Düwag GT8S, GT8C, GT8N

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1051 Post autor: Arsents » 16 gru 2019, o 20:33

krakus pisze:
seven2101 pisze:Czy w tym roku wyjedzie jakiś tramwaj z modernizacji?
Zakończono modernizację ostatnich w bieżącym roku GT8N 314 i 312.
W TR już oczekują na remont kolejne 309,308.
A 310 opuścili?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 115
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1052 Post autor: seven2101 » 17 gru 2019, o 06:36

Według TTSS jeździ dziś RF314

kucyk
Dyrektor
Posty: 2702
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1053 Post autor: kucyk » 17 gru 2019, o 12:08

seven2101 pisze:Według TTSS jeździ dziś RF314
Dokładnie na "11". ^_^

kucyk
Dyrektor
Posty: 2702
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1054 Post autor: kucyk » 23 gru 2019, o 21:25

Dzisiaj kolejny debiut na ulicach Krakowa. Wagon #RF 312 w ruchu ulicznym:

http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... l-na-linie

krakus
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1055 Post autor: krakus » 23 gru 2019, o 22:02

Całkiem niedawno bo 28 listopada br. minęła 10 rocznica odkąd GT8S pojawiły się na mieście w ruchu liniowym.
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=61148

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1056 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 5 sty 2020, o 01:35

Trochę odgrzewając wątek jazdy przez tunel.
Impuls pisze:...Nie wiem czy przez wiek, czy opory na dachu, chłodzenie. E1 i E2 w tunelu w Wiedniu normalnie kursują. GT8SU w Niemczech też.
Tunel jest pożarowo skrajnie trudnym przypadkiem - zwłaszcza gdy tunel ma tylko jedną nawę wspólną dla obu torów lub gdy poszczególne nawy tunelu są zbliżone przekrojem do skrajni budowli (brak wygodnych dróg ucieczki). Stąd wpuszczenie danego typu taboru może wiązać się ze spełnianiem norm bezpieczeństwa pożarowego.

O ile w Polsce od dłuższego czasu obowiązują dość rygorystyczne normy p.poż. dotyczące taboru szynowego to w innych krajach było z tym różnie. Nasza krajowa PN-K 02511 miała dawniej zastosowanie najpierw tylko do "kolejówki" potem wpisano ją literalnie do rozporządzenia odnośnie wymogów dla tramwajów... a dopiero później (choć prace trwały równolegle) pojawiła się europejska norma PN-EN 45545, która wykorzystuje dużo wiedzy i doświadczenia nie tylko z norm niemieckich czy włoskich (włosi też mieli "hopla" na punkcie bezpieczeństwa pożarowego) lecz w dużej mierze wykorzystuje doświadczenia Instytutu Kolejnictwa z PN-K 02511. Wszak jednym z kluczowych ekspertów europejskiego programu TransFeu była p. dr. Jolanta Radziszewska-Wolińska o potężnej wiedzy odnośnie "pożarówki".

Stąd może być tak, że np. jest jakiś tramwaj w Wiedniu co nie spełnia żadnych obecnych norm, lecz jeździ po tunelach tamże na prawie lex retro non agit. Zaś ten sam typ wagonu sprowadzony po Polski w ramach uzyskiwania dopuszczenia do ruchu nie przejdzie albo w ogóle przez PN-K 02511 i nigdzie nie pojedzie, albo będzie miał materiały które klasą swej palności nie pozwolą na wpuszczenie go do tunelu.

Z technicznego punktu widzenia najlepiej gdyby tramwaje (ogólnie pojazdy) wpuszczane w tunel spełniały klasę HL2 lub HL3 wedle PN-EN 45545-2 (w zależności od parametrów tunelu). Niestety nasze prawodawstwo jeszcze bazuje na starej PN-K 02511, która jest mniej precyzyjna... i do której już mało kto robi badania dla wystawienia odpowiednich certyfikatów.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 115
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1057 Post autor: seven2101 » 1 lut 2020, o 16:11

Które z GT8S są teraz modernizowane?

Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1058 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 1 lut 2020, o 16:34

seven2101 pisze:Które z GT8S są teraz modernizowane?
RF308, RF309 i RF312.
Przynajmniej według PSMKMS :)

suchy
Dyrektor
Posty: 2421
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1059 Post autor: suchy » 1 lut 2020, o 17:26

Wonsz_w_pomidorach pisze:RF308, RF309 i RF312.
Przynajmniej według PSMKMS :)
RF312 już wyjechał pod koniec grudnia:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... l-na-linie

Impuls
Dyrektor
Posty: 1515
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1060 Post autor: Impuls » 18 lut 2020, o 22:54

Wygląda na to, że RF310 dołączył do TR. Na placu od strony Brożka pozostał już tylko jeden wsad (nowy człon do modernizacji z poprzedniego przetargu). Człony do 309,308,310 są już w TR. Obok stoi człon do wywiezienia. Na Blokowej na którą wywożone są środkowe człony nie ma po nich śladu, zostały pocięte. Oby teraz Autosan wywiązał się terminowo z nowego przetargu i następne modernizacje były planowo przeprowadzane.

krakus
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1061 Post autor: krakus » 9 mar 2020, o 18:51

Do ruchu powrócił kolejny zmodernizowany GT8N #RF309.Dzisiaj widziany na linii "11".

kucyk
Dyrektor
Posty: 2702
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1062 Post autor: kucyk » 10 mar 2020, o 07:16

krakus pisze:
9 mar 2020, o 18:51
Do ruchu powrócił kolejny zmodernizowany GT8N #RF309.Dzisiaj widziany na linii "11".
Potwierdzam. Był dokładnie na 11-05. ;)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1063 Post autor: Arsents » 15 mar 2020, o 20:01

Czy był przetarg na niskie człony dla #301-307?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7538
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1064 Post autor: Locutus » 26 kwie 2020, o 10:49

Dla porządku: na miasto wyjechał wczoraj #RF308: http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... l-na-linie

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1065 Post autor: tomta1 » 26 kwie 2020, o 12:05

Po #RF308 zapewne kolejne, które wyjadą, to #RF307 i #RF310. Potem podejrzewam #RF306. A dalej? Wszystkie pozostałe (#RF301–305) są pomalowane w reklamy. Ciekawe, czy czas na emisje reklam się kończy (część z nich ma całkiem świeże reklamy – najdłużej jest Lewiatan, już parę lat, a reszta jest krócej, choć nie wiem ile) i czy w zamian za wyłączenie z użytkowania na dłuższą chwilę każda z reklam doczeka się relokacji na innym wozie.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”