Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 wrz 2018, o 20:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 190  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2018, o 14:54 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
Tylko jest to tramwaj totalnie się na zastępstwo dla 105Na nie nadający.

A dlaczegóż to? Przecież GT8S z niskim członem ma podobną pojemność co skład 2x105Na.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 15:46 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2800
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Z uwagi na małą ilość otworów drzwiowych. Powoduje to kolejki do wejść, tłok przy drzwiach i opóźnienia. Tożsamy problem ma NGT6/I.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 16:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
Z uwagi na małą ilość otworów drzwiowych. Powoduje to kolejki do wejść, tłok przy drzwiach i opóźnienia. Tożsamy problem ma NGT6/I.

GT8S po modernizacji mają 5 wejść, co jest standardem dla pojazdów tej długości. W przypadku 2x105Na właśnie jest ich za dużo, bo 8. Może i w ten sposób sprawniej przebiega wymiana pasażerska, ale i jest mniej miejsc w tramwaju i siedzących i stojących. Problem NGT6/1 został zauważony zaraz po wpisaniu ich na stan i w kolejnym przetargu w 2001 roku, zamówione zostały już pojazdy posiadające tylne drzwi.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 16:23 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 13:11
Posty: 560
Lokalizacja: Małopolska
Jest bardzo proste rozwiązanie - wymontowanie podwójnych rzędów siedzeń (we WSZYSTKICH) tramwajach i zastosowanie układu z metra - kilka rzędów siedzeń po bokach, reszta powierzchni - do stania. Pojemność zwiększy się kilkukrotnie. Kto naprawdę będzie musiał usiąść - trochę miejsc siedzących zostanie.

Ale takie coś - cóż, trzeba byłoby odgórnie zarządzić i zrealizować niewsłuchując się w głosy twardogłowych malkontentów.

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 16:24 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:21
Posty: 243
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
GT8S po modernizacji mają 5 wejść


GT8S po modernizacji nadal mają 4 wejścia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 17:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1830
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
GT8S po modernizacji mają 5 wejść, co jest standardem dla pojazdów tej długości. W przypadku 2x105Na właśnie jest ich za dużo, bo 8. Może i w ten sposób sprawniej przebiega wymiana pasażerska, ale i jest mniej miejsc w tramwaju i siedzących i stojących. Problem NGT6/1 został zauważony zaraz po wpisaniu ich na stan i w kolejnym przetargu w 2001 roku, zamówione zostały już pojazdy posiadające tylne drzwi.

Gdzie masz niby 5 drwi w GT8 po modernizacjach? Bodajże w jednej(!) sztuce zastosowali dodatkowe drzwi, a tak masz układ z czterema drzwiami. I problem analogiczny, jak w NGT6 z pierwszej dostawy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 17:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
konstal105na napisał(a):
GT8S po modernizacji nadal mają 4 wejścia

Naprawdę? A to?
https://www.google.pl/search?q=GT8S+Kra ... 5684433545

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 17:35 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2800
Lokalizacja: Krowodrza Górka
To jest właśnie ta jedna sztuka z 5 drzwiami. Koszt za 1 milion złotych. To ja już wolę za to rozebrać te 14 NGT6 z powrotem, zaktualizować im system, sprzęgi na samoczynne i puścić do nich wiązki.
Castaway to zwiększy pojemność wagonu, ale nie przepustowość drzwi.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 17:46 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 20:19
Posty: 112
Lokalizacja: Prądnik Biały
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Przecież GT8S z niskim członem ma podobną pojemność co skład 2x105Na.

Z pojemnością przynajmniej na papierze to bliżej mu do 105Na solo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 18:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3502
Lokalizacja: Kraków
Uściślijmy:
  • GT8S mają 4 drzwi. Są to wozy: #RF301–RF312, #RF314, #RF315, #RF317–RF322
  • GT8C, czyli przebudowane GT8S, z napędem chopperowym, mają 5 drzwi. A w zasadzie to nie „mają”, tylko „ma”, bo takim wozem jest jedynie #RF313.
  • GT8N, czyli przebudowane GT8S, mają 4 drzwi. Są (lub będą) to wozy #RF323–RF328

Z tym, że w przyszłości raczej jest przesądzona modernizacja GT8S, ale do GT8N, bo dodanie piątych drzwi (=wymiana elektryki i rozbebeszenie czegoś więcej niż tylko wyjęcie fotela celem zmiany układu siedzeń by się tam drzwi zmieściły) jest drogie.

Tak więc GT8S, GT8N oraz NGT6/I absolutnie nie nadają się do zastąpienia 2x105Na. Co najwyżej E1 solo…

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 18:48 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2800
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Co sprawia, że 50 sztuk taboru MPK nadaje się najwyżej na 16, 21 i może 6.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 18:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 17:46
Posty: 2159
Przy aktualnym zapełnieniu na "1" to tam by mogły wylądować.

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
To jest właśnie ta jedna sztuka z 5 drzwiami. Koszt za 1 - milion złotych. To ja już wolę za to rozebrać te 14 NGT6 z powrotem, zaktualizować im system, sprzęgi na samoczynne i puścić do nich wiązki.

Co w zasadzie nie zmienia faktu, że pojemnością są zbliżone do 105Na i mogą je zastępować. A nawiasem mówiąc ile mamy tych zmodernizowanych GT8S? 2? 3? A będzie ich całkiem sporo - nic nie przesądza o tym, że część tych co już są i tych co mają dojechać nie mogłoby być zmodernizowanych z dodaniem ostatnich, jednoskrzydłowych drzwi.

Przemekns napisał(a):
Z pojemnością przynajmniej na papierze to bliżej mu do 105Na solo

Czyżby?
http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/tabor/wagon-gt8s/
GT8S - 200 miejsc ogółem
http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... n-105-nna/
105Na - 120-125 miejsc ogółem x2 = 240-250

Różnica ok. 40-50 miejsc wynika w większości z rażąco małej ilości miejsc siedzących w 105Na, ale i tak ta różnica rzędu 50 miejsc w pojemności nie jest taka szczególna.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:28 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 14:54
Posty: 596
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Mistrzejowiczanin napisał(a):
o w zasadzie nie zmienia faktu, że pojemnością są zbliżone do 105Na i mogą je zastępować. A nawiasem mówiąc ile mamy tych zmodernizowanych GT8S? 2? 3? A będzie ich całkiem sporo - nic nie przesądza o tym, że część tych co już są i tych co mają dojechać nie mogłoby być zmodernizowanych z dodaniem ostatnich, jednoskrzydłowych drzwi.

Już teraz mamy w Krakowie przesyt krótkich tramwajów, i zamiast kupować takie same albo mniejsze, to powinniśmy inwestować w wagony 32m+.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Czyżby?http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/tabor/wagon-gt8s/GT8S - 200 miejsc ogółemhttp://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... n-105-nna/105Na - 120-125 miejsc ogółem x2 = 240-250.

Ostrożnie z tymi danymi, wg nich NGT6 ma o ok. 18 miejsc mniej. Na innych portalach można znaleźć jeszcze większe rozbieżności np. wg PSMKMS http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/tramwaje/w-krakowie/233-gt8s wagon ma ponad 240 miejsc dla pasażerów, a wg Wikipedii (tak, wiem niepewne źródło, ale jednak) cały tramwaj ma tylko 138 miejsc ogółem - może błąd. Na niemieckojęzycznych stronach często przewija się liczba 51/174 (siedzące/stojące). Wszystko zależy od przelicznika. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w GT8 mieści się znacząco mniej pasażerów.
Cytuj:
Różnica ok. 40-50 miejsc wynika w większości z rażąco małej ilości miejsc siedzących w 105Na, ale i tak ta różnica rzędu 50 miejsc w pojemności nie jest taka szczególna.

Wystarczająco duża, aby ją odczuć na takich liniach jak obecnie "13".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 21:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Sorig napisał(a):
i zamiast kupować takie same albo mniejsze, to powinniśmy inwestować w wagony 32m+.

Tak będzie, ale nowe 32-35-metrowce, a nie szrot. Co teraz mamy zamówione w tym (pożal się Boże) przetargu tramwajowym?

Sorig napisał(a):
Ostrożnie z tymi danymi, wg nich NGT6 ma o ok. 18 miejsc mniej. Na innych portalach można znaleźć jeszcze większe rozbieżności np. wg PSMKMS http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... e/233-gt8s wagon ma ponad 240 miejsc dla pasażerów, a wg Wikipedii (tak, wiem niepewne źródło, ale jednak) cały tramwaj ma tylko 138 miejsc ogółem - może błąd. Na niemieckojęzycznych stronach często przewija się liczba 51/174 (siedzące/stojące). Wszystko zależy od przelicznika. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w GT8 mieści się znacząco mniej pasażerów.

Ja mimo wszystko odczuwam, że te dane są najwłaściwsze, wszak są podane na stronie przewoźnika, który zarządza tym taborem i go obsługuje, zatem logicznie, że wie najlepiej.

Sorig napisał(a):
Wystarczająco duża, aby ją odczuć na takich liniach jak obecnie "13".

To co? Może zastąpić GT8S na 13-ce składami 105Na?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 190  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL