BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6297
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Bombardier NGT6 i NGT8

#571 Post autor: Coffee » 29 maja 2017, o 12:03

tomek_m pisze:
volferssj pisze: Gdańsk jest wyjątkowo po stronie PESOnizmu. Na bombki nadają jak "stare patefony", więc może jednak? Kto wie?
Bo nie wiedzą co dobre. A że bardziej awaryjne niż u nas? Może jeszcze nie dorośli do serwisowania czegoś lepszego niż PESA :]
Ogólnie na Bombardiery w Gdańsku nadają mechanicy, bo tego się nie da naprawić młotkiem i dwoma śrubokrętami (jak Pesę czy stozłomę), a przy naprawie trzeba spędzić trochę czasu pod wozem. Motorniczowie są bardzo z nich zadowoleni, bo wozy mało awaryjne (mimo, iż maksymalnie zaniedbane), a i prowadzą się lepiej niż Pesy.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

krakus
Dyspozytor
Posty: 749
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#572 Post autor: krakus » 29 maja 2017, o 19:41

1. Na pewno Gdańsk nie sprzeda NGT6.
2. To, że są awaryjne? Po prostu nie były serwisowane od początku... Z tego co wiem wozy są zajeżdżone, ponad 800tys km. Dla porównania krakowskie NGT6/3 mają obecnie około 600tys km. Nie miały robione NB. Były jakiś czas temu zaawansowane plany remontu bieżącego w TR Gdańskich NGT6, jednak to Poznań był bardziej konkretny... Solaris ;)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3046
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#573 Post autor: Arsents » 29 maja 2017, o 21:44

@krakus - A może wiesz ile już przejechane mają NGT8?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 894
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 18:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

Bombardier NGT6 i NGT8

#574 Post autor: Krzysiek3 » 29 maja 2017, o 23:17

Arsents pisze:@krakus - A może wiesz ile już przejechane mają NGT8?
Zależy od wozu, w granicach 250-300 tys km.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#575 Post autor: Lw25 » 24 cze 2017, o 22:21

Mam takie pytanie, NGT6/I mają sprzęgi sterowania wielokrotnego i oprogramowanie pozwalające np. na sterowanie drzwiami w doczepie? Jak skomplikowane byłoby urządzenie tłumaczące sygnały z komputera na sterowanie drzwiami w starszych doczepach?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

krakus
Dyspozytor
Posty: 749
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#576 Post autor: krakus » 8 paź 2017, o 14:06

W piątek 6.10 br. stuknęło 5 lat odkąd NGT8 wyjechały liniowo...

Arsents
Dyrektor
Posty: 3046
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#577 Post autor: Arsents » 8 paź 2017, o 14:21

krakus pisze:W piątek 6.10 br. stuknęło 5 lat odkąd NGT8 wyjechały liniowo...
Czyli skończyła się gwarancja na lakier i zaczną je oklejać jak NGT6.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7338
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bombardier NGT6 i NGT8

#578 Post autor: Locutus » 9 paź 2017, o 06:29

Nie mogliby wprowadzić jakiejś ustawy o parku kulturowym czy coś i zakazać tego oklejania?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3141
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#579 Post autor: tomek_m » 9 paź 2017, o 13:50

Tylko wtedy mniejszy zarobek dla przewoźnika z braku dochodów z reklam na pojazdach, a podobno nie są to takie małe pieniądze. Więc w zamian stawka za WZKM by pewnie wzrosła, jak nie od razu to po jakimś czasie.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bombardier NGT6 i NGT8

#580 Post autor: Cukier » 9 paź 2017, o 16:46

Proszę was, nie rozpętujcie tej gó*noburzy na nowo. Każdy przedstawił już swoje zdanie dobre kilka razy, nie trzeba tego robić po raz kolejny. Zwłaszcza że porozumienia nie ma i nie będzie.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#581 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 paź 2017, o 19:33

Z reklam MPK ma chyba największe przychody jeżeli idzie o komercję, bo idzie tu o dziesiątki milionów zł rocznie, a trzeba pamiętać, że MPK wciąż jest spółką mocno deficytową dla miasta. Nadmieniam, że od jakiegoś czasu wnioskuję o to, aby reklamy wyglądały na pojazdach bardziej cywilizowanie, powiedzmy jak na tym Monachijskim tramwaju: https://www.google.pl/search?biw=1024&b ... 7574003140
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

krakus
Dyspozytor
Posty: 749
Rejestracja: 21 cze 2013, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#582 Post autor: krakus » 1 gru 2017, o 22:34

Już wkrótce na ulice miasta wyjedzie Świąteczny Tramwaj. Będzie to wagon #RP650.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#583 Post autor: Mistrzejowiczanin » 10 mar 2018, o 19:46

Bombardier NGT8 #2074, przepraszam - #RY824 ma założone na siedzenia nowe obicia - analogicznej tekstylii jak w Krakowiakach z tym samym wzorem co był tam wcześniej żółto-niebieskie z kanciastym lajkonikiem. Niestety przy okazji drobnej naprawy, ta ohydna jasnoturkusowa wykładzina, oszpecająca wnętrze wagonu została na miejscu.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Przemekns
Specjalista
Posty: 172
Rejestracja: 24 sie 2017, o 19:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

Bombardier NGT6 i NGT8

#584 Post autor: Przemekns » 10 mar 2018, o 20:47

Mistrzejowiczanin pisze:Niestety przy okazji drobnej naprawy, ta ohydna jasnoturkusowa wykładzina, oszpecająca wnętrze wagonu została na miejscu.
Według mnie ta wykładzina wygląda zaje*iście (w ogóle cały wygląd NGT8 to ideał piękna tramwaju) i chętnie bym taką widział we wszystkich wozach, albo taka jak w Citaro :love:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#585 Post autor: Mistrzejowiczanin » 10 mar 2018, o 22:03

Przemekns pisze:Według mnie ta wykładzina wygląda zaje*iście (w ogóle cały wygląd NGT8 to ideał piękna tramwaju) i chętnie bym taką widział we wszystkich wozach, albo taka jak w Citaro :love:
Tak, NGT8 rzeczywiście są ładne i od zewnątrz i w zasadzie od wewnątrz, ale...
wnętrze Krakowskiego NGT8
wnętrze Esseńskiego ,,brata" NGT8 - NF2
wnętrze Krakowiaka (ok. 10:30)
...cóż NGT8 wg mnie o wiele lepiej wyglądałyby z podłogą zwykłą szarą jak w ostatnich dwóch przykładach, no bo świadczy to o zadbaniu środków KM. I o ile Krakowiaki uważam za nieporozumienie, to wnętrze mają ładne, bo białe, chociaż NGT8 z tymi niebieskimi elementami i szara podłogą wyglądałyby jeszcze lepiej od nich. Poza tym na turkusowej podłodze bardziej widać wszelkiego typu brudy z butów pasażerów, szczególnie zimą, na podłodze szarej jakoś się to zlewa kolorystycznie, przez co sprawia to wrażenie większego zadbania o czystość tramwaju przez przewoźnika.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”