Rozdział taboru - tramwaje

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3271 Post autor: Locutus » 25 lis 2020, o 08:42

@ James - widzisz, WYDAWAŁO mi się, że poznikały wiednie z jedynki czy czternastki dzięki wejściu Lajkoników do służby. A potem Pasażer Mobilisu wkleił rozdział brygad jeszcze sprzed wejścia pierwszego Lajkonika do służby i okazało się, że tylko mi się wydawało, że już przedtem na jedynce ani czternastce nie było żadnych wiedni. I że w porównaniu do sytuacji sprzed wejścia pierwszego lajkonika do służby obecnie, gdy mamy ich już prawie dwadzieścia, zasadniczo nie doszło do zastąpienia wysokopodłogowców niskaczami na żadnej linii (no dobrze, dwa składy stozłomek znikły z dwudziestki i może jedna czy dwie brygady na 52 też zostały uniskopodłogowione, nie chce mi się liczyć, bo i tak ogólnego wniosku to nie zmienia: zastąpiono jakieś pojedyncze brygady tu i tam, co pozostaje zupełnie niezauważalne w sytuacji gdy nowych wozów jest tyle, że spokojnie starczyłoby ich żeby uniskopodłogowić całą dwudziestkę dwójkę i jeszcze połowę brygad dziewiątki - pozostajawiając rozsądną rezerwę taborową). MPK złośliwie zastępuje lajkonikami inne niskopodłogowe wagony, nadmiar niskaczy upycha po zajezdniach, a ludzi ciągle wozi wysokopodłogowymi trupami...

Pozdrawiam!
LOKI


Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3272 Post autor: kucyk » 25 lis 2020, o 11:02

Locutus pisze:
25 lis 2020, o 08:42
....... MPK złośliwie zastępuje lajkonikami inne niskopodłogowe wagony, nadmiar niskaczy upycha po zajezdniach, a ludzi ciągle wozi wysokopodłogowymi trupami...

Pozdrawiam!
LOKI
Ta firma chce je jeszcze bardziej zużytkować - nabić kilometrów i dobić do "śmierci klinicznej". Takie mamy w tej chwili czasy, że widać gołym okiem co im przyświeca na chwilę obecną. A później spokojnie, bez wyrzutów będą korzystać z upchanego na zajezdni w krzakach i zadbanego taboru. Polityka "fair play". :lmao:

PanA
Dyrektor
Posty: 1008
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Rozdział taboru - tramwaje

#3273 Post autor: PanA » 25 lis 2020, o 13:18

Tym, co robią żarty z polityki firmy wobec pracowników oraz dobrej sytuacji, życzę, żeby musieli jeździć u prywatnego przewoźnika.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3274 Post autor: Locutus » 25 lis 2020, o 18:52

Miło by było, gdyby MPK było fair play również wobec tych, którzy tę firmę w całości utrzymują - czyli mieszkańców miasta, a zwłaszcza pasażerów.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

PanA
Dyrektor
Posty: 1008
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Rozdział taboru - tramwaje

#3275 Post autor: PanA » 25 lis 2020, o 19:27

Już wcześniej o tym pisałem kilka razy. Działają rentownie i względem miasta.
I każde kolejne podejście mnie w tym utwierdza.

Żale o tym, że MPK niby drogie są.
Robią, żeby było taniej, też są.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3276 Post autor: Locutus » 26 lis 2020, o 08:19

Sęk w tym, że misją MPK nie powinno być robienie sobie dobrze, lecz robienie dobrze mieszkańcom.

BTW - naprawdę nie wiem jak można za rentowne uznać zakupy nowego taboru nieprowadzące do poprawy sytuacji na mieście.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6411
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3277 Post autor: Coffee » 26 lis 2020, o 12:34

ZTP zobowiązało MPK: nowe tramwaje na linie nr 9 i 24
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-z ... NSbwIQcVlg
Uwierzę, jak zobaczę. Póki co, to kolejny z "mokrych snów aktywistów".
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3278 Post autor: Locutus » 26 lis 2020, o 14:11

Ja tam wierzę. 24 jeździ na Kurdwanów, a Kurdwanów zawsze dostaje co najlepsze.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kasztan
Inspektor
Posty: 411
Rejestracja: 27 gru 2012, o 18:39
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3279 Post autor: kasztan » 26 lis 2020, o 17:37

Locutus pisze:
26 lis 2020, o 14:11
Ja tam wierzę. 24 jeździ na Kurdwanów, a Kurdwanów zawsze dostaje co najlepsze.
Tak, Kurdwanów zawsze dostaje co najlepsze. Dlatego jeżdżą tam na co dzień składy wiedeńskie.

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3280 Post autor: krakus » 26 lis 2020, o 23:14

kasztan pisze:
26 lis 2020, o 17:37
Locutus pisze:
26 lis 2020, o 14:11
Ja tam wierzę. 24 jeździ na Kurdwanów, a Kurdwanów zawsze dostaje co najlepsze.
Tak, Kurdwanów zawsze dostaje co najlepsze. Dlatego jeżdżą tam na co dzień składy wiedeńskie.
W weekendy składy stopiątek,i ostatnio ogryzki w postaci NGT8.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3281 Post autor: kucyk » 4 gru 2020, o 18:23

Od poniedziałku kolejny Lajkonik na "24":

https://jakdojade.pl/krakow/rozklad-jaz ... 07.12.2020

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3282 Post autor: Locutus » 29 gru 2020, o 09:08

Nie bardzo wiedziałem, gdzie to wkleić, więc wklejam tutaj: http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... -2020-roku

Polecam lekturę, bo jest to całkiem fajne podsumowanie i gdybym chciał podkreślić istotne w nim informacje, to chyba musiałbym je zacytować w całości…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

Rozdział taboru - tramwaje

#3283 Post autor: mateuszwon94 » 22 sty 2021, o 10:34

Kilka dobrych informacji przed weekendem od MPK

https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 9449730088
👉 Od najbliższego poniedziałku, 25 stycznia jeden Lajkonik zacznie kursować na „14” także w dni powszednie (do tej pory Lajkoniki kursowały tam tylko w weekendy). Docelowo z Mistrzejowic do Bronowic będą kursować wyłącznie nowoczesne Lajkoniki i wagony NGT6 Bombardiera.
👉 Lajkoniki na linii nr 14 będą zastępować tramwaje EU8N z elementem niskiej podłogi. Dzięki temu będą one mogły zostać skierowane do obsługi innej nowohuckiej trasy, gdzie do tej pory kursowały wyłącznie tramwaje wysokopodłogowe. Od poniedziałku 25 stycznia wagony EU8N zaczną wozić pasażerów na linii nr 44 łączącej Kopiec Wandy z Dworcem Towarowym zastępując tam wysokopodłogowe pociągi 105Na.
👉 To nie koniec zmian na nowohuckich torach. Kolejną linią po „14”, na której zaczną kursować Lajkoniki będzie najprawdopodobniej linia nr 9 (Mistrzejowice – Nowy Bieżanów P+R).
Dziwi mnie trochę posłanie EU8N na 44, bo jednak jest to linia która wspomaga 4 obsadzoną Krakowiakami. Aż tak źle wypadają napełnienia 44? Szczerze mówiąc spodziewałem się przeniesienia tych EU8N na 21 albo 16.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6411
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3284 Post autor: Coffee » 22 sty 2021, o 11:37

Nie nazwałbym tego dobrymi informacjami. Już chyba nikt nie wierzy w to, że Lajkoniki się pojawią na "9", a zmniejszanie pojemności taboru na "44", które jest jedyną sensowną alternatywą dla "4" to kpina.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1463
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Rozdział taboru - tramwaje

#3285 Post autor: pasazer_mobilisu » 22 sty 2021, o 11:50

Zmiana z 2x105Na na EU8N to nie jest jakaś odczuwalna różnica w pojemności taboru

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”