Po pierwsze to próbujesz obalić twierdzenie podając absurdalny argument, po drugie... jeśli ZIKiT zleci stworzenie MPK składów, to... mają to zrobić. Oczywiście nie składów niemożliwych, ale takich, które mają stosowne gniazda tak. Nie chodzi o to, że mają robić rzeczy absurdalne, chodzi o to, że mają nie wychodzić ponad swoje kompetencje albo unosić się honorem i dumą. Zresztą, czy z tego, że MPK "myśli" wynika coś dobrego? Stawki wzkm sami dyktują (chociaż przynajmniej jest jedna na tramwaje, lepsze to niż GOP czy Łódź, gdzie są różne), tabor malują jak chcą, KKM jest przestarzała, mamy nadmiar 26 metrowców itd.suchy pisze:Uhm, czyli jak na przykład ZIKiT zleci stworzenie i wypuszczenie na miasto składów 2xNGT6 albo 2xNGT8 - to MPK ma nie myśleć, tylko to zrobić "bo ZIKiT kazał i koniec" (mimo, że 1. było mówione chyba, że nie da się ukrotnić Bombardierów, 2. nie mieściłyby się na przystankach) ???Lw25 pisze:Zadaniem MPK nie jest myśleć, zadaniem MPK jest robić to co ZIKiT im zleci.
Malowanie pojazdów / identyfikacja wizualna pojazdów KM
Moderator: Moderatorzy
GT8S, GT8C
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
GT8S, GT8C
Wyjaśnisz?Lw25 pisze: KKM jest przestarzała
GT8S, GT8C
Bo KKM korzysta z tej samej technologii, ale że zrobiona 10 lat temu to przestarzała.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
GT8S, GT8C
No ale ten wąski pasek w takiej formie te eunuchy szpeci. Już lepiej właśnie go wyprostować albo w ogóle zlikwidować. To prawda, że lepsze od księgowego. Od księgowego prawie każde lepsze.gagacek pisze:Bez przesady, wyprostować pasek i na tory N-razy lepsze od księgowego s#$%-u.
Wszystko co miałem do napisania odnośnie kulisów bajzlu w malowaniu już napisałem. MPK jest czyste, winnym tu jest niezaprzeczalnie ZIKiT. Oczywiście w świetle nagonki na MPK na forum, przedsiębiorstwo zawsze jest chłopcem do bicia w każdym aspekcie, ZIKiT i Mobilis zawsze muszą być nieskazitelne. Trudno. MPK nie jest poddanym ZIKiTu, nigdy nie będzie jego kukiełką i nie będzie ślepo wykonywał każdego widzimisię z Centralnej. Przedsiębiorstwo oczekuje aż ZIKiT będzie je traktował tak partnera a nie jak sługusa i tylko wtedy relacje będą się układać poprawnie. Tyle w temacie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
GT8S, GT8C
Ponawiam pytanie: masz na to jakieś dowody, czy jest to tylko porcja myślenia życzeniowego kompletnie oderwana od rzeczywistości?Mistrzejowiczanin pisze:(...) MPK jest czyste, winnym tu jest niezaprzeczalnie ZIKiT. (...)
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Malowanie pojazdów / identyfikacja wizualna pojazdów KM
Jak nie przepadam za wymysłami technicznymi 2014N, tak tutaj wg mnie wina leży w całości po stronie MPK. Trudno krytykować producenta za to, że zaoferował wymysł mimo wszystko zgodny z SIWZ, a który dawał mu więcej punktów (tym samym zwiększając szanse na zwycięstwo).Locutus pisze:Po drugie, w sprawie układu wózków w 2014N (1+2+0+2) z jednej strony jest to fantazja Pesy, można było przecież zaoferować klasyczny dla czteroczłonowych, pięciowózkowych tramwajów układ 1+2+1+1. Z drugiej jednak strony ta fantazja została wymuszona absurdalnym zapisem z SIWZ mówiącym, że oferent, który zaproponuje tramwaj z najdłuższą nieprzerwaną niską podłogą zgarnia 15 punktów, zaś cała reszta równo g**no... Czyli MPK też ma tu brudne rączki.
Malowanie pojazdów / identyfikacja wizualna pojazdów KM
Ja tylko powiem że w pełni się zgadzam z wypowiedziami lemonda i Lw25 i dołączam do grona któremu nie pozostaje nic innego jak rozłożyć ręce bo szkoda już zabierać głos.
