Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 25 cze 2018, o 13:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 870 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 mar 2018, o 22:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10128
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dla pasażerów by to była świetna wiadomość, natomiast nie jestem pewien czy mamy na tyle Autosanów, żeby obsłużyć nimi wszystkie linie, gdzie Vero jest posyłane nie z oszczędności, lecz z konieczności wynikającej z parametrów dróg - głównie rzecz jasna chodzi o ciasne zakręty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 22:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 22:52
Posty: 1025
Lokalizacja: Kraków
A ile takich odcinków zostanie wyremontowanych? W październiku będzie do dyspozycji 25 M09LE E6 oraz +/- 13 Jelczy Libero oraz starszych M09LE o ile i te nie pójdą pod palnik. Może się okazać, że taka ilość zdecydowanie starczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 23:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10128
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Nie wiem, myślę że byłoby warto zrobić na forum burzę mózgów i zinwentaryzować linie, które mają konkretne wymagania co do długości czy wysokości taboru. A jeśli nie linie, to miejsca przez które przejeżdża KMK, i które to miejsca są takimi wąskimi gardłami wymuszającymi konkretny tabor na liniach przez nie przejeżdżających.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 23:42 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 22 paź 2013, o 15:36
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Pytanie ile Vero teraz wyjeżdża codziennie.
Skoro mają zostać tylko autobusy spełniające normę Euro 5 i więcej, to powinni je w tym roku wycofać, tak samo DA101-105.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 22:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 22:52
Posty: 1025
Lokalizacja: Kraków
Na szybko linie, na których spotyka się Vera(oraz te na których widziałem te graty): 100; 101; 111; 113; 116; 122/422 (dawniej); 127; 131; 133; 135; 137; 140; 141; 149; 151/451; 160; 161; 181; 183; na pewno 203 i 280 oraz 409. Czasem na takich liniach jak 100/101/127/131/149 Sprinter to aż za dużo. Po małym remoncie przy EC Łęg to 113 staje się 12metrowa, a i rozwiązując problem z Kuźnicą kolejne Autosany zwalniają się z 537. Obsługa 422 MAXI odpada przez wjazd na teren szpitala.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 23:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10128
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
No więc z krytycznych punktów to by było:
- pętla Kopiec Kościuszki (?)
- pętla EC Łęg
- pętla Bagry (?)
- uliczki Płaszowa na trasie "127" (?)
- kontrałuki na Kuźnicy Kołłątajowskiej
- przejazd z Radzikowskiego na Conrada (?)
- Szpital Okulistyczny na Wzgórzach
- pętla Przegorzały UJ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 23:48 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 12:56
Posty: 634
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Na 135 ostatnio jeżdżą 12m. Na 133 jeżdżą Vero, ale zdarza się też autobus 12m na jednej z brygad, więc też jest w stanie przejechać. Biorąc pod uwagę napełnienia w szczycie, to 12m byłoby wręcz wskazane. Co do pozostałych, to nie moje rejony, więc się nie wypowiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 00:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1597
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Na kopcu bez problemu zawracają rezerwy i piętrowe "miejskie" turystyki, więc akurat tu małe auto jest jedynie ze względu na frekwencję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 01:03 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 575
Lokalizacja: Kraków
marcin1410 napisał(a):
Na 135 ostatnio jeżdżą 12m. Na 133 jeżdżą Vero, ale zdarza się też autobus 12m na jednej z brygad, więc też jest w stanie przejechać. Biorąc pod uwagę napełnienia w szczycie, to 12m byłoby wręcz wskazane. Co do pozostałych, to nie moje rejony, więc się nie wypowiem.

Już przed remotem Vero na 133 to był przypadek szczególny, większość brygad obsadzały Sancity (a jedną do 3/4 jakieś MAXI). Na upartego Potrzask można i przegubami robić (kiedyś jechał AR) ale na Łaczka 12m (2,55 na szerokość) mają nie mały problem z mijaniem się i innych "dużych". Na 133 optymalny wóz to dł. 10m i ok. 2,4m szerokości, w praktyce OTOKAR ;)

_________________
A tymczasem w krainie PESAnizmu: "Astrolodzy ogłaszają rok bólu d... Morale -1000, Kłótliwość +500" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 09:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6761
Lokalizacja: Kraków
kaktus32 napisał(a):
151/451,183


Na obu liniach problem znikł, bo kursują 12 metrowce.

