Bombardier/Rotax EU8N

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Bombardier/Rotax EU8N

#1 Post autor: rafaello » 8 paź 2009, o 07:39

Przywracam wątek ze starego forum. Wczoraj dowiedziałem się - zaznaczam że są to informacje nieoficjalne, od szwagra pracującego w zajezdni tramwajowej w nowej hucie że są poważne problemy z montażem EU8N. Z tego co się dowiedziałem to jest małoprawdopodobne że w tym roku zobaczymy te wozy na torach. Szwagier nie chciał mi powiedzieć dokładnie o co chodzi ale ja przypuszczam (to są tylko moje domniemania) że może chodzić o problemy z członem - producent ma bardzo poważne problemy ze zleceniam w zwiazku z kryzysemi. A co wy o tym wszystkim sądzicie? Czy jest szansa że kontrakt dojdzie jednak do skutku? A może to tylko chwilowe problemy?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, o 21:26 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#2 Post autor: Arsents » 24 paź 2009, o 11:08

Dziwna cisza z pierwszym wagonem. Był "gotowy" 9 października /stał przed TR/ dziś mamy 24-tego , żadnych próbnych przejazdów , testów? Czy ktoś słyszał o jakichś problemach w końcu miało być gotowych do końca roku 7-8 sztuk?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2009, o 12:06 przez Arsents, łącznie zmieniany 2 razy.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#3 Post autor: EU8N » 24 paź 2009, o 11:57

7-8 sztuk to do końca tego roku na pewno nie wyjedzie. Z tego, co mówił kierownik Zajezdni Podgórze podczas dnia otwartego, będzie dobrze, jak wyjadą 3.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#4 Post autor: Arsents » 24 paź 2009, o 12:40

Sam nie wiem, czy opłacalne w takim razie było kupowanie 50 wagonów E6 i c6. Jeśli takie problemy wynikły, pewnie i koszty wzrosły. Lepiej było kupić z 10 sztuk E6, zamiast solowych E1, ale to moje zdanie.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2009, o 15:41 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 24 paź 2009, o 15:43

Arsents pisze:Sam nie wiem, czy opłacalne w takim razie było kupowanie 50 wagonów E6 i c6. Jeśli takie problemy wynikły, pewnie i koszty wzrosły.
Prawda, ale też MPK będzie miało niezłe oszczędności na puszczeniu tych wagonów np. na "9". Zakładając, że opłacało im się wymienić 105Na solo na E1, to tym bardziej jaki zysk będzie na zamianie 2x105Na > EU8N.

Nie mówiąc już o tym, że najprawdopodobniej dzięki EU8N będą mogli ściągnąć Bombki z "5"...
Ostatnio zmieniony 24 paź 2009, o 15:44 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#6 Post autor: Locutus » 25 paź 2009, o 09:54

Oprócz wymiernych oszczędności eksploatacyjnych – bo E6 są na sto procent o wiele mniej energożerne niż 105Na – bardzo istotna jest też możliwość wprowadzenia dodatkowych tramwajów z częścią niskopodłogową. Nawet jeśli koszty modernizacji wzrosły w porównaniu do przewidywań, to i tak pozostaną śmiesznie niskie w porównaniu do kosztów zakupu nowego taboru niskopodłogowego – a w sytuacji, gdy wiemy, że długo jeszcze nie będzie Krakowa stać na kupno takiej ilości nowych niskaczy, żeby większość taboru tramwajowego była niskopodłogowa, zwiększanie ilostanu niskopodłogowców w ten sposób wydaje się optymalnym rozwiązaniem.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#7 Post autor: Kaszmir » 25 paź 2009, o 18:13

Locutus pisze:Oprócz wymiernych oszczędności eksploatacyjnych – bo E6 są na sto procent o wiele mniej energożerne niż 105Na – bardzo istotna jest też możliwość wprowadzenia dodatkowych tramwajów z częścią niskopodłogową. Nawet jeśli koszty modernizacji wzrosły w porównaniu do przewidywań, to i tak pozostaną śmiesznie niskie w porównaniu do kosztów zakupu nowego taboru niskopodłogowego – a w sytuacji, gdy wiemy, że długo jeszcze nie będzie Krakowa stać na kupno takiej ilości nowych niskaczy, żeby większość taboru tramwajowego była niskopodłogowa, zwiększanie ilostanu niskopodłogowców w ten sposób wydaje się optymalnym rozwiązaniem.
Zgadzam się z tym, co piszesz, jeden szczegół - EU8N będą nie tyle niskopodłogowe, co niskowejściowe.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2009, o 18:13 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#8 Post autor: Locutus » 26 paź 2009, o 11:26

Primo – zgodnie z Polską Normą będą jednak niskopodłogowe. :P

Secundo – jeśli już jesteśmy tacy papierscy, to skunksy też niskopodłogowe nie są, bo niskiej podłogi mają zaledwie 60%, a podłoga w środku nie jest płaska, lecz posiada stopnie poprzeczne. ;)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#9 Post autor: Kaszmir » 26 paź 2009, o 11:39

Locutus pisze:Secundo – jeśli już jesteśmy tacy papierscy, to skunksy też niskopodłogowe nie są, bo niskiej podłogi mają zaledwie 60%
Na jakim źródle się opierasz? Wikipedia (wiem, to nie jest wyrocznia...) podaje 65-70%, więc w sam raz spełnia kryterium 65.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#10 Post autor: Locutus » 26 paź 2009, o 11:47

A skąd Ci się wzięło kryterium 65%? Pojazd niskopodłogowy to taki, który posiada wszystkie (ewentualnie z wyjątkiem ostatniego) wejścia pozbawione stopni oraz płaską, pozbawioną schodów poprzecznych podłogę na całej długości...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 26 paź 2009, o 14:51

Locutus pisze:A skąd Ci się wzięło kryterium 65%? Pojazd niskopodłogowy to taki, który posiada wszystkie (ewentualnie z wyjątkiem ostatniego) wejścia pozbawione stopni oraz płaską, pozbawioną schodów poprzecznych podłogę na całej długości...
A na jakie źródło się powołujesz, to porównamy?

Za angielską Wikipedią (bo polska wersja zaprzecza sama sobie):
http://en.wikipedia.org/wiki/Low-floor_tram
A low-floor tram is a tram that has no steps between one or more entrances and part or all of the passenger cabin.
Tłumaczenie:
"Tramwaj niskopodłogowy to tramwaj, który nie posiada stopni między jednym albo więcej wejściami a częścią albo całością pozostałej przestrzeni pasażerskiej."
To kryterium NGT6 jak najbardziej spełnia, co potwierdza jego obecność na liście u dołu (Flexity Classic).
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, o 14:51 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rbrt
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 14:51
Lokalizacja: Osiedle A-31

#12 Post autor: Rbrt » 26 paź 2009, o 17:35

EU8N pisze:(...) Z tego, co mówił kierownik Zajezdni Podgórze podczas dnia otwartego, będzie dobrze, jak wyjadą 3.
Patrząc na postępy prac przy tych wagonach śmiem wątpić, czy przynajmniej z jednym im się uda.
A swoją drogą czy nie mogliby wypuścić E6 na miasto żeby się niepotrzebnie nie kurzyły i zarabiały na siebie? W końcu na przykładzie E1 #163 i E6 #4926 widać, że przy małych nakładach można by je tymczasowo na miasto wypuścić...

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#13 Post autor: Arsents » 26 paź 2009, o 19:04

Rbrt pisze:
EU8N pisze:(...) Z tego, co mówił kierownik Zajezdni Podgórze podczas dnia otwartego, będzie dobrze, jak wyjadą 3.
Patrząc na postępy prac przy tych wagonach śmiem wątpić, czy przynajmniej z jednym im się uda.
A swoją drogą czy nie mogliby wypuścić E6 na miasto żeby się niepotrzebnie nie kurzyły i zarabiały na siebie? W końcu na przykładzie E1 #163 i E6 #4926 widać, że przy małych nakładach można by je tymczasowo na miasto wypuścić...
E6 został przemalowany i dostał numer 3012 /będzie jako nauka jazdy/ 'ciekawostki MW'
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, o 21:10 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#14 Post autor: EU8N » 26 paź 2009, o 20:10

Rbrt pisze:W końcu na przykładzie E1 #163(...)
Jednak mimo wszystko uważam, że wysyłanie na miasto wagonu w takim stanie jak #163 jest nieporozumieniem u przewoźnika na tak wysokim poziomie.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#15 Post autor: Locutus » 27 paź 2009, o 18:03

@ Kaszmir – definicja, którą przytoczyłeś jest podobna do tej z Polskiej Normy – innymi słowy również i EU8N jak i N8S-NF się na nią załapują. ;) Czyli nie miałeś racji, podkreślając, że EU8N będą niskowejściowe, a nie niskopodłogowe (wedle tejże definicji). ;)

Jeśli chodzi o definicję, której używam ja, pochodzi ona z dawnej dyskusji na temat formalnych różnic pomiędzy pojazdami niskopodłogowymi a niskowejściowymi z forum Infobusa...

Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 27 paź 2009, o 18:04 przez Locutus, łącznie zmieniany 2 razy.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”