patrząc na model dla Zurychu trudno nie dostrzec ascetycznego, ścisłego nawiązania do stylistyki poprzedników. Nie będę wklejał kolejnych obrazków, w minutę znajdziesz wszystko w google. Jak dasz sobie szansę i popatrzysz na to z szerszej perspektywy, to możliwe, że bardzo szybko zrewidujesz swoje zdanie.
A najważniejsze, naprawdę poczekaj z werdyktem.

Co do tego drugiego pojazdu, no cóż - tramwaje w Szwecji to stan umysłu. W porównaniu z resztą ten jest naprawdę piękny. Ale praktyczny jak zwykle, do bólu.

- A malatura? Da się bez bohomazów, idiotycznych łamańców i bez kolizji z designem? W dodatku zachować miejskie kolory? To było tematem wpisu :D

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016

#48 Post autor: Locutus » 28 kwie 2018, o 06:45

@ Gagacek – Już starożytni Rzymianie mawiali, że „de gustibus non disputandum est”... Mnie się strasznie ta odmiana Flexity Berlin dla Zurychu nie podoba – jeszcze bardziej toporna niż oryginał... Ja wiem, że teraz jest taka moda, żeby wszystko uwsteczniać, robić coraz bardziej ascetyczne, ale mnie się ta moda po prostu nie podoba. I nie pisz mi proszę o tym, jakie tramwaje jeżdżą po Zurychu, bo przecież po Zurychu jeżdżą Bombardiery Cobra o naprawdę pięknym designie. I mogli się tego trzymać... A co do innych kancioków jeżdżących po tym mieście – jeżdżą one we wszystkich szwajcarskich miastach z siecią tramwajową i jakoś nie powstrzymuje ich to przed kupnem wagonów nowoczesnych o eleganckiej stylistyce (jak choćby bombardiery w Bazylei, które ewidentnie były inspiracją dla twórcy designu Krakowiaków)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016

#49 Post autor: gagacek » 28 kwie 2018, o 09:27

@Locutus Delikatnie przypomnę, że wiodącym tematem mojego wpisu była malatura :D

„de gustibus, echm... Sam zacząłeś :) A przecież to co widzisz, to nawiązanie wprost do Cobry. Ja ascetyzm uwielbiam i już. I jak widać po obrazkach, są też inni którym to odpowiada. Dla mnie ten projekt jest równie udany jak Tramino Lipsk, świetny design broniący się w swoim otoczeniu. Dlatego też totalnie nie dziwi mnie, że na "pewnym polskim forum", zarżniętym przez wiadomo kogo, spece pojechali sobie równo po nich tak, jak po nowej bombce dla Wiednia :D

Ale masz rację, trzymajmy się tej łacińskiej sentencji. Ja sobie tylko przez chwilę poćwiczyłem palce :)

ps. Znalazłem feler tego projektu - brak w oparciach pionowego wycięcia na kręgosłup. Nasi rodacy takich błędów nie popełnili. Ale może jeszcze popełnią, np. w nowym wozie będzie w oparciu decha, ale za to z wypalonym na niej lajkonikiem :lmao:

Edi
Specjalista
Posty: 154
Rejestracja: 28 cze 2017, o 10:01

Ogólna dyskusja o tramwajach

#50 Post autor: Edi » 22 lip 2018, o 03:07

Co sądzicie o Durmazlar Panorama dla Olsztyna?

Obrazek

http://www.durmaray.com/panorama-tramvay/1/3/5

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Ogólna dyskusja o tramwajach

#51 Post autor: Locutus » 22 lip 2018, o 08:26

Sądzę, że nie mam zielonego pojęcia jak oni w tej konstrukcji chcą upchnąć wózki skrętne… Niby Crotram/Končar przetarł drogę, ale jednak oni wyszli od krótkiego wagonu przegubowego (à la Siemens Combino Supra) i dorzucili krótkie człony wiszące pomiędzy dłuższymi, opartymi na pojedynczych wózkach skrętnych, a wszystko to z odpowiednią liczbą siłowników hydraulicznych w przegubach, żeby nie wężykowało… Durmazlar wychodzi od klasycznego tramwaju wieloprzegubowego z krótkimi członami opartymi na wózkach sztywnych i długimi wiszącymi… O wtopę będzie niezwykle łatwo… Nie mówię, że się nie da, ale łatwo nie będzie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Ogólna dyskusja o tramwajach

#52 Post autor: Cukier » 22 lip 2018, o 11:21

Ja nadal czekam na Moderusa Gammę w wersji z wózkami skrętnymi, które to kupił Poznań, mimo iż prototyp ma sztywne i konstrukcję wieloprzegubową.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Ogólna dyskusja o tramwajach

#53 Post autor: tomek_m » 22 lip 2018, o 17:06

Cukier pisze:Ja nadal czekam na Moderusa Gammę w wersji z wózkami skrętnymi.
To ma być konstrukcja coś jak nasze NGT8?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Ogólna dyskusja o tramwajach

#54 Post autor: Locutus » 23 lip 2018, o 07:58

@ Tomek - Moderus Gama dla Poznania rzeczywiście będzie przypominał krakowskie NGT8 (trzy człony, cztery wózki skrętne). Różnica będzie jednak w konstrukcji wózka napędowego, bo tramwaje te mają mieć sto procent niskiej podłogi... Czyli coś w stylu Pesy Twist dla Częstochowy czy Newagu Nevelo (silnik na zewnątrz ramy wózka)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

smerf
Dyrektor
Posty: 2637
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Ogólna dyskusja o tramwajach

