Rozdział taboru - tramwaje

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Rozdysponowanie taboru

#2161 Post autor: rafaello » 2 maja 2016, o 20:00

Jopek36 pisze:Osobiście brakuje mi Twoich prasówek, gdyż wybierałeś ciekawe tematy, umieszczając zazwyczaj krótki i rzeczowy komentarz do nich.
Za to dziękuję. Ale raczej się ich już nie doczekasz. Natomiast do rzeczy.
Litości. Ja już wyjaśniłem, że chodzi mi o bilans na chwilę obecną względem roku formy z1999 roku, a nawet z 2003 roku kiedy to już rozpoczęto porządne cięcia w Bieżanowie (nawiasem mówiąc to już w chwili uruchomienia linii na Kurdwanów w roku 2000 zaczęło się cięcie) a nie to co było za minutę północ czy minuta po 17 listopada 2012. I tu bilans jest na wielki minus. W dalszą zbędną dyskusję nie wchodziłem. Co uważał scyzor663 to jego zdanie i w dyskusję z nim nie miałem zamiaru dalej wchodzić i tym bardziej wrzucać komuś "+1" - to Jego interpretacja. Również nie miałem i nie mam zamiaru wchodzić w jakąkolwiek kłótnię z Cukrem bo widzę, że z czytaniem u niego jest coś nie tak? Ja piszę o dawnym "502" kursującym co 12 czy 15 minut w dzień powszedni i co 20 minut w weekendy a On mi tu pisze o "522/503". :wall: To moja wina? Wyjaśnię również, że nie miałem i mam zamiaru czegokoleiek zaostrzać. To wasza interpretacja. Ja tylko napisałem jak się ma sytuacja i jakie jest moje zdanie. W dalsze zaczepki nie wchodziłem.
Tak na marginesie Żona mnie informowała, że obecna młodzież ma problemy z czytaniem i ze zrozumieniem - bo nawet w wielu gimnazjach uczniowie nie potrafią napisać referatów, rozprawek i wypracowań. Cóż jak widać na forum jest podobnie. Ale skoro za coś takiego mam otrzymywać ostrzeżenia (już drugi raz) to ja się z Wami żegnam. Może człowiek po 40 żyje w innym świecie niż 20-latkowie? :hmm:

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Rozdysponowanie taboru

#2162 Post autor: CzynDobro4Fun » 2 maja 2016, o 20:12

rafaello pisze:Napiszę krótko. Ja to wszystko p******ę. Jak się ma dostawać ostrzeżenia za normalne wypowiedzi, nie obrażające nikogo to mam to forum po tylu latach użytkowania w 4 literach (czytaj w dupie). Sorry ale od dłuższego czasu forum zeszło na psy- ale jak moderatorami są dzieci dla których zabawą jest banowanie i wystawianie ostrzeżeń to czego można oczekiwać. Już od dawna zaprzestałem wrzucania artykułów bo wielu osobom się poprzewracało w głowach, rzadko też odwiedzam forum i nie wciągam się w głupie dyskusje. Jeśli ktoś mi pokaże w moich wypowiedziach obraźliwe, ordynarne wypowiedzi to stawiam piwo. Resztę osób Pozdrawiam i czekam na bana od (pseudo) moderacji.
Podpisuję się pod tym. Napisać prawdę i dostać ostrzeżenie, a nawet dwa, tylko dlatego, że koło wzajemnej adoracji Kurdwanowa zrobiło z normalnej dyskusji szambo.
rafaello pisze:Może człowiek po 40 żyje w innym świecie niż 20-latkowie? :hmm:
Chyba tak, ta piaskownica nie dla nas. ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rozdysponowanie taboru

#2163 Post autor: Cukier » 2 maja 2016, o 20:26

rafaello pisze:Również nie miałem i nie mam zamiaru wchodzić w jakąkolwiek kłótnię z Cukrem bo widzę, że z czytaniem u niego jest coś nie tak? Ja piszę o dawnym "502" kursującym co 12 czy 15 minut w dzień powszedni i co 20 minut w weekendy a On mi tu pisze o "522/503". To moja wina?
Rozmowa była prowadzona na temat reformy z 17 listopada 2012, co wynikało z wypowiedzi Coffee'ego:
Coffee pisze:Po raz kolejny mówimy o "sprawiedliwości" w obsłudze komunikacji i po raz kolejny ułaskawia się drugą ręką Kurdwanów. Niestety, stanowi to problem i to ogromny bo dla garstki mieszkańców "lepszego sortu" miasto z ZIKiTem rozwaliło całą siatkę komunikacyjną oraz rozdysponowanie taboru, tylko i wyłącznie w imię głupiej polityki pseudoczęstych linii.
Ja się odnosiłem stricte do tej wypowiedzi, Ty zaś zacząłeś odnosić się do znacznie szerszego zakresu czasu. Ilekroć próbuje się tu powiedzieć, że Bieżanów na reformie z 17 listopada nie wyszedł źle, to zaraz ktoś przywołuje Kamskiego, zabranie "502", "163" itd. dochodząc do niezrozumiałej konkluzji, że Bieżanów również na małej marszrutyzacji był nie wiadomo jak stratny, a wszystko zagarnął Kurdwanów.

Tymczasem prawda jest taka, że reforma z 17.12.2012 była pierwszą od wielu lat, która zatrzymała cięcia na Bieżanowie, a niektóre wręcz cofnęła. Czego nie można powiedzieć choćby o Borku Fałęckim, Mistrzejowicach czy Starej Hucie, gdzie od lat jest równia pochyła w dół.

Także drogi rafaello proszę, zejdź trochę z tonu i zamiast szukać źdźbła w moim oku zajrzyj do swojego, a może belkę znajdziesz. I ja również nie zamierzam się kłócić, mam nadzieję, że gdy emocji Ci opadną to spojrzysz na sprawę raz jeszcze i zmienisz swą decyzję odnośnie zaprzestania udzielania się na forum.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rozdysponowanie taboru

#2164 Post autor: Kaszmir » 2 maja 2016, o 21:47

Adminka podjęła trudną, ale słuszną decyzję i dyktowała się dobrem większości. Natomiast nie kierowała się tutaj poglądami użytkowników tylko ich kulturą - a jeśli ktoś uważa że było inaczej, to niech wyjaśni jakim cudem OSTy dostały osoby stojące po obu stronach barykady (w tym członkowie adminki, choćby ja). Wiele osób wypowiadało się tutaj kulturalnie, stając po różnych stronach i nikt nawet nie myślał o daniu im jakichkolwiek ostrzeżeń.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6412
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Rozdysponowanie taboru

#2165 Post autor: Coffee » 2 maja 2016, o 21:49

Przypominam, iż wątek jest do kulturalnej i rzeczowej dyskusji. Kolejne odstępstwa od tej reguły będą surowo karane, aczkolwiek osobiście dopilnuje by każdy mógł w nim wyrazić swoje zdanie. - adm. Coffee
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Rozdysponowanie taboru

#2166 Post autor: scyzor663 » 2 maja 2016, o 22:53

Więc zmieniając nieco temat:
Wyjaśni mi ktoś sens posyłania najbardziej pojemnych 26 metrowców (N8-C) na linie pokroju '2' czy '5'?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6412
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Rozdysponowanie taboru

#2167 Post autor: Coffee » 2 maja 2016, o 22:55

Bo nie ma nic krótszego, niskopodłogowego?
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

floriders300
Inspektor
Posty: 390
Rejestracja: 11 lut 2015, o 18:41

Rozdysponowanie taboru

#2168 Post autor: floriders300 » 2 maja 2016, o 22:56

scyzor663 pisze:Więc zmieniając nieco temat:
Wyjaśni mi ktoś sens posyłania najbardziej pojemnych 26 metrowców (N8-C) na linie pokroju '2' czy '5'?
Linia numer 2 musi mieć jakąś niską podłogę(NGT6 tam nie wyślą) ;> Na 2 nadawałby się GT8S, lecz niska podłoga na tej linii musi być.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Rozdysponowanie taboru

#2169 Post autor: scyzor663 » 2 maja 2016, o 22:58

Coffee pisze:Bo nie ma nic krótszego, niskopodłogowego?
Krótszego nie, ale mniej pojemnego tak (są EU8N czy NGT6 z pierwszej dostawy).

floriders300 są jeszcze EU8N ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rozdysponowanie taboru

#2170 Post autor: Cukier » 3 maja 2016, o 00:36

scyzor663 pisze:Wyjaśni mi ktoś sens posyłania najbardziej pojemnych 26 metrowców (N8-C) na linie pokroju '2' czy '5'?
N8C się zadomowiły na "piątce" i mi osobiście taki stan rzeczy odpowiada. Zresztą: jeśli nie na "5" to gdzie je wysłać? "8" czy "18" mają niezbyt po drodze z zajezdnią Nowa Huta, z bardziej wykonalnych to "20" lecz tu nie orientuję się jak wyglądają zapełnienia po otwarciu estakady.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rozdysponowanie taboru

#2171 Post autor: Kaszmir » 3 maja 2016, o 00:43

Ja bym raczej zapytał: co innego wysłać na "5"? E1 i 105Na nie mają wjazdu, a GT8S tylko w sytuacjach awaryjnych. Zresztą, "5" to jedyny tramwaj na Kocmyrzowskiej który ma wszystkie brygady niskowejściowe. Wg mnie N8S-NF oraz EU8N są dobrym wyborem, nawet jeśli nie mają zapełnienia w 100%.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Rozdysponowanie taboru

#2172 Post autor: scyzor663 » 3 maja 2016, o 00:50

Cukier pisze:mają niezbyt po drodze z zajezdnią Nowa Huta
Wielokrotnie pokazano, że rozdysponowanie taboru nie ma nic wspólnego z zasadą "blisko do zajezdni". Moim zdaniem właśnie '8' była by kandydatem na te wozy.
Kaszmir pisze: co innego wysłać na "5"?
Np. : N8C z '5' na '8', NGT6 z '8' na '19' a EU8N z '19' na '5'.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rozdysponowanie taboru

#2173 Post autor: Kaszmir » 3 maja 2016, o 01:03

scyzor663 pisze:Np. : N8C z '5' na '8', NGT6 z '8' na '19' a EU8N z '19' na '5'.
Wg strony MPK N8S-NF i EU8N mają właściwie tę samą pojemność:
EU8N 206 osób http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/tabor/wagon-eu8n/
N8S-NF 207 osób http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/tabor/wagon-n8/

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Rozdysponowanie taboru

#2174 Post autor: scyzor663 » 3 maja 2016, o 01:06

Może to złudzenie ale jednak w zmodernizowanych N8S wnętrze jest dużo "przestronniejsze" (czy jak kto woli są to większe "bydłowozy", siedzeń jak na lekarstwo, szerokie przejścia).

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Rozdysponowanie taboru

#2175 Post autor: Impuls » 3 maja 2016, o 10:30

N8S nadal mają jedną z najgorszych skuteczności wyjazdowych. Pomimo modernizacji nadal są problemy. Wagony HL452 i HL462 pojawiają się bardzo rzadko i często odsyłane są w krzaki. Dla MPK wagony te są niepewne i wolą wysyłać jeśli tylko można więcej EU8N zamiast N8S. Absolutnie N8S nie nadają się na linie magistralne. Linie 2, 5, 7 to odpowiednie miejsce dla nich. Przy czym na 5 pojawiają się tylko te po modernizacji krakowskiej HL451, HL452 i HL453.
Wykorzystanie (dane sprzed remontu Bronowic) Krakowiaków i NGT8 jest na wysokim poziomie 2014N 29/36, 405N 1/1, NGT8 21/24. Może ulec zwiększeniu do maksymalnego poziomu 2014N 31/36 i NGT8 22/24 ale w tej chwili nie ma takiej potrzeby ze względu na nadmiar taboru. Obecnie na linie 3 i 24 nie ma możliwości powrotu taboru 26 metrowego. Zatem najbardziej brakuje taboru 32 metrowego typu NGT8 i na takie wagony ma być teraz przetarg. MPK nie ma już zbyt dużego pola manewru i moim zdaniem wykorzystuje NGT8 i 2014N na wielu liniach optymalnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”