Rozdział taboru - tramwaje

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7920
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3316 Post autor: Locutus » 2 sty 2022, o 11:29

Okej, czyli nabrałem się na niedomagający TTSS… Pozostaje mi tylko przeprosić za pomyłkę…

...ale na 21 i tak by te dwa czy trzy wozy wygospodarowali gdyby naprawdę chcieli… ;-)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7920
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3317 Post autor: Locutus » 2 lip 2022, o 13:50

Piekło zamarza.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dzis- ... 46754.html

Dzisiaj mieliśmy niemal 100% LF (gdyby nie dwa wiedeńce solo na 21, byłoby 100%, serio, nie wiem, czemu się tak na te wiedeńczyki upierają), a od poniedziałku ma być w dni powszednie 90% LF. Jasne, mogłoby być i 100%, więc sukces nie jest całkowity, ale i tak będzie lepiej niż było.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7920
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3318 Post autor: Locutus » 31 lip 2022, o 10:32

Piekło kontynuuje zamarzanie. Od wczoraj na dziesiątce w weekendy mamy obsługę w 100% stadlerami (jako że dwie brygady są z Podgórza, zapewne będą się na nich czasem pojawiać też NGT8)… I ponoć tak ma zostać… W dni powszednie zaś podobno ma być mix stadlerów i wiedeńczyków… Również na 22 pojawił się mix stadlerów i wiedeńczyków (z przewagą tych pierwszych). Za to stadlery znikły z dziewiątki, gdzie obecnie w weekendy dominują EU8N z dodatkiem NGT6…

Źródło: http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... aszyckiego

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3319 Post autor: Impuls » 6 sie 2022, o 21:49

Właśnie jak piekło zacznie zamarzać, to sytuacja z przydziałem taboru tramwajowego się pogorszy. Obecnie mamy rozdział taboru tramwajowego z przydziałem na dni słoneczne (przewidywana temperatura powyżej 25 stopni) i pozostałe dni. Ogólnie ostatnio serwują tabor jak w dni słoneczne. Przypuszczam, że tak dobrego przydziału jak w wakacje 2022r. za chwilę mieć już nie będziemy. Wiedeńczyki i Konstale muszą wyjeżdżać swoje kilometry.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7920
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3320 Post autor: Locutus » 7 sie 2022, o 07:37

Ja jestem coraz mocniej przekonany, że wierchuszka MPK nadaje się jedynie do pilnej wymiany... Pomiędzy zachowaniami z pogranicza mobbingu, które doprowadziły do drastycznego niedoboru prowadzących a skandalicznym rozdziałem taboru, który jest jak pokazanie środkowego palca osobom starszym, niepełnosprawnym czy poruszającym się z małymi dziećmi w wózkach, sam nie wiem co gorsze, ale wszystko to pokazuje, że ci państwo już nie powinni podejmować decyzji...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Rozdział taboru - tramwaje

#3321 Post autor: Kitek » 18 wrz 2022, o 12:47

Przeniosę dyskusję do właściwego wątku:
kucyk pisze:
17 wrz 2022, o 08:21
Dobijanie KM w Krakowie trwa w najlepsze. :wall:
Uwielbiam takie tezy niepoparte faktami :lmao:
kucyk pisze:
17 wrz 2022, o 08:21
Na Kurdwanów 3 linie w pełni obsługiwane w weekend 32 metrowym taborem, na Borek Fałęcki 2 linie w takim samym taborze. Czy w tych miejscach są takie wielkie potoki w dni wolne aby tak duży tabor kursował?
Linie obsługujące Kurdwanów i Borek jeżdżą w różne rejony miasta i tam większy tabor jest potrzebny (akurat w weekendy na "22" oprócz NGT8 i STL "raczy się" pasażerów trzema wiedeńcami, więc trudno mówić o pełnym komforcie na linii, która jako jedyna łączy Borek z Halą Targową przez nieobecność "19" w soboty i niedziele).
kucyk pisze:
17 wrz 2022, o 08:21
A na takiej Wielickiej, Teligi i Ćwiklińskiej są 3 linie tramwajowe w których nawet do i z samej końcówki dojeżdża po kilkanaście osób w każdym wagonie i dajemy złomy ze środkową częścią niskowejsciową.
Akurat w sprawie "9" można powiedzieć, że sami jesteście sobie winni (Wy, czyli mieszkańcy Prokocimia i Bieżanowa), ponieważ nie korzystacie chętnie z tej linii w weekendy, co daje pretekst do zmian taborowych.
kucyk pisze:
17 wrz 2022, o 08:21
Sprawę przekażę radnym dzielnicy bo mam obawy, że o niczym nie wiedzą. :/
Przekaż też, by zabrano Wam weekendowe ~f=10 na "3" i z powrotem przerzucono te kursy na "70" :lmao:

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Rozdział taboru - tramwaje

#3322 Post autor: Kitek » 29 paź 2022, o 11:54

Kontynnuję tutaj:
Locutus pisze:
29 paź 2022, o 07:50
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/432-2022

Zamykają odcinek do Bratysławskiej, żeby zdemontować przejazdówkę, zrobić mały remont torowiska, no i przygotować powrót tramwajów na pętlę Krowodrza Górka. Zaliczymy powrót linii 73 – ciekawe czy będzie cała w Stadlerach, a jeśli tak, to skąd je zgarną (bo nawet gdyby przestali dusić w zajezdni cztery wozy z nowej dostawy, które nie wiadomo czemu nie wyjechały jeszcze na miasto, mimo dokonania odbiorów, to i tak nie styknie)…
Linia "73" będzie cała w wagonach NGT8 i STL. Z tego co podają, wozy o długości 32m "zgarną" częściowo z linii "9", "10" i "14".

