Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 9 gru 2018, o 20:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 190  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2018, o 21:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
kot_feliks napisał(a):
Może niegłupim pomysłem byłoby sprowadzenie 10 doczep do kursujących po mieście E1 solo? Jesli takie wagony są dostępne, to koszt śmiesznie niski, bez żadnych zabaw w spinanie dziwnych składów etc, a prostym rozwiązaniem można trochę podratować sytuacje. E1 solo z powodzeniem mogłyby byc zastąpione przez EU8N, czy GT8.

Równie dobrze można kupić / zrobić niskie doczepy i spiąć teraz z E1 a w przyszłości przepiąć do NGT6. I jeśli iść bardzo po kosztach, to można zamówić pudło (Autosan?), postawić je na wózkach z kasowanych stozłomków i wstawić drzwi Tamware.

Wszystko rozbija się o to że MPK nie chce składów dwuwagonowych w myśl "nie bo nie" i z dwojga złego woli sprowadzić wincyj GT8S.

Przemekns napisał(a):
Duża ilość drzwi, spora rzeźnia w każdym wagonie (prawidłowo przy każdych drzwiach jak i z tyłu czy w przerabianych doczepach jeszcze z przodu) jak i stosunkowo wiele miejsc siedzących, możliwość tworzenia trójskładów

No dobra, z tym się mogę zgodzić. Ale lista wad jest równie długa albo dłuższa i niektóre są całkiem poważne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2018, o 22:41 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 9 sie 2016, o 19:23
Posty: 17
kucyk napisał(a):
Przez ostatnie 2 lata żadne polskie miasto nie rozstrzygnęło żadnego przetargu a o kupnie nowego taboru nie wspomnę


Poznań
Wrocław
Gorzów
Elbląg
Bydgoszcz
Łódź
przetargi rozstrzygnięte, podpisane umowy, w Bydgoszczy część tramwajów już jeździ.

Częstochowa
Gdańsk
przetargi rozstrzygnięte, czekają na podpisanie umów

Nie kłam, bo niektórym się nie chce sprawdzać i uwierzą w te brednie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 08:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1863
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Równie dobrze można kupić / zrobić niskie doczepy i spiąć teraz z E1 a w przyszłości przepiąć do NGT6. I jeśli iść bardzo po kosztach, to można zamówić pudło (Autosan?), postawić je na wózkach z kasowanych stozłomków i wstawić drzwi Tamware.

Wszystko rozbija się o to że MPK nie chce składów dwuwagonowych w myśl "nie bo nie" i z dwojga złego woli sprowadzić wincyj GT8S.

Można robić różne cuda, tylko takie rozwiązanie jest 1/ droższe, 2/ zostają Ci te doczepy na przyszłość (no chyba, że będziesz chciał sprzedawać w perspektywie kilku lat nowe wagony).

A tak kupujesz coś (c3), czego i tak się możesz pozbyć bez sentymentu za kilka lat, po realizacji kolejnego przetargu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 09:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6453
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
kucyk napisał(a):
(...) Nie wiem czy zauważyliście? Przez ostatnie 2 lata żadne polskie miasto nie rozstrzygnęło żadnego przetargu a o kupnie nowego taboru nie wspomnę.

Hę? Bydgoszcz rozstrzygnęła, dostawy są w toku. Gorzów rozstrzygnął, umowa została podpisana. Poznań rozstrzygnął, umowa została podpisana. Łódź rozstrzygnęła, umowa została podpisana.

W kolejce mamy Gdańsk, który przetarg rozstrzygnął, ale umowy jeszcze nie podpisał.

Wrocław pomijam milczeniem, bo choć przetarg rozstrzygnięto i umowę podpisano, to biedy z Modertransa nie są czymś, czym można by się chwalić...
kucyk napisał(a):
(...) Przez "dobrą zmianę" polegającą na dawania "500+", wczesne emerytury i rozdawnictwo na prawo i lewo uwalono w kraju rynek tramwajowy i kolejowy gdzie również nic nowego do podróżowania nie ogłoszono i nie kupiono. O to mówią mi osoby z samej Pesy które na tym rynku są bardzo dobrze rozeznane. :wow:
O zgrozo co się wyprawia. A zaraz może być 7 paragraf przeciwko Polsce. Cudownie. :/

O czym Ty mówisz? W jaki sposób krajowa polityka rządu PiS przekłada się niby na rynek tramwajowy, opierający się głównie na dotacjach unijnych? Kasa na pięćset plus czy emerytury nie poszła przecież z tychże dotacji, bo tak się zwyczajnie zrobić nie da.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 10:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1913
Lokalizacja: Kreuzberg
kucyk napisał(a):
Przez "dobrą zmianę" polegającą na dawania "500+", wczesne emerytury i rozdawnictwo na prawo i lewo uwalono w kraju rynek tramwajowy i kolejowy gdzie również nic nowego do podróżowania nie ogłoszono i nie kupiono. O to mówią mi osoby z samej Pesy które na tym rynku są bardzo dobrze rozeznane. :wow:
O zgrozo co się wyprawia. A zaraz może być 7 paragraf przeciwko Polsce. Cudownie. :/
Póki co prawdopodobnie w ogóle nie bedzie funduszy na tabor kolejowy ze względu na niedozwoloną pomoc publiczną udzieloną przez PO w 2015 dla Przewozów Regionalnych.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 13:05 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2824
Lokalizacja: Krowodrza Górka
kot_feliks napisał(a):
Cukier napisał(a):
Równie dobrze można kupić / zrobić niskie doczepy i spiąć teraz z E1 a w przyszłości przepiąć do NGT6. I jeśli iść bardzo po kosztach, to można zamówić pudło (Autosan?), postawić je na wózkach z kasowanych stozłomków i wstawić drzwi Tamware.

Wszystko rozbija się o to że MPK nie chce składów dwuwagonowych w myśl "nie bo nie" i z dwojga złego woli sprowadzić wincyj GT8S.

Można robić różne cuda, tylko takie rozwiązanie jest 1/ droższe, 2/ zostają Ci te doczepy na przyszłość (no chyba, że będziesz chciał sprzedawać w perspektywie kilku lat nowe wagony).

A tak kupujesz coś (c3), czego i tak się możesz pozbyć bez sentymentu za kilka lat, po realizacji kolejnego przetargu.


Nawet niekoniecznie c3, można wziąć c4 czy c5.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 19:15 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 447
Sgriffin napisał(a):
Póki co prawdopodobnie w ogóle nie bedzie funduszy na tabor kolejowy ze względu na niedozwoloną pomoc publiczną udzieloną przez PO w 2015 dla Przewozów Regionalnych.
Wysoce wątpliwe, lepiej już używaj szklanej kuli i kota. Adamczyk niedawno wypowiadał się, że w ramach dyscypliny finansowej póki co nie będzie dalszego finansowania zakupów przez PR i tyle.
Lw25 napisał(a):
Nawet niekoniecznie c3, można wziąć c4 czy c5.
Ekm... A nie lepiej w tej sprawie zaatakować samo MPK?


Ostatnio edytowano 10 sty 2018, o 19:26 przez gagacek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 19:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1913
Lokalizacja: Kreuzberg
^^ ale co jest wysoce wątpliwe:

https://www.pb.pl/przewozy-regionalne-p ... rem-865640

Coś będzie musiało być położone na stole - albo nie dofinansowujemy zakupu taboru, albo szybciej wprowadzamy IV pakiet kolejowy. Dla zachowania stołków będzie to raczej (i tak - to akurat jest wróżenie ze szklanej kuli) to raczej to pierwsze bo IV wymiecie wszystkie spółki samorządowe.

Mój post miał być przeciwwagą dla bajdurzenia kolegi kucyk który twierdzi, że problem jest po stronie PiS. Z resztą bardzo dobrze jak tak się stanie bo dofinansowanie taboru jest absurdalne.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 19:30 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 447
Dlatego właśnie niedawno minister "niechcący" udzielał w tej sprawie wywiadu, że PR mają karencję na zakupy. Jest bliżej stołu i pewnie wie dokąd można się posunąć.
- A to co napisał kol. kucyk to fakt, z całym szacunkiem bajdurzenie do kwadratu. Pewnie to te same bardzo dobrze rozeznane osoby, które tak obsr... tzn. spamowały bzdetami na portalach. I na komendę dopiero co zniknęły :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 19:52 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2824
Lokalizacja: Krowodrza Górka
gagacek napisał(a):
Lw25 napisał(a):
Nawet niekoniecznie c3, można wziąć c4 czy c5.
Ekm... A nie lepiej w tej sprawie zaatakować samo MPK?


Zastanawiam się nad kanałem, ale chyba najlepiej lobbować o to w ZIKiT, bo MPK pewnie odpowie "niedasie" albo, jak ma w zwyczaju np. na skargi, odpowie na inne pytanie niż zadane. Chociaż rozważam napisanie do nich, bo z NGT6/I jest tragedia. Zresztą podobnie jest z SIPem...

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 20:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
Zastanawiam się nad kanałem, ale chyba najlepiej lobbować o to w ZIKiT, bo MPK pewnie odpowie "niedasie" albo, jak ma w zwyczaju np. na skargi, odpowie na inne pytanie niż zadane. Chociaż rozważam napisanie do nich, bo z NGT6/I jest tragedia. Zresztą podobnie jest z SIPem...

I co? I ZIKiT może wymusi na MPK sciąganie szrotu? Na pewno MPK grzecznie posłucha? :hmm: :lol-above:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 20:47 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2824
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Lw25 napisał(a):
Zastanawiam się nad kanałem, ale chyba najlepiej lobbować o to w ZIKiT, bo MPK pewnie odpowie "niedasie" albo, jak ma w zwyczaju np. na skargi, odpowie na inne pytanie niż zadane. Chociaż rozważam napisanie do nich, bo z NGT6/I jest tragedia. Zresztą podobnie jest z SIPem...

I co? I ZIKiT może wymusi na MPK sciąganie szrotu? Na pewno MPK grzecznie posłucha? :hmm: :lol-above:


Do ściągania szrotu MPK nikt zmuszać nie musi, bo MPK robi to samo z chęcią. Problem w tym, żeby ściągnęli coś potrzebnego, a nie coś, co pozwoli im szybko i tanio wpisać w statystki więcej niskiej podłogi.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 21:29 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
Do ściągania szrotu MPK nikt zmuszać nie musi, bo MPK robi to samo z chęcią.

Ale tak jak już napisałem wcześniej - GT8SU to jest końcówa - żeby całkowicie pozbyć się 105Na. Nie ma mowy ze strony MPK, aby dalej sciągać szrot zupełnie niepotrzebnie niby dla ,,ratowania bidnej floty".

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 23:45 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2824
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Lw25 napisał(a):
Do ściągania szrotu MPK nikt zmuszać nie musi, bo MPK robi to samo z chęcią.

Ale tak jak już napisałem wcześniej - GT8SU to jest końcówa - żeby całkowicie pozbyć się 105Na. Nie ma mowy ze strony MPK, aby dalej sciągać szrot zupełnie niepotrzebnie niby dla ,,ratowania bidnej floty".


Tylko jest to tramwaj totalnie się na zastępstwo dla 105Na nie nadający. Prędzej by się do tego nadał Wiedeń. GT8S to mogą zastąpić E1 solo w Hucie.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 10:08 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 447
Lw25 napisał(a):
Zastanawiam się nad kanałem, ale chyba najlepiej lobbować o to w ZIKiT, bo MPK pewnie odpowie "niedasie" albo, jak ma w zwyczaju np. na skargi, odpowie na inne pytanie niż zadane.
Kanał to odpowiednie określenie, ponieważ obawiam się, że najlepszym argumentem byłby trzymany w ręku kałasznikow. Inaczej z wysokim prawdopodobieństwem dostaniesz zgrabną inaczej zwrotkę (którą już czytałeś):
Cytuj:
W odpowiedzi na Pana wniosek, z dnia 29.12.2017 r., w sprawie jw., Zarząd Infrastruktury Komunalnej
i Transportu w Krakowie informuje po analizie jego treści, że zakres wnioskowanej informacji obejmuje obowiązek przetworzenia o jakim mowa jest w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Biorąc pod uwagę powszechną opinię wyrażaną przez sądy administracyjne, dla właściwego rozstrzygnięcia wniosku wymagającego przetworzenia informacji publicznej, podmiot zobowiązany powinien wezwać wnioskodawcę do wykazania szczególnej istotności przetworzenia dla interesu publicznego, by właściwie realizować wnioski wymagające przetworzenia.
Zwracam się zatem o wykazanie w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wezwania, w jakim zakresie występuje szczególna istotność dla interesu publicznego, by dokonać przetworzenia żądanych informacji publicznych. W razie braku odpowiedzi we wskazanym terminie, podmiot zobowiązany samodzielnie dokona oceny czy w sprawie zachodzi szczególna istotność dla interesu publicznego by dokonać przetworzenia wnioskowanych informacji publicznych.
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 2014 r. wyraził stanowisko zgodnie z którym ,,wnioskodawca żądający informacji publicznej przetworzonej, o której mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 u.d.i.p. dla jej uzyskania powinien wykazać nie tylko, że jest ona ważna dla dużego kręgu potencjalnych odbiorców ale również, że jej uzyskanie stwarza realną możliwość wykorzystania uzyskanych danych dla poprawy funkcjonowania organów administracji
i lepszej ochrony interesu publicznego” (wyrok z dnia 10 stycznia 2014 r., sygn. I OSK 2111/13).


- A tak swoją drogą, nie lepiej polobbować za szlifierką-doczepką? Wydatek rzędu 200tys., czyli na waciki, ale problemem byłby ubytek medialnych orgii z szlifowaniem w roli głównej, no i oczywiste problemy znajomych królika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 190  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL