BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Kowalik
Miłośnik
Posty: 137
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#691 Post autor: Kowalik » 30 lis 2020, o 22:27

Impuls pisze:
30 lis 2020, o 21:43
Kilka NGT8 przeszło naprawy NB poszerzone w TR i wydaje mi się zachowują się lepiej. Mniej hałasują środkowe wózki toczne. Można je rozpoznać po jaśniejszej świeższej kolorystyce nadwozia.
Właśnie nie doprecyzowałem, dźwięk ten wydają środkowe wózki i ten pisk nie jest związany z pracą układu napędowego, ponieważ występuje również podczas jazdy z rozbiegu.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 277
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#692 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 2 gru 2020, o 20:16

Kowalik pisze:
30 lis 2020, o 22:27
środkowe wózki [...] występuje również podczas jazdy z rozbiegu.
Już chciałem zgadnąć, że chodzi o NGT6 bo tam jest środkowy wósek... ale z kontekstu rozumiem, że chodzi o wózki toczne członu środkowego w NGT8?

I o ile przy NGT6 to by przypominało trochę dawną przypadłość 116N gdzie falownik trakcyjny umieszczony nad ostatnim wózkiem napędzał wózek ostatni i pierwszy... i z racji zbyt małego przekroju przewodów spadki napięć były takie, że tylny wózek bardziej pchał niż przedni ciągnął i w efekcie tego człon środkowy wraz z wózkiem ustawiały się skosem piszcząc niemiłosiernie, to w przypadku NGT8 zagadnienie może być znacznie bardziej skomplikowane. Chyba sobie popatrzę na połączenie wózek-człon... choć i połączenia człon-człon mogą odgrywać tu rolę.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#693 Post autor: seven2101 » 4 gru 2020, o 14:20

Które NGT8 miały już naprawy główne?

Kowalik
Miłośnik
Posty: 137
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#694 Post autor: Kowalik » 5 gru 2020, o 06:09

Przepraszam to ja namieszałem. Chciałem wykluczyć piszczenie od strony układu napędowego, ponieważ nie miałem 100% pewności, czy to właśnie wózki toczne piszczą. Jednakże teraz po kolejnej jeździe mam pewność, że to one generują ten hałas. Pytanie czy to pojazdy po, czy przed naprawą główną.

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#695 Post autor: krakus » 5 gru 2020, o 11:26

NGT8 nie miały napraw głównych.W ciągu ostatniego roku były to naprawy bieżące po przebiegach 500tys.km.Kolejne będą kontynuowane.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#696 Post autor: seven2101 » 5 gru 2020, o 12:51

krakus pisze:
5 gru 2020, o 11:26
NGT8 nie miały napraw głównych.W ciągu ostatniego roku były to naprawy bieżące po przebiegach 500tys.km.Kolejne będą kontynuowane.
A które NGT8 miały naprawy bieżące?

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#697 Post autor: krakus » 5 gru 2020, o 19:54

seven2101 pisze:
5 gru 2020, o 12:51
krakus pisze:
5 gru 2020, o 11:26
NGT8 nie miały napraw głównych.W ciągu ostatniego roku były to naprawy bieżące po przebiegach 500tys.km.Kolejne będą kontynuowane.
A które NGT8 miały naprawy bieżące?
802,803,804,807,808,810,811,815,817.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#698 Post autor: pasazer_mobilisu » 6 gru 2020, o 13:28

RP650 jako Tramwaj Świąteczny, niestety w tym roku tylko przyozdobiony :( w 2019 był czerwony, a w 2018 zielony i wyglądał dużo lepiej.

krawiec
Kierownik
Posty: 990
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#699 Post autor: krawiec » 7 gru 2020, o 00:26

Co oni porobili w z tym wyświetlaczem, że Borek Fałęcki jest w dwóch linijkach? W starych bombardierach ze starymi wyświetlaczami mieścił się w jednej, a tu nieczytelnie i małe literki.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#700 Post autor: Locutus » 7 gru 2020, o 07:58

Dalej się mieści, ale programowali geniusze z MPK i uznali, że lepiej jest w dwóch.

I takich przykładów jest od groma i jeszcze trochę...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#701 Post autor: mateuszwon94 » 8 gru 2020, o 15:23

Bombardier NGT6-3, RP637 otrzymał klimatyzację

https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 9014195154
Pierwszy bombardier serii NGT6 wyposażony od kilku dni w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej firmy ENIKA.
Zdaje się, że jedyny mankament tych wozów (brak chłodzenia latem) zostaje powoli rozwiązywany. Na chwilę obecną trwają testy rozwiązania, które sprawuje się dobrze. Wnętrze jest znacznie lepiej wentylowane i ogrzewane, a czy chłodzenie jest wydajne? Okaże się, gdy powrócą upały
Świat się kończy. Oby zakończyły się te testy sukcesem i oby zamontowali klimatyzację we wszystkich NGT6.

kasztan
Inspektor
Posty: 412
Rejestracja: 27 gru 2012, o 18:39
Lokalizacja: Kraków

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#702 Post autor: kasztan » 8 gru 2020, o 19:16

mateuszwon94 pisze:
8 gru 2020, o 15:23
Bombardier NGT6-3, RP637 otrzymał klimatyzację

https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 9014195154
Pierwszy bombardier serii NGT6 wyposażony od kilku dni w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej firmy ENIKA.
Zdaje się, że jedyny mankament tych wozów (brak chłodzenia latem) zostaje powoli rozwiązywany. Na chwilę obecną trwają testy rozwiązania, które sprawuje się dobrze. Wnętrze jest znacznie lepiej wentylowane i ogrzewane, a czy chłodzenie jest wydajne? Okaże się, gdy powrócą upały
Świat się kończy. Oby zakończyły się te testy sukcesem i oby zamontowali klimatyzację we wszystkich NGT6.
Materiał niestety niedostępny.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 277
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#703 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 9 gru 2020, o 10:31

Jest dostępny tylko w innym miejscu:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/3892677894117046

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#704 Post autor: gagacek » 9 gru 2020, o 11:52

mateuszwon94 pisze:
8 gru 2020, o 15:23
Bombardier NGT6-3, RP637 otrzymał klimatyzację
Świat się kończy. Oby zakończyły się te testy sukcesem i oby zamontowali klimatyzację we wszystkich NGT6.
No cóż, tym razem nie było jak w przysłowiu. Ktoś wcześniej doskonale wiedział że niedasie i wprowadził w życie to, o czym miał pojęcie :) Wielki szacun.

Jacek Fink-Finowicki pisze:
2 gru 2020, o 20:16
i z racji zbyt małego przekroju przewodów spadki napięć były takie, że tylny wózek bardziej pchał niż przedni ciągnął i w efekcie tego człon środkowy wraz z wózkiem ustawiały się skosem piszcząc niemiłosiernie, ..
Ekm... Jaki to ma być ten przekrój, aby przedni wózek bardziej ciągnął? Prawo Ohma i takie nieważne rzeczy, jak prąd rozruchowy etc. :xD :xD

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 277
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BOMBARDIER NGT6 i NGT8

#705 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 9 gru 2020, o 14:01

gagacek pisze:
9 gru 2020, o 11:52
Ekm... Jaki to ma być ten przekrój, aby przedni wózek bardziej ciągnął?...
Jeśli by wszystkie 4 silniki (z obu wózków) były zasilane z jednej linii to zgodnie z prawem Ohma trzebaby stosować wybitnie duże przekroje do napędu wózka przedniego i krytycznie cienkie dla wózka tylnego - to chyba jest czywiste dla kazdego co ma choćby podstawową wiedzę z fizyki. Jednocześnie podstawy wiedzy z zakresu mechaniki pojazdów wieloczłonowych wskazują że układ napędowy nalezy projektować zawsze tak by podczas rozpędzania to przedni wózek mocniej ciągnął, zaś podczas hamowania tylny wózek mocniej zwalniał - po prostu stosując "rozciąganie" członów zapewniamy im lepsze ułożenie się w torze.
Nie znam szczegółów konstrukcji falownika trakcyjnego zastosowanego w 116N niemniej mogę zgadywać, że raczej zastosowano osobne wyjścia dla obu wózków i oba wyjście zasadniczo miały tak sterować trakcją, aby zapewnić wyżej opisany mechanizm... niemniej niestety zastosowanie zbyt cienkich przekrojów w przewodach łączących kontener trakcyjny z przednim wózkiem, nie działało to jak należy. Po wymianie przewodów na grubsze oraz dodatkowo po wprowadzeniu poprawek w wózku tocznym (por. praca dyplomowa Rafała Podsiadło gdzie promotorem był prof. Jerzy Madej) problem skośnego ustawiania się wózków tocznych zanikł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”