BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Killeroth
Inspektor
Posty: 427
Rejestracja: 14 lip 2011, o 08:59
Lokalizacja: Nowy Prokocim

#16 Post autor: Killeroth » 6 paź 2012, o 22:55

Szału nie ma. Od NGT6 jest zdecydowanie lepszy, ale wszyscy znają moją opinię o starych bombkach. Na plus: głośne zapowiadanie głosowe, ładny wygląd, cichy sygnał odjazdu, dosyć wydajna klimatyzacja. Na minus: słabo tłumi nierówności, twarde siedzenia, niepełna niskopodłogowość. Stawiam go na równi z EU8N.

Awatar użytkownika
Wiedeńczyk
Specjalista
Posty: 263
Rejestracja: 10 cze 2012, o 20:38
Lokalizacja: Kraków - Wzgórza K.

#17 Post autor: Wiedeńczyk » 6 paź 2012, o 23:02

Killeroth pisze:dosyć wydajna klimatyzacja
Jakim jechałeś #? Klimę mają włączać od 27st. C. z tego co pamiętam, dzisiaj tyle nie było... Ja jechałem #2053 i miał wyłączoną
Killeroth pisze:twarde siedzenia
Tak samo twarde jak w każdym krakowskim tramwaju...
Killeroth pisze:Stawiam go na równi z EU8N.
Czyli EU8N ma taką samą niskopodłogowość, wygląd i tak samo tłumi nierówności? :eek:
Mamy najlepsze tramwaje w Polsce, jedne z najlepszych w Europie i wciąż marudzimy...

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1334
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

#18 Post autor: mkm3 » 6 paź 2012, o 23:05

NGT8 w weekend są trochę za duże na "14", więc powinni się zdecydować, by wtedy wysyłać NGT6.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#19 Post autor: I.G.I » 6 paź 2012, o 23:28

Wiedeńczyk pisze:
Killeroth pisze:dosyć wydajna klimatyzacja
Jakim jechałeś #? Klimę mają włączać od 27st. C. z tego co pamiętam, dzisiaj tyle nie było... Ja jechałem #2053 i miał wyłączoną
#2051 i #2052 miały klimę włączoną. Na całe szczęście jest klima automatyczna z manualnym wyłączeniem. :P
Wiślacka {5} Krowodrza

Killeroth
Inspektor
Posty: 427
Rejestracja: 14 lip 2011, o 08:59
Lokalizacja: Nowy Prokocim

#20 Post autor: Killeroth » 7 paź 2012, o 08:07

Jechałem #2054. Chciałbym zaznaczyć, że moja ocena jest ABSOLUTNIE SUBIEKTYWNA i wynika z moich dziwnych poglądów. Ja tak mam, że więcej wymagam od nowych wagonów, choć zastrzegam, że moja ocena będzie się zmieniać w czasie.

4sta40icztery
Specjalista
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 00:20
Lokalizacja: Wola Duchacka

#21 Post autor: 4sta40icztery » 7 paź 2012, o 10:54

Miałem okazję wczoraj jechać "unijnym" #2053, niestety śpieszyłem się, a trasa 14 jest mi nie po drodze więc zdążyłem przejechać tylko jeden przystanek i szybko rzucić okiem na wnętrze. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, mimo tego, że z rzeźniami szału nie ma, to wagon jest bardzo przestronny.

Zastanawiam się tylko czy jeździ na właściwej linii, 14 nie należy do najbardziej oblężonych, czy nie lepiej żeby puścić NGT8 na np. 9, gdzie większy tabor by się przydał.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

#22 Post autor: Słoneczny » 7 paź 2012, o 10:58

najpóźniej 15.11 i tak znikną z Huty, więc... cieszmy się póki mamy czym :P
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#23 Post autor: Kaszmir » 7 paź 2012, o 11:27

4sta40icztery pisze:Zastanawiam się tylko czy jeździ na właściwej linii, 14 nie należy do najbardziej oblężonych, czy nie lepiej żeby puścić NGT8 na np. 9, gdzie większy tabor by się przydał.
Przecież NGT8 mają porównywalną pojemność do E1+c3, które jeżdżą na stałe na tej linii. A jakoś nie słyszałem do tej pory protestów, że są za duże na "14"?

Zresztą - jeśli nie ma tłoku, to czemu ZIKiT musiał dodać dwie brygady rano?

4sta40icztery
Specjalista
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 00:20
Lokalizacja: Wola Duchacka

#24 Post autor: 4sta40icztery » 7 paź 2012, o 11:51

Kaszmir pisze:
4sta40icztery pisze:Zastanawiam się tylko czy jeździ na właściwej linii, 14 nie należy do najbardziej oblężonych, czy nie lepiej żeby puścić NGT8 na np. 9, gdzie większy tabor by się przydał.
Przecież NGT8 mają porównywalną pojemność do E1+c3, które jeżdżą na stałe na tej linii. A jakoś nie słyszałem do tej pory protestów, że są za duże na "14"?

Zresztą - jeśli nie ma tłoku, to czemu ZIKiT musiał dodać dwie brygady rano?
Może źle to ująłem, nie twierdzę, że 14 to pustak, tylko, że są linie którym nowy pojemny tabor się przyda bardziej niż 14. Dla pasażerów 14 to tylko (albo aż) zmiana komfortu jazdy bo pojemność jest podobna, ale na linii 9 zamiana z 2x105Na/N8S/EU8N na NGT8 to znaczące zwiększenie pojemności.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#25 Post autor: Kaszmir » 7 paź 2012, o 11:55

4sta40icztery pisze:Może źle to ująłem, nie twierdzę, że 14 to pustak, tylko, że są linie którym nowy pojemny tabor się przyda bardziej niż 14. Dla pasażerów 14 to tylko (albo aż) zmiana komfortu jazdy bo pojemność jest podobna, ale na linii 9 zamiana z 2x105Na/N8S/EU8N na NGT8 to znaczące zwiększenie pojemności.
Równie dobrze można po prostu puścić E1+c3 na "9" :) Mogilska ma niskowejściowce na "5", Al. Pokoju nie ma nic.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#26 Post autor: rodan » 7 paź 2012, o 12:06

Kaszmir pisze:Przecież NGT8 mają porównywalną pojemność do E1+c3, które jeżdżą na stałe na tej linii.
Ale wczoraj zastępowały 2x105Na. ;) I było w nich za przestronnie (zgaduję że były linie gdzie był o tych samych porach "glonojad"). Jeżeli będą w poniedziałek jeździć, to będzie wszystko w porządku. Na "9" byłyby za duże, w sam raz w weekend nadadzą się natomiast na... "10" (i tu uprzedzam że nie chcę rozpoczynać kolejnej dyskusji na ten sam temat).

4sta40icztery
Specjalista
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2012, o 00:20
Lokalizacja: Wola Duchacka

#27 Post autor: 4sta40icztery » 7 paź 2012, o 12:21

Kaszmir pisze:
4sta40icztery pisze:Może źle to ująłem, nie twierdzę, że 14 to pustak, tylko, że są linie którym nowy pojemny tabor się przyda bardziej niż 14. Dla pasażerów 14 to tylko (albo aż) zmiana komfortu jazdy bo pojemność jest podobna, ale na linii 9 zamiana z 2x105Na/N8S/EU8N na NGT8 to znaczące zwiększenie pojemności.
Równie dobrze można po prostu puścić E1+c3 na "9" :) Mogilska ma niskowejściowce na "5", Al. Pokoju nie ma nic.
Jeśli E1+C3 zwolnione z 14 dzięki NGT8 trafią na 9, to jestem za.

brovar
Dyrektor
Posty: 5162
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#28 Post autor: brovar » 7 paź 2012, o 12:23

Jezu pozwólcie już na tej 14 mieć te tramwaje przez ten miesiąc. Potem i tak wylądują u was na 3, 20. (zresztą na 20 poza szczytem tez będą puste) Zdarzało mi się mijać z zapełnieniem też jednej ręki przy Rondzie Mogilskim -> Płaszowa fakt, że to ok 11 ale było tak.

Gdybym ja ich nie chciał to już dawno bym pisał, że po 17 przy Rondzie Piastowskim pasażerów jednej ręki, ale co tam pozwólcie się ludziom nacieszyć.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2012, o 12:37 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10925
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#29 Post autor: Cukier » 7 paź 2012, o 13:11

Ja tam mam nadzieję że NGT8 będą docelowo jeździć na "3" i "14". Na "20" EU8N i/lub NGT6.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

#30 Post autor: Adams » 7 paź 2012, o 13:13

brovar pisze:Jezu pozwólcie już na tej 14 mieć te tramwaje przez ten miesiąc. Potem i tak wylądują u was na 3, 20. (zresztą na 20 poza szczytem tez będą puste) Zdarzało mi się mijać z zapełnieniem też jednej ręki przy Rondzie Mogilskim -> Płaszowa fakt, że to ok 11 ale było tak.
Proponuję przejechać się "20" w godz. 10-11 w kierunku Bronowic i 19-20 w kierunku Płaszowa i zobaczyć jaka "pusta" jeździ, a nie wypisywać rzeczy wyssanych z palca. Wracając z pracy po godz. 20 i wsiadając na Placu Inwalidów trudno do niej wsiąść, taka jest nabita. Co ciekawe takie zapełnienie jest do samej pętli. Ja wysiadam na przystanku Lipska, a w tramwaju zazwyczaj wszystkie miejsca siedzące są pozajmowane i nie jest to jakiś jednorazowy przypadek, tylko taki stan rzeczy jest codziennie. Wyjścia są dwa, albo wydłużyć kursowanie "20" co 10 minut do godz. 20, albo przenieść na nią E1+c3 z "14", na pewno będą miały kogo wozić.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2012, o 15:20 przez Adams, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”