Mercedes Citaro/Conecto

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Mercedes Citaro/Conecto

#166 Post autor: Jamnik » 14 lip 2019, o 18:53

Cukier pisze:A wpadli na jakże nieoczywisty pomysł, żeby zamocować owe przyciski po obu stronach drzwi? Nie zawsze wewnątrz jest na tyle miejsca żeby można było się do tej dalszej rurki dopchać.
No właśnie nie. Zostało tak jak było.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6412
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Mercedes Citaro/Conecto

#167 Post autor: Coffee » 26 lip 2019, o 12:36

Hybrydowe Citara pomału odzyskują osłony na module hybrydowym. #PO222 i #PO231 już jeżdżą z osłonami, wczoraj po południu widziałem jak w serwisie Mercedesa montowali osłonę na #PO208 i #PO229.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Mercedes Citaro/Conecto

#168 Post autor: yosujiro » 6 paź 2019, o 22:43

Dłuższy czas nie widziałem #DC733. Okazało się, że wyprowadził się na drugi koniec Polski:

http://phototrans.eu/14,993828,0,Merced ... _8523.html

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Mercedes Citaro/Conecto

#169 Post autor: seven2101 » 6 lis 2019, o 19:56

Czy DO200,DC700,DC732 mają wymienioną tapicerkę siedzeń?

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Mercedes Citaro/Conecto

#170 Post autor: Jamnik » 6 lis 2019, o 20:04

seven2101 pisze:Czy DO200,DC700,DC732 mają wymienioną tapicerkę siedzeń?
Tak.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Mercedes Citaro/Conecto

#171 Post autor: Jamnik » 19 lis 2019, o 22:41

Mercedesy Citaro O530G niezmiennie kursują po ulicach Krakowa. Mimo ponad 10 lat eksploatacji, nigdy nie zmieniły schematu malowania. Wciąż stanowią wizytówkę krakowskiej komunikacji miejskiej, wyróżniając się dużym komfortem dla pasażerów. Autobusy uratowały się przed wycofaniem z ruchu jesienią 2018 roku dzięki posiadaniu silników spełniających normę emisji spalin EURO 5. Coraz częściej mówi się jednak o zakończeniu ich eksploatacji, zwłaszcza 10 najstarszych pojazdów, pochodzących z 2008 roku. Prawdopodobnie nastąpi to po dostawie 50 przegubowych autobusów elektrycznych, które mają trafić do Krakowa do końca 2020 roku.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/autob ... taro-o530g

Pamiętam, kiedy po raz pierwszy się takim przejechałem cały jeden przystanek na "164". Ten zapach nowości. Są to chyba najlepsze obecnie autobusy w Krakowie i ostatnie z klimatycznym, miauczącym ZF Ecomatem... A MPK chce je tak po prostu wycofać? Według mnie głupota. :(
Niech nie dostaną tego dofinansowania na elektryki, a jeśli już dostaną to jedynymi godnymi ich następcami będą chyba eCitaro, a nie kolejne kartony.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, o 23:06 przez Jamnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Mercedes Citaro/Conecto

#172 Post autor: Kaszmir » 19 lis 2019, o 23:01

Jamnik pisze:Są to chyba najlepsze obecnie autobusy w Krakowie
W pełni się zgadzam. Cudo na kółkach, które nawet po dziesięciu latach eksploatacji potrafi zachwycać.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3264
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Mercedes Citaro/Conecto

#173 Post autor: tomek_m » 20 lis 2019, o 00:33

Jamnik pisze:
Pamiętam, kiedy po raz pierwszy się takim przejechałem cały jeden przystanek na "164". Ten zapach nowości. Są to chyba najlepsze obecnie autobusy w Krakowie i ostatnie z klimatycznym, miałczących ZF Ecomatem... A MPK chce je tak po prostu wycofać? Według mnie głupota. :(
Widocznie nie ma potrzeby zwiększać ilości taboru przegubowego. A skoro jest prikaz z góry, że muszą kupić do pewnej daty określoną ilość wozów elektrycznych, do tego jeszcze Unia sypnie kasą, to coś w zamian musi iść do odstrzału. Chociaż nie wiem czy nie znalazłyby się jakieś SU18, których stan techniczny wskazywałby pierwszeństwo do wycofania.
Tak czy inaczej, ten kto kupi te pojazdy powinien być z nich zadowolony, bo jeszcze śmiało mogą pojeździć 6-7 lat minimum.

Swoją drogą, Kraków musi być strasznie bogatym miastem skoro wycofuje 10 letnie bardzo dobre autobusy. To w Dubaju jeszcze jeżdżą Solarisy, które trafiły tam w podobnym czasie albo nawet wcześniej i są nadal eksploatowane, a Kraków już myśli o wycofaniu lepszych Mercedesów.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3447
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Mercedes Citaro/Conecto

#174 Post autor: lukaszpdg » 20 lis 2019, o 00:43

Również zgadzam się z wami. Citaro to jedyne wozy, które mają miękkie siedzienia w MPK od 2008. Później dopiero były autobusy z miękkimi siedzeniami od 2014. Nie pamiętam dokładnie czy Irisbusy z Mobilisa też miały miękkie siedzenia, ale chyba tak.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Mercedes Citaro/Conecto

#175 Post autor: Locutus » 20 lis 2019, o 08:22

tomek_m pisze: Widocznie nie ma potrzeby zwiększać ilości taboru przegubowego.
Myślę, że pasażerowie takich linii jak 182, 304 czy 482 zostający na przystankach by się z Tobą nie zgodzili... Podobnie jak pasażerowie linii takich jak 503 chociażby, będących regularnie dawcami przegubów gdy trzeba utworzyć linii zastępczą za tramwaj...
tomek_m pisze: A skoro jest prikaz z góry, że muszą kupić do pewnej daty określoną ilość wozów elektrycznych, do tego jeszcze Unia sypnie kasą, to coś w zamian musi iść do odstrzału.
No ale właśnie czemu musi? To bezmyślne kasowanie, wymiana jeden do jednego to straszna porażka...
tomek_m pisze: (...) Swoją drogą, Kraków musi być strasznie bogatym miastem skoro wycofuje 10 letnie bardzo dobre autobusy. To w Dubaju jeszcze jeżdżą Solarisy, które trafiły tam w podobnym czasie albo nawet wczesniej i są nadal eksploatowane, a Kraków już myśli o wycofaniu lepszych Mercedesów.
Propaganda, panie, propaganda...

Nawiasem - też lubię mercedesy, ale nie będzie mi ich aż tak strasznie żal jak scanii... Pożegnanie grodu Kraka z tą marką było dla mnie szczególnie smutne...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Mercedes Citaro/Conecto

#176 Post autor: Jamnik » 20 lis 2019, o 08:27

tomek_m pisze: Widocznie nie ma potrzeby zwiększać ilości taboru przegubowego. A
Nie, w ogóle nie ma potrzeby... ;)
Locutus pisze: Nawiasem - też lubię mercedesy, ale nie będzie mi ich aż tak strasznie żal jak scanii... Pożegnanie grodu Kraka z tą marką było dla mnie szczególnie smutne...

Pozdrawiam!
LOKI
Tu nawet nie będziemy żegnać marki, tylko najstarszą część egzemplarzy, jedne z najlepszych egzemplarzy... Ciekawe czy kierowcy będą tak samo szczęśliwi (jak MPK, cieszące się z najnowszego taboru w kraju), gdy będą musieli jeździć samymi np. Solarisami. I jedyną odskocznią od nich będą bieńczyckie Volva. A z tego co kojarzę to kierowcy wolą właśnie Mercedesy.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2019, o 08:46 przez Jamnik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Mercedes Citaro/Conecto

#177 Post autor: pasazer_mobilisu » 20 lis 2019, o 08:43

lukaszpdg pisze:Chociaż nie wiem czy nie znalazłyby się jakieś SU18, których stan techniczny wskazywałby pierwszeństwo do wycofania.
BR737-741? Ale to razem z najstarszymi Citaro dopiero 15 autobusów, potem dwanaście "DC" z 2009 roku to już 27 autobusów - biorąc pod uwagę to że elektryki w ciągu dnia są w stanie zrobić mniej kółek to chyba więcej nie ma sensu kasować.

Z jednej strony miłośnicy zawsze źle znoszą wycofywanie najstarszego taboru czy to były Scanie czy ostatnio Jelcze (chyba jedynie za Vero nikt nie płakał), z drugiej strony w stosunku do nowych autobusów tym Citaro brakuje jedynie sensownego SIPu i GPS'ów - w oba można doposażyć tabor w cenie kilku procent ceny nowego autobusu. Jeszcze porównując do elektryków to są zdecydowanie głośniejsze - chociaż Citaro wyposażone w OM457hLA są i tak znacznie cichsze od wycofanych rok temu Jelczy.
Myślę, że pasażerowie takich linii jak 182, 304 czy 482 zostający na przystankach by się z Tobą nie zgodzili... Podobnie jak pasażerowie linii takich jak 503 chociażby, będących regularnie dawcami przegubów gdy trzeba utworzyć linii zastępczą za tramwaj...
Do linii, która traci przeguby można dopisać jeszcze 511, konieczność zwiększenia ilości taboru MEGA jest bezdyskusyjna.

Wątpię by kierowcy byli szczęśliwi, jeszcze narzekającego na DC701-731 nie spotkałem, a na SU IV jak najbardziej, zresztą C2 też nikogo chyba nie oczarowały.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3264
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Mercedes Citaro/Conecto

#178 Post autor: tomek_m » 20 lis 2019, o 13:28

Locutus@, Jamnik@ mój post był ironiczny ;D Oczywiście że jest sporo linii na których by się przeguby przydały, no ale decydenci wiedzą lepiej, bo sami zapewne jeżdżą samochodami, więc skąd mogą znać potrzeby pasażerów?

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

Mercedes Citaro/Conecto

#179 Post autor: kaktus32 » 20 lis 2019, o 16:45

@Jamnik
Może tak po prostu zdejmiesz z głowy aluminiową czapkę i skończysz być typowym foliarzem? Bo do reszty wywodu o kartonach nawet odnosił się nie będę, bo szkoda czasu.

Na wstępie, aby była jasność - gdy byłem jeszcze kontrolerem, wszystkie bieńczyckie przegubowe hybrydy miały w 90% stałe, te same obsady. Dlaczego? Dlatego, że wozy te prowadzi się inaczej niż inne, a za ich kółko wybiera się osoby, które już jakiś czas jeżdżą, które wiedzą jak powinno się nimi "zajmować".

Jeśli jest tak samo do tej pory, jaka więc jest to odskocznia? Kisić się w źle rozplanowanej kabinie jak to jest w Volvo? Dziękuję bardzo. Chyba o tym słyszałeś, nie?

Do tego może od czasu do czasu wybrałbyś jako swojego partnera do rozmowy osobę prowadzącą Urbino? Może byś się zainteresował tym, że przez jakiś czas część #BO jeździła z rozprutymi podsufitkami, bo na warsztacie ogarnąć ich nie mogli?

Z Mercedesami miałem styczność również pracując we Flixbusie. Wiele się słyszało o jakości, elektronice Made in Turkey.

A co do tematu Citaro i Conecto. Zaraz będziemy mieli ich 4 sztuki. Mercedesów będzie szkoda mi tak samo jak Urbino, Shreków oraz Tantusów. Cóż, na każdego przyjdzie pora. Idziemy do przodu, a niech przetarg wygra najlepszy, nie widzimisię kilku użytkowników tego forum, których argumentacja na poziome "o, nie byle nie karton" jest na poziomie już nieistniejących gimnazjów.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Mercedes Citaro/Conecto

#180 Post autor: Locutus » 20 lis 2019, o 18:53

@Pasażer Mobilisu - hmm... Akurat wycofanie jelczy przywitałem z ulgą, ten wyrób autobusopodobny nigdy nie powinien był do grodu Kraka trafić...

Poza tym oczywiście pełna zgoda...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”