Malowanie pojazdów / identyfikacja wizualna pojazdów KM
Jeszcze co do "myślenia" i co do składów, jakie są w Krakowie niemożliwe, to oglądając dzisiaj koncert noworoczny z Wiednia doszedłem do wniosku, że to kolejny przykład na to, że co z tego, że MPK "myśli", jak nie o tym co trzeba. Bo jeśli Bombardiery nie mają gniazd, to jest to przykład totalnego braku wyobraźni ze strony MPK. Bo w takich Niemczech czy Austrii tworzone są nie tylko składy po dwa wagony jednego typu, ale także niskopodłogowy+niska doczepa, niskopodłogowy+doczepa z Duewaga, niskopodłogowy (Bombardier)+GT8ZR czy niskopodłogowy (Bombardier)+ E6. No ale my musimy się kisić w 26 metrowych wagonach bo nie ma i niedasie zainstalować podczas NG.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Malowanie pojazdów / identyfikacja wizualna pojazdów KM
Ale tutaj nie trzeba nic udowadniać, bo każdy zainteresowany doskonale wie jak nieudolnie był prowadzony tramwajowy przetarg.
Heca polega na tym, że ta nieudolność, "bzdurki" typu przetarg, malatura to jedynie wycinek większej całości i właśnie na to należy zwrócić uwagę:
Pomijając milczeniem to chwalenie za nowe tramwaje, duży niepokój mogą wzbudzać krótkowzroczne, czynione pod siebie, próby niszczenia na wiele kolejnych lat możliwości sensownego rozwoju komunikacji.
Heca polega na tym, że ta nieudolność, "bzdurki" typu przetarg, malatura to jedynie wycinek większej całości i właśnie na to należy zwrócić uwagę:
http://porteuropa.eu/przepadly-poprawki ... miejskiej/Przepadły poprawki w sprawie kolei miejskiej w Krakowie.
... Jednak radni i urzędnicy nieoficjalnie przyznają, że wiceprezydent jest zdeterminowany, by ten projekt maksymalnie opóźniać i torpedować. Zdaniem naszych rozmówców, przyczyny są ambicjonalne: Koleje Małopolskie, które realizowałyby przewozy po małej i dużej obwodnicy, należą do Marszałka, a więc nie podlegają Prezydentowi. Tymczasem, zdaniem osób z którymi rozmawialiśmy, Trzmiel traktuje krakowskie MPK jak swoje „dziecko” i robi wszystko, by krakowianie chwalili go za nowe tramwaje i ekologiczne autobusy.
Pomijając milczeniem to chwalenie za nowe tramwaje, duży niepokój mogą wzbudzać krótkowzroczne, czynione pod siebie, próby niszczenia na wiele kolejnych lat możliwości sensownego rozwoju komunikacji.
Niedasie trenowalismy już do bólu. Szlifowanie torów, zakaz 10km/h którego nie ma, rozjazdy głębokorowkowe, brak kolejowej szerokości obręczy... A jakby zrobili te nieszczęsne gniazda, to po latach studiów i koncepcji nagle objawiłoby się gawiedzi fakt, że wypełnione dyktą przyczepki nie spełniają p.poż i nie mogą wjechać pod ziemię. Ważne, że tramwaje w dystyngowany sposób przemieszczają się po mieście - patataj patataj - z prędkością wagonu konnego.Lw25 pisze:Bo jeśli Bombardiery nie mają gniazd, to jest to przykład totalnego braku wyobraźni ze strony MPK.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016
Mógłbyś na temat? Ja pisałem coś o Twoim życiu prywatnym?gagacek pisze:Przepraszam, że tak z grubej rury, ale jeżeli jesteś szeregowym pracownikiem, musisz słuchać na baczność przełożonych a dodatkowo masz udział w tym potworku to niestety tego co piszę zwyczajnie nie zrozumiesz. Nie chcesz zrozumieć.
Przewoźnik ma wykonywać polecenia organizatora, zwłaszcza jeśli są one zapisane w umowie. Tak samo jak kierowca ma się słuchać policjanta który mu wystawia mandat za wyprzedzanie na pasach, mimo że on sam jest święcie przekonany, że on nikogo nie wyprzedzał tylko "spokojnie jechał sobie obok swoim pasem nikomu nie wadząc". Każdy ma znać swoje miejsce. Inaczej będzie anarchia. Chyba że jesteś anarchistą, to zmienia postać rzeczy i ucina sens dalszej dyskusji.
Hipokryzja jak stąd do Kapsztadu. To co piszesz można streścić do "Oczywiście że gusta są subiektywne, ale jeśli JA! mówię, że coś jest brzydkie, to jest brzydkie, i trzeba się tego pozbyć łamiąc porządek publiczny a jeśli trzeba to i prawo". Wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze. A moja racja jest mojsza niż twojsza.gagacek pisze:De gustibus non est disputandum - jak najbardziej, bo zazwyczaj jest to jałowe. Tutaj tak nie jest. To jest ordynarne, nie ma nic wspólnego z krakowskimi barwami i o ile na autobusach wygląda dobrze, na tramwajach wygląda tragicznie. A już pomysł siłowej malatury na E1 to po prostu popis amatorszczyzny i całe szczęście, że póki co widać to w tak małej ilości. Zaśmiecanie przestrzeni publicznej, nawet na pojazdach miejskich to coś czego tak naprawdę dopiero zaczynamy się uczyć.
Czyli jednak anarchizm. To co następne? Odrzucenie idei przystanku i zatrzymywane się gdzie popadnie? Skręcanie w prawo z lewym kierunkowskazem?gagacek pisze:Im szybciej przerwie się to błędne koło, tym lepiej.
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016
Rany, jakie bzdury
EOT
Ja o niebie Ty o chlebie -> inteligencja relacji. Co ma wspólnego służbowe polecenie, do dyskusji o sensie tego polecenia? Opisuję (opisywałem - EOT) sam sens, wyjęty z relacji służbowych. Wbij sobie to do głowy.Cukier pisze:Przewoźnik ma wykonywać polecenia organizatora, zwłaszcza jeśli są one zapisane w umowie.//Chyba że jesteś anarchistą, to zmienia postać rzeczy i ucina sens dalszej dyskusji.
Gdybym był w tym osamotniony, to pal diabli. Sens w tym ze nie, a opinie także od ludzi którzy naprawdę wiedzą o czym się wypowiadają. I to jest przykre.gagacek pisze:Hipokryzja jak stąd do Kapsztadu. To co piszesz można streścić do "Oczywiście że gusta są subiektywne, ale jeśli JA! mówię, że coś jest brzydkie, to jest brzydkie
Praca od zera, skasowanie błędu i dopracowanie projektu - bo za to mieli płacone. Nie jak przy software, jakoś działa to nie ruszać bo p.nie, tylko łatka po łatce i jakoś będzie. Jak zwykle do czasu. A tu mamy działanie w praktyce szeregu kompetencyjnego, wraz z zachowawczymi wpisami na formach, bo a nuż ktoś przeczyta, podkabluje. Tramwaj będzie kilkadziesiąt lat w obiegu, autobus nie.gagacek pisze:Czyli jednak anarchizm. To co następne?
EOT
Ostatnio zmieniony 17 sty 2018, o 20:09 przez gagacek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.201
Nie wiem. Ale ponoć design S109j też był przygotowany na zlecenie Jeny, a jednak zastosowano niemalże to samo w tramwajach dla Olsztyna.krk pisze:Skoro design Tramino Lipsk jest przygotowany specjalnie na życzenie tego miasta to jesteście w ogóle pewni, że możliwe będzie zaoferowanie go gdziekolwiek indziej? Bo ja nie jestem przekonany.
Mnie też. Uważam, że malowanie księgowe zostało zaprojektowane przez pseudoartystów, którzy nic nie mają wspólnego z tym miastem, a są jak pół ZIKiTu napływowymi, niekompetentnymi najwyżej 30-paro-latkami. Chociaż z drugiej strony nie jest to pierwszy raz jak kolor pojazdów KM w Krakowie jest przyciemniamy. Ten niebieski co teraz jest najpowszechniejszy na tramwajach jest wg mnie najładniejszy, ale kiedyś ten kolor był jeszcze jaśniejszy ( https://www.youtube.com/watch?v=N9tP1r7ppm4 ).gagacek pisze:Tylko mnie po prostu trafia, jak widzę to granatowe coś... Co to ma wspólnego z krakowskimi barwami?
Jednak moim podstawowym zarzutem wobec księgowego malowania nawet nie jest kolor, ale jego niecharakterystyczność. Patrząc się na malowanie pojazdów KM w Paryżu, w Norymberdze, czy nawet w Polskich Szczecinie i Olsztynie od razu widać, że to jest z tych miast, a Krakowskie malowanie księgowe sprawia wrażanie wręcz kopii malowania chociażby z Tampere ( http://phototrans.eu/14,610672,0,Solari ... id_12.html ) czy z Rygi ( http://poznanskie-autobusy.pl/pl/galler ... -riga-9702 ). Odróżnia je tylko wzorek przejścia z granatowego na białe. Gdzie w tym indywidualność?
Ale jeżeli to malowanie ma być tym właściwym dla KMK, to pozostaje robić wizualizacje o nie oparte...
Księgowy kolor. Na zdjęciach ten kolor jest jeszcze np. wystawiony na Słońce, czy dużą dozę innego światła co sprawia takie wrażenie jakby kolor był deczko inny od księgowego.gagacek pisze:Przynajmniej nieksięgowy kolor, tak na pocieszenie.
Oby jeszcze lepiej.kasztan pisze:Myślę, że nasze Tramino będzie wyglądać inaczej.
No mam nadzieję, że nie coś ten deseń - w moim guście ten design jest szkaradny. Jak będę mieć więcej czasu to ,,przemaluję".volferssj pisze:A mógłby kolega przemalować S111O? Coś czuję, że raczej dostaniemy coś właśnie w taki deseń.
Czyżbyś znowu próbował teoretyzować jak ma się zachowywać MPK w stosunku do ZIKiTu?Cukier pisze:Ale fakty są takie, że jeśli przełożony coś narzuca to podwładny ma słuchać, a swoje prywatne opinie na temat tego schować do kieszeni.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016
To, że se można dyskutować nad jego sensem, ale wykonać trzeba. W projekcie jest postawić barierki w poprzek przejścia dla pieszych? Projektant tak chciał - projektant tak dostanie. A że potem będzie w mediach afera o absurdzie drogowym to jest problem tego kto to zlecił a nie tego kto to wybudował. Bo ten kto buduje ma budować, a nie zastanawiać się nad sensem - nie za to mu płacą. Jedyne co wykonawca może, to zleceniodawcy zasugerować że źle czyni. A zleceniodawca może wówczas albo się zreflekować, albo mieć w d*pie zdanie wykonawcy i podtrzymać że ma robić wg planu.gagacek pisze:Co ma wspólnego służbowe polecenie, do dyskusji o sensie tego polecenia?
Był czas na modyfikacje zanim oficjalnie zatwierdzono księgę i zanim przewoźnik znający swoje miejsce w szeregu bez scen i wydziwiania się po prostu zastosował do wymogów organizatora.gagacek pisze:Gdybym był w tym osamotniony, to pal diabli. Sens w tym ze nie, a opinie także od ludzi którzy naprawdę wiedzą o czym się wypowiadają. I to jest przykre.
Mnie, podobnie jak Locutusowi, też się księgowe malowanie jakoś szczególnie nie podoba. Ale jeśli tak przyjęto i powiedziano A w kwestii wcielania w życie, to trzeba powiedzieć B. Żeby raz na zawsze uporządkować ten bajzel.
No i to jest Twoje zdanie i możesz se je mieć. Prezes MPK i pan Heniu z lakerni też może. Ale wymogi w umowie są po to, żeby się do nich stosować, a nie po to, żeby mieć je w d*pie i robić po swojemu. Jak zamawiam fliziarza do łazienki i mówię mu, że podłoga ma być różowa to ma być różowa i mnie nie interesuje, że zdaniem fliziarza powinna być niebieska.Mistrzejowiczanin pisze:Mnie też. Uważam, że malowanie księgowe zostało zaprojektowane przez pseudoartystów, którzy nic nie mają wspólnego z tym miastem, a są jak pół ZIKiTu napływowymi, niekompetentnymi najwyżej 30-paro-latkami.
O tym właśnie mówię. Zdania można mieć różne, z faktem wprowadzenia księgi się można pogodzić lub nie, ale jest przyjętym aktem do którego trzeba się stosować. Tym bardziej że jej wdrażanie jest na bardzo zaawansowanym poziomie.Mistrzejowiczanin pisze:Ale jeżeli to malowanie ma być tym właściwym dla KMK, to pozostaje robić wizualizacje o nie oparte...