Cukier napisał(a):
- kontrałuki na Kuźnicy Kołłątajowskiej


W kwestii Kuźnicy sprawa jest bardzo interesująca, bo niedawno na "537" pojawiła się 12 metrowa rezerwa. Z relacji znajomego wyszło, że autobus dał radę pokonać wspomniane kontrałuki. Dodatkowo kilka dni temu na "137" pojawił się 12 metrowiec.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 10:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1597
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Tyle, że MPK twierdzi, że na Kuźnicy jest zbyt niebezpiecznie na REGULARNĄ jazdę wozami 12m, więc dopóki nie będzie wyprostowanej tej ulicy lub nie zmieni się przewoźnik, to nie pojawią się tu na stałe takie wozy. Czyli pewnie nigdy, bo przed ukończeniem tramwaju raczej na takie zmiany nie ma co liczyć.


Ostatnio edytowano 16 mar 2018, o 12:12 przez yosujiro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 11:21 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 17:56
Posty: 884
Lokalizacja: Wola Radziszowska
Vero obsługuje również 175 i 273.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 12:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 14:51
Posty: 182
Lokalizacja: Osiedle A-31
kaktus32 napisał(a):
Na szybko linie, na których spotyka się Vera(oraz te na których widziałem te graty): 100; 101; 111; 113; 116; 122/422 (dawniej); 127; 131; 133; 135; 137; 140; 141; 149; 151/451; 160; 161; 181; 183; na pewno 203 i 280 oraz 409. Czasem na takich liniach jak 100/101/127/131/149 Sprinter to aż za dużo. Po małym remoncie przy EC Łęg to 113 staje się 12metrowa, a i rozwiązując problem z Kuźnicą kolejne Autosany zwalniają się z 537. Obsługa 422 MAXI odpada przez wjazd na teren szpitala.

Co do 113 - 12m rezerwy się zdarzają, ale na stałe mógłby być problem ze względu na przejazd ulicami Siwaka i Na Załęczu. Szczególnie Siwaka lubi być przyblokowana zaparkowanymi samochodami - 12m mógłby utknąć.

_________________
Rbrt na fotozajezdnia.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2018, o 12:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 22:52
Posty: 1025
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
No więc z krytycznych punktów to by było:
- pętla Kopiec Kościuszki (?)
- pętla EC Łęg
- pętla Bagry (?)
- uliczki Płaszowa na trasie "127" (?)
- kontrałuki na Kuźnicy Kołłątajowskiej
- przejazd z Radzikowskiego na Conrada (?)
- Szpital Okulistyczny na Wzgórzach
- pętla Przegorzały UJ

Odnośnie trasy "127" - swego czasu jechałem jednym z wolskich Urbino na tej linii dla przyjemności. Na pętli Bagry jest dużo miejsca, więc spokojnie wykręcił. Na Płaszowskiej śmigał równo, tam kiedyś 125 kursowało, w takim razie nie wiem gdzie problem leży... Chyba tylko w frekwencji na linii... Na Kopcu Śmiało wykręcał przegub, na Kuźnicy tylko skręt w prawo przy Lewiatanie zagraża. Co do pętli Przegorzały UJ, też kiedyś wybrałem się w te okolice. Nachylenie tamtego podjazdu jest tak duże, że Vero walnęło tyłkiem o asfalt.
Krakowiak2013 napisał(a):
Na obu liniach problem znikł, bo kursują 12 metrowce.

No to całe szczęście, dawno nie jechałem nimi.
Rbrt napisał(a):
Co do 113 - 12m rezerwy się zdarzają, ale na stałe mógłby być problem ze względu na przejazd ulicami Siwaka i Na Załęczu. Szczególnie Siwaka lubi być przyblokowana zaparkowanymi samochodami - 12m mógłby utknąć.

Właśnie o tych ulicach myślałem... Ale pętla też swoje daje...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2018, o 15:10 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 21 gru 2009, o 13:49
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
kaktus32 napisał(a):
Odnośnie trasy "127" (...) w takim razie nie wiem gdzie problem leży...
Może problem jest na zakręcie za ekranami akustycznymi między przystankami Kuklińskiego a... Kuklińskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 870 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mr. Passenger i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL