Newag Nevelo na testach w Krakowie

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Newag Nevelo na testach w Krakowie

#1 Post autor: Kaszmir » 24 kwie 2013, o 15:06

My tu się zastanawiamy, czy PESA albo Solaris mają szanse, tymczasem... w maju na testy przyjedzie tramwaj Newagu:
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/JPOA-973GGR

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#2 Post autor: bielanek » 24 kwie 2013, o 15:10

Szukałem informacji, ale nie znalazłem, więc zapytam, czy ktoś wie czy ostatecznie ten tramwaj był testowany liniowo w Poznaniu czy nie?

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1543
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: krakowianka » 24 kwie 2013, o 15:19

Śliczny jest :)

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#4 Post autor: brovar » 24 kwie 2013, o 15:34

Nie wiem czemu ale ten tramwaj bardziej z kolejką mi się kojarzy niż z tramwajem.
Długość 31,5m 151 osób i 74 siedzące łącznie 225osób.

Rammstein92
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
Lokalizacja: Wola Radziszowska

#5 Post autor: Rammstein92 » 24 kwie 2013, o 15:49

Pytanie na jakiej linii będzie testowany. Bo jeśli o zajezdnie to stawiam na Podgórze.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#6 Post autor: Cukier » 24 kwie 2013, o 17:27

Rammstein92 pisze:Bo jeśli o zajezdnie to stawiam na Podgórze.
Jeśli chodzi o pętlę to stawiam na Kurdwanów :]

A sam tramwaj nie wygląda zbyt zachęcająco. Jednak Bombardier to Bombardier :) Jedyne co mogę w tym wozie pochwalić to dwa składane krzesła między drzwiami zamiast jednego zabierającego stanowczo zbyt wiele cennego miejsca :)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#7 Post autor: Arsents » 24 kwie 2013, o 17:29

Rammstein92 pisze:Pytanie na jakiej linii będzie testowany. Bo jeśli o zajezdnie to stawiam na Podgórze.
Pewnie na początku "23" potem może "8" lub w soboty na "50"
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6412
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#8 Post autor: Coffee » 24 kwie 2013, o 18:06

bielanek pisze:Szukałem informacji, ale nie znalazłem, więc zapytam, czy ktoś wie czy ostatecznie ten tramwaj był testowany liniowo w Poznaniu czy nie?
Nie był. W Poznaniu był tylko homologowany.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2013, o 18:07 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#9 Post autor: Allemon » 24 kwie 2013, o 18:08

Nie wiem czy bawiliby się wpierw w dopuszczenia jazdy w tunelu.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#10 Post autor: rafaello » 24 kwie 2013, o 19:28

Cukier pisze:
Rammstein92 pisze:Bo jeśli o zajezdnie to stawiam na Podgórze.
Jeśli chodzi o pętlę to stawiam na Kurdwanów :]

A sam tramwaj nie wygląda zbyt zachęcająco. Jednak Bombardier to Bombardier :) Jedyne co mogę w tym wozie pochwalić to dwa składane krzesła między drzwiami zamiast jednego zabierającego stanowczo zbyt wiele cennego miejsca :)
Jak dla mnie to takie "brzydkie kaczątko". ;)

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

#11 Post autor: suchy » 24 kwie 2013, o 22:33

Gęba tego Newaga przypomina mi poznańskiego Moderusa.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#12 Post autor: rodan » 25 kwie 2013, o 00:38

Pierwszy tramwaj na krakowskich torach ze wszystkimi wejściami bez stopnia? Najwyższa pora!

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#13 Post autor: wincent » 25 kwie 2013, o 00:57

Cukier pisze:
Rammstein92 pisze:Bo jeśli o zajezdnie to stawiam na Podgórze.
Jeśli chodzi o pętlę to stawiam na Kurdwanów :]

A sam tramwaj nie wygląda zbyt zachęcająco. Jednak Bombardier to Bombardier :) Jedyne co mogę w tym wozie pochwalić to dwa składane krzesła między drzwiami zamiast jednego zabierającego stanowczo zbyt wiele cennego miejsca :)
:thumbup:
Dokładnie, mam nadzieję że Kraków nie postanowi stać się miastem testującym czy tramwaje Newagu się do czegokolwiek będą nadawały i przetarg wygra przez przypadek bombardier ;)
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, o 01:45 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#14 Post autor: pablo » 25 kwie 2013, o 10:48

brovar pisze:Długość 31,5m 151 osób i 74 siedzące łącznie 225osób.
W tym artykule piszą co innego:
a mianowicie:
"Tramwaj zdolny jest przewieźć jednorazowo 66 osób na miejscach siedzących i drugie tyle pasażerów na stojąco."
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, o 10:49 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: sienioo » 25 kwie 2013, o 10:57

Bombardier na głowę bije konkurencje, ale Newag kosztuje tylko ok. 6,5 mln, a Bombardier 10 mln. To lepiej kupić więcej tramów nowych, niż mniej ale lepszych. Nie wiemy co będzie za 30 lat... Newag na pewno będzie lepszy niż 40 letni szrot z Utrechtu po remoncie.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, o 10:58 przez sienioo, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”