Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 wrz 2018, o 16:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 889 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 wrz 2018, o 08:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6283
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kiełbasa wyborcza aż zęby bolą... W ten nowy, wspaniały przetarg na sześćdziesiąt nowych wozów uwierzę jak go zobaczę...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 10:10 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 10:00
Posty: 360
Locutus napisał(a):
Kiełbasa wyborcza aż zęby bolą...
Zęby Ciebie bolą, powiadasz... A to Ciebie już nie rusza? http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ekspert-lukasza-gibaly-miasto-reanimuje-trupa_27049.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 12:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6283
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Wisz co, sytuacja jest jednak trochę inna. Jacek Majchrowski wykorzystuje do kampanii podległe mu jednostki miejskie i jest to po prostu zagranie nieczyste. Zapewne tuż przed wyborami będziemy mieli oficjalną prezentację nowych mercedesów, nowych Volvo, nowych autosanów a na dokładkę pewnie i oficjalną wizualizację Solarisów Tramino Kraków. Z nowym przetargiem na tramwaje raczej się nie wyrobią, ale i tak nie przeszkodzi im to w prezentowaniu tego jako sukcesu obecnej ekipy.

Jacek Mosakowski został doradcą kandydata, który wydaje się być najbardziej otwarty na oddolne inicjatywy miejskich aktywistów (a który szanse na wybór ma znikome), nie bierze za to pieniędzy, choć by mógł, nie chce kandydować do rady miasta, więc dla siebie nie ma nic do ugrania, po prostu ma nadzieję, że jeśli Łukasz Gibała wprowadzi jakichś radnych, to będą oni działali w koordynacji z miejskimi aktywistami i próbowali coś dobrego zrobić dla miasta. Osobiście nie popieram tej decyzji – moim zdaniem Jacek nie wygra na tym nic, bo Gibała nie zostanie prezydentem, a paru radnych na krzyż (o ile w ogóle uda się ich wprowadzić, bo ostatnie sondaże mówiły raczej o tym, że nic z tego nie wyjdzie) nie będzie miało takiej siły przebicia, żeby zmienić cokolwiek i jedyne, co może z tego wyniknąć to to, że PKK zacznie być kojarzona z jedną opcją polityczną, czego byśmy bardzo nie chcieli. Nie popieram, ale jednak szanuję i doceniam zaangażowanie, poświęcanie własnego czasu i próbę walki o lepszą przyszłość wbrew ogromnym przeciwnościom.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 12:16 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3502
Lokalizacja: Kraków
Lw25 napisał(a):
Hmm, zakupienie reszty Solarisostadlerów pozwoli na wycofanie albo większości E1+c3 (tych mamy 61) albo wszystkich 105Na (36 składów) i części E1+c3. Kupując dalsze 60 tramwajów miasto będzie mogło wycofać w pełni oba typy plus albo powiększyć tabor o 13 sztuk albo wyciąć też jakieś GT8S lub N8S bez modernizacji.
Ja tam bym wolał kasację E1 solo zamiast GT8S. Wtedy na „16” i „21” (lub ich późniejsze wcielenia) można by puścić właśnie ten tabor. Po uruchomieniu tramwaju przez Meissnera/Radomską całkowicie zmieni się siatka połączeń, ale na razie nic nie wskazuje na to, by to mogło się rozpocząć w przewidywanym czasie (o skończeniu już nie wspominając).

Raczej MPK będzie chciało skasować najpierw 2x105Na (po dostarczeniu 35 Tramino) oraz części E1+c3 (po dostarczeniu opcji). Z tym że pozytywnym skutkiem ubocznym takiego przedsięwzięcia będzie zwiększenie długości taboru. Dopiero później (60 tramwajów) kasacje E1+c3 i E1 (albo wszystkie, albo większość --> ze względu na chęć zwiększenia ilostanu po otwarciu nowych linii).

Z tym że kasacja wszystkich E1+c3 po dostarczeniu 50 Tramino i 60 kolejnych tramwajów też nie do końca wydaje się być dobrym pomysłem. Niby fajnie, bo pozbywamy się szrotu, niemniej taki szrot mógłby być wykorzystywany na niektórych liniach jako brygady szczytowe. Zaś nowy tabor mógłby zastąpić np. GT8x lub N8x, dzięki czemu mógłby być on wykorzystywany przez całą dobę.

Bo mamy tak. Scenariusz 1: 110 nowych tramwajów zastępuje wszystkie 105Na, E1+c3 i E1. 65 będzie jeździło cały dzień a 30 tylko w szczycie, a 15 zostanie na rezerwie w zajezdni; na takiej np. linii „52” (czy jakimkolwiek jej przyszłym wcieleniu) mamy 28 brygad w nowym taborze, z czego 12 zjeżdża do zajezdni, a na takiej „1”, „9” czy „10” mamy dalej szrot. Scenariusz 2: 110 nowy tramwajów zastępuje wszystkie 105Na, E1, większość E1+c3 oraz część GT8x/N8x. Wtedy nowy tabor może jeździć na brygadach całodziennych, więc pojawiłby się nie tylko na „52”, lecz także na np. „1” czy „9”. Skutkiem ubocznym byłoby kursowanie linii z wysoką częstotliwością w mieszanym taborze, niemniej jednak tylko w godzinach szczytu. W międzyszczycie i w weekendy mogłoby jeździć więcej taboru nowego (NGT6, NGT8, 2014N, Tramino, 60 nowych) niż „przejściowego” (EU8N, GT8x, N8x) i starego (niedobitki E1+c3). Chyba że MPK pójdzie w wysyłanie na szczytówki GT8S, N8x lub EU8N, to wtedy co innego…

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 889 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL