Autobusy elektryczne i hybrydowe

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1641
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#811 Post autor: pasazer_mobilisu » 3 sty 2022, o 13:38

Te 20 elektryków będzie jeździło jako rezerwy dla tych 50 kupionych rok temu? :]
80% dofinansowania, więc głupio by było nie brać. Może w końcu eCitaro?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7774
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#812 Post autor: Locutus » 4 sty 2022, o 07:37

Wolałbym elektryczne Volvo, bo te elektryczne Mercedesy wyjątkowo brzydkie, ale Volvo poza jednym epizodem z hybrydami krakowskie przetargi generalnie w ogóle omija...

Inna rzecz, że trochę już nużące jest wymienianie niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów na kolejne autobusy o takim samym standardzie w momencie gdy w trakcji tramwajowej ciągle pełno wysokopodłogowego złomu...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#813 Post autor: kucyk » 4 sty 2022, o 08:39

Locutus pisze:
4 sty 2022, o 07:37
Wolałbym elektryczne Volvo, bo te elektryczne Mercedesy wyjątkowo brzydkie, ale Volvo poza jednym epizodem z hybrydami krakowskie przetargi generalnie w ogóle omija...

Inna rzecz, że trochę już nużące jest wymienianie niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów na kolejne autobusy o takim samym standardzie w momencie gdy w trakcji tramwajowej ciągle pełno wysokopodłogowego złomu...

Pozdrawiam!
LOKI
To prawda. :)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1641
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#814 Post autor: pasazer_mobilisu » 4 sty 2022, o 08:58

Locutus pisze:
4 sty 2022, o 07:37
Wolałbym elektryczne Volvo, bo te elektryczne Mercedesy wyjątkowo brzydkie, ale Volvo poza jednym epizodem z hybrydami krakowskie przetargi generalnie w ogóle omija...
Volvo ma za to paskudną deskę (przynajmniej te 12 które kupił Kraków, nie wiem jaką wsadzają do elektrycznych). Do Mercedesa byłem nastawiony sceptycznie oglądając go na zdjęciach, ale na żywo mi się spodobał.
Locutus pisze:
4 sty 2022, o 07:37
Inna rzecz, że trochę już nużące jest wymienianie niskopodłogowych, klimatyzowanych autobusów na kolejne autobusy o takim samym standardzie w momencie gdy w trakcji tramwajowej ciągle pełno wysokopodłogowego złomu...
Nużące jest przypominanie o ustawie o elektromobilności oraz o tym, że kupują bo są dofinansowania. Jakbym miał kupić auto spalinowe za 100k albo elektryczne za 200k, ale na to drugie dostał 160k dofinansowania to też bym się przekonał do elektrycznego :)
A wysokopodłogowego złomu ma zostać kilkanaście sztuk po dostawie zamówionych już Stalderów.

etred
Specjalista
Posty: 222
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#815 Post autor: etred » 4 sty 2022, o 15:10

Jamnik pisze:
3 sty 2022, o 13:31
"Elektryki sprawiają za mało problemów? To kupmy kolejne..."
Większym problemem są elektryki czy ich ładowarki do nich? Bo kojarzę problemy głównie z tymi ostatnimi ;)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7774
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#816 Post autor: Locutus » 5 sty 2022, o 07:50

pasazer_mobilisu pisze: Volvo ma za to paskudną deskę (przynajmniej te 12 które kupił Kraków, nie wiem jaką wsadzają do elektrycznych). Do Mercedesa byłem nastawiony sceptycznie oglądając go na zdjęciach, ale na żywo mi się spodobał.
Wszystko to rzecz gustu. Z punktu widzenia przewoźnika najlepiej zapewne byłoby, aby kupione zostały kolejne elektryczne solarisy, bo unifikacja taborowa przynosi realne oszczędności...
pasazer_mobilisu pisze: Nużące jest przypominanie o ustawie o elektromobilności
Po ostatnich zakupach spełniamy wymogi do 2025. roku, więc to żaden argument...
pasazer_mobilisu pisze: oraz o tym, że kupują bo są dofinansowania. Jakbym miał kupić auto spalinowe za 100k albo elektryczne za 200k, ale na to drugie dostał 160k dofinansowania to też bym się przekonał do elektrycznego :)
To jest jakiś argument... Z drugiej strony gdybym miał nową tip top lodówkę i starą, rozsypującą się pralkę, to ciągle jednak wolałbym wymienić pralkę na nową, niż lodówkę, nawet jeśli to na lodówkę byłyby dofinansowania, a na pralkę nie...
pasazer_mobilisu pisze: A wysokopodłogowego złomu ma zostać kilkanaście sztuk po dostawie zamówionych już Stalderów.
O ile się nie mylę, ma staroci zostać jednak trochę więcej, by uwzględnić otwarcia nowych tras tramwajowych w najbliższej przyszłości, które wszakże zwiększą liczbę brygad na mieście...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 332
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#817 Post autor: Zieleńczanin » 5 sty 2022, o 17:02

Locutus pisze:
5 sty 2022, o 07:50
Z drugiej strony gdybym miał nową tip top lodówkę i starą, rozsypującą się pralkę, to ciągle jednak wolałbym wymienić pralkę na nową, niż lodówkę, nawet jeśli to na lodówkę byłyby dofinansowania, a na pralkę nie...
Ale tutaj bliżej do stwierdzenia, że masz rozsypującą się pralkę i przy tym sprawną, ale coraz bardziej starzejącą się lodówkę. I tutaj wybór już nie wydaje się oczywisty.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7774
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#818 Post autor: Locutus » 6 sty 2022, o 08:21

Polemizowałbym. To, że w 2018. roku Kraków postanowił zostać pierwszym dużym miastem w Europie gdzie wszystkie autobusy spełniają normę Euro V lub wyższą, dużym miastem o najmłodszym w Europie średnim wieku taboru autobusowego, nie znaczy, że jest w tym coś więcej niż propaganda sukcesu... Te "starzejące się" autobusy spokojnie jeszcze co najmniej dekadę pojeżdżą (jak nie w Krakowie, to gdzie indziej), przeciętny pasażer naprawdę nie zauważy różnicy pomiędzy jednym klimatyzowanym niskopodłogowym autobusem a innym autobusem o tym samym standardzie, a tymczasem w trakcji tramwajowej ciągle pełno staroci, do których trzeba się wspinać po stromych schodach, do których wejście, gdy ktoś jest mniej sprawny, jest nie lada wyczynem, i które bonusowo w lecie zamieniają się w obwoźną saunę...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”