Strona 42 z 46

Bombardier NGT6 i NGT8

: 20 mar 2019, o 09:20
autor: krakus
lukaszpdg pisze:2 szt. NGT6 (jeden z nich na pewno II seria) dostały wyświetlacze boczne Novamedia/Huger, a na przodzie i z tyłu są normalnie R&G.
RP617,621.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 20 mar 2019, o 14:10
autor: Arsents
Białe czy bursztynowe?

Bombardier NGT6 i NGT8

: 20 mar 2019, o 17:26
autor: lukaszpdg
Arsents pisze:Białe czy bursztynowe?
Bursztynowe

Bombardier NGT6 i NGT8

: 11 maja 2019, o 15:50
autor: Kitek
Czy RP643 jest już naprawiony?

Bombardier NGT6 i NGT8

: 11 maja 2019, o 20:18
autor: krakus
Kitek pisze:Czy RP643 jest już naprawiony?
Już tak :)

Bombardier NGT6 i NGT8

: 13 maja 2019, o 10:39
autor: _Wiedeńczyk_
krakus pisze:
Kitek pisze:Czy RP643 jest już naprawiony?
Już tak :)
A co mu było?

Bombardier NGT6 i NGT8

: 13 maja 2019, o 11:43
autor: kucyk
_Wiedeńczyk_ pisze:
krakus pisze:
Kitek pisze:Czy RP643 jest już naprawiony?
Już tak :)
A co mu było?
Najechanie przez skład Konstali z Nowej Huty (#HZ 281 - 280) na tył we wrześniu ubiegłego roku na ul. Teligi? :]

Bombardier NGT6 i NGT8

: 16 maja 2019, o 11:04
autor: I.G.I
Odnośnie montażu klimatyzacji w NGT6. Jak się chce, to się da

http://infotram.pl/gait-chca-zmodernizo ... 14691.html
Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na naprawę główną i modernizację tramwajów typu NGT6-2.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego naprawy głównej i modernizacji 3 szt. tramwajów typu NGT6-2, zgodnie z dokumentacją producenta, po przebiegu ponad 900 000 km, w celu przywrócenia pełnej zdolności eksploatacyjnej, polegającej na:
a) modernizacji układu ogrzewania poprzez montaż urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
b) modernizacji systemu informacji pasażerskiej,
c) montażu nowego rejestratora zdarzeń,
d) montażu odkładanej rampy dla osób niepełnosprawnych,
e) montażu portów USB w przestrzeni pasażerskiej,
f) naprawie nadwozia zewnętrznego tramwajów,
g) naprawie elementów podwozia tramwaju łącznie z wózkami jezdnymi i tocznymi,
h) naprawie skrzyń z aparatami na dachu tramwaju łącznie z odbierakiem trakcyjnym,
i) naprawie wnętrza tramwajów – przedziału pasażerskiego i kabiny prowadzącego.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 16 maja 2019, o 11:55
autor: pasazer_mobilisu
Dlaczego mnie to nie dziwi? Jeśli dobrze pamiętam to ostatnim tłumaczeniem "niedasie" był przekroczony nacisk na oś. W ten sposób nawet za 20 lat będą jeszcze w Krakowie tramwaje bez klimatyzacji.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 16 maja 2019, o 14:12
autor: yosujiro
Powinniście ruszyć temat na fb... Może komuś da to do myślenia, że modernizuje się stare trupy dając im klimatyzację, a w bombki się już nie chce zainwestować... Kolejny raz MPK pokazuje, że jest firmą, która zdecydowanie powinna stracić w tym mieście monopol...

Bombardier NGT6 i NGT8

: 16 maja 2019, o 14:48
autor: kot_feliks
O, czyżby kolejny dogmat MPK upadł...? :rotfl:

Bombardier NGT6 i NGT8

: 16 maja 2019, o 15:12
autor: Jopek36
Przy okazji chciałem obalić mit związany z "rzekomym" przekroczeniem nacisków na oś w środkowym członie NGT6:
1) Wagon NGT8 - jak podają dane techniczne maksymalny nacisk na oś wynosi 7,8 tony (78kN)
2) Masa całkowita NGT8: 62,40 tony; NGT6: 46,65 tony
3) Masa 1 urządzenia wentylacyjno-grzewczego w NGT6 HKL 112/3: 0,16 tony; 1 klimatyzatora w NGT8 HKL 342: 0,48 tony
4) Konstrukcyjnie skrajne człony wagonu NGT6 i NGT8 są zbliżone, wobec czego można przyjąć, iż naciski na oś w skrajnych członach NGT6 też wynoszą ok. 7,8 t (78kN)
5) W SIWZ na Krakowiaki był wymóg, iż maksymalny nacisk na oś to 9 ton (90kN)
6) Gdyby wstawić w obecne miejsce urządzeń wentylacyjno-grzewczych NGT6, klimatyzator taki jak w NGT8, to jego masa jest większa o jedynie 0,32 tony, czyli 2 takie urządzenia zwiększą masę NGT6 o jedynie 0,64 tony
7) Z tego łatwo policzyć, że maksymalny nacisk na oś w członie środkowym NGT6 wyniesie 7,725 tony i nawet po montażu klimatyzacji (+0,11 tony na oś) nie przekroczy 9 ton (90kN)

Polecam też lekturę tego postu: viewtopic.php?p=113494#p113494 ;)

Bombardier NGT6 i NGT8

: 17 maja 2019, o 11:30
autor: gagacek
Nawet jakby jakimś cudem (polak tzn. MPK potrafi) przekroczyli nacisk, to mogą zrobić miejsca na rowery. Przecież mają wprawę, jedną taką bzdurę już klepnęli :)

Bombardier NGT6 i NGT8

: 5 cze 2019, o 14:33
autor: yosujiro
Tak, zależy nam na tym, aby docelowo wszystkie tramwaje miały klimatyzację. Analizujemy możliwość montowania klimatyzacji w tramwajach NGT6.

Koniec świata Obrazek wyciągnięte z komentarzy pod postem o odrzuceniu odwołania Moderntransu.

Bombardier NGT6 i NGT8

: 5 cze 2019, o 14:42
autor: tomek_m
No przecież Gdańsk pokazał że jednak "nie ma rzeczy niemożliwych", skoro rozpisali przetarg na modernizację a przy okazji i montaż klimatyzacji w ich NGT6. Wiec teraz już ten argument że "nie jest to możliwe" upadł.