BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
brovar
Dyrektor
Posty: 5164
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#31 Post autor: brovar » 7 paź 2012, o 13:26

Widzisz ja tylko chciałem powiedzieć koledze wyżej, że w sobotę i niedzielę nie jest miarodajne oceniać czy tramwaj jest pełny czy pusty w tygodniu. A tutaj już dyskusja, że na "14" są nieodpowiednie.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2012, o 15:21 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#32 Post autor: Festence » 7 paź 2012, o 14:35

N4020 pisze:najpóźniej 15.11 i tak znikną z Huty, więc... cieszmy się póki mamy czym :P
Cukier pisze:Ja tam mam nadzieję że NGT8 będą docelowo jeździć na "3" i "14". Na "20" EU8N i/lub NGT6.
Za pośrednictwem strony Michała W. :

Teraz najpewniej [ Mieszkańcy Huty ] na stałe będą mogli cieszyć się wozami NGT8. (...) W planach jest obsadzenie wszystkich brygad tej linii najnowszym taborem. W dalszej kolejności, wagony NGT8 będą kierowane na linię numer 3 i 20.

Jakby nie patrzeć, uwzględniając tekst wyżej cała "14" ma być w NGT8, później "3".

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

#33 Post autor: Adams » 7 paź 2012, o 14:58

Festence, przecież sam Pan Prezydent podczas prezentacji powiedział że te tramwaje zostaną skierowane na linię "14" i nic nie wspominał że tymczasowo ;)
Jeśli się ten scenariusz sprawdzi, to wygląda na to że na żadnej linii na Ruczaj nie będą jeździły Bombardiery, w co za bardzo nie chce mi się wierzyć.

brovar
Dyrektor
Posty: 5164
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#34 Post autor: brovar » 7 paź 2012, o 15:13

Może kolejny przetarg, który może będzie 2013 - 2014r coś zmieni, jeśli chodzi o Ruczaj. Chyba, że się już Bombek nie uda wytargać. :twisted:

agatap
Dyspozytor
Posty: 570
Rejestracja: 1 lis 2010, o 11:29
Lokalizacja: Wieliczka

#35 Post autor: agatap » 7 paź 2012, o 15:15

Flexity z dotykowym kokpitem

http://www.kurierkolejowy.eu/opinie/646 ... pitem.html

Prezes MPK zapowiada kolejny przetarg na kolejne nowe tramwaje.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#36 Post autor: Kaszmir » 7 paź 2012, o 15:23

Adams pisze:Jeśli się ten scenariusz sprawdzi, to wygląda na to że na żadnej linii na Ruczaj nie będą jeździły Bombardiery, w co za bardzo nie chce mi się wierzyć.
Jak dla mnie bardzo prawdopodobne jest, że na "18" będą NGT6. W każdym razie jakiś niskowejściowiec musi być na "18" do Ruczaju albo "19" do Borku, tak żeby Długa nie została bez niskiej podłogi.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#37 Post autor: Cukier » 7 paź 2012, o 15:33

Festence pisze: Za pośrednictwem strony Michała W. :

Teraz najpewniej [ Mieszkańcy Huty ] na stałe będą mogli cieszyć się wozami NGT8. (...) W planach jest obsadzenie wszystkich brygad tej linii najnowszym taborem. W dalszej kolejności, wagony NGT8 będą kierowane na linię numer 3 i 20.

Jakby nie patrzeć, uwzględniając tekst wyżej cała "14" ma być w NGT8, później "3".
Michał Wojtaszek pisze że NGT8 pójdą najpierw na "14" a potem na "3" i "20". Jednak tych wozów póki co ma być docelowo 24 sztuki (w praktyce można wysłać na linię tylko 21 sztuk). Więc któraś z tych trzech linii musi prędzej czy później odpaść z "gry o NGT8". Mam nadzieję że nie będzie to "14" :)
agatap pisze:http://www.kurierkolejowy...m-kokpitem.html

Prezes MPK zapowiada kolejny przetarg na kolejne nowe tramwaje.
Julian Pilszczek, prezes MPK w Krakowie. pisze:Obecnie przygotowujemy się do zakupu 30 nowych pojazdów. Licząc czas potrzebny na przygotowanie przetargu, wyłonienie dostawcy oraz czas na produkcję wagonów, można szacować, że seria kolejnych 30 tramwajów dotrze do nas najwcześniej za dwa lata. Po sfinalizowaniu tej transakcji skupimy się na modernizacji tramwajów, które sprowadziliśmy z Dusseldorfu.
Czyli docelowo mają do Krakowa trafić 54 wagony NGT8 a później bierzemy się za modernizację GT8S :)
Ostatnio zmieniony 7 paź 2012, o 15:34 przez Cukier, łącznie zmieniany 2 razy.

Amber
Miłośnik
Posty: 87
Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:30
Lokalizacja: znikąd

#38 Post autor: Amber » 7 paź 2012, o 15:38

Cukier pisze: Czyli docelowo mają do Krakowa trafić 54 wagony NGT8 a później bierzemy się za modernizację GT8S :)
A kto powiedział o NGT8?
Prawdopodobnie będzie to przetarg pod Hutę i zobaczymy już tam tramwaje produkcji polskiej.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2012, o 15:38 przez Amber, łącznie zmieniany 1 raz.

4sta40icztery
Specjalista
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 00:20
Lokalizacja: Wola Duchacka

#39 Post autor: 4sta40icztery » 7 paź 2012, o 15:50

A jak tam z remontem Zajezdni Nowa Huta?
Zawsze myślałem że najpierw zrobią ten remont, a potem jak będą kupować nowy tabor dla Nowej Huty to też będą Bombardiery.

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1334
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

#40 Post autor: mkm3 » 7 paź 2012, o 15:54

Zastanawia mnie skąd MPK ma tyle kasy, bo przecież 54 bombki to duży zakup. Ale dobrze. Być może po tym przetargu ufoki znikną z ulic Krakowa?

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#41 Post autor: czatowiec » 7 paź 2012, o 16:06

Amber pisze:
Cukier pisze: Czyli docelowo mają do Krakowa trafić 54 wagony NGT8 a później bierzemy się za modernizację GT8S :)
A kto powiedział o NGT8?
Prawdopodobnie będzie to przetarg pod Hutę i zobaczymy już tam tramwaje produkcji polskiej.
Weź nie kracz, jak idziemy w jedną markę to idziemy w jedną markę. Taką Pesę po 20 latach trzeba będzie zbudować od nowa, a Bombardierowi po 30 latach może być potrzebny co najwyżej mały face-lifting :P Fajnie by było żeby to były kolejne NGT8, bo wtedy będziemy posiadać 50 nowoczesnych wozów "standardowych" i ponad 50 o "zwiększonej pojemności", dzięki czemu już 80% miasta udałoby się zbombić :)
Ostatnio zmieniony 7 paź 2012, o 17:28 przez czatowiec, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#42 Post autor: Cukier » 7 paź 2012, o 16:22

Amber pisze:A kto powiedział o NGT8?
Prawdopodobnie będzie to przetarg pod Hutę i zobaczymy już tam tramwaje produkcji polskiej.
Wydaje mi się że dla miejskiego przewoźnika MPK byłoby korzystniej dalej iść w Bombardiery, choćby dlatego, że mechanicy z Podgórza już mają przy nich doświadczenie, które mogliby przekazać kolegom z Huty. Można byłoby również przenieść część mechaników z Huty do Podgórza i na odwrót :)

No i mając w obu zajezdniach speców od Bombardierów w końcu nie byłoby problemu, że daną linię obsługuje w całości jedna zajezdnia, mimo iż kończy bieg u bram drugiej :)

Poza tym: Podgórze musi mieć nowoczesne wagony z Zachodu, ale skoro przetarg pod Hutę to już można badziewie, tak? :devil:
Ostatnio zmieniony 7 paź 2012, o 17:30 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#43 Post autor: Festence » 7 paź 2012, o 16:26

Adams pisze:Festence, przecież sam Pan Prezydent podczas prezentacji powiedział że te tramwaje zostaną skierowane na linię "14" i nic nie wspominał że tymczasowo ;)
Ja wiem, tylko Ci przede mną mówią, że to na miesiąc, a po wprowadzeniu "małej remarszrutytacji" NGT8 z czternastki znikną.
Adams pisze: Jeśli się ten scenariusz sprawdzi, to wygląda na to że na żadnej linii na Ruczaj nie będą jeździły Bombardiery, w co za bardzo nie chce mi się wierzyć.
Tak jak Kaszmir, też myślę, że na "18" będą bombki. Niepewne jest, czy utrzymają się na "8" i "6", ale nie po to budują nowe torowisko, aby bombek tam nie puścić.
Cukier pisze: Michał Wojtaszek pisze że NGT8 pójdą najpierw na "14" a potem na "3" i "20". Jednak tych wozów póki co ma być docelowo 24 sztuki (w praktyce można wysłać na linię tylko 21 sztuk). Więc któraś z tych trzech linii musi prędzej czy później odpaść z "gry o NGT8". Mam nadzieję że nie będzie to "14" :)
"3" - 11 brygad
"14" - 9 brygad
"20" - 9 brygad

Łącznie 29. I ja, tak samo jak Ty, na dwudziestce widzę mieszankę ( bombki odzyskane z trójki i EU8N ) :]
agatap pisze:http://www.kurierkolejowy...m-kokpitem.html

Prezes MPK zapowiada kolejny przetarg na kolejne nowe tramwaje.
Czyli około 2015 roku będą kolejne NGT8 ? :clap:

Amber
Miłośnik
Posty: 87
Rejestracja: 25 sie 2012, o 15:30
Lokalizacja: znikąd

#44 Post autor: Amber » 7 paź 2012, o 17:02

Cukier pisze: Poza tym: Podgórze musi mieć nowoczesne wagony z Zachodu, ale skoro przetarg pod Hutę to już można badziewie, tak? :devil:
A które to wg. ciebie to są badziewie? :wall:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#45 Post autor: Kaszmir » 7 paź 2012, o 17:37

czatowiec pisze:Taką Pesę po 20 latach trzeba będzie zbudować od nowa, a Bombardierowi po 30 latach może być potrzebny co najwyżej mały face-lifting :P
Tramwaje to nie tylko Pesa i Bombardier. Osobiście jestem wielce zainteresowany wytworem Solarisa, choć nie jestem pewny jak sprawuje się od strony technicznej?
Cukier pisze:Wydaje mi się że dla miejskiego przewoźnika MPK byłoby korzystniej dalej iść w Bombardiery, choćby dlatego, że mechanicy z Podgórza już mają przy nich doświadczenie, które mogliby przekazać kolegom z Huty.
Niekoniecznie takie korzystne, bo unifikacja taboru pod jedną markę może prowadzić do zawyżania cen nowego taboru oraz części zamiennych. Słowem - nadmiernego uzależnienia przewoźnika od jednej firmy.

A tak z czysto pasażerskiego punktu siedzenia - lubię, jak jest różnorodność taborowa :)
Festence pisze:"3" - 11 brygad
"14" - 9 brygad
"20" - 9 brygad

Łącznie 29. I ja, tak samo jak Ty, na dwudziestce widzę mieszankę ( bombki odzyskane z trójki i EU8N ) :]
Też sądzę, że będzie podobnie. Nie zdziwiłbym się również, gdyby coś pokombinowano z dwoma brygadami "14" które kursują tylko rano - szkoda by było, żeby NGT8 jeździły tylko przez parę godzin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”