PESA 2014N Krakowiak

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

PESA 2014N Krakowiak

#1726 Post autor: Kaszmir » 21 mar 2019, o 12:27

MPK wyjaśnia dlaczego tramwaje trą podwoziem o krawężnik
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-wy ... 29737.html
– Wynika on z faktu minimalnego obniżania się poziomu pudła wagonów w efekcie naturalnego zużywania się obręczy kół podczas eksploatacji tramwajów – podkreśla.
Przedstawiciel MPK zapewnia, że problem został już zgłoszony producentowi, który w ramach gwarancji modyfikuje wózki tramwajowe, tak aby istniała możliwość regulowania wysokości pudła wagonów.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1727 Post autor: sienioo » 21 mar 2019, o 16:21

Kaszmir pisze:
Przedstawiciel MPK zapewnia, że problem został już zgłoszony producentowi, który w ramach gwarancji modyfikuje wózki tramwajowe, tak aby istniała możliwość regulowania wysokości pudła wagonów.
Ha ha to PESA znów popłynie:D Tyle tramwajów, tyle wózków to koszty małe nie będą:D

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

PESA 2014N Krakowiak

#1728 Post autor: yosujiro » 21 mar 2019, o 16:36

To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

PESA 2014N Krakowiak

#1729 Post autor: gagacek » 21 mar 2019, o 16:48

yosujiro pisze:To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...
Jeżeli znowu zawalą, to popłynie-my. Bo to z naszych podatków jest finansowany ten b... Wróć: ta miejska spółka i tak dalej.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA 2014N Krakowiak

#1730 Post autor: tomek_m » 21 mar 2019, o 16:57

A kiedy kończy się gwarancja na "Krakowiaki"?

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

PESA 2014N Krakowiak

#1731 Post autor: smerf » 21 mar 2019, o 17:52

yosujiro pisze:To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...
A czy to nie jest tak, że jeśli dana część/element/podzespół zostały wymienione na gwarancji to ta jest liczona od nowa dla tego elementu ?
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

PESA 2014N Krakowiak

#1732 Post autor: Mistrzejowiczanin » 21 mar 2019, o 21:18

yosujiro pisze:To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...
Po zakończeniu gwarancji obawiam się, że trzeba będzie przeprowadzić serię remontów tego złomu, aby je jakoś przystosować i żeby MPK już nie musiało przez nie płynąć.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

PESA 2014N Krakowiak

#1733 Post autor: PiVoSH92 » 21 mar 2019, o 22:39

Przecież jak się tylko skończy gwarancja to pójdą na generalki z dostosowaniem do krakowskich standardów - podejrzewam, że większość problemów z tymi tramwajami można spokojnie rozwiązać niskokosztowo, ale traci się wtedy gwarancję.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1734 Post autor: kucyk » 22 mar 2019, o 08:53

sienioo pisze:
Kaszmir pisze:
Przedstawiciel MPK zapewnia, że problem został już zgłoszony producentowi, który w ramach gwarancji modyfikuje wózki tramwajowe, tak aby istniała możliwość regulowania wysokości pudła wagonów.
Ha ha to PESA znów popłynie:D Tyle tramwajów, tyle wózków to koszty małe nie będą:D
Ta modyfikacja to za dużo powiedziane - jak dla mnie jeden wielki przekręt aby tylko uciszyć sprawę. :/

mario
Specjalista
Posty: 253
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

PESA 2014N Krakowiak

#1735 Post autor: mario » 24 mar 2019, o 12:05

Trochę dziwne to tłumaczenie. Przecież w SIWZ było napisane na jakiej wysokości PGS ma byś wagon ze zużytymi obręczami. A poza tym skąd wiadomo, czy np. szyna pod filharmonią nie jest za bardzo zużyta. No i dalej nie wiem, czy przystanek nie mieści się w skrajni budowli, czy wagon nie mieści się w skrajni kinematycznej?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

PESA 2014N Krakowiak

#1736 Post autor: Cukier » 24 mar 2019, o 15:58

mario pisze:No i dalej nie wiem, czy przystanek nie mieści się w skrajni budowli, czy wagon nie mieści się w skrajni kinematycznej?
Biorąc pod uwagę że każdy inny typ taboru mieści się na tym przystanku, myślę że odpowiedź jest jednoznaczna.

mario
Specjalista
Posty: 253
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

PESA 2014N Krakowiak

#1737 Post autor: mario » 24 mar 2019, o 17:19

A to nasuwa kolejne pytanie. Jakim cudem ten wagon uzyskał homologację?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA 2014N Krakowiak

#1738 Post autor: Locutus » 24 mar 2019, o 17:55

Jak przyjechał, to miał nowe obręcze i nowe zawieszenie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

krk
Specjalista
Posty: 286
Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

PESA 2014N Krakowiak

#1739 Post autor: krk » 24 mar 2019, o 18:11

Tak swoją drogą PESA oferowała 39 miesięcy gwarancji na Krakowiaki co oznacza, że dla każdego tramwaju właśnie ona upłynęła lub zaraz upłynie (nawet jeśli liczyć, że niektóre formalnie odebrano jeszcze po pewnym czasie od dostarczenia ostatniego 29 grudnia 2015 r.).

Przemekns
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2017, o 20:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

PESA 2014N Krakowiak

#1740 Post autor: Przemekns » 6 kwie 2019, o 22:44

Orientuje się ktoś czy RG914 wyjeżdża, czy może stracił okleinę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”