STADLER Tango Lajkonik

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Jacek Fink-Finowicki
Miłośnik
Posty: 128
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#46 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 10 lut 2020, o 00:28

Ja tam wolę pracować przy świetle... ale może się nie znam ;)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#47 Post autor: Locutus » 10 lut 2020, o 10:25

No i mamy jakieś wyjaśnienie - pracownicy Stadlera wolą pracować po ciemku.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

skejl
Znawca
Posty: 19
Rejestracja: 4 lip 2019, o 05:03

STADLER Tango Lajkonik

#48 Post autor: skejl » 11 lut 2020, o 19:48

Jest milion możliwych wytłumaczeń.

– może potrzebowali patrzeć przez okno, a wiadomo, że światło wewnątrz kabiny to utrudnia; chociażby po to, żeby ustalić położenie wagonu i ocenić, czy SIP działa poprawnie
– może potrzebowali zasilić sobie jakieś urządzenie i wpięli je zamiast zasilacza lampek
– może któreś z urządzeń diagnostycznych ma felerny wyświetlacz i po ciemku lepiej widać
– może kabelki zasilające lampki utrudniały dostęp do instalacji, więc je wypięli
– może rzeczywiście tak bardziej lubią

itd.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3066
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#49 Post autor: Arsents » 11 lut 2020, o 21:09

Mnie bardziej ciekawi czy były już jazdy dzienne .
Czy są jakieś problemy z uzyskaniem homologacji , wagon jest już u nas prawie dwa miesiące
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#50 Post autor: Impuls » 18 lut 2020, o 22:40

Minęły dwa miesiące od przybycia i nadal brak informacji o homologacji. Na warunki polskie to długo, na niemieckie to krotko. Zatem można domniemać, że nie wszystko poszło na tip-top znakomicie i pojawił się "mały problemik" do rozwiązania.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 984
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

STADLER Tango Lajkonik

#51 Post autor: pasazer_mobilisu » 18 lut 2020, o 22:57

A taki był ładny... szwajcarski... szkoda!

Czyli możemy go nie uświadczyć przed świętami wielkanocnymi? A komuś tu się marzył w zeszłym roku na Boże Narodzenie  :hihi:
Czy jeśli faktycznie są jakieś problemy to produkcja kolejnych egzemplarzy jest wstrzymana? Oby tak nie było.

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 908
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 18:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

STADLER Tango Lajkonik

#52 Post autor: Krzysiek3 » 19 lut 2020, o 00:13

MPK od początku mówiło o przełomie lutego i marca. Ten tramwaj ma jednak więcej systemów niż te, które aktualnie mamy więc może przez to dłużej schodzi.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2032
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

STADLER Tango Lajkonik

#53 Post autor: Sgriffin » 20 lut 2020, o 09:46

PanA pisze:
8 lut 2020, o 10:55
W Jaworznie autobusy elektryczne otrzymują na zimę olejowe agregaty prądotwórcze, bo przy niskich temperaturach i ogrzewaniu (które potrzebuje dużo więcej energii niż klima) po prostu zebrana energia elektryczna nie starcza.

 
To nie jest olejowy agregat prądotwórczy, a zwykłe Webasto. I służy tylko i wyłącznie do ogrzewania.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 984
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

STADLER Tango Lajkonik

#54 Post autor: pasazer_mobilisu » 26 mar 2020, o 09:24

Jopek36 pisze:
14 gru 2019, o 12:16
NR MPK______VIN_______PRZYJAZD____DEBIUT__
@Jopek36 prośba o dopisanie:
#RY826 | xxxxxxxxxxxx | 26-03-2020 |

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6332
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#55 Post autor: Coffee » 26 mar 2020, o 10:04

Tak w ogóle, to #RY826 różni się detalami schematu malowania od #RY825 :D
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 984
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

STADLER Tango Lajkonik

#56 Post autor: pasazer_mobilisu » 26 mar 2020, o 10:22

@Coffee jakieś szczegóły? Najlepiej ze zdjęciami.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6332
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#57 Post autor: Coffee » 26 mar 2020, o 10:55

Ale to na pierwszy rzut oka widać. Czarny "skos" między pierwszymi drzwiami, a światłami zachodzi jak na wizualizacji i "zlewa" się z lampami przednimi. W #RY826 zachodzi wyżej, nad pas między światłami, a szybą.
Z tyłu zaś w ogóle czarny pas nie schodzi do końca poszycia, tylko prostą linią jest poprowadzony do drzwi.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

suchy
Dyrektor
Posty: 2380
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

STADLER Tango Lajkonik

#58 Post autor: suchy » 26 mar 2020, o 11:17

pasazer_mobilisu pisze:
26 mar 2020, o 10:22
@Coffee jakieś szczegóły? Najlepiej ze zdjęciami.
Zdjęcia masz choćby z internetu :)

Tutaj 825 - z przodu czarny pas przy drzwiach kończy się na wysokości lamp:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... ch-krakowa (3 zdjęcie)
https://niezaleznytransportowy.blogspot ... wskie.html (5 zdjęcie)

A tutaj 826 - czarny pas kończy się ciut wyżej "nad" lampami:
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 7769473931

Jacek Fink-Finowicki
Miłośnik
Posty: 128
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#59 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 26 mar 2020, o 12:40

Bardziej mi się podoba układ czarnego na 825, jednak rozumiem, że tak jak jest na 826 jest o tyle korzystniej, że jeden panel ma jedną barwę, co ułatwia naprawy po obtarciach.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2387
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#60 Post autor: kucyk » 26 mar 2020, o 18:27

Jacek Fink-Finowicki pisze:
26 mar 2020, o 12:40
Bardziej mi się podoba układ czarnego na 825, jednak rozumiem, że tak jak jest na 826 jest o tyle korzystniej, że jeden panel ma jedną barwę, co ułatwia naprawy po obtarciach.
Dokładnie mam takie same zdanie na te kwestie co Ty. Ładniejszy jak dla mnie jest #RY 825. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”