BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#706 Post autor: gagacek » 9 gru 2020, o 18:41

Jacek Fink-Finowicki pisze:
9 gru 2020, o 14:01
(..) problem skośnego ustawiania się wózków tocznych zanikł.
Jasne, to są rzeczy oczywiste. Ciekawe tylko dlaczego do produkcji zatwierdzono projekt w którym najkrótsze przyłącze prowadzi do wózka napychającego człon ze sztywnym wózkiem. Jeżeli jest to kompensowane sterownikiem osobnego falownika - OK. Jeżeli nie to prosta droga do kłopotów, zwłaszcza na krakowskich łukach, krzyżownicach etc. To trochę takie pesowskie podejście do tematu.

- Czy tak bardzo wózek zanikł, hmm... Wózek toczny dalej ma wysoką tendencję do tłuczenia się. Dlaczego tak jest, to pomimo pytań nikt nic nie chce zeznawać. Drażni podobnie jak pisk prymitywnie opracowanego modelu pola wirowego, który przecież można dość prosto skompensować. Ale wracając do tłuczącego się wózka: wcale nie jestem przekonany, czy w niektórych sytuacjach dalej mu w tym wybitnie nie pomaga właśnie taki typ napędu. A dodatkowo biorąc pod uwagę, że punkt naporu zmienia się z łukiem, to taka całość niefajnie wygląda. No, ale oczywiście za mało wiem, mogę się mylić.

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#707 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 9 gru 2020, o 19:00

Zanikł =/= znikł ;)
Zaś ja opisywałem co wiem na kanwie 116N z Chorzowa, owszem NGT6 pod względem ogólnego układu konstrukcyjnego jest podobny, jednak czasem nawet drobne różnice w konstrukcji czy nawet wyłacznie w parametrach mogą znacznie zmienić działanie całości - stąd wedle zasady "zbyt mało danych wejściowych - zbyt mało pewności na wyjściu" mogę jedynie rzucić pomysł do dociekań bez wnikania na ile jest to trafny trop.
gagacek pisze:
9 gru 2020, o 18:41
Ciekawe tylko dlaczego do produkcji zatwierdzono projekt w którym...
Może cieńszy przekrój przewodu był tańszy? ;)

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#708 Post autor: gagacek » 9 gru 2020, o 19:32

Jacek Fink-Finowicki pisze:
9 gru 2020, o 19:00
Może cieńszy przekrój przewodu był tańszy? ;)
No, ba. Ale też dawno, dawno temu, na długo przed tym zanim pojawiłem się na świecie, William Thomson lord Kelvin już wytłumaczył gawiedzi jak należy czteropunktowo dokonywać pomiarów. Pisać dalej? :)

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#709 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 10 gru 2020, o 21:23

gagacek pisze:
9 gru 2020, o 19:32
Pisać dalej? :)
Śmiało. Niestety obstawiam, że "tabelkowi" od szukania oszczędności na projektach nie będą w stanie wejść nawet na poziom prostego prawa Ohma i Twoje pisanie będzie przypominać :wall:

Kowalik
Miłośnik
Posty: 142
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#710 Post autor: Kowalik » 18 cze 2021, o 11:08

mateuszwon94 pisze:
8 gru 2020, o 15:23
Bombardier NGT6-3, RP637 otrzymał klimatyzację

https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 9014195154
Pierwszy bombardier serii NGT6 wyposażony od kilku dni w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej firmy ENIKA.
Zdaje się, że jedyny mankament tych wozów (brak chłodzenia latem) zostaje powoli rozwiązywany. Na chwilę obecną trwają testy rozwiązania, które sprawuje się dobrze. Wnętrze jest znacznie lepiej wentylowane i ogrzewane, a czy chłodzenie jest wydajne? Okaże się, gdy powrócą upały
Świat się kończy. Oby zakończyły się te testy sukcesem i oby zamontowali klimatyzację we wszystkich NGT6.
Nie powiem, wrażenia niezwykle pozytywne jeśli chodzi o chłodzenie w tym wagonie. Dużo przyjemniej niż w niejednym Lajkoniku. Cicha i wydajna klimatyzacja. Myślę, że powinni montować do kolejnych wozów.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#711 Post autor: PanA » 18 cze 2021, o 11:20

Ile ma sekcji? Bo to jednak krótki wagon, więc ciekawe, czy to faktycznie kwestia samego wyjątkowo dobrego HVAC, czy częstszego rozmieszczenia.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

arni
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 24 sty 2011, o 20:43
Lokalizacja: Z księżyca

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#712 Post autor: arni » 29 lip 2021, o 15:51

Właśnie jadę jedynym jak narazie rodzinkiem z klima i powiem wam że jest naprawdę przyjemnie. Daje rade to schłodzić... Okna pozamykane więc urządzenia sprawdza się.

skejl
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 4 lip 2019, o 06:03

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#713 Post autor: skejl » 29 lip 2021, o 17:15

Dalej na „8”? Niby „moja” linia, ale jakoś nie trafiam ani nie widuję na ulicy.

suchy
Dyrektor
Posty: 2444
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#714 Post autor: suchy » 29 lip 2021, o 20:30

skejl pisze:
29 lip 2021, o 17:15
Dalej na „8”? Niby „moja” linia, ale jakoś nie trafiam ani nie widuję na ulicy.
Dzisiaj jeździ na 20tce.

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#715 Post autor: Kitek » 18 sty 2022, o 15:16

Już tylko trzy wagony NGT8 czekają na swoją kolej do NB: RY809, RY814, RY819.

pabloskrak
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 9 lip 2014, o 23:20

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#716 Post autor: pabloskrak » 18 cze 2022, o 16:38

Wiadomo coś więcej jeśli chodzi o naszego RP638 i czy jest szansa ze dorobi się kolejnych braci z klimatyzacją.

Wygląda że spisuje się całkiem całkiem. Dziś dawała rade bardzo dobrze powiedział bym że nawet lepiej niż w niektórych montowanych seryjnie.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#717 Post autor: pasazer_mobilisu » 18 cze 2022, o 18:25

RP637, RP638 i RP639 mają klimatyzację od dłuższego czasu. W grudniu zamówili "klimę" do 21 NGT6, ale nie wiem w ilu została już zamontowana.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#718 Post autor: kucyk » 12 lip 2022, o 09:11

Według ttss-u wagon NGT6 #RP 621 znajduje się we ....... Wrocławiu????? :eek:

Ktoś coś wie o tym fakcie ??????

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#719 Post autor: Locutus » 13 lip 2022, o 07:31

Wiem, że pisałem w wątku o TTSS, że w ostatnich czasach pokazywał on opowieści dziwnej treści... Więc nie wiem na ile należy temu ufać...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

etred
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#720 Post autor: etred » 14 lip 2022, o 18:45

Według ttss-u wagon NGT6 #RP 621 znajduje się we ....... Wrocławiu????? :eek:
Wg lokalizacji z TTSS-u jest tam Zakład Mechaniki Maszyn Borkowscy Sp. J., który na swojej stronie w zakładce referencje ma "Alstom Sp. z o.o. (dawniej Bombardier Transportation Sp. z o.o.) ", więc coś może być na rzeczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”