Autobusy elektryczne i hybrydowe

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Brociu
Znawca
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2019, o 12:27

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#691 Post autor: Brociu » 15 lip 2019, o 18:55

krk pisze:Pewnie podobnie jak U12,9 z jakichś powodów wróciły do Solarisa (w końcu to tylko 4-letnie pojazdy), a oni opchnęli je do Krakowa.
Na U12.9 skończył się leasing, więc trafiły z powrotem do producenta i to wszystkie z tego zamówienia, nie dopatrywałbym się tu jakiejś szczególnej niechęci. Mimo początkowych problemów, długiego czasu wprowadzenia do eksploatacji, zaaklimatyzowały się i nie ma na nie narzekań (za dużo).
Natomiast DH410 jest jedynym z partii dziewięciu sztuk, który wrócił do producenta, co jest dziwne. Ale zobaczymy jak wyjedzie. I tak już za dużo powiedziałem.
kaktus32 pisze: No właśnie byłem zdziwiony widząc to zielone coś. Skąd to w ogóle przyjechało? Z Oslo od UniBussa?
Z Niemiec

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#692 Post autor: Jamnik » 15 lip 2019, o 19:11

To ile w końcu jest teraz tych używek? Dwa przegubowe elektryki i to DH410 (co to w ogóle jest?)?
Brociu pisze:Nie dostanie DN001, jakby był rodzynkiem to może i tak, ale w obliczu tego że nie będzie... :hihi:
Dlaczego? DN001 to powinien być normalnie zajęty numer (zamiast obecnego DN004). Tylko jak weszły do ruchu elektryki to na stanie była jeszcze PS001 i pewnie nie chcieli podwajać. Jakby ten elektryk był "rodzynkiem" to raczej dałbym mu DN000 (trochę dziwnie wygląda). "Rodzynki" obecnie mają numer DO200 i DC700, chociaż i tu właściwie brak konsekwencji, bo DC732 też jakby nie było jest rodzynkiem a numer ma kolejny z zakresu dla starszych Citaro, a BH400 czy BU900 trudno nazwać "rodzynkami".
krk pisze:W sumie to nie ma się co cieszyć, że znowu ściągamy jakieś używki. Pewnie podobnie jak U12,9 z jakichś powodów wróciły do Solarisa (w końcu to tylko 4-letnie pojazdy), a oni opchnęli je do Krakowa.
Coraz bliżej nam do tego "złomowiska". W ostatnim czasie kupiliśmy aż 17 używek (BH400-DH408; PU341-PU345; DO200; DC700 i DC732). Gdyby doliczyć jeszcze jakieś kupowane w poprzednich latach (BA113; DE601; DE606; BU977; DR777) to wychodzi 22. Któreś większe miasto ma więcej aut kupionych z drugiej ręki?
Owszem - niektóre z tych wozów to całkiem porządnie złożone autobusy, ale czy jest sens? Nie można było ogłosić przetargu na 20 nowych sztuk, z krakowskim wyposażeniem?

Brociu
Znawca
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2019, o 12:27

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#693 Post autor: Brociu » 15 lip 2019, o 20:12

