PESA 2014N Krakowiak

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

PESA 2014N Krakowiak

#1261 Post autor: rafaello » 31 gru 2015, o 18:40


krk
Specjalista
Posty: 284
Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

PESA 2014N Krakowiak

#1262 Post autor: krk » 31 gru 2015, o 18:57

Spoko, ale znacie to powiedzenie, im częściej powtarzany żart, tym mniej śmieszny.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

PESA 2014N Krakowiak

#1263 Post autor: Kaszmir » 1 sty 2016, o 22:25

I jeszcze jeden tekst o PESIE i końcówce roku. Jest i o krakowiakach, choć nie tylko o nich.
Kar nie będzie! PESA wygrała z klęską urodzaju. Na dzień przed terminem
http://biznes.newsweek.pl/pesa-nie-zapl ... html#fp=nw

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6404
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

PESA 2014N Krakowiak

#1264 Post autor: Coffee » 2 sty 2016, o 14:26

No i mamy pierwszego sztywnego Krakowiaka. #HG920 poległ na zajezdni, nawet serwis bezradnie rozłożył ręce nad nim.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1265 Post autor: Arsents » 2 sty 2016, o 15:53

Coffee pisze:No i mamy pierwszego sztywnego Krakowiaka. #HG920 poległ na zajezdni, nawet serwis bezradnie rozłożył ręce nad nim.
Kierunek powrotny Bydgoszcz?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6404
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

PESA 2014N Krakowiak

#1266 Post autor: Coffee » 2 sty 2016, o 16:29

Na razie mechanicy i serwis z nim walczy na zajezdni. Zobaczymy co dalej ale podejrzewam powrót.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

NGT10
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 17 paź 2013, o 15:22
Lokalizacja: Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1267 Post autor: NGT10 » 2 sty 2016, o 21:09

A co w nim aż tak zaniemogło?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6404
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

PESA 2014N Krakowiak

#1268 Post autor: Coffee » 2 sty 2016, o 21:33

Elektryka. Brak zasilania, tylko nie wiadomo co zawiniło, czy falowniki czy komputer sterujący czy odbieraki.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1269 Post autor: Jopek36 » 3 sty 2016, o 15:24

Posty niezwiązane z tematem wątku przeniesiono do O jakości postów.

Proszę trzymać się tematów wątków.

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

PESA 2014N Krakowiak

#1270 Post autor: MarekR » 4 sty 2016, o 16:43

Podejrzane te ostatnie wykolejenia Krakowiaka, nie sądzicie? I jeśli dobrze kojarzę, to wypada mniej więcej środek pojazdu.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1271 Post autor: DaroKRK » 4 sty 2016, o 17:39

Podejrzana to jest infrastruktura, w której te wykolejenia następują, tj. koło pętli Bronowice, gdzie tory to jest masakra, rozjazdy przy Kombinacie, aleja Solidarności, która również woła o pomstę do nieba i Rondo Kocmyrzowskie, które w tym roku doczeka się (w końcu) remontu.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

PESA 2014N Krakowiak

#1272 Post autor: I.G.I » 4 sty 2016, o 21:41

DaroKRK pisze:Podejrzana to jest infrastruktura, w której te wykolejenia następują, tj. koło pętli Bronowice, gdzie tory to jest masakra, rozjazdy przy Kombinacie, aleja Solidarności, która również woła o pomstę do nieba i Rondo Kocmyrzowskie, które w tym roku doczeka się (w końcu) remontu.
Jakim sposobem NGT6/NGT8 radzą sobie bez problemu? Wina infry = wszystko wylatuje. Nie przeczę, że nie jest zła, ale mimo wszystko większość sobie radzi.
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1273 Post autor: DaroKRK » 4 sty 2016, o 22:07

Tylko IGI teraz jaka jest ilość przejazdów przez te 4 newralgiczne miejsca NGT6 i NGT8 a jaka jest w przypadku 2014N? Jedynie trasa NGT8 i 2014N w tych miejscach, w których wykoleił się Krakowiak jest odcinek na Bronowicach i NGT6 na Kocmyrzowskim, do tego trzeba dodać częstotliwość kursów danego wagonu przez wszystkie miejsca i wychodzi na to, że te Krakowiaki przejeżdżają relatywnie więcej przez te newralgiczne punkty niż pozostałe dwa typy, o których wspomniałeś. Chociaż ja również nie trzymam swojego zdania mocno w garści i może być tak, że to np wina taboru, odpukać jakiejś wady konstrukcyjnej. Fakt faktem na 193 kursy czwórki tam i z powrotem jak wykoleją się dwa dziennie to i tak jest poniżej błędu statystycznego (nie wgłębiając się szczegóły około 2% przyjmuję błąd statystyczny). Wiadomo, że pewne sytuacje muszą się dziać, a jeśli się nie dzieją to tym lepiej, ale wszystko jak w życiu się kalkuluje, a jakby policzyć ilość wykolejeń do łącznej liczby kursów danym taborem to będzie to pomijalnie mało, jeżeli chodzi o same wykolejenia, ale o blokadę ruchu i niewykonanie innych połączeń i kursów po danej trasie to już inna statystyka, niby powiązana ale nieporównywalnie inna do tej pierwszej.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1274 Post autor: Jopek36 » 4 sty 2016, o 22:12

Analizując ostatnie wykolejenia Krakowiaka, dziwnym zbiegiem okoliczności, 2014N wykolejał się 2 wózkiem. Możliwą przyczyną takiego stanu rzeczy jest zbyt duże obciążenie 3 wózka, które przejmuje większe obciążenie niż 2 wózek, spowodowane cięższym członem wiszącym. Wobec tego 2 człon oparty na 2 i 3 wózku zachowuje się jak huśtawka, gdzie cięższy 3 człon wiszący "ciągnie" końcówkę 2 członu do dołu, a "wypycha" ku górze jego początek. Fakt ten potęguje umiejscowienie 2 wózków napędnych w 4 członie, które dodatkowo "wypychają tramwaj na boki". Wobec tego [pomijając SIWZ, który dopuścił (lektykę) i wymusił (umiejscowienie 2 wózków napędnych z tyłu wagonu)] najoptymalniejsza konstrukcja tramwaju, spełniająca SIWZ, byłaby pozbawiona członu wiszącego, a 2 wózek napędny znajdowałby się w 2 członie, a nie w 3 bądź 4 członie.

Obrazek

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA 2014N Krakowiak

#1275 Post autor: DaroKRK » 4 sty 2016, o 22:27

Tyle, że czerwona siła skierowana w dół musiałaby być naprawdę duża bo jednak równowaga jest dość mocna z racji wózka nr 2 i nr 3 i zostaje mało miejsca na działanie takiej siły w ten sposób, z drugiej jednak strony fakt tych dwóch wózków w czwartym członie może tę siłę dawać i wahnięcie o kilka milimetrów jest możliwe, bo dochodzi jeszcze obciążenie wagonu. Jeżeli by się takie coś potwierdziło, to nie chcę aż myśleć, Częstochowa, zmiany... nie nie nie tfu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”