Konstal/Protram 405N-Kr

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

Konstal/Protram 405N-Kr

#1 Post autor: sienioo » 13 lip 2011, o 16:04

105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... rzech.html

edit: My tu zajmujemy się GT8S i Bieżanowem, a tu MPK z takim czymś wyskakuje...



Wydzielam temat - K
Ostatnio zmieniony 19 sty 2012, o 13:15 przez sienioo, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Wraith
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:41
Lokalizacja: Kraków

#2 Post autor: Wraith » 13 lip 2011, o 16:21

sienioo pisze:105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... rzech.html

edit: My tu zajmujemy się GT8S i Bieżanowem, a tu MPK z takim czymś wyskakuje...
:wow:
Tu jestem w szoku.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, o 16:22 przez Wraith, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#3 Post autor: Allemon » 13 lip 2011, o 16:34

Wieloczłonowy - coś jak Konstal/HCP 105N/2 tylko nisko-wejściowy?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal/HCP_105N/2
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
Wraith
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:41
Lokalizacja: Kraków

#4 Post autor: Wraith » 13 lip 2011, o 16:39

Allemon pisze:Wieloczłonowy - coś jak Konstal/HCP 105N/2 tylko nisko-wejściowy?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal/HCP_105N/2
Raczej dłuższy, HCP 105N/2 zbudowany jest z dwóch 105 z wstawką a u nas ma być zrobiony z trzech wozów.
Ale zobaczymy w SIWZ.

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1355
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

#5 Post autor: mkm3 » 13 lip 2011, o 17:06

sienioo pisze:105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/p...cji-trzech.html

edit: My tu zajmujemy się GT8S i Bieżanowem, a tu MPK z takim czymś wyskakuje...
Może tym chcą zastapić ufoki?

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#6 Post autor: Jopek36 » 13 lip 2011, o 19:06

sienioo pisze:105N będzie niskopodłogowa?

http://mpk.krakow.pl/pl/p...cji-trzech.html
Jestem zaskoczony :O
Wraith pisze: Raczej dłuższy, HCP 105N/2 zbudowany jest z dwóch 105 z wstawką a u nas ma być zrobiony z trzech wozów.
Ale zobaczymy w SIWZ.
Prawdopodobnie zostanie dorobiony czwarty niskowejściowy człon. W dodatku w przetargu jest nazwa tramwaju:
405N - Kr
a czwórka sugeruje, że będzie to raczej 4-członowy tramwaj.
mkm3 pisze:Może tym chcą zastapić ufoki?
Jeżeli miałyby być 4-członowe to tak.

EDIT 2: Jeżeli dobrze przeczytałem MPK nie będzie przerabiało 1 sztk. 405N - Kr, tylko ma zrobić to firma zewnętrzna za 5,5 mln zł.
wykonanie modernizacji trzech tramwajów 105Na na jednoprzestrzenny, wieloczłonowy z niską podłogą
tramwaj „405N – Kr” , przekazanie kompletnej dokumentacji technicznej wagonu 405N-Kr wraz z autorskimi
prawami majątkowymi, świadectwem homologacji lub poszerzonym badaniem technicznym wagonu po
modernizacji, pozytywnym wynikiem badań urządzeń elektrycznych w zakresie zakłóceń radioelektrycznych,
uruchomienie tramwaju i szkolenie w zakresie obsługi, konserwacji i napraw tramwaju z wykorzystaniem
urządzeń/ przyrządów i narzędzi specjalnych koniecznych do ich wykonania, przekazanie niezbędnego
kompletu urządzeń i narzędzi specjalnych niezbędnych do diagnozowania, konserwacji i napraw wagonu po
modernizacji, udzielenie gwarancjii na warunkach określonych w SIWZ
Myślę, że warto wydzielić osobny temat.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, o 19:18 przez Jopek36, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1355
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

#7 Post autor: mkm3 » 13 lip 2011, o 19:17

Ale cała niskopodłogowa czy tylko człony niskopodłogowe?

Ja też jestem zaskoczony, ale to na pewno jest tańsze rozwiązanie od kupowania bombek. Zapewne część części będzie z GT6.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, o 19:18 przez mkm3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: Jopek36 » 13 lip 2011, o 19:21

mkm3 pisze:Ale cała niskopodłogowa czy tylko człony niskopodłogowe?
Raczej będzie wstawiony jeden niskowejściowy człon, tj. w EU8N, ponieważ technicznie bądź ekonomicznie nie jest możliwe bądź opłacalne przerabianie wagonu 105Na na niskowejściowy.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, o 19:21 przez Jopek36, łącznie zmieniany 1 raz.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#9 Post autor: sienioo » 13 lip 2011, o 19:48

mkm3 pisze:Ale cała niskopodłogowa czy tylko człony niskopodłogowe?

