BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#706 Post autor: gagacek » 9 gru 2020, o 18:41

Jacek Fink-Finowicki pisze:
9 gru 2020, o 14:01
(..) problem skośnego ustawiania się wózków tocznych zanikł.
Jasne, to są rzeczy oczywiste. Ciekawe tylko dlaczego do produkcji zatwierdzono projekt w którym najkrótsze przyłącze prowadzi do wózka napychającego człon ze sztywnym wózkiem. Jeżeli jest to kompensowane sterownikiem osobnego falownika - OK. Jeżeli nie to prosta droga do kłopotów, zwłaszcza na krakowskich łukach, krzyżownicach etc. To trochę takie pesowskie podejście do tematu.

- Czy tak bardzo wózek zanikł, hmm... Wózek toczny dalej ma wysoką tendencję do tłuczenia się. Dlaczego tak jest, to pomimo pytań nikt nic nie chce zeznawać. Drażni podobnie jak pisk prymitywnie opracowanego modelu pola wirowego, który przecież można dość prosto skompensować. Ale wracając do tłuczącego się wózka: wcale nie jestem przekonany, czy w niektórych sytuacjach dalej mu w tym wybitnie nie pomaga właśnie taki typ napędu. A dodatkowo biorąc pod uwagę, że punkt naporu zmienia się z łukiem, to taka całość niefajnie wygląda. No, ale oczywiście za mało wiem, mogę się mylić.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 275
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#707 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 9 gru 2020, o 19:00

Zanikł =/= znikł ;)
Zaś ja opisywałem co wiem na kanwie 116N z Chorzowa, owszem NGT6 pod względem ogólnego układu konstrukcyjnego jest podobny, jednak czasem nawet drobne różnice w konstrukcji czy nawet wyłacznie w parametrach mogą znacznie zmienić działanie całości - stąd wedle zasady "zbyt mało danych wejściowych - zbyt mało pewności na wyjściu" mogę jedynie rzucić pomysł do dociekań bez wnikania na ile jest to trafny trop.
gagacek pisze:
9 gru 2020, o 18:41
Ciekawe tylko dlaczego do produkcji zatwierdzono projekt w którym...
Może cieńszy przekrój przewodu był tańszy? ;)

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#708 Post autor: gagacek » 9 gru 2020, o 19:32

Jacek Fink-Finowicki pisze:
9 gru 2020, o 19:00
Może cieńszy przekrój przewodu był tańszy? ;)
No, ba. Ale też dawno, dawno temu, na długo przed tym zanim pojawiłem się na świecie, William Thomson lord Kelvin już wytłumaczył gawiedzi jak należy czteropunktowo dokonywać pomiarów. Pisać dalej? :)

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 275
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#709 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 10 gru 2020, o 21:23

gagacek pisze:
9 gru 2020, o 19:32
Pisać dalej? :)
Śmiało. Niestety obstawiam, że "tabelkowi" od szukania oszczędności na projektach nie będą w stanie wejść nawet na poziom prostego prawa Ohma i Twoje pisanie będzie przypominać :wall:

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”