Autobusy elektryczne i hybrydowe

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#796 Post autor: Locutus » 1 maja 2021, o 06:34

Rewolucja… Z punktu widzenia pasażera cosik niezauważalna ta rewolucja (tylko silnik inaczej brzmi)…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6575
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#797 Post autor: Coffee » 1 maja 2021, o 10:19

Nazwał bym to raczej degrengoladą, niż rewolucją. Awaryjność elektryków szybuje niczym wyrobów prawdopodobnych Pesy, no ale cóż, zachciało się Medcomu to mają...
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 138
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#798 Post autor: seven2101 » 8 wrz 2021, o 21:35

Czy DN001 jest w Krakowie?

carver
Znawca
Posty: 42
Rejestracja: 6 lut 2013, o 21:46
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#799 Post autor: carver » 14 wrz 2021, o 16:41

Jest, dzis jezdzi na 169/469.

Tancin
Inspektor
Posty: 336
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#800 Post autor: Tancin » 15 paź 2021, o 21:35

Ciekawe kiedy u nas się zaczną cuda z bateryjkami na kółkach ;)
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ry/4ry2p8s

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#801 Post autor: Locutus » 16 paź 2021, o 07:19

Nawet nie mów…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#802 Post autor: tomek_m » 22 paź 2021, o 17:11

Tancin pisze:
15 paź 2021, o 21:35
Ciekawe kiedy u nas się zaczną cuda z bateryjkami na kółkach ;)
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ry/4ry2p8s
A najlepsze na końcu art:
Fakty są takie, że wszystkie oszczędności w emisji szkodliwych spalin, na jakie można było liczyć dzięki temu, że po mieście poruszało się mniej autobusów z silnikami wysokoprężnymi, zostały z nawiązką zniweczone przez gigantyczną chmurę toksycznego dymu, która powstała w wyniku pożaru.
I to jest ta "ekologia", do tego jeszcze za jakiś czas dojdzie problem z utylizacją starych baterii. Opracowali już technologię, która pozwoli ekologicznie zutylizować zużyte ogniwa?

franio
Miłośnik
Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#803 Post autor: franio » 23 paź 2021, o 21:10

Tak, są wykorzystywane jako UPS do np. serwerowni itp.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#804 Post autor: gagacek » 5 gru 2021, o 08:49

tomek_m pisze:
22 paź 2021, o 17:11
I to jest ta "ekologia", do tego jeszcze za jakiś czas dojdzie problem z utylizacją starych baterii. Opracowali już technologię, która pozwoli ekologicznie zutylizować zużyte ogniwa?
Przecież to są brednie. Klasyczny akumulator kwasowy stosowany w każdym pojeździe spalinowym stwarza nieporównywalnie większe zagrożenie środowiskowe. Baterie stosowane w pojazdach elektrycznych nie dość że są bardzo łatwo utylizowalne, to wcześniej będą znajdować drugie życie w trybie stacjonarnym. Nie zmienia to faktu, że producenci będą musieli odrobić lekcje. Jak widać droga na skróty, brak odpowiednich zabezpieczeń nie popłaca. W materiale jest też poezja o ogromnej chmurze i zniweczonej ekologii. Tak jakby klasyczne autobusy od czasu do czasu nie płonęły. Czasami seryjnie...

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#805 Post autor: PanA » 7 gru 2021, o 14:39

Kiedyś pracowałem z osobami, które pracowały przy montażu akumulatorów w LG akurat koło Wrocławia i sami przyznawali, że praktycznie wszystkie problemy z nimi wynikają z błędnej produkcji, montażu i złego obchodzenia się z nimi.

Akurat do napędzania elektryków stosuje się akumulatory Li-On, właśnie te niebezpieczne, bo żelowe dają za małe natężenie prądu. Przy ich uszkodzeniu, nie da się ich ugasić. W samych zakładach produkcyjnych takich akumulatorów są prywatne jednostki straży pożarnej i akumulatora, który uległ pożarowi, nie da się w ogóle ugasić. Są jedynie izolowane, by wypaliły się do końca.

Pojazdy elektryczne są tak produkowane, bo Niemcy i kraje skandynawskie ładują ogromne pieniądze w elektromobilność i nawet na tych uszkodzonych akumulatorach zarabiają.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#806 Post autor: Locutus » 8 gru 2021, o 07:54

Zaraz, zaraz: jak to "nie da się ugasić" ? To co w tych akumulatorach jest, że podtrzymuje reakcję spalania nawet pod nieobecność tlenu?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#807 Post autor: PanA » 8 gru 2021, o 11:24

Ta reakcja jest tak gwałtowna i tyle wydziela ciepła, że w praktyce się nie da.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

franio
Miłośnik
Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#808 Post autor: franio » 8 gru 2021, o 19:15

Z tego powodu, elektryczny samochód osobowy, zatapia się w kontenerze gaśniczym, wypełnionym środkiem gaśniczym.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#809 Post autor: gagacek » 9 gru 2021, o 21:50

Locutus pisze:
8 gru 2021, o 07:54
Zaraz, zaraz: jak to "nie da się ugasić" ?
Pozdrawiam!
LOKI
Bardzo prosta sprawa. Wyobraź sobie jak można najlepiej wyzwolić energię z klasycznego paliwa. To eksplozja. Ugasisz to? Przy wykorzystaniu energii elektrycznej mamy od samego początku daleko doskonalszy sposób wyzwolenia energii, z zaletami i wadami tego procesu. Wada i zaleta to tylko punkt widzenia.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#810 Post autor: Jamnik » 3 sty 2022, o 13:31

"Elektryki sprawiają za mało problemów? To kupmy kolejne..."

MPK w Krakowie otrzyma z NFOŚiGW prawie 42 mln zł na zakup autobusów elektrycznych
https://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/ne ... znych.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”