Autobusy elektryczne i hybrydowe
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8033
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Rewolucja… Z punktu widzenia pasażera cosik niezauważalna ta rewolucja (tylko silnik inaczej brzmi)…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6575
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nazwał bym to raczej degrengoladą, niż rewolucją. Awaryjność elektryków szybuje niczym wyrobów prawdopodobnych Pesy, no ale cóż, zachciało się Medcomu to mają...


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Czy DN001 jest w Krakowie?
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Jest, dzis jezdzi na 169/469.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Ciekawe kiedy u nas się zaczną cuda z bateryjkami na kółkach 
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ry/4ry2p8s

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ry/4ry2p8s
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8033
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nawet nie mów…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
A najlepsze na końcu art:Tancin pisze: ↑15 paź 2021, o 21:35Ciekawe kiedy u nas się zaczną cuda z bateryjkami na kółkach
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ry/4ry2p8s
I to jest ta "ekologia", do tego jeszcze za jakiś czas dojdzie problem z utylizacją starych baterii. Opracowali już technologię, która pozwoli ekologicznie zutylizować zużyte ogniwa?Fakty są takie, że wszystkie oszczędności w emisji szkodliwych spalin, na jakie można było liczyć dzięki temu, że po mieście poruszało się mniej autobusów z silnikami wysokoprężnymi, zostały z nawiązką zniweczone przez gigantyczną chmurę toksycznego dymu, która powstała w wyniku pożaru.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Tak, są wykorzystywane jako UPS do np. serwerowni itp.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Przecież to są brednie. Klasyczny akumulator kwasowy stosowany w każdym pojeździe spalinowym stwarza nieporównywalnie większe zagrożenie środowiskowe. Baterie stosowane w pojazdach elektrycznych nie dość że są bardzo łatwo utylizowalne, to wcześniej będą znajdować drugie życie w trybie stacjonarnym. Nie zmienia to faktu, że producenci będą musieli odrobić lekcje. Jak widać droga na skróty, brak odpowiednich zabezpieczeń nie popłaca. W materiale jest też poezja o ogromnej chmurze i zniweczonej ekologii. Tak jakby klasyczne autobusy od czasu do czasu nie płonęły. Czasami seryjnie...
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Kiedyś pracowałem z osobami, które pracowały przy montażu akumulatorów w LG akurat koło Wrocławia i sami przyznawali, że praktycznie wszystkie problemy z nimi wynikają z błędnej produkcji, montażu i złego obchodzenia się z nimi.
Akurat do napędzania elektryków stosuje się akumulatory Li-On, właśnie te niebezpieczne, bo żelowe dają za małe natężenie prądu. Przy ich uszkodzeniu, nie da się ich ugasić. W samych zakładach produkcyjnych takich akumulatorów są prywatne jednostki straży pożarnej i akumulatora, który uległ pożarowi, nie da się w ogóle ugasić. Są jedynie izolowane, by wypaliły się do końca.
Pojazdy elektryczne są tak produkowane, bo Niemcy i kraje skandynawskie ładują ogromne pieniądze w elektromobilność i nawet na tych uszkodzonych akumulatorach zarabiają.
Akurat do napędzania elektryków stosuje się akumulatory Li-On, właśnie te niebezpieczne, bo żelowe dają za małe natężenie prądu. Przy ich uszkodzeniu, nie da się ich ugasić. W samych zakładach produkcyjnych takich akumulatorów są prywatne jednostki straży pożarnej i akumulatora, który uległ pożarowi, nie da się w ogóle ugasić. Są jedynie izolowane, by wypaliły się do końca.
Pojazdy elektryczne są tak produkowane, bo Niemcy i kraje skandynawskie ładują ogromne pieniądze w elektromobilność i nawet na tych uszkodzonych akumulatorach zarabiają.
MKM-owie to jednak wielkie: 

- Locutus
- Moderator
- Posty: 8033
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Zaraz, zaraz: jak to "nie da się ugasić" ? To co w tych akumulatorach jest, że podtrzymuje reakcję spalania nawet pod nieobecność tlenu?
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Ta reakcja jest tak gwałtowna i tyle wydziela ciepła, że w praktyce się nie da.
MKM-owie to jednak wielkie: 

Autobusy elektryczne i hybrydowe
Z tego powodu, elektryczny samochód osobowy, zatapia się w kontenerze gaśniczym, wypełnionym środkiem gaśniczym.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Bardzo prosta sprawa. Wyobraź sobie jak można najlepiej wyzwolić energię z klasycznego paliwa. To eksplozja. Ugasisz to? Przy wykorzystaniu energii elektrycznej mamy od samego początku daleko doskonalszy sposób wyzwolenia energii, z zaletami i wadami tego procesu. Wada i zaleta to tylko punkt widzenia.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
"Elektryki sprawiają za mało problemów? To kupmy kolejne..."
MPK w Krakowie otrzyma z NFOŚiGW prawie 42 mln zł na zakup autobusów elektrycznych
https://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/ne ... znych.html
MPK w Krakowie otrzyma z NFOŚiGW prawie 42 mln zł na zakup autobusów elektrycznych
https://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/ne ... znych.html