BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#466 Post autor: krakus » 3 mar 2016, o 16:41

smerf pisze:Co wchodzi w skład takiej poszerzonej naprawy ? Pojawiła się rampa w pierwszych drzwiach ?
Tak jest rampa. Jeśli chodzi o naprawę, to regeneracja lub wymiana zużytych elementów i części jak wózki czy napędy drzwi, szyby, elementy elekt.
Wagon ma odświeżone wnętrze, nowa podłoga, laminaty z bardziej trwałego tworzywa.
Aktualnie w NB są kolejne wagony RP 610, 608. W dalszej kolejności pozostałe bombki z pierwszej serii, które przejechały już ponad 1mln km.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#467 Post autor: Jopek36 » 3 mar 2016, o 17:16

krakus pisze:
smerf pisze:Co wchodzi w skład takiej poszerzonej naprawy ? Pojawiła się rampa w pierwszych drzwiach ?
Tak jest rampa. Jeśli chodzi o naprawę, to regeneracja lub wymiana zużytych elementów i części jak wózki czy napędy drzwi, szyby, elementy elekt.
Wagon ma odświeżone wnętrze, nowa podłoga, laminaty z bardziej trwałego tworzywa.
Aktualnie w NB są kolejne wagony RP 610, 608. W dalszej kolejności pozostałe bombki z pierwszej serii, które przejechały już ponad 1mln km.
Szkoda, że nie montują ledowego sufitu i rzeźni tj. w NGT8.. a o klimatyzacji już nie wspominając - zapewne fundusze, ale z drugiej strony skoro N8C robią "full-wypas", to czemu nie zrobią tak ze starszymi bombkami?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#468 Post autor: Impuls » 3 mar 2016, o 23:36

A czy RP604 dostał tylne drzwi? na wzór II czy III serii

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#469 Post autor: Arsents » 4 mar 2016, o 00:58

Impuls pisze:A czy RP604 dostał tylne drzwi? na wzór II czy III serii
Nie, to byłby duży koszt i ingerencja w konstrukcje
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#470 Post autor: Impuls » 4 mar 2016, o 01:10

Arsents pisze:
Impuls pisze:A czy RP604 dostał tylne drzwi? na wzór II czy III serii
Nie, to byłby duży koszt i ingerencja w konstrukcje
Jedyna szansa wprowadzenia takiej modernizacji. Nie wiem czy aż tak duży koszt. Na przykład w Wiedniach likwidowali dodatkowe drzwi. Jeśli chodzi o blacharkę i malowanie to jakiś koszt ale przy okazji głównego remontu. Mechanizmy i dodatkowe drzwi są standardowe do wszystkich bombardierów. Elektryka była robiona przy NB. Zatem oceniam to na kilkadziesiąt tysięcy dodatkowych kosztów podczas takiego NB. Oczywiście gdyby nie robiono NB a tylko same drzwi koszty byłyby kilkukrotnie większe.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#471 Post autor: Arsents » 4 mar 2016, o 01:24

Pozostaje czekać na NG tych wagonów ;)
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Bombardier NGT6 i NGT8

#472 Post autor: Cukier » 4 mar 2016, o 13:58

Impuls pisze:Nie wiem czy aż tak duży koszt. Na przykład w Wiedniach likwidowali dodatkowe drzwi.
Zlikwidować drzwi jest znacznie prościej i taniej niż wstawić :)

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#473 Post autor: Impuls » 4 mar 2016, o 23:10

Arsents pisze:Pozostaje czekać na NG tych wagonów ;)
Po takim rozszerzonym NB to za 10 lat.

krzychu21
Miłośnik
Posty: 143
Rejestracja: 20 paź 2015, o 10:10

Bombardier NGT6 i NGT8

#474 Post autor: krzychu21 » 30 kwie 2016, o 16:56

Od co najmniej wczoraj RP631 ma księgowe numery taborowe.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#475 Post autor: Arsents » 30 kwie 2016, o 17:59

krzychu21 pisze:Od co najmniej wczoraj RP631 ma księgowe numery taborowe.
To znaczy większe i w innym miejscu?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3447
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#476 Post autor: lukaszpdg » 30 kwie 2016, o 18:54

Arsents pisze:
krzychu21 pisze:Od co najmniej wczoraj RP631 ma księgowe numery taborowe.
To znaczy większe i w innym miejscu?
Ma inną czcionkę i jest w tym samym miejscu, dalej ma reklamę Huawei, tylko teraz jest w kolorze chyba biało-czarny, a nie w czerwonym.

krzychu21
Miłośnik
Posty: 143
Rejestracja: 20 paź 2015, o 10:10

Bombardier NGT6 i NGT8

#477 Post autor: krzychu21 » 30 kwie 2016, o 20:24

Mam zdjęcie z dzisiaj. Nie jest to jednak czcionka do końca zgodna z księgą , ale różni się od poprzedniej.
Obrazek

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Bombardier NGT6 i NGT8

#478 Post autor: rafaello » 30 kwie 2016, o 21:26

lukaszpdg pisze:
Arsents pisze:
krzychu21 pisze:Od co najmniej wczoraj RP631 ma księgowe numery taborowe.
To znaczy większe i w innym miejscu?
Ma inną czcionkę i jest w tym samym miejscu, dalej ma reklamę Huawei, tylko teraz jest w kolorze chyba biało-czarny, a nie w czerwonym.
Tak Was wyprostowywując to ja tą bombkę z tymi numerami mijałem w ostatnią środę wracając z siedziby MPK. Była ona na "8". :)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#479 Post autor: Arsents » 30 kwie 2016, o 23:57

krzychu21 pisze:Mam zdjęcie z dzisiaj. Nie jest to jednak czcionka do końca zgodna z księgą , ale różni się od poprzedniej.
Obrazek
#RP631 od przenumerowania z przodu miał tą inną naklejkę taborową /może przez pomyłkę naklejoną takie są wewnątrz/ a tu przy naklejaniu reklamy po prostu wycieli prostokąt i stara naklejka została. Z boku ma pewnie normalną czcionkę.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 351
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#480 Post autor: mpk-kuba1 » 1 maja 2016, o 07:08

Ze wszystkich stron ma tą samą czcionkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”