STADLER Tango Lajkonik

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#331 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 8 paź 2020, o 09:47

gagacek pisze:
8 paź 2020, o 08:55
A dlaczego nie odpowiesz wprost - ze nie wiesz?
Przecież napisałem...
Jacek Fink-Finowicki pisze:
7 paź 2020, o 10:37
I dlatego właśnie organiczyłem się do stawiania pytań niż udawania, że na 100% wiem
Zaś pytania śmiem stawiać, ponieważ znam normatywną procedurę badań... i skoro normy stanowią o tym, że należy zbadać przy maksymalnym obciążeniu to po zmianie maksymalnego obciążenia na większe, należy badania powtórzyć - proste jak 2+2=4.

Swoją drogą gdy pojazd będzie miał większą masę służbową to teoretycznie powinien trudniej wpadać w poślizg... wszak badanie hamowności w poślizgu robi się na pojeździe próżnym... a jednak gdy pojazd dociążymy nowym wyposażeniem to powinien przejść badania hamowności... w tym badania hamowności w poślizgu. Tak. Może to się wydawać głupie... ale taka jest procedura dopuszczenia do ruchu.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

STADLER Tango Lajkonik

#332 Post autor: gagacek » 8 paź 2020, o 10:14

Jacek Fink-Finowicki pisze:
8 paź 2020, o 09:47
/../ należy badania powtórzyć - proste jak 2+2=4.

Swoją drogą gdy pojazd będzie miał większą masę służbową to teoretycznie powinien trudniej wpadać w poślizg... wszak badanie hamowności w poślizgu robi się na pojeździe próżnym... a jednak gdy pojazd dociążymy nowym wyposażeniem to powinien przejść badania hamowności... w tym badania hamowności w poślizgu. Tak. Może to się wydawać głupie... ale taka jest procedura dopuszczenia do ruchu.
Taką rozmowę to ja rozumiem :)
No cóż, to w takim wypadku trzeba czekać na jakiekolwiek info co do faktycznego zakresu zmian. I pozostaje tylko trzymać kciuki za szybkie ponowne dopuszczenie do ruchu.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#333 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 8 paź 2020, o 10:27

gagacek pisze:
8 paź 2020, o 10:14
Taką rozmowę to ja rozumiem :)
Toż, ja o tym od samego początku... Ba, trzymając kciuki za Kraków (więc i za pomyślną dostawę Lajkoników) mam cichą nadzieje, że analiza zmian wykaże, że nowe dopuszczenia nie są konieczne. Jednak najpierw trzeba umieć zerknąć szeroko, zidentyfikować ryzyka, potem je ocenić... My jako obserwatorzy z zewnątrz możemy jedynie pozostać na etapie identyfikacji ryzyk - wszystko co później to już jest w rękach producenta i odpowiednich instytucji.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#334 Post autor: Locutus » 9 paź 2020, o 08:22

gagacek pisze: Sam wielokrotnie jeździłem Lajkonikiem w bardzo ciepłe dni, nawet z @Locutus przy okazji "badań gniazdka" (btw przetwornica funkcjonuje koncertowo, piękny przebieg :D ) i jako pasażer jakoś nie zauważyłem problemów z klimatyzacją. Tak więc proponuję poczekać, zwłaszcza że MPK w informacjach wylewne nie jest :)
Mam zupełnie odmienne odczucia... Myśmy razem akurat jechali w nieszczególnie ciepły dzień, zresztą na krótkim odcinku. Zdarzyło mi się jechać w dni cieplejesze i było już w środku nieprzyjemnie. Aż się zastanawiałem czy w ogóle klima chodziła.
gagacek pisze: Po latach można tylko dziękować decydentom za ten zakup.
Oj tak, przecież to ciągle jest najmniej awaryjny tabor w Krakowie, choć wszakże najstarsze ze skunksów są już od dwóch lat pełnoletnie...
Jacek Fink-Finowicki pisze:Czy wielkiej firmie Bombardier, której cały zespół tramwajowy siedzi od lat w "drugim obszarze płatnicznym", opłacałoby się angażować inżynierów dla przeprojektowania pudła członu wagonowego tylko pod naście tramwajów? Jaki byłby koszt nakładu pracy projektantów względem potencjalnych oszczędności z użycia cieńszych profili do struktury pudła?
Ale przecież oni naprawdę włożyli pracę projektową w te wozy. Do dzisiaj są to jedyne tramwaje z rodziny Flexity Classic, które posiadają wózek sztywny (i krótki człon na nim oparty). Niedługo Kraków przestanie być wyjątkowy pod tym względem, bo Drezno zakontraktowało niedawno wagony o układzie wózków 2+0+1+0+2 i środkowy człon będzie bardzo podobny do tego znanego z krakowskich skunksów, ale nie zmienia to faktu, że praca projektowa była potrzebna i została porządnie wykonana przy składaniu oferty krakowskiemu MPK pod koniec lat dziewięćdziesiątych.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

STADLER Tango Lajkonik

#335 Post autor: gagacek » 9 paź 2020, o 08:46

Locutus pisze:
9 paź 2020, o 08:22
Mam zupełnie odmienne odczucia... Myśmy razem akurat jechali w nieszczególnie ciepły dzień, zresztą na krótkim odcinku. Zdarzyło mi się jechać w dni cieplejesze i było już w środku nieprzyjemnie. Aż się zastanawiałem czy w ogóle klima chodziła.
No cóż, ja zazwyczaj jeżdżę tylko po centrum na krótkich odcinkach i podejrzewam, że paradoksalnie jeździłeś tym tramwajem dużo więcej ode mnie. Tak więc mnie za opinię nie gań...
Locutus pisze:
9 paź 2020, o 08:22
że praca projektowa była potrzebna i została porządnie wykonana przy składaniu oferty krakowskiemu MPK pod koniec lat dziewięćdziesiątych.
Umówmy się że oprócz grzechoczącego konstrukcji wózka tocznego. Ale pewnie niedoświadczony producent nawet nie zakładał, że miasto potrafi tak koncertowo zarzynać torowiska. Będące jego własnością :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#336 Post autor: Locutus » 10 paź 2020, o 08:40

gagacek pisze:
9 paź 2020, o 08:46
No cóż, ja zazwyczaj jeżdżę tylko po centrum na krótkich odcinkach i podejrzewam, że paradoksalnie jeździłeś tym tramwajem dużo więcej ode mnie. Tak więc mnie za opinię nie gań...
Nie jestem przekonany. Ale na pewno jeździłem nim na dłuższych dystansach.
gagacek pisze:
9 paź 2020, o 08:46
Umówmy się że oprócz grzechoczącego konstrukcji wózka tocznego. Ale pewnie niedoświadczony producent nawet nie zakładał, że miasto potrafi tak koncertowo zarzynać torowiska. Będące jego własnością :)
Z początkiem lat 2000 w środowisku emkaemów krążyła legenda o tym, jak to wjechali NGT6 na nieremontowane torowisko na Św. Gertrudy, wagon stanął i wyświetlił błąd „brak torowiska”.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

STADLER Tango Lajkonik

#337 Post autor: gagacek » 11 paź 2020, o 09:13

Locutus pisze:
10 paź 2020, o 08:40
Z początkiem lat 2000 w środowisku emkaemów krążyła legenda o tym, jak to wjechali NGT6 na nieremontowane torowisko na Św. Gertrudy, wagon stanął i wyświetlił błąd „brak torowiska”.
Oj tam, oj tam... Na Dunajewskiego w wiadomym dawnym stanie to zap.....lał 5km/h aż miło :)

kucyk
Dyrektor
Posty: 2684
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#338 Post autor: kucyk » 15 paź 2020, o 09:25

Na terenie Stadlera w Siedlcach pojawiły się Lajkoniki: # RY 831 (linia "50"), HY 852 (linia "14"), HY 853 (linia "14"), HY 854 (linia "50"). ^_^

Szkoda, że tylko tam. :O
Ostatnio zmieniony 15 paź 2020, o 10:15 przez kucyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1359
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#339 Post autor: pasazer_mobilisu » 15 paź 2020, o 10:04

853 i 854 powinny być "HY"

kucyk
Dyrektor
Posty: 2684
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#340 Post autor: kucyk » 15 paź 2020, o 10:15

pasazer_mobilisu pisze:
15 paź 2020, o 10:04
853 i 854 powinny być "HY"
Tak - rzeczywiście. Już zmieniłem. Dzięki za czujność. ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1359
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#341 Post autor: pasazer_mobilisu » 15 paź 2020, o 13:22

Na stronie MPK została zmieniona ilość Stadlerów będących na stanie huckiej zajezdni z 6 na 7, czy w takim razie możemy spodziewać się premiery HY848?

James
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 17 sie 2010, o 18:10
Lokalizacja: Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#342 Post autor: James » 16 paź 2020, o 11:12


kucyk
Dyrektor
Posty: 2684
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#343 Post autor: kucyk » 18 paź 2020, o 00:29

W tą noc dotrze obiecany "13" wagon od Stadlera. Późnym wieczorem widziany na parkingu 2 godziny jazdy do Krakowa:
https://m.facebook.com/PKKinfo/photos/p ... 48/?type=3

kucyk
Dyrektor
Posty: 2684
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#344 Post autor: kucyk » 18 paź 2020, o 17:53


Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1359
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#345 Post autor: pasazer_mobilisu » dzisiaj, o 14:11

RY829 po 18 dniach od dostawy został dziś wpisany na stan zajezdni Podgórze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”