Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 lis 2018, o 06:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 786 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lip 2011, o 15:04 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 818
Lokalizacja: Kraków
105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogloszenia/zamowienia-powyzej-14000-euro/news,4096,wykonanie-modernizacji-trzech.html

edit: My tu zajmujemy się GT8S i Bieżanowem, a tu MPK z takim czymś wyskakuje...



Wydzielam temat - K


Ostatnio edytowano 19 sty 2012, o 13:15 przez sienioo, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 15:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 17:41
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków
sienioo napisał(a):
105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogloszenia/zamowienia-powyzej-14000-euro/news,4096,wykonanie-modernizacji-trzech.html

edit: My tu zajmujemy się GT8S i Bieżanowem, a tu MPK z takim czymś wyskakuje...


:wow:
Tu jestem w szoku.


Ostatnio edytowano 13 lip 2011, o 15:22 przez Wraith, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 15:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 18:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Wieloczłonowy - coś jak Konstal/HCP 105N/2 tylko nisko-wejściowy?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal/HCP_105N/2

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 15:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 17:41
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków
Allemon napisał(a):
Wieloczłonowy - coś jak Konstal/HCP 105N/2 tylko nisko-wejściowy?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal/HCP_105N/2


Raczej dłuższy, HCP 105N/2 zbudowany jest z dwóch 105 z wstawką a u nas ma być zrobiony z trzech wozów.
Ale zobaczymy w SIWZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 16:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 17:20
Posty: 1325
Lokalizacja: Kraków
sienioo napisał(a):
105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/p...cji-trzech.html

edit: My tu zajmujemy się GT8S i Bieżanowem, a tu MPK z takim czymś wyskakuje...
Może tym chcą zastapić ufoki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 18:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2056
Lokalizacja: Kraków
sienioo napisał(a):
105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/p...cji-trzech.html
Jestem zaskoczony :O
Wraith napisał(a):
Raczej dłuższy, HCP 105N/2 zbudowany jest z dwóch 105 z wstawką a u nas ma być zrobiony z trzech wozów.
Ale zobaczymy w SIWZ.
Prawdopodobnie zostanie dorobiony czwarty niskowejściowy człon. W dodatku w przetargu jest nazwa tramwaju:
Cytuj:
405N - Kr
a czwórka sugeruje, że będzie to raczej 4-członowy tramwaj.
mkm3 napisał(a):
Może tym chcą zastapić ufoki?
Jeżeli miałyby być 4-członowe to tak.

EDIT 2: Jeżeli dobrze przeczytałem MPK nie będzie przerabiało 1 sztk. 405N - Kr, tylko ma zrobić to firma zewnętrzna za 5,5 mln zł.
Cytuj:
wykonanie modernizacji trzech tramwajów 105Na na jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą
tramwaj „405N – Kr” , przekazanie kompletnej dokumentacji technicznej wagonu 405N-Kr wraz z autorskimi
prawami majątkowymi, świadectwem homologacji lub poszerzonym badaniem technicznym wagonu po
modernizacji, pozytywnym wynikiem badań urządzeń elektrycznych w zakresie zakłóceń radioelektrycznych,
uruchomienie tramwaju i szkolenie w zakresie obsługi, konserwacji i napraw tramwaju z wykorzystaniem
urządzeń/ przyrządów i narzędzi specjalnych koniecznych do ich wykonania, przekazanie niezbędnego
kompletu urządzeń i narzędzi specjalnych niezbędnych do diagnozowania, konserwacji i napraw wagonu po
modernizacji, udzielenie gwarancjii na warunkach określonych w SIWZ


Myślę, że warto wydzielić osobny temat.


Ostatnio edytowano 13 lip 2011, o 18:18 przez Jopek36, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 18:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 17:20
Posty: 1325
Lokalizacja: Kraków
Ale cała niskopodłogowa czy tylko człony niskopodłogowe?

Ja też jestem zaskoczony, ale to na pewno jest tańsze rozwiązanie od kupowania bombek. Zapewne część części będzie z GT6.


Ostatnio edytowano 13 lip 2011, o 18:18 przez mkm3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 18:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2056
Lokalizacja: Kraków
mkm3 napisał(a):
Ale cała niskopodłogowa czy tylko człony niskopodłogowe?
Raczej będzie wstawiony jeden niskowejściowy człon, tj. w EU8N, ponieważ technicznie bądź ekonomicznie nie jest możliwe bądź opłacalne przerabianie wagonu 105Na na niskowejściowy.


Ostatnio edytowano 13 lip 2011, o 18:21 przez Jopek36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 18:48 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 818
Lokalizacja: Kraków
mkm3 napisał(a):
Ale cała niskopodłogowa czy tylko człony niskopodłogowe?

Ja też jestem zaskoczony, ale to na pewno jest tańsze rozwiązanie od kupowania bombek. Zapewne część części będzie z GT6.


Za 5,5 mln to można już kupić nowy, niskowejściowy tramwaj.... Za 3-4 lata to można będzie nabyć jakieś używańce niskowejściowe. Szkoda tyle kasy by przerabiać 105N złom.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 19:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2056
Lokalizacja: Kraków
Na podstawie poznańskiej glizdy obliczyłem (orientacyjnie), że:
* wagon 4 członowy (3 konstale + 1 niskowejściowy człon) miałby długość ok. 34m, więc raczej za mało aby zastąpić ufoki;
* wagon 5 członowy (3 konstale + 2 niskowejściowe człony) miałby długość ok. 40,5m, więc spokojnie taki tramwaj mógłby zastąpić ufoki, ale nie jest przekonany do tak długiego tramwaju, ze względu na nazwę jaką podało MPK w przetargu.
sienioo napisał(a):
Za 5,5 mln to można już kupić nowy, niskowejściowy tramwaj....
Jakiej długości i firmy, bo MPK jakby kupowało nowe tramwaje, wybrało by bombardiera.
sienioo napisał(a):
Za 3-4 lata to można będzie nabyć jakieś używańce niskowejściowe
Tylko jakiej byłyby długości?


Ostatnio edytowano 13 lip 2011, o 19:07 przez Jopek36, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 17:41
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków
jopek36 napisał(a):
* wagon 5 członowy (3 konstale + 2 niskowejściowe człony) miałby długość ok. 40,5m, więc spokojnie taki tramwaj mógłby zastąpić ufoki, ale nie jest przekonany do tak długiego tramwaju, ze względu na nazwę jaką podało MPK w przetargu.


Moderus Beta kosztuje niecałe 3mln , wiec dodawanie 1 członu wysokopodłowego za 2,5 mln chyba mija się z celem.
Wiec stawiam na 5 członów w konfiguracji WP-NP-WP-NP-WP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 19:56 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 2 maja 2011, o 22:38
Posty: 192
Lokalizacja: znienacka
jopek36 napisał(a):
Na podstawie poznańskiej glizdy obliczyłem (orientacyjnie), że:
* wagon 4 członowy (3 konstale + 1 niskowejściowy człon) miałby długość ok. 34m, więc raczej za mało aby zastąpić ufoki;
* wagon 5 członowy (3 konstale + 2 niskowejściowe człony) miałby długość ok. 40,5m, więc spokojnie taki tramwaj mógłby zastąpić ufoki, ale nie jest przekonany do tak długiego tramwaju, ze względu na nazwę jaką podało MPK w przetargu.

Pamiętaj, że nie tylko długość ma tutaj znaczenie. W jednoczłonowym tramwaju nie ma sprzęgów, więc nie ma strat miejsca w stosunku do długości.


Ostatnio edytowano 13 lip 2011, o 19:57 przez mcmcmac, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 20:04 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:29
Posty: 570
Lokalizacja: Wieliczka
Pomysł przypadł mi do gustu. Tylko dlaczego to ma się nazywać 405N?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 20:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2056
Lokalizacja: Kraków
mcmcmac napisał(a):
Pamiętaj, że nie tylko długość ma tutaj znaczenie. W jednoczłonowym tramwaju nie ma sprzęgów, więc nie ma strat miejsca w stosunku do długości.
Długość liczyłem na podstawie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal/HCP_105N/2 .
Mam nadzieję, że MPK da w SIWZ zapis o elektryce vossloh kiepe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2011, o 20:26 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 818
Lokalizacja: Kraków
jopek36 napisał(a):
sienioo napisał(a):
Za 5,5 mln to można już kupić nowy, niskowejściowy tramwaj....
Jakiej długości i firmy, bo MPK jakby kupowało nowe tramwaje, wybrało by bombardiera.
sienioo napisał(a):
Za 3-4 lata to można będzie nabyć jakieś używańce niskowejściowe
Tylko jakiej byłyby długości?


Ładowanie kasy w przeróbki GT8S czy innych tramów z zachodu jest sensowne, ale w polski złom to mija się z celem. Lepsze będą używańce niskowejściowe krótkie, niż 405N-kr. Ja się ciesze, że to tylko prototyp i na tym się skończy... Jak w Poznaniu po kilku latach pójdzie w krzaki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 786 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL