Strona 44 z 46

Bombardier NGT6 i NGT8

: 30 lip 2019, o 06:58
autor: Lw25
Skąd im się wzięły te dwie tony, jak to jest kwestia wywalenia urządzenia, które na dachu już jest i wstawienia na jego miejsce niewiele cięższego? :eek:

Bombardier NGT6 i NGT8

: 30 lip 2019, o 09:09
autor: Locutus
No i przede wszystkim flexity classic to flexity classic... Wozy z tej rodziny bywają klimatyzowane, znaczy, że się da...

Pozdrawiam!
LOKI

Bombardier NGT6 i NGT8

: 8 lis 2019, o 21:28
autor: kucyk
Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?

Bombardier NGT6 i NGT8

: 8 lis 2019, o 23:20
autor: konstal105na
kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)

Bombardier NGT6 i NGT8

: 9 lis 2019, o 19:36
autor: Lw25
konstal105na pisze:
kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)
A wyświetlają czy jak zwykle nie działa i tylko reklamy lecą?

Bombardier NGT6 i NGT8

: 9 lis 2019, o 20:51
autor: kot_feliks
W sensie przy podejściu MPK zakładasz optymistycznie, że w ogóle działają? :rotfl:

Bombardier NGT6 i NGT8

: 9 lis 2019, o 20:56
autor: Lw25
Nie, zakładam, że nie działają, ale mam promyk nadziei, że może przez przypadek działa. ;D

Bombardier NGT6 i NGT8

: 9 lis 2019, o 22:57
autor: suchy
Lw25 pisze:
konstal105na pisze:
kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)
A wyświetlają czy jak zwykle nie działa i tylko reklamy lecą?
To nie są wyświetlacze podsufitowe z reklamami, tylko boczne "choinki" - o takie, tylko bez minigolfa.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 10 lis 2019, o 12:28
autor: Lw25
Jestem zaskoczony. :wow:

Bombardier NGT6 i NGT8

: 10 lis 2019, o 17:34
autor: kot_feliks
To co na nich jest, skoro nie ma minigolfa? Zdjęcia automatów z daszkami przed deszczem, czarny ekran z błędem systemu czy numer linii i dzisiejsze imieniny? ;)

Kurde, nawet we Lwowie(!) w elektronach jest już lepsza informacja pasażerska, niż w krakowskim MPK... We Lwowie to choinka z całą trasą i możliwościami przesiadek + działające zapowiadanie głosowe + info o przystankach na wyświetlaczach. Rocket science dla MPK w Krakowie niestety... Ba, nawet w starych rozlatujących się tatrach o wiele częściej można usłyszeć prawidłowe zapowiadania głosowe, niż w Krk...

Trochę smutne, że MPK zaczyna się oceniać pod kątem informacji pasażerskiej w porównaniu do innych miast nie w kontekście "zachodu", czy nawet innych miast w PL, a raczej w porównaniu do... Ukrainy, Białorusi itd... gdzie co istotne, bardzo często Kraków (MPK) wcale nie wypada lepiej :/ Po prostu takiego dna, jakie w kontekście SIP prezentuje miejski przewoźnik naprawdę trzeba się już nieźle naszukać...

Bombardier NGT6 i NGT8

: 10 lis 2019, o 17:37
autor: PanA
I po co te informacje o przesiadkach? Gdyby były dynamiczne, to ok, ale statyczne dane są jeszcze gorsze niż ich brak, bo złe dane wprowadzają w błąd. A objazdy w Krakowie są raczej codziennością. Jeszcze jak objazdy można wytłumaczyć "ustnie", tak w sytuacjach awaryjnych nic by zmiany przesiadek nie wytłumaczyło.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 10 lis 2019, o 17:39
autor: kot_feliks
Po to, że jeśli tramwaj/autobus jedzie normalną trasą to wiesz gdzie i na co możesz się przesiąść...? I Lwów nie wynalazł tu nic nowego, bo to również w pewnym sensie standard w wielu miastach...

I nie mówię o zapowiedziach dot. przesiadek (jak np. w Wiedniu), a o "choince" z trasą przejazdu i numerami linii zaznaczonymi przy przystankach :)

W Krk zapewne w 2137 roku, jeśli MPK będzie jeszcze istnieć :D

Bombardier NGT6 i NGT8

: 10 lis 2019, o 19:03
autor: PanA
kot_feliks pisze:Po to, że jeśli tramwaj/autobus jedzie normalną trasą to wiesz gdzie i na co możesz się przesiąść...?
Zapewne zwłaszcza w sytuacji, w której tramwaj, na który się chcesz przesiąść, pojedzie objazdem, bo spłonął/został ostrzelany/wykoleił się/padło napięcie/wybrzuszyła się szyna/padła zwrotnica/etc i dopiero na planowanym przystanku się dowiesz o przesiadce.

Bo w "różnych miastach europejskich" taka informacja, jak się wyświetla, to jest na ogół albo dynamiczna, albo chociaż są komunikaty dodatkowe lub wyłączenie jej w sytuacjach awaryjnych. A na przypadkach miast, które zapodają fałszywą informację w przypadkach awaryjnych, nie ma co się wzorować.

Myślę, że jednym z ciekawszych przypadków jest Londyn, gdzie dynamiczna informacja pasażerska w momentach najgorszego tłoku kieruje nawet drogami bardziej naokoło, żeby natężenie ruchu między liniami metra było równomierne. Więc dostosowują się nie tylko do sytuacji na torach, ale nawet do natężenia ruchu w tunelach pieszych między stacjami metra!

A ty o jakichś statycznych, niepotrzebnych, wprowadzających w błąd komunikatach mówisz.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 10 lis 2019, o 19:30
autor: Lw25
PanA pisze:I po co te informacje o przesiadkach? Gdyby były dynamiczne, to ok, ale statyczne dane są jeszcze gorsze niż ich brak, bo złe dane wprowadzają w błąd. A objazdy w Krakowie są raczej codziennością. Jeszcze jak objazdy można wytłumaczyć "ustnie", tak w sytuacjach awaryjnych nic by zmiany przesiadek nie wytłumaczyło.
Może być dynamiczna, ale niedasie. Przecież SIP jest podpięty do internetu, tylko nic z tego nie wynika.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 10 lis 2019, o 19:44
autor: PanA
No wiem, ale nie ma co oczekiwać, że przesiadki by działały dynamicznie, kiedy jakieś 4/5 informacji nadal jest statyczna, o ie w ogóle wyświetlane.
Informacja na ekranach tak, ale niech nie wprowadza w błąd. Jedna prosta zasada, nie jestem na anty, ale kieruję się realizmem.

Bo to mnie wk :wall: :wall: :wall: ia w polskich systemach informatycznych, że jest to zabawka, która działa do pierwszego problemu, w którym właśnie powinna być strategiczna. Czyli totalnie na odwrót. To ekran powinien działać wtedy, kiedy nie działa papier, a w Polsce, w tym w Krakowie, jest na odwrót.