Stwierdzam fakty. Tak to działa w cywilizowanym świecie. A Ty się możesz z tym pogodzić lub nie, nie moja sprawa. Uważaj sobie dalej MPK za Rejtana który rozdziera koszulę broniąc Krakowa przed złym... Krakowem? Księga jest aktem MIEJSKIM, a więc bezpośrednio podpisanym przez najwyższe władze zwierzchnie RÓWNIEŻ MPK, czyli prezydenta miasta.Mistrzejowiczanin pisze:Czyżbyś znowu próbował teoretyzować jak ma się zachowywać MPK w stosunku do ZIKiTu?
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016
Nie ważne kto skąd jest, wygrali przetarg/konkurs na księgę i zaprojektowali. A mogła to być nawet firma z Chin.Mistrzejowiczanin pisze:Mnie też. Uważam, że malowanie księgowe zostało zaprojektowane przez pseudoartystów, którzy nic nie mają wspólnego z tym miastem, a są jak pół ZIKiTu napływowymi, niekompetentnymi najwyżej 30-paro-latkami.gagacek pisze:Tylko mnie po prostu trafia, jak widzę to granatowe coś... Co to ma wspólnego z krakowskimi barwami?
[STADLER&SOLARIS Tramino Kraków] 35-50 tramwajów - 17.08.2016
@Mistrzejowiczanin No cóż, jaki koń każdy widzi. Ten "ostatni" niebieski faktycznie byłby odpowiedni. Siłowe udziwnianie kończy się potworkami jakie znamy. Prosty schemat malowania zawsze się obroni, oczywiście pod warunkiem, że nie weźmie się za niego dyletant. U nas pół wieku obcowania wśród szarości i kiczu zrobiło swoje. Dobrych przykładów jest cała masa, wystarczy tylko się pochylić. Choćby pierwszy z brzegu, serwowany w tym wątku przez Lw25
http://phototrans.pl/14,816756,0,Duewag ... _7476.html - Można? Można! GT8SU też przyjechał do Krakowa ładnie pomalowany. Ta malatura nie bierze się z powietrza. To element większego projektu, czego towarzystwo kompletnie nie rozumie.
@Cukier Już trenowaliśmy okoliczności wprowadzania tej nieszczęsnej księgi. Część tramwajowa to dramat, kropka. To można jesczcze zmienić, ale widać na przestrzał, że większą wagę odgrywają tu wzajemne animozje niż chęć podejścia merytorycznego. Plus tradycyjne niedasie i tyle.
"Zawansowany poziom" - takiego rodzaju, jak dwuletnia walka z przygotowanym merytorycznie tramwajowym najeźdźcą. Daruj sobie.
@tomek_m Ktoś to przeprowadzał, "ktoś" odbierał. Nie pamiętam żadnego konkursu ani choćby zwrócenia się w tej sprawie, choćby i do ASP. Przecież sekretarka mogłaby na piechotę przez rynek polecieć.
Lepiej skończę, bo mnie zaraz Locutus popędzi
http://phototrans.pl/14,816756,0,Duewag ... _7476.html - Można? Można! GT8SU też przyjechał do Krakowa ładnie pomalowany. Ta malatura nie bierze się z powietrza. To element większego projektu, czego towarzystwo kompletnie nie rozumie.
@Cukier Już trenowaliśmy okoliczności wprowadzania tej nieszczęsnej księgi. Część tramwajowa to dramat, kropka. To można jesczcze zmienić, ale widać na przestrzał, że większą wagę odgrywają tu wzajemne animozje niż chęć podejścia merytorycznego. Plus tradycyjne niedasie i tyle.
"Zawansowany poziom" - takiego rodzaju, jak dwuletnia walka z przygotowanym merytorycznie tramwajowym najeźdźcą. Daruj sobie.
@tomek_m Ktoś to przeprowadzał, "ktoś" odbierał. Nie pamiętam żadnego konkursu ani choćby zwrócenia się w tej sprawie, choćby i do ASP. Przecież sekretarka mogłaby na piechotę przez rynek polecieć.
Lepiej skończę, bo mnie zaraz Locutus popędzi