Jamnik pisze:To ile w końcu jest teraz tych używek?
Mają być dwa przegubowe elektryki, DH410 i jeszcze parę niespodzianek (albo para).
Jamnik pisze: Dwa przegubowe elektryki i to DH410 (co to w ogóle jest?)?
DH410 przyjechało z Niemiec, jednakże jego historia jest mocno niejasna. Nie chcę wprowadzać zamieszania, okaże się jak wyjedzie, później też wyjdzie czy MPK chce ją wykupić.
Jamnik pisze:
Dlaczego? DN001 to powinien być normalnie zajęty numer (zamiast obecnego DN004). Tylko jak weszły do ruchu elektryki to na stanie była jeszcze PS001 i pewnie nie chcieli podwajać. Jakby ten elektryk był "rodzynkiem" to raczej dałbym mu DN000 (trochę dziwnie wygląda). "Rodzynki" obecnie mają numer DO200 i DC700, chociaż i tu właściwie brak konsekwencji, bo DC732 też jakby nie było jest rodzynkiem a numer ma kolejny z zakresu dla starszych Citaro, a BH400 czy BU900 trudno nazwać "rodzynkami".
Z racji, że już się wydało że mają być dwa praktycznie naraz, dlatego też jeden nie dostanie DN001. Ogólnie z numerami w MPK jest nieład i każde próby poprawienia tego, powodują jeszcze większy bajzel.
DC200 i DC700 dostały numery takie z racji bycia rodzynkami (i rodzeństwem) oraz z racji tego, że taka tendencja już była w poprzednich latach (BM700). Sprawa z DC732 wyszła później, gdyby MPK wiedziało że trafi się bliźniak "siedemsetki" to pewnie by to uwzględnili przy numeracji. A tak wyszło jak wyszło.
Trudno dopatrywać się tutaj logiki, ale to temat na inną dyskusję.
Jamnik pisze:
Coraz bliżej nam do tego "złomowiska". W ostatnim czasie kupiliśmy aż 17 używek (BH400-DH408; PU341-PU345; DO200; DC700 i DC732). Gdyby doliczyć jeszcze jakieś kupowane w poprzednich latach (BA113; DE601; DE606; BU977; DR777) to wychodzi 22. Któreś większe miasto ma więcej aut kupionych z drugiej ręki?
Owszem - niektóre z tych wozów to całkiem porządnie złożone autobusy, ale czy jest sens? Nie można było ogłosić przetargu na 20 nowych sztuk, z krakowskim wyposażeniem?
Myślę, że tutaj troszkę za bardzo uogólniasz, ale prawda, też dzisiaj sobie to liczyłem w wolnej chwili i wyszło coś koło 20 sztuk (liczyłem już te nowe, nie uwzględniałem "austriaków"), z tym że należy pamiętać przez jaki okres były one kupowane. DC200 i DC700 wyszły jako swoista wisienka do kontaktu 56+30, z DC732 sprawa miała się podobnie, nie był on całkowicie spodziewany, ale stało się (przypominam że był to kilkumiesięczny autobus po jednych tylko testach). DE601 i DE606 też nie spłynęły do Krakowa razem. DR777 oraz B(teraz)U977 również przyjechały w ramach rozliczeń z SB&C. BA113 jeździ już u nas 6(?) lat, więc to też odległa sprawa. Większość z tych zakupów to były spontaniczne decyzje za dobre pieniądze i wozy nie są AŻ tak złe (tu również temat na inną dyskusję), więc ciężko to porównywać z jednorazowym zakupem 20 sztuk. "Rodzynki" w MPK były, są i będą, trzeba się z tym pogodzić. 20 sztuk w obliczu prawie 500 autobusów, to chyba nie jest tak dużo.
Owszem, w chwili obecnej idzie to jednak troszkę zbyt daleko, ponieważ wszelkie zjeżdżające teraz do nas Solarisy są już starawe, jednakże powód jakiś musi być.
Przepraszam za OT, ale niektóre kwestie trzeba wyjaśnić na miarę możliwości :P

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 544
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#694 Post autor: MarekB » 15 lip 2019, o 20:52

Z używek jeszcze mamy BH611.
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1144
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#695 Post autor: kaktus32 » 15 lip 2019, o 22:03

Raczej #BH071, to dziadostwo. Kończąc temat używek to gdzie trafił biały Conecto? Do MPK czy na Wolicę?

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#696 Post autor: Arsents » 15 lip 2019, o 22:56

MarekB pisze:Z używek jeszcze mamy BH611.
Nie ma takiego #611 to elektryk
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#697 Post autor: Jamnik » 15 lip 2019, o 23:21

Arsents pisze:
MarekB pisze:Z używek jeszcze mamy BH611.
Nie ma takiego #611 to elektryk
Przed dostawą nowych hybryd w 2016 roku miał taki numer.

