Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Rozdział taboru - tramwaje
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=12&t=2114
Strona 178 z 190

Autor:  Sorig [ 12 sty 2018, o 20:12 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Tak będzie, ale nowe 32-35-metrowce, a nie szrot. Co teraz mamy zamówione w tym (pożal się Boże) przetargu tramwajowym?

Lepiej kupić 32 metrowy szrot niż 26m szrot.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Ja mimo wszystko odczuwam, że te dane są najwłaściwsze, wszak są podane na stronie przewoźnika, który zarządza tym taborem i go obsługuje, zatem logicznie, że wie najlepiej.

Tak jak napisałem, wszystko zależy od przelicznika. Poza tym okrągła liczba (200 osób) też wzbudza wątpliwości.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
To co? Może zastąpić GT8S na 13-ce składami 105Na?

Tak, jeżeli są problemy ze zmieszczeniem się ludzi do tramwaju to to jest przynajmniej częściowe rozwiązanie.
maszynista napisał(a):
Taak, wspaniały, mielibyśmy w Bieżanowie dwie linie w stopiątkach...

Tragedia :puppyeyes: Po tym jak po deformie z 2012 roku usunięto z Bronowic ósemkę, na Widok jeździły same 105Na, w przeważającej większości uffoki. Przez kilka miesięcy. To był problem, bo nie było żadnej linii niskopodłogowej.
Wiem, teraz sytuacja jest nieco inna bo mamy Krakowiaki i więcej NGT8, ale moim zdaniem lepiej wsiąść do 105Na niż patrzeć na odjeżdżający GT8S.
Festence napisał(a):
Wątpię, aby pasażerowie "11" pomieścili się w GT8S przy obecnej częstotliwości. Kursy byłyby niezabieralne.

Pisałem raczej o zamianie taboru między "1" a "13". Przypominam, że na tej pierwszej pojawiają się też EU8N a wieść gminna niesie że i NGT6 ktoś widział.

Autor:  Sgriffin [ 12 sty 2018, o 20:25 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Sgriffin napisał(a):
^^ jak uda się zdobyć dofinansowanie :D

Mogą być leasingowane. :puppyeyes:
Naprawdę nie widzisz różnicy w finansowaniu de facto 120% wartości pojazdu, a zakupie za 15%?

Autor:  Mistrzejowiczanin [ 12 sty 2018, o 21:24 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Sorig napisał(a):
Tak jak napisałem, wszystko zależy od przelicznika. Poza tym okrągła liczba (200 osób) też wzbudza wątpliwości.

To jest ta magiczna umowna granica komfortu podróży, żeby nawet na stojąco się jechało w przyzwoitych warunkach. Powiadają, że jak się popieści, to się i więcej zmieści, ale w przypadku tramwaju, po przekroczeniu tej umownej granicy to jest już stan przepełnienia pojazdu (glonojad).

Sgriffin napisał(a):
Naprawdę nie widzisz różnicy w finansowaniu de facto 120% wartości pojazdu, a zakupie za 15%?

Tak, tylko musimy się z tym liczyć, że jak będą te przetargi realizowane (2020-2022 i 2022-2024), to będzie już zupełnie inna perspektywa budżetowa UE, przy której może będzie wręcz nacisk na leasing dla przewoźników, bo sytuacja może być taka, że wciąż dostaniemy duże dofinansowanie na infrastrukturę, bo na pewno więcej niż 60 parę %, na nowe linie tramwajowe, drogi, infrastrukturę kolejową, metro, no ale tabor może być dofinansowany w ilości o wiele mniejszej niż teraz. Przecież po tym rekordowym budżecie z lat 2014-2020 będzie ta Polska traktowana przy rozdzielaniu już raczej jako kraj bogatszy.

Autor:  tomek_m [ 12 sty 2018, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Przecież po tym rekordowym budżecie z lat 2014-2020 będzie ta Polska traktowana przy rozdzielaniu już raczej jako kraj bogatszy.

Już od 1.X.2017 jesteśmy traktowani jako kraj rozwinięty a nie rozwijający się, więc po 2020 spodziewałbym się sporo mniejszych dotacji.

Autor:  Cukier [ 13 sty 2018, o 01:32 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Sorig napisał(a):
Po tym jak po deformie z 2012 roku usunięto z Bronowic ósemkę, na Widok jeździły same 105Na, w przeważającej większości uffoki. Przez kilka miesięcy. To był problem, bo nie było żadnej linii niskopodłogowej.
Wiem, teraz sytuacja jest nieco inna bo mamy Krakowiaki i więcej NGT8, ale moim zdaniem lepiej wsiąść do 105Na niż patrzeć na odjeżdżający GT8S.

Gwoli ścisłości proszę o nie kłamanie, bo Widok nigdy nie pozostał bez niskiej podłogi i wówczas była nią "13" w NGT6, które po paru miesiącach zostały zastąpione NGT8 z "3". Wówczas na Widoku była "4", "13" i "24" a na Rydla "14" i "20". Potem jeśli dobrze pamiętam było to odpowiednio "4", "8", "13" i "14", "24" z czego się potem szybko wycofano bo 1 linia z Widoku do Dworca nie dawała rady a uffoki się na Rydla nie mieściły, więc ostatecznie stanęło na "4", "8", "24" i "13", "14". Ale przez cały czas na Widoku była niskopodłogowa "13" bądź "8" a przez pewien czas nawet obie.

Autor:  Kaszmir [ 13 sty 2018, o 01:42 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Cukier napisał(a):
Gwoli ścisłości proszę o nie kłamanie, bo Widok nigdy nie pozostał bez niskiej podłogi i wówczas była nią "13" w NGT6, które po paru miesiącach zostały zastąpione NGT8 z "3". Wówczas na Widoku była "4", "13" i "24" a na Rydla "14" i "20". Potem jeśli dobrze pamiętam było to odpowiednio "4", "8", "13" i "14", "24" z czego się potem szybko wycofano bo 1 linia z Widoku do Dworca nie dawała rady a uffoki się na Rydla nie mieściły, więc ostatecznie stanęło na "4", "8", "24" i "13", "14". Ale przez cały czas na Widoku była niskopodłogowa "13" bądź "8" a przez pewien czas nawet obie.

Tak było. Dodatkowo był jeszcze krótki remontowy epizod w 2015 gdy "13" trafiła na Cichy Kącik, a w zamian do Bronowic Małych pojechała "20" - jednak dalej os. Widok miało niskopodłogową "8" oraz niskowejściową "20". Taką trasę "13" planowano utrzymać na stałe, lecz się z tego wycofano:
https://krabok.wordpress.com/2015/06/22 ... -tramwaje/

Autor:  Locutus [ 13 sty 2018, o 11:46 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Castaway napisał(a):
Mając na uwadze obecne realia krakowskie ("niezabieralne" tramwaje i autobusy, brak perspektyw na metro lub choćby biedatunele tramwajowe przy geometrycznie zwiększającej się populacji) to opcja druga jest doraźnym sposobem, by wszyscy chętni wsiedli i jechali do celu.

Z jednej strony nie sposób nie przyznać Ci racji. Z drugiej jednak w takim wypadku trzeba by przestać opowiadać baśnie o tym, że poprawia się komunikację i zachęca się do przesiadki z samochodu na zbiorkom i nazwać rzeczy po imieniu...
Castaway napisał(a):
Co do ilości miejsc siedzących - warto byłoby zrobić symulację, według mnie aż tak drastycznie ich ilosć się nie zmniejszy. Liczba 20-30 miejsc siedzących na skład jest wystarczająca - "na oko" akurat tyle może maksymalnie zdarzyć się schorowanych ludzi o kulach i kobiet w ciąży jednocześnie. A równocześnie pojedzie nie 150 a 300 osób na stojąco, dla których przestać kilka przystanków to nie problem.

Podkreślam - liczby "strzelam" - do sprawdzenia przez fachowców ;)

No ale właśnie o to chodzi, że miejsca siedzące przydatne są nie tylko dla osób, które fizycznie nie ustoją. W pełni sprawny fizycznie człowiek też ma prawo być wyj***ny jak koń po westernie po całym dniu pracy... Ponadto o ile nie jest żadnym problemem, by przestać kilka przystanków, o tyle na dłuższych dystansach, gdzie podróż trwa pół godziny i więcej, warto już mieć możliwość posadzenia czterech liter... Inaczej podróż zbiorkomem staje się po prostu odpychająca, a własny samochód więcej niż zachęcający, mimo korków, problemów z parkowaniem, etc...

Pisałem już na forum całkiem niedawno, w podobnej dyskusji z Cukrem, że jak jeżdżę po Krakowie, zdarza mi się przepuścić EU8N nawet gdy jedzie tam, gdzie potrzebuję się dostać, byle nie być skazanym na podróż tymże bydłowozem... I że najbardziej sobie cenię NGT6, bo tam niezależnie od tłoku mam pewność, że po maksymalnie kilku przystankach dorwę miejsce siedzące...