#55 Post autor: smerf » 25 paź 2018, o 02:25

Niemiecka Brema w niedługim czasie będzie wycofywać kilkadziesiąt niskopodłogowych 35m tramwajów roczniki 1993-1996 w związku z dostawami nowego taboru: http://phototrans.eu/14,861375,0,AEG_GT8N_3033.html
http://infotram.pl/brema-kupuje-avenio- ... 96177.html
Ciekawy jestem czy pasowałyby te wozy na naszą sieć? Można by było nimi zastąpić część strupów wiedeńskich oraz stozłomek.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6360
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Ogólna dyskusja o tramwajach

#56 Post autor: Coffee » 25 paź 2018, o 09:02

Jak na taką długość, to trochę mała ilość drzwi. Jakby się dało podorabiać drzwi, to myślę, iż byłby to dość dobry zakup.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7453
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Ogólna dyskusja o tramwajach

#57 Post autor: Locutus » 25 paź 2018, o 09:45

W sytuacji w której tramwaje niskopodłogowe są ciągle dobrem deficytowym i nie zanosi się na to, żeby miały nim przestać być w ciągu najlepszych lat (tak, wiem o dialogu technicznym – ale dialog techniczny to nie przetarg, a już tym bardziej nie rozstrzygnięty przetarg… na razie traktuję to w kategorii kiełbasy wyborczej Jacka Majchrowskiego) każdy wóz niskopodłogowy byłby dla mieszkańców na wagę złota…

Pytanie tylko, czy KWP nadałyby się do krakowskiej skrajni… Bo tam jednak człony dosyć osobliwie wyginają się na wszystkich łukach…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Ogólna dyskusja o tramwajach

#58 Post autor: Kaszmir » 25 paź 2018, o 10:08

Coffee pisze:Jak na taką długość, to trochę mała ilość drzwi. Jakby się dało podorabiać drzwi, to myślę, iż byłby to dość dobry zakup.
Nasze NGT8 mają jedynie "pół-drzwi" więcej, te dodatkowe z tyłu.
Locutus pisze:W sytuacji w której tramwaje niskopodłogowe są ciągle dobrem deficytowym i nie zanosi się na to, żeby miały nim przestać być w ciągu najlepszych lat (tak, wiem o dialogu technicznym – ale dialog techniczny to nie przetarg, a już tym bardziej nie rozstrzygnięty przetarg… na razie traktuję to w kategorii kiełbasy wyborczej Jacka Majchrowskiego) każdy wóz niskopodłogowy byłby dla mieszkańców na wagę złota…

Pytanie tylko, czy KWP nadałyby się do krakowskiej skrajni… Bo tam jednak człony dosyć osobliwie wyginają się na wszystkich łukach…
Dokładnie, tramwaje z niską podłogą są towarem deficytowym, a już wagony o długości więcej niż 30 metrów (tutaj: 35 m) szczególnie. Zatem gdyby opisane przez Ciebie kwestie skrajni okazały się nie być problemem, to powinniśmy absolutnie brać te wagony :)

kasztan
Inspektor
Posty: 392
Rejestracja: 27 gru 2012, o 18:39
Lokalizacja: Kraków

Ogólna dyskusja o tramwajach

#59 Post autor: kasztan » 25 paź 2018, o 10:21

Kaszmir pisze:
Coffee pisze:Jak na taką długość, to trochę mała ilość drzwi. Jakby się dało podorabiać drzwi, to myślę, iż byłby to dość dobry zakup.
Nasze NGT8 mają jedynie "pół-drzwi" więcej, te dodatkowe z tyłu.
Locutus pisze:W sytuacji w której tramwaje niskopodłogowe są ciągle dobrem deficytowym i nie zanosi się na to, żeby miały nim przestać być w ciągu najlepszych lat (tak, wiem o dialogu technicznym – ale dialog techniczny to nie przetarg, a już tym bardziej nie rozstrzygnięty przetarg… na razie traktuję to w kategorii kiełbasy wyborczej Jacka Majchrowskiego) każdy wóz niskopodłogowy byłby dla mieszkańców na wagę złota…

Pytanie tylko, czy KWP nadałyby się do krakowskiej skrajni… Bo tam jednak człony dosyć osobliwie wyginają się na wszystkich łukach…
Dokładnie, tramwaje z niską podłogą są towarem deficytowym, a już wagony o długości więcej niż 30 metrów (tutaj: 35 m) szczególnie. Zatem gdyby opisane przez Ciebie kwestie skrajni okazały się nie być problemem, to powinniśmy absolutnie brać te wagony :)
Te tramwaje mają pantograf w tylnej części wagonu. Może to być jakiś problem, na przykład, że tramwaj nie może wzbudzać sygnalizacji?

kucyk
Dyrektor
Posty: 2498
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Ogólna dyskusja o tramwajach

#60 Post autor: kucyk » 25 paź 2018, o 11:51

kasztan pisze:
Te tramwaje mają pantograf w tylnej części wagonu. Może to być jakiś problem, na przykład, że tramwaj nie może wzbudzać sygnalizacji?
Te rzeczywiście tak mają ale w zaprzyjaźnionej Norymberdze już nie. :)
A tak nawiasem to ten temat jest już od dawna poruszany na forum odnośnie tych wagonów i widać jakoś nasze MPK tym faktem się wcale nie przejmuje. :middlef2: A szkoda. :wall:
Również zgadzam się z Wami każdy wagon (a w takiej ilości to już byłoby pięknie) niskopodłogowy to "skarb" w posiadaniu. :) Może jakaś forumowa akcja przemawiająca do kupna przez MPK? :hmm:
Sprawa chyba oczywista? :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”