Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Bombardier NGT6 i NGT8
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=12&t=2043
Strona 42 z 44

Autor:  krakus [ 20 mar 2019, o 09:20 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

lukaszpdg napisał(a):
2 szt. NGT6 (jeden z nich na pewno II seria) dostały wyświetlacze boczne Novamedia/Huger, a na przodzie i z tyłu są normalnie R&G.

RP617,621.

Autor:  Arsents [ 20 mar 2019, o 14:10 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Białe czy bursztynowe?

Autor:  lukaszpdg [ 20 mar 2019, o 17:26 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Arsents napisał(a):
Białe czy bursztynowe?

Bursztynowe

Autor:  Kitek [ 11 maja 2019, o 15:50 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Czy RP643 jest już naprawiony?

Autor:  krakus [ 11 maja 2019, o 20:18 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Kitek napisał(a):
Czy RP643 jest już naprawiony?

Już tak :)

Autor:  _Wiedeńczyk_ [ 13 maja 2019, o 10:39 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

krakus napisał(a):
Kitek napisał(a):
Czy RP643 jest już naprawiony?

Już tak :)

A co mu było?

Autor:  kucyk [ 13 maja 2019, o 11:43 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

_Wiedeńczyk_ napisał(a):
krakus napisał(a):
Kitek napisał(a):
Czy RP643 jest już naprawiony?

Już tak :)

A co mu było?

Najechanie przez skład Konstali z Nowej Huty (#HZ 281 - 280) na tył we wrześniu ubiegłego roku na ul. Teligi? :]

Autor:  I.G.I [ 16 maja 2019, o 11:04 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Odnośnie montażu klimatyzacji w NGT6. Jak się chce, to się da

http://infotram.pl/gait-chca-zmodernizo ... 14691.html
Cytuj:
Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiły przetarg na naprawę główną i modernizację tramwajów typu NGT6-2.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego naprawy głównej i modernizacji 3 szt. tramwajów typu NGT6-2, zgodnie z dokumentacją producenta, po przebiegu ponad 900 000 km, w celu przywrócenia pełnej zdolności eksploatacyjnej, polegającej na:
a) modernizacji układu ogrzewania poprzez montaż urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
b) modernizacji systemu informacji pasażerskiej,
c) montażu nowego rejestratora zdarzeń,
d) montażu odkładanej rampy dla osób niepełnosprawnych,
e) montażu portów USB w przestrzeni pasażerskiej,
f) naprawie nadwozia zewnętrznego tramwajów,
g) naprawie elementów podwozia tramwaju łącznie z wózkami jezdnymi i tocznymi,
h) naprawie skrzyń z aparatami na dachu tramwaju łącznie z odbierakiem trakcyjnym,
i) naprawie wnętrza tramwajów – przedziału pasażerskiego i kabiny prowadzącego.

Autor:  pasazer_mobilisu [ 16 maja 2019, o 11:55 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Dlaczego mnie to nie dziwi? Jeśli dobrze pamiętam to ostatnim tłumaczeniem "niedasie" był przekroczony nacisk na oś. W ten sposób nawet za 20 lat będą jeszcze w Krakowie tramwaje bez klimatyzacji.

Autor:  yosujiro [ 16 maja 2019, o 14:12 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Powinniście ruszyć temat na fb... Może komuś da to do myślenia, że modernizuje się stare trupy dając im klimatyzację, a w bombki się już nie chce zainwestować... Kolejny raz MPK pokazuje, że jest firmą, która zdecydowanie powinna stracić w tym mieście monopol...

Autor:  kot_feliks [ 16 maja 2019, o 14:48 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

O, czyżby kolejny dogmat MPK upadł...? :rotfl:

Autor:  Jopek36 [ 16 maja 2019, o 15:12 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Przy okazji chciałem obalić mit związany z "rzekomym" przekroczeniem nacisków na oś w środkowym członie NGT6:
1) Wagon NGT8 - jak podają dane techniczne maksymalny nacisk na oś wynosi 7,8 tony (78kN)
2) Masa całkowita NGT8: 62,40 tony; NGT6: 46,65 tony
3) Masa 1 urządzenia wentylacyjno-grzewczego w NGT6 HKL 112/3: 0,16 tony; 1 klimatyzatora w NGT8 HKL 342: 0,48 tony
4) Konstrukcyjnie skrajne człony wagonu NGT6 i NGT8 są zbliżone, wobec czego można przyjąć, iż naciski na oś w skrajnych członach NGT6 też wynoszą ok. 7,8 t (78kN)
5) W SIWZ na Krakowiaki był wymóg, iż maksymalny nacisk na oś to 9 ton (90kN)
6) Gdyby wstawić w obecne miejsce urządzeń wentylacyjno-grzewczych NGT6, klimatyzator taki jak w NGT8, to jego masa jest większa o jedynie 0,32 tony, czyli 2 takie urządzenia zwiększą masę NGT6 o jedynie 0,64 tony
7) Z tego łatwo policzyć, że maksymalny nacisk na oś w członie środkowym NGT6 wyniesie 7,725 tony i nawet po montażu klimatyzacji (+0,11 tony na oś) nie przekroczy 9 ton (90kN)

Polecam też lekturę tego postu: viewtopic.php?p=113494#p113494 ;)

Autor:  gagacek [ 17 maja 2019, o 11:30 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Nawet jakby jakimś cudem (polak tzn. MPK potrafi) przekroczyli nacisk, to mogą zrobić miejsca na rowery. Przecież mają wprawę, jedną taką bzdurę już klepnęli :)

Autor:  yosujiro [ 5 cze 2019, o 14:33 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

Cytuj:
Tak, zależy nam na tym, aby docelowo wszystkie tramwaje miały klimatyzację. Analizujemy możliwość montowania klimatyzacji w tramwajach NGT6.


Koniec świata wyciągnięte z komentarzy pod postem o odrzuceniu odwołania Moderntransu.

Autor:  tomek_m [ 5 cze 2019, o 14:42 ]
Tytuł:  Re: Bombardier NGT6 i NGT8

No przecież Gdańsk pokazał że jednak "nie ma rzeczy niemożliwych", skoro rozpisali przetarg na modernizację a przy okazji i montaż klimatyzacji w ich NGT6. Wiec teraz już ten argument że "nie jest to możliwe" upadł.

Strona 42 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/