Pozdrawiam!
LOKI

Autor:  obserwator [ 13 sty 2018, o 12:13 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Kaszmir napisał(a):
Tak było. Dodatkowo był jeszcze krótki remontowy epizod w 2015 gdy "13" trafiła na Cichy Kącik, a w zamian do Bronowic Małych pojechała "20" - jednak dalej os. Widok miało niskopodłogową "8" oraz niskowejściową "20". Taką trasę "13" planowano utrzymać na stałe, lecz się z tego wycofano:
https://krabok.wordpress.com/2015/06/22 ... -tramwaje/

Pytanie tylko dlaczego się z tego pomysłu wycofano? Nie przypominam sobie abym słyszał wtedy protesty związane z wycofaniem "13" z Bronowic.

Autor:  Sorig [ 13 sty 2018, o 23:29 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Cukier napisał(a):
Gwoli ścisłości proszę o nie kłamanie, bo Widok nigdy nie pozostał bez niskiej podłogi i wówczas była nią "13" w NGT6, które po paru miesiącach zostały zastąpione NGT8 z "3". Wówczas na Widoku była "4", "13" i "24" a na Rydla "14" i "20". Potem jeśli dobrze pamiętam było to odpowiednio "4", "8", "13" i "14", "24" z czego się potem szybko wycofano bo 1 linia z Widoku do Dworca nie dawała rady a uffoki się na Rydla nie mieściły, więc ostatecznie stanęło na "4", "8", "24" i "13", "14". Ale przez cały czas na Widoku była niskopodłogowa "13" bądź "8" a przez pewien czas nawet obie.

Ok, sprawdziłem na kmk.krakow i faktycznie dane są takie jak piszesz. Jednak nadal mam déjà vu że taka sytuacja miała miejsce ;D
Kaszmir napisał(a):
Tak było. Dodatkowo był jeszcze krótki remontowy epizod w 2015 gdy "13" trafiła na Cichy Kącik, a w zamian do Bronowic Małych pojechała "20" - jednak dalej os. Widok miało niskopodłogową "8" oraz niskowejściową "20". Taką trasę "13" planowano utrzymać na stałe, lecz się z tego wycofano:
Pisałem raczej o okresie o kilka lat wcześniejszym 2012-2013 rok.

Co nie zmienia mojego zdania, że jeżeli nadal bądą problemy na "13" (bo być może z czasem potoki nieco się zmienią) to powinny na nią trafić 2x105Na.

Autor:  Kitek [ 14 sty 2018, o 00:06 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Sorig napisał(a):
Co nie zmienia mojego zdania, że jeżeli nadal bądą problemy na "13" (bo być może z czasem potoki nieco się zmienią) to powinny na nią trafić 2x105Na.

Jak się miałyby zmienić? Pasażerowie jadący z Bieżanowa do Korony mają tylko "13" do dyspozycji (chyba, że będzie bardziej oblężona "6" na Wielickiej).

Autor:  Kaszmir [ 14 sty 2018, o 15:16 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

obserwator napisał(a):
Pytanie tylko dlaczego się z tego pomysłu wycofano? Nie przypominam sobie abym słyszał wtedy protesty związane z wycofaniem "13" z Bronowic.

Wydaje mi się, że były zakulisowe protesty, nie pamiętam czy mieszkańców, czy radnych. Informacja nie jest jednak sprawdzona, więc proszę podchodźcie do niej z rezerwą.

Autor:  Sorig [ 15 sty 2018, o 17:59 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Warto odnotować, że (z tego co zauważyłem) dodano co najmniej jedną brygadę na "13".

Autor:  Cukier [ 15 sty 2018, o 21:38 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Ogólnie się coś chyba pozmieniało bo widziałem dziś na "13" jedno NGT6 i jednego E1+c3. A na "1" jednego EU8N.

Autor:  konstal105na [ 15 sty 2018, o 22:02 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

Cukier napisał(a):
Ogólnie się coś chyba pozmieniało bo widziałem dziś na "13" jedno NGT6 i jednego E1+c3..


W popołudniowym szczycie były trzy NGT6 i skład stopiątek.

Autor:  MarekR [ 15 sty 2018, o 22:36 ]
Tytuł:  Re: Rozdział taboru - tramwaje

No i gdzie sens, gdzie logika robić taki mix taborowy? Planując podróż nie do końca wiadomo, co się trafi. I co gorsza, to nie jedyna linia w Bronowicach, która tak została "załatwiona".

Strona 178 z 190 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/