Brociu
Znawca
Posty: 15
Rejestracja: 15 lip 2019, o 12:27

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#698 Post autor: Brociu » 16 lip 2019, o 08:01

kaktus32 pisze:Raczej #BH071, to dziadostwo. Kończąc temat używek to gdzie trafił biały Conecto? Do MPK czy na Wolicę?
Jeszcze nie do końca wiadomo, to jest jedna z tych niespodzianek

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#699 Post autor: Jamnik » 27 lip 2019, o 08:00

Nie wiem co myśleć o tym malowaniu... :/ :hihi:
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 130989200/

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#700 Post autor: Locutus » 27 lip 2019, o 09:13

Malowanie jak malowanie, ja nie wiem co myśleć o tym, co wypisuje MPK… Testy w związku z zakupami? Przecież to ewidentna bzdura, po co mieliby testować pojazd trzeciej generacji, której już się nie produkuje, w momencie, gdy sami mają na stanie trzy przeguby generacji czwartej… Ja rozumiem, że się łata dziury taborowe i w ogóle, ale po co takie bajki opowiadać?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#701 Post autor: yosujiro » 27 lip 2019, o 09:19

Nie kłamią przecież, bo to kolejne testy używki, która jak się sprawdzi to zapewne zostanie. Po prostu sprawdzają w jakim stanie takie coś może być, po kilku latach A kto wie, czy Solaris nie ma więcej takich egzemplarzy, które spłyną do nas jak U12.9 Przecież ustawa o elektromobilności nie mówi nic o tym czy tabor elektryczny ma być nowy. Ma się tylko zgadzać ilość

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#702 Post autor: tomek_m » 27 lip 2019, o 11:16

Ale z tym malowaniem to odlecieli :rotfl: Wygląda jak hybryda trzeciej generacji z czwartą. To może by już poszli na całość i "mordkę" też zrobili jak w IV generacji? Albo nie, niech zaprojektują swój autorski design. Wszak MPK ma doświadczenie w unowocześnianiu wyglądu zewnętrznego pojazdów, przecież EU8N ma zupełnie nową ścianę czołową w porównaniu do E6 z którego powstawały.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#703 Post autor: Arsents » 27 lip 2019, o 12:23

Malowaniem? przynajmniej niebieski jednakowy, w tramwajach to mamy odcieni niebieskiego kilka, nie mówiąc o wzorach.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#704 Post autor: tomek_m » 27 lip 2019, o 15:21

Arsents@ przeczytaj jeszcze raz mój post i dokładnie zobacz podlinkowane wyżej zdjęcie a zrozumiesz, co mam na myśli. :yes:

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6348
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#705 Post autor: Coffee » 27 lip 2019, o 15:38

yosujiro pisze:Nie kłamią przecież, bo to kolejne testy używki, która jak się sprawdzi to zapewne zostanie
Kraków przez lata bronił się rękami i nogami przed byciem złomowiskiem autobusów... Nie mogło tak zostać?
yosujiro pisze: Po prostu sprawdzają w jakim stanie takie coś może być, po kilku latach
Jak widać, nie sprawdza się to i wystarczyło raptem kilka godzin.

BTW: Ja się zastanawiam kiedy ZTP zacznie naliczać kary i nie płacić za WZKM przejechany tym szrotem (większości niezgodny z umową).
- #PU341-345 nie posiadają żadnych otwieranych/uchylanych okien, a zasady włączania klimatyzacją są jak dla pozostałych wozów - piekarnik gratis.
- Podobnie #DO200 i #BH071, które mają kilka uchylanych okienek wielości paczki po papierosach.
- W połowie SU12.9 klima nie działa do tego na cały wóz są aż(!) 4 okna odsuwane.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”