Rozdział taboru - tramwaje
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7920
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozdział taboru - tramwaje
Okej, czyli nabrałem się na niedomagający TTSS… Pozostaje mi tylko przeprosić za pomyłkę…
...ale na 21 i tak by te dwa czy trzy wozy wygospodarowali gdyby naprawdę chcieli… ;-)
Pozdrawiam!
LOKI
...ale na 21 i tak by te dwa czy trzy wozy wygospodarowali gdyby naprawdę chcieli… ;-)
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7920
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozdział taboru - tramwaje
Piekło zamarza.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dzis- ... 46754.html
Dzisiaj mieliśmy niemal 100% LF (gdyby nie dwa wiedeńce solo na 21, byłoby 100%, serio, nie wiem, czemu się tak na te wiedeńczyki upierają), a od poniedziałku ma być w dni powszednie 90% LF. Jasne, mogłoby być i 100%, więc sukces nie jest całkowity, ale i tak będzie lepiej niż było.
Pozdrawiam!
LOKI
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dzis- ... 46754.html
Dzisiaj mieliśmy niemal 100% LF (gdyby nie dwa wiedeńce solo na 21, byłoby 100%, serio, nie wiem, czemu się tak na te wiedeńczyki upierają), a od poniedziałku ma być w dni powszednie 90% LF. Jasne, mogłoby być i 100%, więc sukces nie jest całkowity, ale i tak będzie lepiej niż było.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7920
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozdział taboru - tramwaje
Piekło kontynuuje zamarzanie. Od wczoraj na dziesiątce w weekendy mamy obsługę w 100% stadlerami (jako że dwie brygady są z Podgórza, zapewne będą się na nich czasem pojawiać też NGT8)… I ponoć tak ma zostać… W dni powszednie zaś podobno ma być mix stadlerów i wiedeńczyków… Również na 22 pojawił się mix stadlerów i wiedeńczyków (z przewagą tych pierwszych). Za to stadlery znikły z dziewiątki, gdzie obecnie w weekendy dominują EU8N z dodatkiem NGT6…
Źródło: http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... aszyckiego
Pozdrawiam!
LOKI
Źródło: http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... aszyckiego
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozdział taboru - tramwaje
Właśnie jak piekło zacznie zamarzać, to sytuacja z przydziałem taboru tramwajowego się pogorszy. Obecnie mamy rozdział taboru tramwajowego z przydziałem na dni słoneczne (przewidywana temperatura powyżej 25 stopni) i pozostałe dni. Ogólnie ostatnio serwują tabor jak w dni słoneczne. Przypuszczam, że tak dobrego przydziału jak w wakacje 2022r. za chwilę mieć już nie będziemy. Wiedeńczyki i Konstale muszą wyjeżdżać swoje kilometry.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7920
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozdział taboru - tramwaje
Ja jestem coraz mocniej przekonany, że wierchuszka MPK nadaje się jedynie do pilnej wymiany... Pomiędzy zachowaniami z pogranicza mobbingu, które doprowadziły do drastycznego niedoboru prowadzących a skandalicznym rozdziałem taboru, który jest jak pokazanie środkowego palca osobom starszym, niepełnosprawnym czy poruszającym się z małymi dziećmi w wózkach, sam nie wiem co gorsze, ale wszystko to pokazuje, że ci państwo już nie powinni podejmować decyzji...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozdział taboru - tramwaje
Przeniosę dyskusję do właściwego wątku:

Uwielbiam takie tezy niepoparte faktami

Linie obsługujące Kurdwanów i Borek jeżdżą w różne rejony miasta i tam większy tabor jest potrzebny (akurat w weekendy na "22" oprócz NGT8 i STL "raczy się" pasażerów trzema wiedeńcami, więc trudno mówić o pełnym komforcie na linii, która jako jedyna łączy Borek z Halą Targową przez nieobecność "19" w soboty i niedziele).
Akurat w sprawie "9" można powiedzieć, że sami jesteście sobie winni (Wy, czyli mieszkańcy Prokocimia i Bieżanowa), ponieważ nie korzystacie chętnie z tej linii w weekendy, co daje pretekst do zmian taborowych.
Przekaż też, by zabrano Wam weekendowe ~f=10 na "3" i z powrotem przerzucono te kursy na "70"

Rozdział taboru - tramwaje
Kontynnuję tutaj:
Linia "73" będzie cała w wagonach NGT8 i STL. Z tego co podają, wozy o długości 32m "zgarną" częściowo z linii "9", "10" i "14".Locutus pisze: ↑29 paź 2022, o 07:50https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/432-2022
Zamykają odcinek do Bratysławskiej, żeby zdemontować przejazdówkę, zrobić mały remont torowiska, no i przygotować powrót tramwajów na pętlę Krowodrza Górka. Zaliczymy powrót linii 73 – ciekawe czy będzie cała w Stadlerach, a jeśli tak, to skąd je zgarną (bo nawet gdyby przestali dusić w zajezdni cztery wozy z nowej dostawy, które nie wiadomo czemu nie wyjechały jeszcze na miasto, mimo dokonania odbiorów, to i tak nie styknie)…
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7920
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozdział taboru - tramwaje
Okej, dzięki…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozdział taboru - tramwaje
Czekają nas spore zmiany w takim razie:
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ajezdniachpsmkms pisze: Obecnie, jeśli nic nie ulegnie zmianie, po 10 latach eksploatacji wagonów wiedeńskich w obu krakowskich zajezdniach, ponownie zostaną one zgrupowane w Nowej Hucie. Ich rola w pierwszych miesiącach 2023 roku powinna zostać bardzo mocno ograniczona. Jeśli w ogóle w ruchu utrzymają się składy E1+c3, będą one obsługiwać linie szczytowe tylko w dni powszednie. Wozy E1 solo zapewne nieco dłużej będą kursować na linii 16.
Jednocześnie z zajezdni Nowa Huta do Podgórza przeniesione zostaną wszystkie składy 2x105Na. W obu krakowskich zajezdniach pozostaną natomiast w liniowej eksploatacji pociągi 3x105Na. Są spore szanse, że stopiątki właśnie w trójwagonowej postaci będą kursować po Krakowie najdłużej.
Rozdział taboru - tramwaje
Mamy 19 stycznia i póki co nie widać tych szumnych planów (plotek???) przez Was zapowiadanych?Kitek pisze: ↑27 gru 2022, o 12:58Czekają nas spore zmiany w takim razie:https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ajezdniachpsmkms pisze: Obecnie, jeśli nic nie ulegnie zmianie, po 10 latach eksploatacji wagonów wiedeńskich w obu krakowskich zajezdniach, ponownie zostaną one zgrupowane w Nowej Hucie. Ich rola w pierwszych miesiącach 2023 roku powinna zostać bardzo mocno ograniczona. Jeśli w ogóle w ruchu utrzymają się składy E1+c3, będą one obsługiwać linie szczytowe tylko w dni powszednie. Wozy E1 solo zapewne nieco dłużej będą kursować na linii 16.
Jednocześnie z zajezdni Nowa Huta do Podgórza przeniesione zostaną wszystkie składy 2x105Na. W obu krakowskich zajezdniach pozostaną natomiast w liniowej eksploatacji pociągi 3x105Na. Są spore szanse, że stopiątki właśnie w trójwagonowej postaci będą kursować po Krakowie najdłużej.
Ja piszę o czym innym. Od kilku dni obserwuję coraz mniejsze wykorzystanie taboru tramwajowego o długości 32- 33 metrowego. Z każdym dniem przybywa krótkich wagonów wysyłanych na linie: "10" i "14". Szczególnie ta pierwsza linia coś nie może mieć tylko dłuższego taboru - wiadomo propaganda ze strony Urzędników Miasta i MPK. Dzisiaj aż 4 wagony NGT6 wysłane na tą linię przez Podgórze. Na "14" jest takich brygad z krótkim taborem w ilości szt. 3. Na "9" oczywiście cały czas 4 brygady z Podgórza w taborze krótkich Bombardierów. Niech mi ktoś wyjaśni dlaczego MPK nie może te dobitki na tych liniach obsadzić dłuższym taborem skoro w Krakowie mamy prawie 100 wagonów o długości 32 - 33 metry? Nie rozumiem tej polityki. Nie dochodzą do mnie głosy typu: bo przeglądy, naprawy. Ten tabor jest praktycznie nie psujący się. Rozumiem kilka sztuk stojących na zajezdniach. Ale nie więcej. Może odpowiedni artykuł który ukaże się w mediach?
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7920
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozdział taboru - tramwaje
Hmm... O ile NGT8, których jest 24, to rzeczywiście tabor niepsujący się, o tyle nie mam wrażenia jakoby Lajkoniki spełniały podobnie wysokie standardy bezawaryjności...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozdział taboru - tramwaje
Aż żal, że nie kupiliśmy tych NGT8 w ilości 50 sztuk, a raczej żal, że ówczesny przetarg nie figurował na 50 sztuk.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7920
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozdział taboru - tramwaje
Przede wszystkim żal, że w poprzednim zamówieniu doszło do zmiany przedmiotu zamówienia już w trakcie postępowania (a może pomiędzy momentem, gdy szumnie zapowiedziano je w mediach, a momentem ogłoszenia? Nie pamiętam już takich szczegółów)… Bo inaczej mielibyśmy te pięćdziesiąt NGT8… Ale MPK – już ogłosiwszy wszem i wobec, że będziemy kupować dłuższe tramwaje – koniec końców jednak kupiło 26 sztuk NGT6…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozdział taboru - tramwaje
Tak czy inaczej, już wtedy przy NGT6 nie myślano przyszłościowo.