Solaris Tramino na testach w Krakowie

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#136 Post autor: brovar » 26 lut 2015, o 16:43

4sta40icztery pisze:Jechałem Tramino w poniedziałek, ogólne wrażenia pozytywne. Mimo, że to wagon 30 metrowy, to wnętrze sprawia wrażenie dosyć ciasnego, i "zawalonego" siedzeniami w typie NGT6
Niestety ta konfiguracja pomieści ledwie 204 osb (5osb/m2)
http://www.krk.fm/system/images/5579/1a ... 1424691965

W Pozaniu jest taka konfiguracja (fakt metr dłużej ma wóz) ale da się wycisnąć 234 osb (5osb/m2) wywalając rurki i siedzenia przy drzwiach.
http://www.solarisbus.com/useruploads/i ... i1_mid.jpg

4sta40icztery
Specjalista
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 00:20
Lokalizacja: Wola Duchacka

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#137 Post autor: 4sta40icztery » 27 lut 2015, o 12:09

brovar pisze:
4sta40icztery pisze:Jechałem Tramino w poniedziałek, ogólne wrażenia pozytywne. Mimo, że to wagon 30 metrowy, to wnętrze sprawia wrażenie dosyć ciasnego, i "zawalonego" siedzeniami w typie NGT6
Niestety ta konfiguracja pomieści ledwie 204 osb (5osb/m2)
http://www.krk.fm/system/images/5579/1a ... 1424691965

W Pozaniu jest taka konfiguracja (fakt metr dłużej ma wóz) ale da się wycisnąć 234 osb (5osb/m2) wywalając rurki i siedzenia przy drzwiach.
http://www.solarisbus.com/useruploads/i ... i1_mid.jpg
Druga konfiguracja znacznie lepsza dla Krakowa. Choć i tak nie spodziewam się, aby w razie gdyby Tramino spodobało się MPK i włodarzom miasta, w przetargu na nowe tramwaje była zamawiana podobna konstrukcja.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#138 Post autor: Locutus » 28 lut 2015, o 10:59

jopek36 pisze:
DaroKRK pisze:Z tymi wózkami to też może być mit, który właśnie MPK może obalić bądź nie w czasie tych testów Tramino. Pożyjemy zobaczymy, co to z tego wyniknie mądrego.
W Krakowie był swego czasu testowany NGT6DD z Drezna, który jest tym samym typem tramwaju co S100, czyli 5 członów (3 z wózkami sztywnymi+2 wiszące). Z wózkami sztywnymi, które "ryją" łuki to nie jest mit zwłaszcza, że przez taki układ członów, naciski na oś są znacznie większe niż choćby w NGT8, który długością i pojemnością jest zbliżony do Solarisa S100.
Dokładnie tak... Nie dość, że wózki są sztywne, więc na łukach ryją tory, co zresztą, jak sami przyznajecie, słychać jak się jedzie tramwajem, to jeszcze ten typ konstrukcji zakłada niższą ilość wózków na metr tramwaju niż konstrukcja z wózkami skrętnymi, co właśnie prowadzi do zwiększenia nacisków na oś i stanowi kolejny istotny parametr przyczyniający się do szybszego zużywania torowiska. A że w Krakowie kasy na remonty mało (przerażenie mnie ogarnęło, jak ostatnio zobaczyłem torowisko na Dunajewskiego), to nie można sobie na coś takiego pozwolić.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#139 Post autor: Coffee » 28 lut 2015, o 17:33

Dopiero dziś miałem szansę przejechać się Tramino i jestem okropnie rozczarowany... :thumbdown:
Przemilczę typowo Solarisowe spasowanie i układ wnętrza, ale zachowanie wozu na naszych torowiskach wymaga jednak opisania:
Wóz nawet na w miarę dobrych torowiskach wibruje i buja na boki. W kilku miejscach na al. Pokoju, gdzie tory już się lekko zapadły Tramino bujało na wszystkie możliwe strony. Dwukrotnie miałem wrażenie, że wypada z torowiska (między Nullo -> Fabryczna i Wańkowicza -> Wiadukty).
Na łukach jest nie lepiej. Przy pokonywaniu łuku Starowiślna -> Gertrudy wóz tak wibrował, że drgania można było odczuć stojąc pod Wandą...
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#140 Post autor: Sgriffin » 28 lut 2015, o 18:09

Wszystko co piszesz to skutek sztywnych wózków przecież...
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#141 Post autor: Coffee » 28 lut 2015, o 18:16

Sgriffin pisze:Wszystko co piszesz to skutek sztywnych wózków przecież...
Zdaję sobie z tego sprawę ale nie wiedziałem, że działa to aż na taką skalę. Z tego, co się orientuję to poznańskie Tramino zachowują się tak samo.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#142 Post autor: Sgriffin » 28 lut 2015, o 18:18

No cóż, taki urok naszej infrastruktury. Warto pamiętać, że w Poznaniu mają smarowanie torów.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#143 Post autor: Lw25 » 28 lut 2015, o 18:23

Sgriffin pisze:No cóż, taki urok naszej infrastruktury. Warto pamiętać, że w Poznaniu mają smarowanie torów.
U nas też, niestety, tylko w jednym miejscu.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#144 Post autor: tomek_m » 28 lut 2015, o 20:57

To smarowanie to jest na rozjazdach z Kapelanki do Czerwonych Maków?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#145 Post autor: Cukier » 1 mar 2015, o 13:51

A przypadkiem nie przy Elektromontażu?

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#146 Post autor: kucyk » 1 mar 2015, o 14:16

Lw25 pisze:
Sgriffin pisze:No cóż, taki urok naszej infrastruktury. Warto pamiętać, że w Poznaniu mają smarowanie torów.
U nas też, niestety, tylko w jednym miejscu.
U nas też mają. ;P Między przystankami "Prokocim Szpital" a "Teligi" masz po 2 smarownice na tor. :xP

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#147 Post autor: smerf » 1 mar 2015, o 14:18

Jeszcze smarownica była w rejonie przystanku Solvay.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#148 Post autor: Krakowiak2013 » 24 mar 2015, o 17:15

Jak donosi lukaskrk w Tramino pojawiły się ankiety dotyczące testowanego pojazdu.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#149 Post autor: Allemon » 24 mar 2015, o 18:40

Znajdują się na końcu składu przy tylnej loży, jest skrzynka na ankiety i ich zasobnik.
Testowałem dziś Tramino na odcinku Poczta Główna - Salwator, całkiem przyjemy chociaż bujało na Kościuszki (cóż, tory), czuć, że inne są wózki, ale tragedii też nie ma. Nie jest głośny, w środku ładny.
Taka gąsienica, dużo miejsca do siedzenia, ponieważ to jedynka i ludzi mało, to i wąski korytarz nie szkodzi.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Solaris Tramino na testach w Krakowie

#150 Post autor: Mistrzejowiczanin » 24 mar 2015, o 18:46

Karteczkę i długopis samemu sobie trzeba przynieść czy tam już są? :hmm:


Skorą są ankiety = karteczki... Proszę nie nabijać postów - j.mod jopek36
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”