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7920
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3323 Post autor: Locutus » 30 paź 2022, o 08:48

Okej, dzięki…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Rozdział taboru - tramwaje

#3324 Post autor: Kitek » 27 gru 2022, o 12:58

Czekają nas spore zmiany w takim razie:
psmkms pisze: Obecnie, jeśli nic nie ulegnie zmianie, po 10 latach eksploatacji wagonów wiedeńskich w obu krakowskich zajezdniach, ponownie zostaną one zgrupowane w Nowej Hucie. Ich rola w pierwszych miesiącach 2023 roku powinna zostać bardzo mocno ograniczona. Jeśli w ogóle w ruchu utrzymają się składy E1+c3, będą one obsługiwać linie szczytowe tylko w dni powszednie. Wozy E1 solo zapewne nieco dłużej będą kursować na linii 16.

Jednocześnie z zajezdni Nowa Huta do Podgórza przeniesione zostaną wszystkie składy 2x105Na. W obu krakowskich zajezdniach pozostaną natomiast w liniowej eksploatacji pociągi 3x105Na. Są spore szanse, że stopiątki właśnie w trójwagonowej postaci będą kursować po Krakowie najdłużej.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ajezdniach

kucyk
Dyrektor
Posty: 3295
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3325 Post autor: kucyk » 19 sty 2023, o 10:51

Kitek pisze:
27 gru 2022, o 12:58
Czekają nas spore zmiany w takim razie:
psmkms pisze: Obecnie, jeśli nic nie ulegnie zmianie, po 10 latach eksploatacji wagonów wiedeńskich w obu krakowskich zajezdniach, ponownie zostaną one zgrupowane w Nowej Hucie. Ich rola w pierwszych miesiącach 2023 roku powinna zostać bardzo mocno ograniczona. Jeśli w ogóle w ruchu utrzymają się składy E1+c3, będą one obsługiwać linie szczytowe tylko w dni powszednie. Wozy E1 solo zapewne nieco dłużej będą kursować na linii 16.

Jednocześnie z zajezdni Nowa Huta do Podgórza przeniesione zostaną wszystkie składy 2x105Na. W obu krakowskich zajezdniach pozostaną natomiast w liniowej eksploatacji pociągi 3x105Na. Są spore szanse, że stopiątki właśnie w trójwagonowej postaci będą kursować po Krakowie najdłużej.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ajezdniach
Mamy 19 stycznia i póki co nie widać tych szumnych planów (plotek???) przez Was zapowiadanych?

Ja piszę o czym innym. Od kilku dni obserwuję coraz mniejsze wykorzystanie taboru tramwajowego o długości 32- 33 metrowego. Z każdym dniem przybywa krótkich wagonów wysyłanych na linie: "10" i "14". Szczególnie ta pierwsza linia coś nie może mieć tylko dłuższego taboru - wiadomo propaganda ze strony Urzędników Miasta i MPK. Dzisiaj aż 4 wagony NGT6 wysłane na tą linię przez Podgórze. Na "14" jest takich brygad z krótkim taborem w ilości szt. 3. Na "9" oczywiście cały czas 4 brygady z Podgórza w taborze krótkich Bombardierów. Niech mi ktoś wyjaśni dlaczego MPK nie może te dobitki na tych liniach obsadzić dłuższym taborem skoro w Krakowie mamy prawie 100 wagonów o długości 32 - 33 metry? Nie rozumiem tej polityki. Nie dochodzą do mnie głosy typu: bo przeglądy, naprawy. Ten tabor jest praktycznie nie psujący się. Rozumiem kilka sztuk stojących na zajezdniach. Ale nie więcej. Może odpowiedni artykuł który ukaże się w mediach?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7920
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3326 Post autor: Locutus » 20 sty 2023, o 06:55

Hmm... O ile NGT8, których jest 24, to rzeczywiście tabor niepsujący się, o tyle nie mam wrażenia jakoby Lajkoniki spełniały podobnie wysokie standardy bezawaryjności...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3327 Post autor: DaroKRK » 21 sty 2023, o 12:08

Aż żal, że nie kupiliśmy tych NGT8 w ilości 50 sztuk, a raczej żal, że ówczesny przetarg nie figurował na 50 sztuk.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7920
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - tramwaje

#3328 Post autor: Locutus » 22 sty 2023, o 11:43

Przede wszystkim żal, że w poprzednim zamówieniu doszło do zmiany przedmiotu zamówienia już w trakcie postępowania (a może pomiędzy momentem, gdy szumnie zapowiedziano je w mediach, a momentem ogłoszenia? Nie pamiętam już takich szczegółów)… Bo inaczej mielibyśmy te pięćdziesiąt NGT8… Ale MPK – już ogłosiwszy wszem i wobec, że będziemy kupować dłuższe tramwaje – koniec końców jednak kupiło 26 sztuk NGT6…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#3329 Post autor: DaroKRK » 22 sty 2023, o 13:24

Tak czy inaczej, już wtedy przy NGT6 nie myślano przyszłościowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”