STADLER Tango Lajkonik

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
etred
Miłośnik
Posty: 146
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

STADLER Tango Lajkonik

#166 Post autor: etred » 24 cze 2020, o 14:31


Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 188
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#167 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 24 cze 2020, o 14:51

Jamnik pisze:
24 cze 2020, o 09:10
A wyjaśni mi ktoś po co w Stadlerach dzwonek dzwoni z tyłu?
Pewnie po to po co i w Tramino Olsztyn... jeden "sterownik" i dwa głośniki na przód i tył.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1195
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#168 Post autor: pasazer_mobilisu » 24 cze 2020, o 14:53

Czyli prawdopodobnie siódmy Lajkonik trafi do Podgórza

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1207
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

STADLER Tango Lajkonik

#169 Post autor: Jamnik » 24 cze 2020, o 15:32

Jacek Fink-Finowicki pisze:
24 cze 2020, o 14:51
Jamnik pisze:
24 cze 2020, o 09:10
A wyjaśni mi ktoś po co w Stadlerach dzwonek dzwoni z tyłu?
Pewnie po to po co i w Tramino Olsztyn... jeden "sterownik" i dwa głośniki na przód i tył.
Na pewno nie głośniki, bo w Lajkoniku mamy normalny dzwonek :)

Ale chyba powinno się dać go wyłączyć. Nie jest to przyjemne, gdy nagle dzwoni ci za plecami siedząc z tyłu.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1474
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#170 Post autor: Impuls » 24 cze 2020, o 21:57

pasazer_mobilisu pisze:
24 cze 2020, o 14:53
Czyli prawdopodobnie siódmy Lajkonik trafi do Podgórza

Raczej ósmy, bo teraz przyjedzie HY843 i HY844 a następnie RY827. Na stronie MPK aktualizacja taboru i wpisali na stan HY840. Liniowa premiera tego ostatniego już bardzo blisko.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

STADLER Tango Lajkonik

#171 Post autor: gagacek » 25 cze 2020, o 08:01

O rany, ale jestem nie na bieżąco
kucyk pisze:
18 cze 2020, o 14:39
Jak dla mnie super. Zarówno jeśli chodzi o zewnątrz jak i wewnątrz. A i jazda spoko. Jak dla mnie póki co same pozytywne wrażenia. Troszkę filmów i zdjęć zrobiłem. :)
Hura!
Arsents pisze:
18 cze 2020, o 15:40
Same plusy łagodnie przejeżdża po krzyżakach, zrywny , wnętrze wygląda solidnie.
Mamy kolejny odcień niebieskiego /najładniejszy/ remontowane NGT8 powinny ten lakier dostawać
Hura, hura, hurra!
Jacek Fink-Finowicki pisze:
20 cze 2020, o 08:42
Bo np. jak ustalić czy koło się nie obraca? Trzeba po prostu obserwować przez określony czas czy aby na pewno koło się nie obróciło. I to zajmuje czas... przesłanie komunikatu z układów wózkowych do jednostki centralnej, obróbka danych, wysłanie komunikatu do sterowników drzwi.... to jest czas. Na szczęście ten czas można optymalizować
Błagam, nie pisz czegośtakiego jak przy okazji PLC, bo naprawdę...
Minuta zastanowienia: Sterownik bez kłopotu może dostać sygnał początku procesu hamowania, następnie wystarczy zbierać inbformacje z enkodera. Po zoptymalizowaniu sygnał "stop" otrzymujemy dokładnie w momencie zatrzymania. Rozwijając optymalizację możemy tak zaktywować elektronikę drzwi aby wręcz ich otwarcie następowało dokładnie w momencie zatrzymania, ponieważ aktywacja może następować wcześniej. Oczywiście po uwzględnieniu wszelkich zasad bezpieczeństwa itd. Tak bardzo, bardzo upraszczając.

Co do poprawy czasów to zakładam że firma sobie z tym poradzi, skoro skoro z takim ECTS potrafili sobie poradzić... a to robi wrażenie. I to jakie :)
pasazer_mobilisu pisze:
18 cze 2020, o 23:10
Kilka słów ode mnie: (...)

Kiedy test żelazka/tostera?
No właśnie.
@Locutus, hello! Ja być gotowy :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#172 Post autor: Locutus » 25 cze 2020, o 08:29

@ Gagacek - za to "hura, hura, hura" pod informacją o tym, że nawet niebieski nie jest ten sam co na innych posiadanych tramwajach - czyli że MPK złośliwie wzmaga chaos i psuje estetykę miejską, wprowadzając kolejne malowanie wzięte z d**y i niemające nic wspólnego z żadnym używanym do tej pory, to żelazko mam ochotę przetestować na Tobie. ObrazekObrazekObrazekObrazek

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

STADLER Tango Lajkonik

#173 Post autor: gagacek » 25 cze 2020, o 09:45

Locutus pisze:
25 cze 2020, o 08:29
to żelazko mam ochotę przetestować na Tobie. ObrazekObrazekObrazekObrazek
Coś tak czułem że odpiszesz, i to szybko :xD więc zaglądnąłem :)
Jeśli chodzi o malaturę no cóż, po prostu pozostańmy przy własnych zapatrywaniach. A jak chcesz żelazko przetestować na mnie proszę bardzo, ale pewnie będę płakał... to się nagra :)
- to jak?

A tak gwoli ścisłości, to tym razem nie MPKjest odpowiedzialne za cyt. malowanie wzięte z dupy, wybacz.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 188
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#174 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 25 cze 2020, o 19:33

gagacek pisze:
25 cze 2020, o 08:01
Błagam, nie pisz czegośtakiego jak przy okazji PLC, bo naprawdę...
No właściwie to byłem pewien, że "uzupełnisz po swojemu" ;D

Cóż... na pewno nie widziałem tego co widziałem, nie wiem czym jest dokumentacja pojazdu i na pewno nie znam się na dopuszczeniach pojazdu do ruchu i sprawach normatywnych. Dobrze, że jest na forum dzielny strażnik prawdy objawionej :sugoi: :rotfl:

Chętnych do zgłębiania tematu odsyłam do literatury dla konfrontacji, kto pisze o pojazdach, a kto o swoim wyobrażeniu rzeczywistości. Na początek polecam normę PN-EN 14752 jako bazę do dalszych poszukiwań ;)

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 188
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#175 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 29 cze 2020, o 07:53

No dobra... przeanalizujmy to literalnie...
gagacek pisze:
25 cze 2020, o 08:01
Minuta zastanowienia: Sterownik bez kłopotu może dostać sygnał początku procesu hamowania, następnie wystarczy zbierać inbformacje z enkodera. Po zoptymalizowaniu sygnał "stop" otrzymujemy dokładnie w momencie zatrzymania. Rozwijając optymalizację możemy tak zaktywować elektronikę drzwi aby wręcz ich otwarcie następowało dokładnie w momencie zatrzymania, ponieważ aktywacja może następować wcześniej. Oczywiście po uwzględnieniu wszelkich zasad bezpieczeństwa itd. Tak bardzo, bardzo upraszczając.
I tu pytanie: Ile dni będzie jeździł motorniczy, który będzie naciskać przycisk zezwolenia otwarcia drzwi przed zatrzymaniem pojazdu? Diękuję.

Oczywiście, opisane przez gagacka algorytmy można próbować wprowadzać w systemach zamkniętych, czyli w windach, metrze automatycznym, systemach VAL itd... jednak tak daleko jak mnie się wydaje, to chyba tramwaje w Krakowie jednak są klasyczne i jeden próbny autonomiczny przejazd Nevelo tego nie zmienił.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

STADLER Tango Lajkonik

#176 Post autor: gagacek » 1 lip 2020, o 09:01

Jacek Fink-Finowicki pisze:
25 cze 2020, o 19:33
No właściwie to byłem pewien, że "uzupełnisz po swojemu" ;D

Cóż... na pewno nie widziałem tego co widziałem, nie wiem czym jest dokumentacja pojazdu i na pewno nie znam się na dopuszczeniach pojazdu do ruchu i sprawach normatywnych. Dobrze, że jest na forum dzielny strażnik prawdy objawionej :sugoi: :rot
Nie. Czytam co piszesz i zwyczajnie drażnią mnie bzdury. Nie widzę powodu aby nbie zareagować na widok, pisząc wprost: głupot jakie czasem zdarzy Ci się napisać. Każdemu może się zdarzyć coś takiego popełnić, ale dorabianie do tego ideologii to raczej kolejna głupota. Zgodzimy się? Zwłaszcza, że pozujesz na superfachowca, więc tym bardziej nie wypada.

Przerzucać się przeklejkami z sieci każde dziecko potrafi. Fachowiec zaś powinien uzmysłowić sobie, że naprawdę bardzo łatwo uzyskać kontrolę nad sczytywaniem prędkości kołowej.
Przykładowe zastosowanie choxciażby w układzie przeciwpoślizgowym. Takie to trudne, prawda? I wymaga do weryfikacji kilka sekund, tak? Baardzo ciekawe...
Skończ to, błagam, naprawdę przykro czytać. Jak o czymś nie wiesz, to po prostu nie pisz.
Ja przykładowo nie mam wiedzy nt. norm prawnych dot. eksploatacji taboru i nie widzę powodu aby udawać że tak nie jest. Ty masz doskonałą wiedzę wiedze w tym zakresie, domniemywam, w końcu to Twoja profesja i to szanuję. Ale automatyka pojazdowa delikatnie pisząc nie jest Twoją mocną stroną i na tym poprzestańmy. OK?
eot

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 188
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#177 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 1 lip 2020, o 09:52

Drogi gagacku jeśli automatyka pojazdowa jest Twoją mocną stroną to idź proszę do dowolnego producenta taboru i zacznij tam pracować. KAŻDY producent przyjmie chętnie tak światłego człowieka, który wszystko zna i tak wspaniale potrafi znaleźć rozwiązanie na zagadnienia nad którymi oni się głowią od wielu wielu lat. Szczerze życzę powodzenia.

A jak po paru miesiącach wrócisz z doświadczeniem to ciekaw jestem co wówczas napiszesz.

Zgadzamy się?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1195
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#178 Post autor: pasazer_mobilisu » 3 lip 2020, o 07:37

Kolejny Lajkonik został wpisany na stan zajezdni NH - prawdopodobnie HY841, od dostarczenia minęło tylko 13 dni. Poprzednio (HY840) odbiory trwały ponad miesiąc, a wyjazd liniowy odbył się 2 dni później czy to oznacza że mamy szanse na debiut kolejnego Stadlera jeszcze w tym tygodniu?

Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#179 Post autor: Arsents » 3 lip 2020, o 15:17

info ze Siedlec - coś jest ładowane na lawete czyli jutro u nas
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

krakus
Kierownik
Posty: 765
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#180 Post autor: krakus » 3 lip 2020, o 15:51

Arsents pisze:
3 lip 2020, o 15:17
info ze Siedlec - coś jest ładowane na lawete czyli jutro u nas
W poniedziałek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”