Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru
Moderator: Moderatorzy
-
Kaszmir
- Moderator fb pkk
- Posty: 22832
- Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
-
Kontakt:
#1726
Post
autor: Kaszmir » 21 mar 2019, o 12:27
MPK wyjaśnia dlaczego tramwaje trą podwoziem o krawężnik
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-wy ... 29737.html – Wynika on z faktu minimalnego obniżania się poziomu pudła wagonów w efekcie naturalnego zużywania się obręczy kół podczas eksploatacji tramwajów – podkreśla.
Przedstawiciel MPK zapewnia, że problem został już zgłoszony producentowi, który w ramach gwarancji modyfikuje wózki tramwajowe, tak aby istniała możliwość regulowania wysokości pudła wagonów.
-
sienioo
- Kierownik
- Posty: 893
- Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
- Lokalizacja: Kraków
#1727
Post
autor: sienioo » 21 mar 2019, o 16:21
Kaszmir pisze: Przedstawiciel MPK zapewnia, że problem został już zgłoszony producentowi, który w ramach gwarancji modyfikuje wózki tramwajowe, tak aby istniała możliwość regulowania wysokości pudła wagonów.
Ha ha to PESA znów popłynie:D Tyle tramwajów, tyle wózków to koszty małe nie będą:D
-
yosujiro
- Dyrektor
- Posty: 1803
- Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
- Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
#1728
Post
autor: yosujiro » 21 mar 2019, o 16:36
To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...
-
gagacek
- Kierownik
- Posty: 755
- Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00
#1729
Post
autor: gagacek » 21 mar 2019, o 16:48
yosujiro pisze:To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...
Jeżeli znowu zawalą, to popłynie-my. Bo to z naszych podatków jest finansowany ten b... Wróć: ta miejska spółka i tak dalej.
-
tomek_m
- Dyrektor
- Posty: 3327
- Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
- Lokalizacja: Michałowice
#1730
Post
autor: tomek_m » 21 mar 2019, o 16:57
A kiedy kończy się gwarancja na "Krakowiaki"?
-
smerf
- Dyrektor
- Posty: 2653
- Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46
#1731
Post
autor: smerf » 21 mar 2019, o 17:52
yosujiro pisze:To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...
A czy to nie jest tak, że jeśli dana część/element/podzespół zostały wymienione na gwarancji to ta jest liczona od nowa dla tego elementu ?
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
-
Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
#1732
Post
autor: Mistrzejowiczanin » 21 mar 2019, o 21:18
yosujiro pisze:To nie jest śmieszne, bo po zakończeniu okresu gwarancji to MPK popłynie...
Po zakończeniu gwarancji obawiam się, że trzeba będzie przeprowadzić serię remontów tego złomu, aby je jakoś przystosować i żeby MPK już nie musiało przez nie płynąć.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
PiVoSH92
- Specjalista
- Posty: 296
- Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59
#1733
Post
autor: PiVoSH92 » 21 mar 2019, o 22:39
Przecież jak się tylko skończy gwarancja to pójdą na generalki z dostosowaniem do krakowskich standardów - podejrzewam, że większość problemów z tymi tramwajami można spokojnie rozwiązać niskokosztowo, ale traci się wtedy gwarancję.
-
kucyk
- Dyrektor
- Posty: 3394
- Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
- Lokalizacja: kraków
#1734
Post
autor: kucyk » 22 mar 2019, o 08:53
sienioo pisze:Kaszmir pisze: Przedstawiciel MPK zapewnia, że problem został już zgłoszony producentowi, który w ramach gwarancji modyfikuje wózki tramwajowe, tak aby istniała możliwość regulowania wysokości pudła wagonów.
Ha ha to PESA znów popłynie:D Tyle tramwajów, tyle wózków to koszty małe nie będą:D
Ta modyfikacja to za dużo powiedziane - jak dla mnie jeden wielki przekręt aby tylko uciszyć sprawę.
-
mario
- Specjalista
- Posty: 253
- Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
- Lokalizacja: Skawina
#1735
Post
autor: mario » 24 mar 2019, o 12:05
Trochę dziwne to tłumaczenie. Przecież w SIWZ było napisane na jakiej wysokości PGS ma byś wagon ze zużytymi obręczami. A poza tym skąd wiadomo, czy np. szyna pod filharmonią nie jest za bardzo zużyta. No i dalej nie wiem, czy przystanek nie mieści się w skrajni budowli, czy wagon nie mieści się w skrajni kinematycznej?
-
Cukier
- Dyrektor
- Posty: 10944
- Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
- Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
#1736
Post
autor: Cukier » 24 mar 2019, o 15:58
mario pisze:No i dalej nie wiem, czy przystanek nie mieści się w skrajni budowli, czy wagon nie mieści się w skrajni kinematycznej?
Biorąc pod uwagę że każdy inny typ taboru mieści się na tym przystanku, myślę że odpowiedź jest jednoznaczna.
-
mario
- Specjalista
- Posty: 253
- Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
- Lokalizacja: Skawina
#1737
Post
autor: mario » 24 mar 2019, o 17:19
A to nasuwa kolejne pytanie. Jakim cudem ten wagon uzyskał homologację?
-
Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
-
Kontakt:
#1738
Post
autor: Locutus » 24 mar 2019, o 17:55
Jak przyjechał, to miał nowe obręcze i nowe zawieszenie.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
krk
- Specjalista
- Posty: 286
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
- Lokalizacja: Kraków-Łobzów
#1739
Post
autor: krk » 24 mar 2019, o 18:11
Tak swoją drogą PESA oferowała 39 miesięcy gwarancji na Krakowiaki co oznacza, że dla każdego tramwaju właśnie ona upłynęła lub zaraz upłynie (nawet jeśli liczyć, że niektóre formalnie odebrano jeszcze po pewnym czasie od dostarczenia ostatniego 29 grudnia 2015 r.).
-
Przemekns
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 20:19
- Lokalizacja: Prądnik Biały
#1740
Post
autor: Przemekns » 6 kwie 2019, o 22:44
Orientuje się ktoś czy RG914 wyjeżdża, czy może stracił okleinę?