Düwag GT8S, GT8C, GT8N

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1006 Post autor: Adrian » 5 lut 2019, o 20:14

kucyk pisze:
busfan1234 pisze:Nie jeździ jeszcze.
Dzisiaj już zaczął. Kursował na "6". Szczegóły:

http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ch-krakowa

Wygląda na to, że będą sprowadzać kolejne do Krakowa. :hmm:
Niczym nie różni się od GT8N...

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1007 Post autor: krakus » 5 lut 2019, o 20:55

Adrian pisze:
kucyk pisze:
busfan1234 pisze:Nie jeździ jeszcze.
Dzisiaj już zaczął. Kursował na "6". Szczegóły:

http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ch-krakowa

Wygląda na to, że będą sprowadzać kolejne do Krakowa. :hmm:
Niczym nie różni się od GT8N...
Otóż różni go jeden mały szczegół-miękkie siedziska :)takie same jak przed sprowadzeniem do KRK.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1008 Post autor: gagacek » 8 lut 2019, o 08:31

krakus pisze:Otóż różni go jeden mały szczegół-miękkie siedziska :)takie same jak przed sprowadzeniem do KRK.
A tak patrząc z boku przykro patrzeć na to wieczne rzeźbienie w g., gdzie zawsze niedoróbki wychodzą w praktyce, podczas gdy można było kupić 36 sztuk NF6D za grosze. Za ten bezsens płacimy wszyscy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1009 Post autor: Locutus » 8 lut 2019, o 08:54

Niestety. Nie sposób się nie podpisać pod Twoją wypowiedzią...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1010 Post autor: suchy » 8 lut 2019, o 10:15

gagacek pisze:podczas gdy można było kupić 36 sztuk NF6D za grosze.
Masz na myśli wagony z Bochum? Przecież tam jest rozstaw 1000mm, więc po co mielibyśmy kupować 36 wagonów z niepasującym rozstawem osi?

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1011 Post autor: gagacek » 8 lut 2019, o 10:42

suchy pisze:Masz na myśli wagony z Bochum? Przecież tam jest rozstaw 1000mm, więc po co mielibyśmy kupować 36 wagonów z niepasującym rozstawem osi?
Tak. Konstrukcyjnie różnica polega na pękających wydłużonych szczątkowych osiach w wersji na 1000mm. Usterka została bardzo dokładnie przebadana, tyle, że interesujące nas tramwaje 1435mm w/w wady nie posiadają i są z powodzeniem w dużej ilości eksploatowane. Aby było tragiczniej, Łódź od samego początku rozsądnie brała pod uwagę wariant wymiany wózków na nowe, co w kosztach równałoby się P5 konstali. Jeszcze bardziej tragicznie - oni do tego zmieniają jeszcze biegunowość zasilania.
Naprawdę nie chcę już dosadniej komentować, ale te wyrzucone w błoto 70000000zł, dla niektórych na waciki, można było przeznaczyć na remont Krakowskiej czy wykup lasów, o samym remoncie infr. już nie wspomnę. Może ktoś przeraził się tym, że w takim wypadku trzeba by wziąć się do roboty i zagospodarować 36 szt...

[edit] NF6D 1435mm ma po prostu krótsze osie. Przy wymianie wózków, dodatkowo w takiej serii, przejście na 1435mm byłoby bezproblemowe.
Ostatnio zmieniony 9 lut 2019, o 09:56 przez gagacek, łącznie zmieniany 1 raz.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1012 Post autor: Lw25 » 8 lut 2019, o 11:39

NF6D na 1435 chyba nie ma dostępnych, ale w Niemczech już niskacze 1435 zaczynają trafiać na złom. Oby te z Norymbergi przytulili, jak Norymberga się zacznie starszych typów pozbywać.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1013 Post autor: gagacek » 8 lut 2019, o 13:19

Z tej rodziny 1435mm są w Düsseldorf 48, Bonn 24, Rostock 40, Kassel 25. Lipsk 56 z rozstawem 1458. Szanse na ich zdobycie równe zeru. Co do tych z Norymbergii to miejmy tylko nadzieję, że ktoś zacznie czynić starania (co akurat w tym wypadku zbyt trudne nie będzie), a nie tylko zajmować się przejadaniem budżetu.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1014 Post autor: Locutus » 9 lut 2019, o 10:03

Te z Bremy już przeszły koło nosa ku mojej rozpaczy…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Cracovian_E1
Znawca
Posty: 23
Rejestracja: 4 gru 2017, o 16:50
Lokalizacja: Wiedeń
Kontakt:

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1015 Post autor: Cracovian_E1 » 23 mar 2019, o 07:32

Jak tam z modernizacją GT8S na GT8N? Jakie wozy stoją w TR i kiedy kolejne debiuty z pasażerami?

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1016 Post autor: Arsents » 23 mar 2019, o 13:13

#311, 319, 318
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

busfan1234
Specjalista
Posty: 165
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:36

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1017 Post autor: busfan1234 » 24 mar 2019, o 23:57

Arsents pisze:#311, 319, 318
311 już wrócił na zajezdnię.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1018 Post autor: gagacek » 26 mar 2019, o 15:29

Locutus pisze:Te z Bremy już przeszły koło nosa ku mojej rozpaczy…
OIDP Frankfurt będzie niedługo uwalniał Siemens-Duewag Typ R. Pytanie czy warto?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1019 Post autor: Locutus » 27 mar 2019, o 07:33

Biorąc pod uwagę to, że niska podłoga ciągle jest na wagę złota, jeśli tylko nie policzą sobie za te wagony jak za woły, to warto. No ale MPK zapewne uzna, że GT8U to lepszy interes...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3447
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Düwag GT8S, GT8C, GT8N

#1020 Post autor: lukaszpdg » 2 kwie 2019, o 20:24

Jeśli dobrze widziałem to RF311 stał w zajezdni od strony Brożka, więc pewnie jeszcze kilka dni i wyjedzie na krakowskie torowiska.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”