Ja też jestem zaskoczony, ale to na pewno jest tańsze rozwiązanie od kupowania bombek. Zapewne część części będzie z GT6.
Za 5,5 mln to można już kupić nowy, niskowejściowy tramwaj.... Za 3-4 lata to można będzie nabyć jakieś używańce niskowejściowe. Szkoda tyle kasy by przerabiać 105N złom.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: Jopek36 » 13 lip 2011, o 20:03

Na podstawie poznańskiej glizdy obliczyłem (orientacyjnie), że:
* wagon 4 członowy (3 konstale + 1 niskowejściowy człon) miałby długość ok. 34m, więc raczej za mało aby zastąpić ufoki;
* wagon 5 członowy (3 konstale + 2 niskowejściowe człony) miałby długość ok. 40,5m, więc spokojnie taki tramwaj mógłby zastąpić ufoki, ale nie jest przekonany do tak długiego tramwaju, ze względu na nazwę jaką podało MPK w przetargu.
sienioo pisze:Za 5,5 mln to można już kupić nowy, niskowejściowy tramwaj....
Jakiej długości i firmy, bo MPK jakby kupowało nowe tramwaje, wybrało by bombardiera.
sienioo pisze:Za 3-4 lata to można będzie nabyć jakieś używańce niskowejściowe
Tylko jakiej byłyby długości?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, o 20:07 przez Jopek36, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Wraith
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:41
Lokalizacja: Kraków

#11 Post autor: Wraith » 13 lip 2011, o 20:26

jopek36 pisze: * wagon 5 członowy (3 konstale + 2 niskowejściowe człony) miałby długość ok. 40,5m, więc spokojnie taki tramwaj mógłby zastąpić ufoki, ale nie jest przekonany do tak długiego tramwaju, ze względu na nazwę jaką podało MPK w przetargu.
Moderus Beta kosztuje niecałe 3mln , wiec dodawanie 1 członu wysokopodłowego za 2,5 mln chyba mija się z celem.
Wiec stawiam na 5 członów w konfiguracji WP-NP-WP-NP-WP

mcmcmac
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: 2 maja 2011, o 23:38
Lokalizacja: znienacka

#12 Post autor: mcmcmac » 13 lip 2011, o 20:56

jopek36 pisze:Na podstawie poznańskiej glizdy obliczyłem (orientacyjnie), że:
* wagon 4 członowy (3 konstale + 1 niskowejściowy człon) miałby długość ok. 34m, więc raczej za mało aby zastąpić ufoki;
* wagon 5 członowy (3 konstale + 2 niskowejściowe człony) miałby długość ok. 40,5m, więc spokojnie taki tramwaj mógłby zastąpić ufoki, ale nie jest przekonany do tak długiego tramwaju, ze względu na nazwę jaką podało MPK w przetargu.
Pamiętaj, że nie tylko długość ma tutaj znaczenie. W jednoczłonowym tramwaju nie ma sprzęgów, więc nie ma strat miejsca w stosunku do długości.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, o 20:57 przez mcmcmac, łącznie zmieniany 1 raz.

agatap
Dyspozytor
Posty: 570
Rejestracja: 1 lis 2010, o 11:29
Lokalizacja: Wieliczka

#13 Post autor: agatap » 13 lip 2011, o 21:04

Pomysł przypadł mi do gustu. Tylko dlaczego to ma się nazywać 405N?

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#14 Post autor: Jopek36 » 13 lip 2011, o 21:09

mcmcmac pisze:Pamiętaj, że nie tylko długość ma tutaj znaczenie. W jednoczłonowym tramwaju nie ma sprzęgów, więc nie ma strat miejsca w stosunku do długości.
Długość liczyłem na podstawie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal/HCP_105N/2 .
Mam nadzieję, że MPK da w SIWZ zapis o elektryce vossloh kiepe.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: sienioo » 13 lip 2011, o 21:26

jopek36 pisze:
sienioo pisze:Za 5,5 mln to można już kupić nowy, niskowejściowy tramwaj....
Jakiej długości i firmy, bo MPK jakby kupowało nowe tramwaje, wybrało by bombardiera.
sienioo pisze:Za 3-4 lata to można będzie nabyć jakieś używańce niskowejściowe
Tylko jakiej byłyby długości?
Ładowanie kasy w przeróbki GT8S czy innych tramów z zachodu jest sensowne, ale w polski złom to mija się z celem. Lepsze będą używańce niskowejściowe krótkie, niż 405N-kr. Ja się ciesze, że to tylko prototyp i na tym się skończy... Jak w Poznaniu po kilku latach pójdzie w krzaki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”