Rozdział taboru - tramwaje

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

krakus
Kierownik
Posty: 782
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#2641 Post autor: krakus » 11 sty 2018, o 20:21

Mistrzejowiczanin pisze:
Sorig pisze:i zamiast kupować takie same albo mniejsze, to powinniśmy inwestować w wagony 32m+.
Tak będzie, ale nowe 32-35-metrowce, a nie szrot. Co teraz mamy zamówione w tym (pożal się Boże) przetargu tramwajowym?
Sorig pisze:Ostrożnie z tymi danymi, wg nich NGT6 ma o ok. 18 miejsc mniej. Na innych portalach można znaleźć jeszcze większe rozbieżności np. wg PSMKMS http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... e/233-gt8s wagon ma ponad 240 miejsc dla pasażerów, a wg Wikipedii (tak, wiem niepewne źródło, ale jednak) cały tramwaj ma tylko 138 miejsc ogółem - może błąd. Na niemieckojęzycznych stronach często przewija się liczba 51/174 (siedzące/stojące). Wszystko zależy od przelicznika. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w GT8 mieści się znacząco mniej pasażerów.
Ja mimo wszystko odczuwam, że te dane są najwłaściwsze, wszak są podane na stronie przewoźnika, który zarządza tym taborem i go obsługuje, zatem logicznie, że wie najlepiej.
Sorig pisze:Wystarczająco duża, aby ją odczuć na takich liniach jak obecnie "13".
To co? Może zastąpić GT8S na 13-ce składami 105Na?
To całkiem dobry pomysł, powrót GT8S na 11, a składy stopiątek na 13.

maszynista
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#2642 Post autor: maszynista » 11 sty 2018, o 20:32

To całkiem dobry pomysł, powrót GT8S na 11, a składy stopiątek na 13.
Taak, wspaniały, mielibyśmy w Bieżanowie dwie linie w stopiątkach....

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Rozdział taboru - tramwaje

#2643 Post autor: Afterbirds » 11 sty 2018, o 20:35

Castaway pisze:Jest bardzo proste rozwiązanie - wymontowanie podwójnych rzędów siedzeń (we WSZYSTKICH) tramwajach i zastosowanie układu z metra - kilka rzędów siedzeń po bokach, reszta powierzchni - do stania. Pojemność zwiększy się kilkukrotnie. Kto naprawdę będzie musiał usiąść - trochę miejsc siedzących zostanie.
A co z elementami wagonów do których siedzenia są mocowane? Obawiam się, że usunięcie np. osłon wózków (razem z wózkami, które pod nimi są) raczej nie wchodzi w rachubę...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#2644 Post autor: Festence » 11 sty 2018, o 22:42

maszynista pisze:
To całkiem dobry pomysł, powrót GT8S na 11, a składy stopiątek na 13.
Taak, wspaniały, mielibyśmy w Bieżanowie dwie linie w stopiątkach....
Wątpię, aby pasażerowie "11" pomieścili się w GT8S przy obecnej częstotliwości. Kursy byłyby niezabieralne.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - tramwaje

#2645 Post autor: Lw25 » 11 sty 2018, o 23:38

No właśnie, już teraz nie ma linii, poza 2-3 na których ten tabor mógłby jeździć, a jak wynika z http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-ro ... 23766.html tego linku, wklejonego przez Impulsa w wątku PT, MPK chce tego jeszcze więcej.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Rozdział taboru - tramwaje

#2646 Post autor: Mr. Passenger » 12 sty 2018, o 00:38

Hmm. Nie dałoby się zamienić wiedni z 22 na stozłomki z 11? Z tego co obserwuję podczas codziennych podróży z Ruczaju pod Halę Targową, 22 nie notuje specjalnie dużych napełnień (no chyba, że na alei Pokoju albo gdzieś w Hucie sytuacja jest inna), więc pasażerowie w akwariach by się pomieścili. Wiednie można by wrzucić na 11, albo 13, jeżeli w rzeczywistości potrzebuje większego taboru.
Po zakupie nowych 32-metrowców, tamte poszłyby na 13, a wiednie wróciły na 22.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#2647 Post autor: kot_feliks » 12 sty 2018, o 08:33

Lw25 pisze:No właśnie, już teraz nie ma linii, poza 2-3 na których ten tabor mógłby jeździć, a jak wynika z http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-ro ... 23766.html tego linku, wklejonego przez Impulsa w wątku PT, MPK chce tego jeszcze więcej.
Bardziej kluczowe z tego artykułu jest stwierdzenie, że planują kolejne 2 przetargi, po 50 szt. każdy ;)

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Rozdział taboru - tramwaje

#2648 Post autor: Sgriffin » 12 sty 2018, o 08:36

^^ jak uda się zdobyć dofinansowanie :D
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7546
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#2649 Post autor: Locutus » 12 sty 2018, o 09:17

Castaway pisze:Jest bardzo proste rozwiązanie - wymontowanie podwójnych rzędów siedzeń (we WSZYSTKICH) tramwajach i zastosowanie układu z metra - kilka rzędów siedzeń po bokach, reszta powierzchni - do stania. Pojemność zwiększy się kilkukrotnie. Kto naprawdę będzie musiał usiąść - trochę miejsc siedzących zostanie.

Ale takie coś - cóż, trzeba byłoby odgórnie zarządzić i zrealizować niewsłuchując się w głosy twardogłowych malkontentów.
Należy sobie zadać pytanie, czy komunikacja miejska ma zachęcać jakością ludzi do przesiadki z samochodu do tramwaju czy autobusu, czy może jedynie powinna przewieźć jak najwięcej ludzi, którzy samochodem jeździć nie mogą (bo ich nie stać, nie mają prawa jazdy, etc.) i są na zbiorkom skazani. W tym pierwszym wariancie komfort podróży jest bardzo ważny (i właśnie dlatego np. Paryż, który przoduje w zachęcaniu ludzi do przesiadki na zbiorkom, eksploatuje składy metra z układem siedzeń 2+2 oraz 2+1). W tym drugim wariancie rzeczywiście możemy wprowadzić wagony bydlęce, gdzie usiąść będzie niemożliwością...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 565
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Rozdział taboru - tramwaje

#2650 Post autor: obserwator » 12 sty 2018, o 11:17

Rozwiązanie które rozwiązałoby problemy taborowe jest takie:
Przywrócić linię "23"- skoro wiceprezydent Trzmiel mówił o wzmocnieniu "11" to znaczy że są na to pieniędze.
"18" wzmocnić do f~5 i zamienić NGT8 na NGT6 z linii "8" lub "50"
"17" zlikwidować lub skrócić do Łagiewnik, jeśli okazałaby się to ważna linia. Na Czerwonych Makach nadal będą 4 linie więc powinno dać radę.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Rozdział taboru - tramwaje

#2651 Post autor: rogow153 » 12 sty 2018, o 12:10

Mr. Passenger pisze:Hmm. Nie dałoby się zamienić wiedni z 22 na stozłomki z 11? Z tego co obserwuję podczas codziennych podróży z Ruczaju pod Halę Targową, 22 nie notuje specjalnie dużych napełnień (no chyba, że na alei Pokoju albo gdzieś w Hucie sytuacja jest inna), więc pasażerowie w akwariach by się pomieścili. Wiednie można by wrzucić na 11, albo 13, jeżeli w rzeczywistości potrzebuje większego taboru.
Po zakupie nowych 32-metrowców, tamte poszłyby na 13, a wiednie wróciły na 22.
Wczoraj od ok. 14:30 do 15 pod Koroną obserwowałem sytuację w tramwajach podążających w kierunku południowym i nie zauważyłem na żadnej linii problemów w postaci wielkiego tłoku. Największą frekwencją cieszy się "8", gdzie zapełnienie poszczególnych brygad wahało się między 60 a 80 procent; brygady "13" obłożone po ok. 60 - 70 proc. - i co ciekawe, obecnie trzynastce pod względem frekwencji wcale nie ustępuje szóstka; wygląda więc na to, że przy tych samych częstotliwościach ich potoki na długim wspólnym odcinku kształtują się proporcjonalnie. Natomiast w kwestii "11" - widziałem łącznie 5 brygad i w obu kierunkach w żadnym składzie nie było znamion jakichkolwiek problemów - zapełnienie dochodziło do maksimum parunastu stojących osób łącznie w dwóch wagonach. Za to najpuściejszą linią w tym obszarze obecnie wydaje się "10".

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rozdział taboru - tramwaje

#2652 Post autor: Mistrzejowiczanin » 12 sty 2018, o 13:54

Sgriffin pisze:^^ jak uda się zdobyć dofinansowanie :D
Mogą być leasingowane. :puppyeyes:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Rozdział taboru - tramwaje

#2653 Post autor: Castaway » 12 sty 2018, o 14:33

Locutus pisze:
Castaway pisze:Jest bardzo proste rozwiązanie - wymontowanie podwójnych rzędów siedzeń (we WSZYSTKICH) tramwajach i zastosowanie układu z metra - kilka rzędów siedzeń po bokach, reszta powierzchni - do stania. Pojemność zwiększy się kilkukrotnie. Kto naprawdę będzie musiał usiąść - trochę miejsc siedzących zostanie.

Ale takie coś - cóż, trzeba byłoby odgórnie zarządzić i zrealizować niewsłuchując się w głosy twardogłowych malkontentów.
Należy sobie zadać pytanie, czy komunikacja miejska ma zachęcać jakością ludzi do przesiadki z samochodu do tramwaju czy autobusu, czy może jedynie powinna przewieźć jak najwięcej ludzi, którzy samochodem jeździć nie mogą (bo ich nie stać, nie mają prawa jazdy, etc.) i są na zbiorkom skazani. W tym pierwszym wariancie komfort podróży jest bardzo ważny (i właśnie dlatego np. Paryż, który przoduje w zachęcaniu ludzi do przesiadki na zbiorkom, eksploatuje składy metra z układem siedzeń 2+2 oraz 2+1). W tym drugim wariancie rzeczywiście możemy wprowadzić wagony bydlęce, gdzie usiąść będzie niemożliwością...

Pozdrawiam!
LOKI
Mając na uwadze obecne realia krakowskie ("niezabieralne" tramwaje i autobusy, brak perspektyw na metro lub choćby biedatunele tramwajowe przy geometrycznie zwiększającej się populacji) to opcja druga jest doraźnym sposobem, by wszyscy chętni wsiedli i jechali do celu. Co do ilości miejsc siedzących - warto byłoby zrobić symulację, według mnie aż tak drastycznie ich ilosć się nie zmniejszy. Liczba 20-30 miejsc siedzących na skład jest wystarczająca - "na oko" akurat tyle może maksymalnie zdarzyć się schorowanych ludzi o kulach i kobiet w ciąży jednocześnie. A równocześnie pojedzie nie 150 a 300 osób na stojąco, dla których przestać kilka przystanków to nie problem.

Podkreślam - liczby "strzelam" - do sprawdzenia przez fachowców ;)
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Rozdział taboru - tramwaje

#2654 Post autor: Kitek » 12 sty 2018, o 14:39

rogow153 pisze:brygady "13" obłożone po ok. 60 - 70 proc. - i co ciekawe, obecnie trzynastce pod względem frekwencji wcale nie ustępuje szóstka; wygląda więc na to, że przy tych samych częstotliwościach ich potoki na długim wspólnym odcinku kształtują się proporcjonalnie. Natomiast w kwestii "11" - widziałem łącznie 5 brygad i w obu kierunkach w żadnym składzie nie było znamion jakichkolwiek problemów - zapełnienie dochodziło do maksimum parunastu stojących osób łącznie w dwóch wagonach.
To dobrze, że "6" jeździ nieźle zapełniona. Największe problemy w "11" są na odcinku Borsucza - Rondo Matecznego.

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 917
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 19:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

Rozdział taboru - tramwaje

#2655 Post autor: Krzysiek3 » 12 sty 2018, o 15:57

Mr. Passenger pisze:Hmm. Nie dałoby się zamienić wiedni z 22 na stozłomki z 11? Z tego co obserwuję podczas codziennych podróży z Ruczaju pod Halę Targową, 22 nie notuje specjalnie dużych napełnień (no chyba, że na alei Pokoju albo gdzieś w Hucie sytuacja jest inna), więc pasażerowie w akwariach by się pomieścili. Wiednie można by wrzucić na 11, albo 13, jeżeli w rzeczywistości potrzebuje większego taboru.
Po zakupie nowych 32-metrowców, tamte poszłyby na 13, a wiednie wróciły na 22.
Dziś około 8 rano widziałem pełne 22 na Grzegórzeckim w kierunku Huty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”