BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 751
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#706 Post autor: gagacek » 9 gru 2020, o 18:41

Jacek Fink-Finowicki pisze:
9 gru 2020, o 14:01
(..) problem skośnego ustawiania się wózków tocznych zanikł.
Jasne, to są rzeczy oczywiste. Ciekawe tylko dlaczego do produkcji zatwierdzono projekt w którym najkrótsze przyłącze prowadzi do wózka napychającego człon ze sztywnym wózkiem. Jeżeli jest to kompensowane sterownikiem osobnego falownika - OK. Jeżeli nie to prosta droga do kłopotów, zwłaszcza na krakowskich łukach, krzyżownicach etc. To trochę takie pesowskie podejście do tematu.

- Czy tak bardzo wózek zanikł, hmm... Wózek toczny dalej ma wysoką tendencję do tłuczenia się. Dlaczego tak jest, to pomimo pytań nikt nic nie chce zeznawać. Drażni podobnie jak pisk prymitywnie opracowanego modelu pola wirowego, który przecież można dość prosto skompensować. Ale wracając do tłuczącego się wózka: wcale nie jestem przekonany, czy w niektórych sytuacjach dalej mu w tym wybitnie nie pomaga właśnie taki typ napędu. A dodatkowo biorąc pod uwagę, że punkt naporu zmienia się z łukiem, to taka całość niefajnie wygląda. No, ale oczywiście za mało wiem, mogę się mylić.

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 300
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#707 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 9 gru 2020, o 19:00

Zanikł =/= znikł ;)
Zaś ja opisywałem co wiem na kanwie 116N z Chorzowa, owszem NGT6 pod względem ogólnego układu konstrukcyjnego jest podobny, jednak czasem nawet drobne różnice w konstrukcji czy nawet wyłacznie w parametrach mogą znacznie zmienić działanie całości - stąd wedle zasady "zbyt mało danych wejściowych - zbyt mało pewności na wyjściu" mogę jedynie rzucić pomysł do dociekań bez wnikania na ile jest to trafny trop.
gagacek pisze:
9 gru 2020, o 18:41
Ciekawe tylko dlaczego do produkcji zatwierdzono projekt w którym...
Może cieńszy przekrój przewodu był tańszy? ;)

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 751
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#708 Post autor: gagacek » 9 gru 2020, o 19:32

Jacek Fink-Finowicki pisze:
9 gru 2020, o 19:00
Może cieńszy przekrój przewodu był tańszy? ;)
No, ba. Ale też dawno, dawno temu, na długo przed tym zanim pojawiłem się na świecie, William Thomson lord Kelvin już wytłumaczył gawiedzi jak należy czteropunktowo dokonywać pomiarów. Pisać dalej? :)

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 300
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#709 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 10 gru 2020, o 21:23

gagacek pisze:
9 gru 2020, o 19:32
Pisać dalej? :)
Śmiało. Niestety obstawiam, że "tabelkowi" od szukania oszczędności na projektach nie będą w stanie wejść nawet na poziom prostego prawa Ohma i Twoje pisanie będzie przypominać :wall:

Kowalik
Miłośnik
Posty: 142
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#710 Post autor: Kowalik » 18 cze 2021, o 11:08

mateuszwon94 pisze:
8 gru 2020, o 15:23
Bombardier NGT6-3, RP637 otrzymał klimatyzację

https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 9014195154
Pierwszy bombardier serii NGT6 wyposażony od kilku dni w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej firmy ENIKA.
Zdaje się, że jedyny mankament tych wozów (brak chłodzenia latem) zostaje powoli rozwiązywany. Na chwilę obecną trwają testy rozwiązania, które sprawuje się dobrze. Wnętrze jest znacznie lepiej wentylowane i ogrzewane, a czy chłodzenie jest wydajne? Okaże się, gdy powrócą upały
Świat się kończy. Oby zakończyły się te testy sukcesem i oby zamontowali klimatyzację we wszystkich NGT6.
Nie powiem, wrażenia niezwykle pozytywne jeśli chodzi o chłodzenie w tym wagonie. Dużo przyjemniej niż w niejednym Lajkoniku. Cicha i wydajna klimatyzacja. Myślę, że powinni montować do kolejnych wozów.

PanA
Dyrektor
Posty: 1052
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#711 Post autor: PanA » 18 cze 2021, o 11:20

Ile ma sekcji? Bo to jednak krótki wagon, więc ciekawe, czy to faktycznie kwestia samego wyjątkowo dobrego HVAC, czy częstszego rozmieszczenia.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

arni
Miłośnik
Posty: 123
Rejestracja: 24 sty 2011, o 20:43
Lokalizacja: Z księżyca

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#712 Post autor: arni » 29 lip 2021, o 15:51

Właśnie jadę jedynym jak narazie rodzinkiem z klima i powiem wam że jest naprawdę przyjemnie. Daje rade to schłodzić... Okna pozamykane więc urządzenia sprawdza się.

skejl
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 4 lip 2019, o 06:03

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#713 Post autor: skejl » 29 lip 2021, o 17:15

Dalej na „8”? Niby „moja” linia, ale jakoś nie trafiam ani nie widuję na ulicy.

suchy
Dyrektor
Posty: 2436
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#714 Post autor: suchy » 29 lip 2021, o 20:30

skejl pisze:
29 lip 2021, o 17:15
Dalej na „8”? Niby „moja” linia, ale jakoś nie trafiam ani nie widuję na ulicy.
Dzisiaj jeździ na 20tce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”